Serverآموزش

تعداد هسته سرور چه تاثیری در انتخاب پلن هاستینگ دارد؟‎

سرور های بازی بسیار تشنه منابع هستند. اگر می خواهید یک سرور قوی داشته باشید، باید سروری با سریعترین پردازنده مرکزی پیدا کنید که تعداد هسته آن مهم است، بنابراین بازی شما می تواند به راحتی اجرا شود و بسیاری از افراد را همزمان متصل کند.

عملکرد CPU

فاکتور های زیادی وجود دارد که تعیین می کند پردازنده چقدر سریع یک کار خاص را انجام می دهد. اولین مورد “سرعت کلاک” است. یک CPU دسکتاپ با خنک کننده خوب ممکن است حدود 4.5 گیگاهرتز کار کند، در حالی که CPU لپ تاپ ممکن است حدود 3.2 گیگاهرتز باشد. سرعت کلاک یک پردازنده مستقیماً روی عملکرد تأثیر می گذارد، “کلاک های سریعتر، اجرای دستورالعمل های بیشتر در هر ثانیه”.

اما کلاک های سریع به معنای گرمای بیشتر هستند و هنگامی که شما در مقیاس گسترده میزبانی می کنید، هزینه اصلی برای اجرای سرور ها در واقع خود سخت افزار نیست، بلکه قبض عظیم برق مرتبط با آن است.

پردازنده های مرکزی سرور مانند سری Xeon اینتل، با بهره وری از ذهن طراحی شده اند. آن ها اغلب دارای هسته های زیادی هستند که سرعت کلی کلاک را کاهش می دهد، زیرا برای کار هر هسته با “سرعت کامل” مقدار زیادی انرژی لازم است.

به همین دلیل اکثر Xeon ها در حدود 3.6 گیگاهرتز یا تقریباً برای ساعت پایه افزایش می یابند (و بسیاری از ارائه دهندگان سرور Xeons را در کلاک های اصلی خود قفل می کنند).

عملکرد پردازنده

IPC

علاوه بر سرعت کلاک، معیاری نیز دارید به نام (Instructions per Second (IPC. فقط به این دلیل که پردازنده مرکزی با 5 میلیارد چرخه در ثانیه کار می کند، به این معنی نیست که دقیقاً 5 میلیارد عملیات در هر ثانیه انجام می دهد.

بسیاری از عملیات برای انجام کامل چندین چرخه ساعت ها به طول می انجامد و این به نحوه طراحی معماری CPU بستگی دارد. IPC چیزی است که می تواند با آرایش کارآمدتر CPU به صورت نسلی بهبود یابد. دستورالعملی که ممکن است 7 چرخه برای اجرا داشته باشد ممکن است در مدل جدید پردازنده فقط به 6 چرخه کاهش یابد.

IPC معمولاً به طور متوسط ​​اندازه گیری می شود، زیرا بار های کاری در دنیای واقعی تفاوت زیادی دارند و از بخش های مختلف پردازنده کار می کشند. یک CPU جدید ممکن است در رمزگذاری ویدئو بسیار بهتر عمل کند، اما در عملکرد فتوشاپ پیشرفت کمی نشان می دهد.

IPC همچنین به صورت نسبی اندازه گیری می شود. به عنوان مثال سری جدید Zen 2 AMD جهشی بسیار بزرگ در IPC داشته است که در حدود 14٪ بود.

اینتل معمولاً به طور متوسط ​​در هر نسل 4-6 درصد پیشرفت دارد. سرعت کلاک اصلاً بهبود چندانی نداشته است، بنابراین بهبود IPC چیزی است که نسل های پردازنده را از یکدیگر متمایز می کند.

سرور VDS یا VPS چیست؟ آیا با هم تفاوت یا شباهتی دارند؟

چند هسته ای

پردازنده ها همچنین دارای چندین هسته هستند. تعداد آن ها می تواند شما را به این باور برساند که یک پردازنده 8 هسته ای دو برابر یک پردازنده 4 هسته ای در یک سرور قدرتمند تر است، اما این دقیقاً واقعی نیست.

در برخی از حجم های کاری این امر صادق است، به ویژه هنگام انجام کار های “واقعی” مانند ویدئو و رندر کردن 3D تعداد هسته های بیشتر مستقیماً به عملکرد بیشتر تبدیل در سرور می شوند.

اگرچه برای سرور های بازی فقط از یک هسته استفاده می کنند، بنابراین شما می خواهید همه کار ها را انجام دهید تا سرعت تک هسته ای بیشتر باشد.

داشتن یک پردازنده مرکزی چند هسته ای هنوز هم عالی است، اگر 4 هسته ای داشته باشید می توانید چندین سرور را بدون بزرگ کردن سیستم اجرا کنید. همچنین اگر به هر دلیلی از TeamSpeak استفاده می کنید، می توانید سرویس های دیگری مانند وب سرور ها وب و گپ صوتی را نیز اجرا کنید.

چگونه حداکثر عملکرد را بدست آوریم؟

قانون اول: Xeons اکثراً ممنوع است. اکثر سرور ها از Xeons استفاده می کنند، اما شما همچنین می توانید سرور های چند شرکت را که از پردازنده های سنتی “دسکتاپ” مانند Core i7 اینتل استفاده می کنند اجاره کنید. این ها احتمالاً با کلاک های بسیار بالاتر از سرور های شما کار می کنند.

اگر تصمیم به انتخاب سروری با Xeon تصمیم گرفتید، حداقل باید سعی کنید Xeon جدیدی پیدا کنید که در سه سال اخیر منتشر شده باشد. بسیاری از ارائه دهندگان سخت افزار قدیمی کار کرده را خریداری کرده و از آن برای قیمت ارزانش استفاده می کنند. شما همیشه مشخصات فنی را بررسی کرده و تاریخ انتشار Xeon را بررسی کنید.

علاوه بر این به جای تهیه یک سرور مجازی باید یک سرور اختصاصی اجاره کنید. به دلیل اجاره سخت افزار واقعی، این موارد به عنوان قرارداد ماهانه فروخته می شوند. گران تر از دریافت سرور مجازی است، اما سریعتر خواهد بود.

اگر بتوانید یک سرور با RAM DDR4 تهیه کنید، در مقایسه با DDR3 سرعت بیشتری را ارائه می دهد. SSD نیز به یک هارد دیسک چرخان ترجیح داده می شود.

باز هم شما باید قبل از تمام شدن و خرید چیز های گران قیمت، تست خود را انجام دهید، زیرا ممکن است متوجه شوید که برنامه شما فشرده تر از آن چیزی نیست که فکر می کردید.

حداکثر عملکرد سرور

سرور ها را از کجا پیدا کنیم؟

ممتاز سرور سرور های مجازی را به فروش می رساند. این ها هنوز هم می توانند برای بعضی از بازی ها عالی باشند، اگر سرور های اختصاصی نیز می خواهید، می توانید آن ها را نیز انتخاب کنید.

بهترین گزینه این است که یک سرور را مستقیماً از یک سرویس دهنده هاست ابری اجاره کنید که اغلب یک بخش کامل برای سرور های بازی دارند که از Intel i7 به جای Xeons استفاده می کنند.

هرچند کمی گران هستند اما یک سرویس برتر هستند و با 4 هسته و 32 گیگابایت RAM می توانید برای اجرای چندین سرور استفاده کنید. اگر می خواهید Xeon اختصاصی اجاره کنید، گزینه های ارزان تری نیز وجود دارد.

روش دیگر شما همچنین می توانید میزبان باشید. این هزینه میزبانی ماهانه را به یک بار سرمایه گذاری تبدیل می کند، اگرچه برای راه اندازی یک سرور مجبورید هزینه های برق را نیز پرداخت کنید.

آنچنان که فکر می کنید ناامن نیست، به خصوص اگر یک پروکسی معکوس تنظیم کنید که IP شما را مخفی کند. شما می توانید نمونه ای ارزان (یا رایگان) از خدمات را اجاره کنید، تمام ترافیک را از طریق آن هدایت کنید و از سیستم های پیشگیری DDOS بهره کامل ببرید.

اگر از خانه میزبانی می کنید احتمالاً می خواهید با ISP خود در مورد گرفتن IP آدرس ثابت برای جلوگیری از دردسر اقدام کنید و همچنین ممکن است مجبور شوید “بیزینس” را تهیه کنید، زیرا ممکن است اکیداً مجاز به میزبانی سرور ها در اکثر ارتباطات مصرف کننده نباشید.(اگرچه کاملاً عملی است و احتمالاً خوب خواهید بود).

شایان ذکر است که در واقع شرکت های میزبان سرور وجود دارند که خدمات colocation نامیده می شوند و در زمینه مدیریت انبار برای سرور های دیگران تخصص دارند.

شما سخت افزار واقعی را تهیه می کنید و آن ها آن را به شبکه خود متصل می کنند، به شما یک IP آدرس و یک راه به دنیای خارج می دهند.

شما بابت این سرویس به اضافه هزینه برق، ماهیانه هزینه پرداخت می کنید. این احتمالاً کمی افراطی است و برای یک سرور مقرون به صرفه نیست، اما اگر می خواهید و مایل به استفاده از این روش باشید این نیز ممکن است برای شما گزینه ای مناسب باشد.

این مطلب تحت عنوان “تعداد هسته سرور چه تاثیری در انتخاب پلن هاستینگ دارد؟‎” برای شما به اشتراک گذاشته شد که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

برای خرید هاست و سرور، ممتاز سرور یکی از بهترین گزینه های مورد اعتماد جهت دریافت خدمات هاستینگ می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا