CloudServer

آینده رایانش ابری یا cloud computing به کجا خواهد رسید؟

آینده فضای ابری
آینده فضای ابری

در ابتدای توضیح آینده رایانش ابری باید گفت؛ پذیرش فضای ابری، افزایش قابل توجهی در چند سال گذشته داشته است و گزارش های اخیر گارتنر حاکی از آن است که طی چهار سال آینده شاهد 50 درصد سرمایه گذاری در فناوری ابر خواهیم بود. یک ابر به کاربران امکان می دهد به جای استفاده از سخت افزار یا دستگاه های واقعی، به برنامه ها، اطلاعات و همه نوع داده ها به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند. شرکتی که از فناوری ابری قابل اعتماد برخوردار است، اجازه می دهد تا محاسبات به روشی بسیار مشترک تر انجام شود، زیرا یک ابر به جای یک محصول، خدمات را ارائه می دهد. کاربران اطلاعات خود را به گونه ای دریافت می کنند و به اشتراک می گذارند که به آنها امکان دسترسی به تمام دنیا یا هر گروه از افراد درون ابر خود را می دهد.

رایانش ابری انواع مختلفی دارد که در مقاله انواع مدل های رایانش ابری به طور کامل راجع به آن صحبت شده است.

چگونه مشاغل می توانند از منابع محاسباتی فعلی خود بیشترین استفاده را ببرند؟

کسب و کارها باید براساس نیاز اقتصادی، زیرساخت های موجود در فناوری اطلاعات، ملاحظات مربوط به هزینه و امنیت را با استفاده از گزینه های موجود بررسی کنند. آن ها همچنین باید پتانسیل منابع محاسباتی را در دسکتاپ ها و سرورهای موجود، در زیرساخت های فناوری اطلاعات فعلی سازمان بطور کامل بررسی و تعیین کنند. این کار را می توان بدون هزینه اضافی برای بارهای کاری مجدداً بازیابی کرد و در دسترس قرار داد. ما می دانیم که ظرفیت PC و CPU به طور معمول 80 درصد در دسترس است، 80 درصد از زمان، که منجر به منابع محاسباتی استفاده نشده برای اکثر سازمان ها می شود.

صرفه جویی در هزینه های مربوط به استفاده از ظرفیت محاسباتی پیش فرض استفاده نشده، فقط برای این امکان پذیر نیست که بارهای کاری را به صورت پیش فرض در اولویت قرار دهیم، بلکه از این طریق می توانیم بارهای کاری موجود را از ابر به داخل برگردانیم.

بزرگترین اشتباهاتی که شرکت ها هنگام حرکت به ابر انجام می دهند چیست؟

1. خیلی سریع و با عجله به سمت باند اول ابر بروند، به این دلیل که صاحب نظران گفته اند که این کار باید انجام شود.

اشتباهات شرکت ها در رایانش ابری
اشتباهات شرکت ها در رایانش ابری

2. اعتقاد و تصور بر اینکه مهاجرت به ابر به طور خودکار موجب پس انداز هزینه خواهد شد.

3. عدم توجه به ظرفیت و چگونگی بهره برداری از این منابع که می تواند نیاز را به طور کارآمدتری رفع کند.

4- درک کامل از خطرات و هزینه های مرتبط با ابر. به عنوان مثال، آیا شما با یک ارائه دهنده ابری خود وارد قرارداد طولانی مدت می شوید؟ آیا مهارت های لازم را دارید؟ آیا ارائه دهنده ابری، خدمات و پشتیبانی مورد نیاز شما را ارائه می دهد؟ آیا هزینه های پنهان ورود و خروج اطلاعات وجود دارد؟

5- غفلت از لزوم توجه به مسئولیت پذیری و مباشرت داده ها و اصول استفاده از داده های اخلاقی.

آیا محاسبات ابری برای همه صنایع مناسب است یا شرکت های تجاری بهتر است سیستم های خود را به صورت پیش فرض حفظ کنند؟

ما به آینده ای اعتقاد داریم که از منابع اولیه و همچنین ابر سود می برد. نیاز به صنایع مختلف و قطعاً سازمانهای مختلف، نیازها و ملاحظات متفاوتی دارند که بر میزان انتخاب این گزینه ها تأثیر می گذارد. اکثر شرکت ها از ترکیبی از زیرساخت های ابری و خصوصی بهره می گیرند.

به نظر شما افزایش مشاوره های ابری برای کمک به افزایش هزینه های ابر سازمان ها وجود خواهد داشت؟

با توجه به آینده رایانش ابری پاسخ بله است. در حالی که بسیاری از برنامه های ابری پر سرعت پیش می رود، ابر هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. هنوز صنعت ها در حال تعریف ابر هستند و این که چگونه از آن استفاده می شود. این زمانی است که مشاوره می تواند به راحتی جای خود را باز کند و ارزش ابر را نشان دهد. با افزایش محبوبیت استفاده از ابر، مشاوران نیز افزایش پیدا خواهند کرد. زیرا این امر به سازمان ها در ارزیابی چگونگی و استفاده از ابر کمک می کند. مشاوره های کوچکتر به احتمال زیاد در بازارهای محلی سود جویی می کنند، در حالی که بنگاه های بزرگی مانند Accenture و McKinsey به پیشرفت های خود در این صنعت ادامه خواهند داد.

مشاوره ابری
مشاوره ابری

گارتنر پیش بینی کرده است که بازار خدمات جهانی ابر در سراسر جهان از 246.8 میلیارد دلار در سال 2017 به 287.8 میلیارد دلار در سال جاری و تا سال 2020 به 383 میلیارد دلار برسد. در همین حال، IDC می گوید میزان هزینه های رایانش ابری از سال 2009 به 4.5 برابر افزایش یافته است. پیش بینی می شود میزان هزینه های فناوری اطلاعات از 2015 تا 2020 بیش از 6 برابر رشد کند. تنها راه برای دستیابی به این رشد، با مشاوره های ابری است. زیرا به راستی، بسیاری از سازمان ها به ابر مسلط نیستند.

آینده رایانش ابری چگونه است؟

با داشتن رایانش ابری و فناوری پشت آن فرصت ها و قابلیت های بالقوه زیادی وجود دارد. محاسبات ابری می تواند دنیای کاملی از مشاغل، خدمات، سیستم عامل ها، برنامه ها و موارد دیگر را ارائه دهد. هزاران فرصت وجود دارد که با شروع آینده محاسبات ابری شروع به شکل گیری می کند.

آینده روشن رایانش ابری
آینده روشن رایانش ابری

به عنوان مثال، فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات می توانند از طریق فن آوری ابری راه های جدید و متفاوتی برای فروش کالاها و خدمات خود به کاربران ابر ارائه دهند. این پلتفرم کاملاً جدیدی را برای طراحان و توسعه دهندگان وب باز می کند. مشاغل و سازمان ها می توانند خود را سازماندهی کرده و تجارت را بسیار مقرون به صرفه تر و حرفه ای تر انجام دهند. شبکه های اجتماعی و ارتباط با دوستان نیز بسیار آسان تر می شود.

رایانش ابری مزیت های زیادی دارد که با مراجعه به مقاله مزیت های رایانش ابری می توانید از آن ها آگاه شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا