DatabaseDirectAdminآموزش

نحوه گرفتن بکاپ از دیتابیس در دایرکت ادمین (DirectAdmin)

همانطور که می دانید پشتیبان گیری به بازیابی دستگاه های رایانه ای در طی روند بازیابی اطلاعات پس از آسیب دیدن یا حذف شدن پرونده ها کمک می کند. تهیه بکاپ از دیتابیس برای محافظت در برابر از دست دادن اطلاعات ضروری است که می تواند کسب و کار را کاملاً مختل کند. امروز می خواهیم نحوه گرفتن بکاپ از دیتابیس در DirectAdmin را بررسی کنیم.

گرفتن بکاپ در DirectAdmin به صورت اتوماتیک

برای تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده، چند مرحله را که در زیر لیست شده است دنبال کنید:

1- به DirectAdmin وارد شوید.

ورود به DirectAdmin

2- روی «MySQL Management» کلیک کنید.

ورود به بخش MySQL Management

بر روی “Download” برای دیتابیسی که می خواهید از آن بکاپ کلیک کنید.

مرحله نهایی گرفتن بکاپ ار دیتابیس

پس از کلیک روی دانلود، از دیتابیس شما بکاپ تهیه می شود.

گرفتن بکاپ در DirectAdmin به صورت دستی

از صفحه مدیریت MySQL در DirectAdmin، باید phpMyAdmin را در بالای لیست پایگاه داده نیز مشاهده کنید. برای باز کردن phpMyAdmin در برگه مرورگر جدید، روی آن کلیک کنید. سپس با استفاده از نام کاربری پایگاه داده و رمز ورود به phpMyAdmin وارد شوید.

بکاپ گرفتن از دیتابیس در دایرکت ادمین

پس از ورود به phpMyAdmin، دیتابیس مورد نظر جهت پشتیبان گیری را انتخاب کنید، سپس بر روی Export کلیک کنید، روش Export را به Quick بسپارید- فقط گزینه های حداقل، Format to SQL را نشان دهید، دکمه Go را بزنید. یک پیام پاپ آپ دریافت خواهید کرد، گزینه Save File> OK را انتخاب کنید تا کپی پایگاه داده خود را از سرور به عنوان پرونده .sql در رایانه خود دانلود کنید.

سخن آخر

بکاپ گیری منظم از اطلاعات و دیتابیس منجر به آرامش خاطر می شود. در صورت بروز جرایم اینترنتی، خرابی سیستم یا بلایا، یک نسخه پشتیبان آماده برای راه اندازی مجدد بایگانی یک شرکت است. برای ذخیره اطلاعات مهم شرکت هرگز دیر نیست. در پایان، پشتیبان گیری از اطلاعات برای نجات کسب و کار از از دست دادن سرمایه گذاران و مشتریان و تعطیلی آن ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا