CMSDirectAdminWordPressآموزش

آموزش ساده ترین روش نصب وردپرس از طریق دایرکت ادمین

در این آموزش ما نحوه نصب وردپرس را به صورت دستی بر روی هر نوع پلن میزبانی وب، با استفاده از دایرکت ادمین را به شما آموزش می دهیم. نصب وردپرس به صورت دستی شامل سه مرحله اساسی است:

  1. آپلود فایل های وردپرس در سرور
  2. ایجاد پایگاه داده و لینک کردن آن به هاست
  3. اجرای نصب وردپرس

مراحل آموزش نصب وردپرس که در این مقاله آموزش داده شده است، در هر نسخه و نوع وردپرس به همین صورت انجام می شود. به عبارت دیگر هر نوع میزبانی اشتراکی یا میزبانی وردپرس مدیریت شده و … تفاوتی در مراحل نصب ایجاد نمی کند. البته، پیچیدگی کار با میزبانی مدیریت شده افزایش می یابد، اما نگران نباشید زیرا در این مقاله این پیچیدگی ها نیز رفع شده اند. در این آموزش ما قصد داریم وردپرس را به صورت دستی با استفاده از دایرکت ادمین نصب کنیم. دایرکت ادمین یکی از کنترل پنل‌ های محبوب مدیریت هاستینگ می‌ باشد، که برخی از سرویس‌ دهندگان هاستینگ از آن استفاده می‌ کنند.

گام 1 – آپلود فایل های وردپرس در سرور

پیش از هر چیز باید اقدام به دانلود به روز ترین نسخه وردپرس کنید. سپس وارد دایرکت ادمین شوید. برای ورود به پنل مدیریت دایرکت ادمین در انتهای دامنه خود 2222 را وارد کنید (yoursitename.com:2222). زیرا پورت پیش فرض دایرکت ادمین 2222 است. اکنون باید UserName و PassWord ورود به هاست خود را وارد کنید. اکنون وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شده اید .در این مرحله برای آپلود فایل وردپرسی خود در سرور، باید در منو دایرکت ادمین Files را پیدا کنید و روی “file manager”کلیک کنید.

اکنون در صفحه file manager نمای کلی پوشه ها و فایل ها را می بینید. در این صفحه پوشه “public_html” را باز کنید و فایل وردپرس خود را طبق مراحل در این پوشه آپلود کنید. Public_html پوشه اصلی‌ هاست شما می‌ باشد که فایل‌ های روت سایت شما در این پوشه قرار می‌ گیرد.

آپلود فایل در پوشه Public_html برای نصب وردپرس از طریق دایرکت ادمین

اکنون، باید فایل آپلود شده را مطابق شکل زیر با زدن Extract استخراج کنید.

آپلود فایل وردپرس برای نصب وردپرس از طریق دایرکت ادمین

اکنون فایل ها باید در پوشه ای به نام WordPress استخراج شوند. به فایل وردپرس بروید همه فایل ها را انتخاب کنید و آن ها را به پوشه public_html منتقل کنید. پس از آن، پوشه وردپرس و فایل فشرده ای که در مرحله قبل استخراج کرده بودید را حذف کنید.

گام 2 – آموزش ساخت پایگاه داده برای نصب وردپرس

پیش از نصب ورد پرس اولین کاری که باید انجام دهید، ساخت پایگاه داده MySQL است. همان طور که می دانید بدون اتصالات پایگاه داده نمی‌ توان وب سایت راه‌ اندازی کرد. چرا که سایت شما قرار است اطلاعاتی را در دل خود داشته باشد و این اطلاعات همگی به صورت جدول‌ های مشخصی در پایگاه داده جمع می‌ شوند. بنابراین در این مرحله باید یک پایگاه داده جدید بسازید.

برای این کار ابتدا وارد صفحه اصلی دایرکت ادمین شوید و “MySQL Management” را انتخاب کنید. سپس بر روی “Create a new database” کلیک کنید.

ساخت پایگاه داده

نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده و رمز عبور پایگاه داده را وارد کنید. در نهایت یک رمز عبور قوی اضافه کنید. سپس باید با کلیک بر روی modify privileges تمامی امتیازات را به آن اعطا کنید. نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده و رمز عبور پایگاه داده را در جایی یادداشت کنید.

گام 3- نصب وردپرس در 5 دقیقه

برای وارد شدن به سایتتان و طی کردن بقیه مراحل نصب وردپرس شما باید در مرورگر خود آدرس سایتتان را جست و جو کنید. اکنون منوی راه اندازی وردپرس را مشاهده خواهید کرد. زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی “Continue” کلیک کنید.

منوی راه اندازی وردپرس و انتخاب زبان

در صفحه جدیدی که باز می شود باید اطلاعات مرتبط به پایگاه داده خود را که در گام 2 یادداشت کرده بودید را وارد کنید و روی “Submit” کلیک کنید.

وارد کردن اطلاعات پایگاه داده

اگر اطلاعات دیتابیس درست باشد پیامی نمایش داده می شود که از شما می خواهد روی “Run the installation” کلیک کنید. بعد از زدن این گزینه صفحه نصب معروف 5 دقیقه‌ ای به نمایش در می آید و اکنون شما می‌ توانید وردپرس را راه‌ اندازی کنید.

راه اندازی وردپرس

در این مرحله شما باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و روی گزینه “Install Wordpress” کلیک کنید. در صفحه جدیدی که باز می شود UserName و PassWord خود را وارد کنید و روی “Log In” کلیک کنید. اکنون سایت وردپرسی شما آماده و قابل‌ استفاده است.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد تا نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را با موفقیت انجام دهید.

منبع: orcacore.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا