CMSآموزش

5 مورد از بهترین جایگزین های وردپرس برای ایجاد و ساخت وبلاگ

زمانی که تصمیم به شروع ساخت یک وبلاگ جدید می کنید، وردپرس اولین گزینه ای است که به ذهن ما می آید. گذشته از همه این ها این سیستم مدیریت محتوای (CMS) محبوب اساسا برای وبلاگ سازی ایجاد شده است. وردپرس هنوز هم گزینه ای قوی محسوب می شود اما بدین معنی نیست که همیشه بهترین گزینه است.
بسته به نیازهای شما، جایگزین های متعددی برای وردپرس وجود دارد که می توانند بهتر شما را در رسیدن به خواسته ها و اهداف تان همراهی کنند. برای مثال اگر شما یک وبلاگ نویس تازه کار هستید، Website Builder بهترین مکان برای شروع می باشد. هرچند، اگر شما یک کاربر سطح بالا هستید به دنبال وبلاگی با تنظیمات کاملا سفارشی می گردید، Drupal یا Joomla ممکن است گزینه های خوبی باشند.

در این مقاله می خواهیم بر سر این بحث کنیم که چرا وردپرس همیشه بهترین گزینه برای شروع یک وبلاگ نیست. سپس چندین پلتفرم جایگزین وردپرس را همراه با نقاط ضعف و قوت شان معرفی می کنیم.

چرا وردپرس همیشه بهترین پلتفرم برای وبلاگ تان نیست؟

وردپرس رایگان است و نرم افزاری است که به صورت اپن سورس طراحی شده و به منظور کمک به شما در ایجاد و مدیریت یک وب سایت، یکی از ابزار های محبوب وبلاگ نویسی در دنیاست و دلایلی خوبی پشت آن هست. وردپرس قابلیت شخصی سازی بالایی دارد، پشتیبانی زیادی دارد و شروع کار با آن آسان است.

هرچند تعدادی نکات منفی در استفاده از این پلتفرم وجود دارد، مانند:

  • نیاز مداوم برای آپدیت و نگهداری
  • پیچیدگی در پیدا کردن قالب و وجود افزونه های (پلاگین) زیاد برای رسیدن به ویژگی مورد نظر
  • محدودیت در سفارشی سازی پلتفرم بدون دانش کد زدن

مهم تر از آن اگر تازه شروع کرده باشید، وردپرس نیاز به کمی مهارت و دانش دارد. اگر طراح وب یا توسعه دهنده نیستید، ممکن است کمی زمان ببرد تا کار با آن را یاد بگیرید و احساس راحتی کنید.

در مقابل، کاربران حرفه ای ممکن است امکانات و گزینه های آن را کم در نظر بگیرند. وردپرس یکی از بهترین پلتفرم های میان رده است، اما بدین معنی نیست که کاملا نیاز افرادی که دنبال سادگی و راحتی و منعطف بودن هستند را بر طرف می کند.

5 مورد از بهترین جایگزین های وردپرس برای ایجاد و ساخت وبلاگ

اینکه کدام پلتفرم برای شما مناسب است بستگی زیادی به محتوای وبلاگ تان دارد. با این فرض، بیایید نگاهی به جایگزین های وردپرس بیاندازیم و اینکه چرا ممکن است شما آن ها را انتخاب کنید.

1.MODX برای وبلاگ های ماژولار

modx

اول از همه بیایید نگاهی به MODX بیاندازیم. این پلتفرم با هیچ کدام از نرم افزار های وبلاگ نویسی یا از بین برنده کوکی استاندارد نیست. اما در مقابل MODX یک سیستم مدیریت محتوای پر از ویژگی است که به شما اجازه می دهد که 0 تا 100 وبلاگ تان را خودتان بسازید.

البته پلتفرمی مانند این نقاط منفی ای هم دارد. برای مثال، نیاز به مهارت بالایی برای استفاده از آن باید داشته باشید، خصوصا اگر یک توسعه دهنده با تجربه نیستید.

یعنی برای بالا آمدن و کار کردن وبلاگ تان، نیاز دارید تا زمانی را صرف کنید که وبلاگ ساخته شود و طراحی آن اصلاح شود تا مطابق نیاز های شما باشد.

هرچند، برای کسانی که می خواهند سایتی را تماما با ویژگی های مورد نظر خود بسازند، MODX ممکن است بهترین گزینه باشد. با ماهی 19 دلار شروع می شود و به شما این امکان را می دهد تا به شیوه های مختلفی وبلاگ خودتان را بسازید.

2. ExpressionEngine برای طراحان

ExpressionEngine

یکی دیگر از گزینه های منعطف برای ساخت وبلاگ ExpressionEngine است. این CMS کاملا به صورت خام و all-in-one در یک پکیج هست. این پلتفرم به شما اجازه می دهد تا وبلاگ خود را در استایل های مختلف طراحی کنید و از طیف وسیعی از قابلیت ها استفاده کنید.

دیگر اینکه این پلتفرم برای انتشار وب سایت های متعدد ساخته شده است و یا با استفاده از زیر دامنه های مختلف یا در دامنه های مختلف به کار گرفته می شود.

البته اگر می خواهید یک وب سایت چند وبلاگی را شروع کنید گزینه ای عالی است. این شاید بیشتر از نیاز های شما باشد، هرچند برای شروع هزینه سنگینی دارد.

در کل، ExpressionEngine یک طراحی متفکرانه و زیبا و ویژگی های ساده و واضحی در بک اِند دارد. تنها با یکبار پرداخت 299 دلار به آن دسترسی پیدا می کنید.

3. Ghost برای وبلاگ نویسان اختصاصی

ghost

گزینه بعدی، Ghost است که رویکرد بسیار ساده تری دارد. یک سیستم محتوای لایه باز یا اپن سورس است که مخصوصا برای قدرتمند کردن وب سایت های وبلاگ نویسی طراحی شده است. به علاوه، استفاده از آن ساده است و تجربه ای از ساده گرایی را به شما می دهد.

با این روش ساده نه تنها می توان Ghost را طراحی کرد بلکه عملکرد آن را می توان توسعه داد. به شما اجازه می دهد تا پستی را ایجاد و ادیت کنید و همچنین اجازه انجام کار های کوچک دیگری را دارید.

بنابراین اگر به دنبال یک وبلاگ چند کاربره ی بزرگ هستید، مانند یک وب سایت نمونه کار یا مجله، Ghost ممکن است گزینه خوبی نباشد.

با همه آنچه که گفته شد، راه اندازی این پلتفرم ساده و رایگان است. به علاوه چون که یک نرم افزار لایه باز است، ممکن است بتوانید افزونه هایی را پیدا کنید که عملکرد شما را افزایش دهند یا اینکه خودتان با کدنویسی آن ها را بسازید.

4. Joomla برای وبلاگ های پیچیده تر

joomla

همانند وردپرس، Joomla یک سیستم مدیریت محتوای برجسته است. با این پلتفرم می توانید وبلاگی بسازید که هر چقدر دلتان می خواهد می تواند پیچیده باشد. گزینه های سفارشی سازی آن در صورت دانستن HTML بی نهایت هستند.

یکی از مشکلات Joomla این است که ممکن است کمی زمان ببرد تا یاد بگیرید که چگونه با آن کار کنید. این پلتفرم نسبت به وردپرس کمتر مناسب افراد مبتدی است اما ویژگی های توانمند زیادی دارد.

بهترین بخش آن این است که می توانید یک وب سایت کاملا منحصر به فرد و رایگان طراحی کنید، هرچند ممکن است بعضی از قالب ها و افزونه های آن پولی باشند.

برای کسی که می خواهد یک وبلاگ را به عنوان بخشی از یک وب سایت بزرگ تر قرار دهد، Joomla گزینه ی بسیار عالی است. خصوصا، برای وب سایت های تجاری که از وبلاگی برای محتوای کسب و کارشان استفاده می کنند می توانند به خوبی از این پلتفرم استفاده کنند.

5. Drupal برای توسعه دهندگان

drupal

در نهایت بیایید نگاهی به Drupal بیاندازیم. این یکی دیگر از CMS ها است که بسیار پیچیده تر و منعطف تر از Wordpress و Joomla است و می توانید تمام عناصر وبلاگ تان را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه تان ببرسید. Drupal به شما اجازه می دهد تا وب سایت تان را به شکلی ساده یا پیچیده طراحی کنید.

این سفارشی سازی، هرچند هزینه دارد و نیاز است که در ابتدا بسیاری از قسمت های سایت تان را طراحی کنید که برای مبتدیان کار آسانی نیست.

برای کار با Drupal نیاز به مهارت بالایی است حتی بیشتر از Joomla. اما خوشبختانه نرم افزاری رایگان و لایه باز است که با امتحان کردنش چیزی را از دست نمی دهید.

اگر شما یک طراح یا توسعه دهنده وب هستید و می خواهید که یک وبلاگ را شروع کنید، قطعا نگاهی به Drupal بیاندازید. آزادی کاملی برای طراحی دارید و می توانید چیزی بسازید که مشابه آن در هیچ جایی نیست.

نتیجه نهایی برای جایگزین های وردپرس

این مهم است که به یاد آورید، وردپرس تنها گزینه برای ساخت وبلاگ نیست. امروزه تعداد بسیار زیادی پلتفرم های وبلاگ نویسی جایگزین برای انتخاب وجود دارد.

می توانید با آزادی کامل یکی را که دوست دارید با آن کار کنید و برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید.

در حالی که Wordpress هنوز یکی از گزینه های قدرتمند است، خوب است که برای شروع یک وبلاگ جدید این 5 مورد را هم در نظر داشته باشید:

  1. MODX برای وبلاگ های ماژولار
  2. ExpressionEngine برای طراحان
  3. Ghost برای وبلاگ نویسان اختصاصی
  4. Joomla برای وبلاگ های پیچیده تر
  5. Drupal برای توسعه دهندگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا