Securityآموزش

اهداف حملات سایبری کدام اند؟ و اهداف امنیت سایبری چیست؟

در این مقاله قصد داریم در مورد این که اصلا اهداف حملات سایبری کدام اند؟ و اهداف امنیت سایبری چیست؟ صحبت کنیم. لطفا برای درک این مطلب در ادامه با ما همراه باشید.

اهداف حملات سایبری

  • ایجاد اختلال در یک سرور
  • به کار گرفتن کامپیوتر افراد به عنوان سپر
  • دسترسی به اطلاعات یک سیستم کامپیوتری
  • ورود به اتصالات اینترنتی که پهنای باند زیادی دارند
  • مطالعه و زیر نظر گرفتن یک سازمان به صورت غیر مجاز
  • دسترسی و سرقت اطلاعاتی که در یک کامپیوتر نگهداری می شود.

اهداف حملات سایبری 2020

اهداف اصلی حملات سایبری در سال 2020 بیشتر بانک ها و نرم افزار های بانکی و مالی می باشند که تولید کنندگان این نرم افزار ها امنیت سایبری را در آن ها آن چنان جدی نگرفته اند و دارای حفره های امنیتی متعددی هستند و همچنین برنامه های تحت وبی که امنیت را جدی نگرفته و بجای آن روی جوانب دیگر اپلیکیشن، تمرکز می کنند.

معرفی کامل حمله سایبری و آشنایی با شایع ترین حملات سایبری

در بخش بالا اهداف حملات سایبری را برای شما عزیزان بیان کردیم در این بخش قصد داریم اهداف امنیت سایبری را نیز، برای شما عزیزان بیان کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

اهداف امنیت سایبری

هدف از امنیت سایبر، محافظت از اطلاعات در برابر سرقت، به خطر انداختن یا حمله قرار گرفته است. امنیت سایبری حداقل با یکی از سه هدف زیر قابل تشریح است.

  • یکپارچگی داده ها را حفظ کنید.
  • از محرمانه بودن داده ها محافظت کنید.
  • در دسترس بودن داده ها را برای کاربران مجاز ارتقا دهید.

این اهداف، محرمانه بودن، یکپارچگی، در دسترس بودن (CIA) و اساس کلیه برنامه های امنیتی را تشکیل می دهد. مثلث سه گانه سیا یک الگوی امنیتی است که به منظور هدایت سیاست های مربوط به امنیت اطلاعات در محل سازمان یا شرکت طراحی شده است. برای جلوگیری از سردرگمی با آژانس اطلاعات مرکزی نیز از این مدل به عنوان سه گانه CIA (در دسترس بودن، یکپارچگی و محرمانه بودن) یاد می شود و عناصر سه گانه سه عامل مهم امنیتی در نظر گرفته می شوند.

اهداف حملات سایبری

معیارهای سیا یکی از مواردی است که بیشتر سازمان ها و شرکت ها هنگام نصب یک برنامه جدید از آن ها استفاده می کنند، یک بانک اطلاعاتی ایجاد می کنند یا هنگام تضمین دسترسی به برخی داده ها. برای اینکه اطلاعات کاملاً ایمن باشد، همه این اهداف امنیتی باید عملی شوند. این سیاست های امنیتی است که همه با هم کار می کنند، بنابراین نادیده گرفتن یک سیاست می تواند اشتباه باشد.

امنیت اطلاعات منطقه ای از مطالعه و فعالیت های تخصصی است که به توسعه و اجرای مکانیسم های امنیتی انواع مختلف (فنی، سازمانی، انسان محور و قانونی) می پردازد تا بتواند اطلاعات را در همه مکان های خود (در داخل و خارج از آن حفظ کند). محیط سازمان و به تبع آن سیستم های اطلاعاتی، در جایی که اطلاعات ایجاد می شوند، پردازش می شوند، ذخیره می شوند، انتقال می شوند و نابود می شوند، عاری از تهدیدات امنیتی.

امنیت سایبری چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا