Domainآموزش

تفاوت پسوند دامنه com و Net چیست؟ کدام یک برای شما مناسب تر است؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تفاوت بین پسوند دامنه های com و Net چیست؟ انتخاب نام دامنه مناسب بسیار مهم است زیرا می تواند بر نام تجاری و رتبه جستجوی شما تأثیر بگذارد.
در این مقاله ما تفاوت بین پسوند دامنه com و net را توضیح می دهیم و اینکه کدامیک برای وب سایت شما بهتر است.

پسوند های Com و Net چیست؟

نام دامنه، آدرس وب سایت شما در اینترنت است. آدرس وبسایت ما momtazserver.com است. نام های دامنه همیشه دارای پسوند هستند. گاهی اوقات به آن TLD نیز می گویند که مخفف Top Level Domain است. برای مثال:

  • com.
  • net.
  • org.

هنگام ساخت وب سایت خود می توانید طیف وسیعی از پسوند های دامنه را انتخاب کنید. اکثر پسوند های دامنه هیچ گونه محدودیتی برای استفاده ندارند و تعداد زیادی پسوند دامنه جدید در سال های اخیر ایجاد شده است. با این حال، پسوند ها برای انواع مختلف وب سایت ایجاد شده اند و معانی خاصی دارند.

شما باید یک نام دامنه متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید. این می تواند به شما کمک کند یک برند قابل تشخیص در صنعت کسب و کار خود ایجاد کنید. بیایید تفاوت بین محبوب ترین پسوند های com و net را بررسی کنیم تا ببینیم کدام برای کسب و کار شما بهتر است.

تفاوت بین پسوند دامنه Com و Net چیست؟

Com و Net دو پسوند محبوب برای نام دامنه هستند. اگر پسوند نام دامنه com دلخواه شما در دسترس نیست، ممکن است وسوسه شوید که به جای آن از نام دامنه net استفاده کنید.

تفاوت بین پسوند دامنه Com و Net

با این حال، net در بیشتر موارد گزینه مناسبی برای کسب و کار شما نیست.

“com”در نام دامنه com. نشان دهنده یک سایت “تجاری” است. این می تواند وب سایت های تجاری، وب سایت هایی که می خواهند به صورت آنلاین درآمد کسب کنند، وب سایت های شخصی، وبلاگ ها، نمونه کارها و موارد دیگر را پوشش دهد.

از طرف دیگر، “net” در نام دامنه net. مخفف “network” است. این پسوند برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت، شبکه و ایمیل طراحی شده است.

همچنین پسوند org که به معنای “سازمان” است، در ابتدا برای استفاده سازمان های غیر انتفاعی در نظر گرفته شده بود.

چه زمانی باید نام دامنه Com را انتخاب کنیم؟

پسوند دامنه com در اواخر دهه 1990 مترادف اینترنت است. بیش از 40 درصد از کل نام های ثبت شده دامنه com هستند.

چه زمانی باید نام دامنه Com را انتخاب کنیم؟

به خاطر سپردن نام دامنه com برای افراد بسیار آسان تر از سایر پسوند های دامنه است. آشنا و اطمینان بخش است، به علاوه باعث می شود سایت شما حرفه ای به نظر برسد.

همچنین، اکثر صفحه کلید های تلفن همراه دارای دکمه اختصاصی com هستند. اما پسوند های دیگر مانند net اینگونه نیستند.

فقط یک مشکل وجود دارد احتمالاً متوجه شده اید که نام های دامنه com آنقدر محبوب هستند که به نظر می رسد همه نام های خوب در حال حاضر استفاده شده اند.

با این حال، هنوز روش های هوشمندانه زیادی برای به دست آوردن نام دامنه کامل com وجود دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • بررسی کنید که آیا نام دامنه شما نمایانگر کسب و کار شما و کاری است که انجام می دهید.
  • اگر نام دامنه مورد نظر شما انتخاب شده است، می توانید یک کلمه را قبل یا بعد از آن اضافه کنید تا منحصر به فرد شود. مکان شما می تواند در اینجا خوب عمل کند.
  • مطمئن شوید که نام دامنه شما به راحتی تلفظ و به خاطر سپرده می شود. از خط فاصله یا اعداد در نام دامنه خود استفاده نکنید.
  • از مولد های نام دامنه آنلاین استفاده کنید. این ابزار های رایگان به شما کمک می کند تا ایده های هوشمندانه ای برای نام دامنه خود پیدا کنید که منحصر به فرد بوده و هنوز در دسترس هستند.
    در حال حاضر WPBeginner یک مولد نام تجاری رایگان با هوش مصنوعی دارد.

به کمک بیشتری نیاز دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله روش های مختلف بررسی مالکیت سایت و دامنه را مطالعه نمایید.

چه زمانی باید از پسوند دامنه Net استفاده کنیم؟

اگر اینترنت، شبکه، میزبانی پایگاه داده، میزبانی ایمیل یا خدمات مشابه ارائه می دهید، می توانید از پسوند net. استفاده کنید.

حتی ممکن است بخواهید از نام دامنه .net استفاده کنید اگر واقعاً مناسب نام تجاری شما باشد.

به عنوان مثال، Behance.net یک مجموعه طراحی آنلاین محبوب است که از پسوند دامنه net برای وب سایت خود استفاده می کند. این پسوند برای آن ها مناسب است زیرا آن ها قصد داشتند شبکه ای از هنرمندان، طراحان و شرکت هایی باشند که به دنبال استعدادیابی هستند.

کمتر از 4 درصد از کل نام های دامنه ثبت شده، از پسوند دامنه net. استفاده می کنند.

ثبت کنندگان نام دامنه اغلب .net را به عنوان بهترین جایگزین برای .com ارائه می دهند. این ممکن است باعث شود شما فکر کنید که بیشتر از آنچه که هست استفاده می شود.

انتخاب com یا Net ؟ کدام یک برای SEO بهتر است؟

انتخاب com یا Net ؟ کدام یک برای SEO بهتر است؟

برای بسیاری این سوال وجود دارد که کدام دامنه به آن ها کمک می کند رتبه بالاتری داشته باشند. از دیدگاه سئو هیچ تفاوتی نمی کند که از کدام پسوند استفاده کنید. موتور های جستجو با هر دو پسوند دامنه یکسان رفتار می کنند.

فقط بر بهترین روش های SEO تمرکز کنید و محتوای هدفمند و مفید برای رتبه بندی بالاتر ایجاد کنید.

چیزی که مهم است، نام دامنه شماست، نه پسوند آن.

نحوه خرید نام دامنه

دو راه برای به دست آوردن نام دامنه وجود دارد:

  • دریافت نام دامنه
  • ثبت نام دامنه

برای ایجاد وب سایت، به میزبانی وب سایت و همچنین نام دامنه نیاز دارید. ممکن است در هنگام ایجاد یک وب سایت جدید، کمی گیج کننده به نظر برسد. مطمئن شوید که تفاوت بین نام دامنه و میزبانی وب سایت را کاملاً مشخص کرده اید.

اگر نمی خواهید بلافاصله یک وب سایت بسازید، می توانید نام دامنه را ثبت کرده و بعداً وب سایت ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله راهنمای نحوه خرید هاست و دامنه را مطالعه نمایید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تفاوت بین دامنه های com و net را یاد بگیرید. موفق و پیروز باشید.

منبع: wpbeginner

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا