CMSWordPress

چگونه یک توسعه دهنده وردپرس شویم؟ راهی به سوی شغلی جدید

آیا شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید تبدیل به یک توسعه دهنده وردپرس شوید؟ پس برای دانستن راه رسیدن به این هدف با ما همراه شوید.

این یک تعریف گسترده است زیرا توسعه وردپرس زمینه گسترده ای است. در زیر ما به طور خاص مسئولیت ها و شرح وظایف توسعه دهندگان وردپرس را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید ایده بهتری از روزمره آن ها بدست آورید.

یک توسعه دهنده وردپرس چه کاری انجام می دهد؟

یک توسعه دهنده وردپرس معمولاً مسئولیت توسعه back-end یا front-end سایت های وردپرس را دارد (یا هر دو). که اغلب شامل ایجاد – اما محدود به آن – ایجاد تم ها و افزونه های سفارشی وردپرس. علاوه بر ایجاد این منابع، ممکن است توسعه دهنده وردپرس برای ساختن یک نقشه سایت یا طرح کلی برای یک سایت بالقوه استخدام شود، یک سایت موجود را به سیستم عامل وردپرس منتقل کنند یا برای بهینه سازی سئو و نرخ تبدیل آن، آن را دوباره طراحی کنند.

یا ممکن است به جای کار با مشتریان در سایت هایشان، توسعه دهنده وردپرس برای بهبود نرم افزار برای همه بهتر است پایگاه کد رسمی وردپرس را بررسی و اشکال زدایی کند.

این تنها بخش کوچکی از وسعت کاری را که توسعه دهنده وردپرس انجام می دهد، پوشش می دهد. برای درک بهتر این نقش، بیایید شرح واقعی شغل یک توسعه دهنده وردپرس را بررسی کنیم. شرح زیر از سایت Indeed.com است.

برای یک نمای کلی از آنچه که توسعه دهنده وردپرس انجام می دهد، می توانید به صفحه خدمات آژانس های طراحی وردپرس مراجعه کنید. به عنوان مثال، این صفحه برای WebDevStudios است.

WebDevStudios

با توجه به کاربرد پذیری توسعه دهندگان وردپرس، دانستن اینکه از کجا یا چگونه می توان مهارت ها و تجربیات لازم را برای ایجاد شغل آزاد بصورت تمام وقت حرفه ای یا نیمه وقت در این زمینه کسب کرد، دشوار است.

برای کمک به شروع کار و جلوگیری از احساس خستگی، مراحل اساسی را که می توانید برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وردپرس انجام دهید، طی می کنیم.

مرحله 1: به اصول کدنویسی تسلط پیدا کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، وردپرس به دلیل داشتن یک سیستم مدیریت محتوا که نیازی به کدنویسی و حتی کدنویسی برای کاربران ندارد، محبوب است. اما، به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس ، دانستن اصول HTML ، CSS ، Javascript و PHP برای عیب یابی، رفع اشکال و گسترش عملکرد سیستم عامل ضروری است.

به عنوان مثال، برای تنظیم سوابق خطای وردپرس در سایت مشتری، باید کمی PHP بدانید. همان چیزی که می خواهید لیستی از پست های تصادفی را در نوار کناری یک سایت وردپرس نمایش دهید. اگر می خواهید پیوندهای خارجی در یک سایت WordPress به طور خودکار در یک برگه جدید باز شود، به برخی از کد های JavaScript نیاز دارید. اگر شما برای یک مشتری طرحی کاملاً منحصر به فرد برای سایت خود می خواهید، برای سفارشی کردن یک موضوع باید HTML و CSS را بدانید.

این ها فقط تعدادی از وظایف برنامه نویسی است که ممکن است از شما بخواهند به عنوان توسعه دهنده وردپرس انجام دهید.

مرحله 2: به طور خاص در وردپرس مطالعه کنید.

هنگامی که اصول کدگذاری را فرا گرفتید، شروع به مطالعه منابع خاص وردپرس کنید تا بدانید چه چیزی این CMS را منحصر به فرد می کند. در زیر تنها چند منبع وجود دارد که می توانند در مراحل مختلف تبدیل شدن به توسعه دهنده وردپرس به شما کمک کنند.

  • WordPress Codex: این کتابچه راهنمای رسمی آنلاین است که توسط توسعه دهندگان وردپرس نوشته شده است. این شامل همه موارد از اصول ایجاد سایت تا فنی ترین جنبه های وردپرس است، مانند نحوه افزودن قابلیت های AJAX به پلاگین سفارشی.
  • Envato Tuts +: این وب سایت شامل همه چیز از آموزش، دوره ها، کتاب های الکترونیکی در وردپرس و موارد دیگر است. آموزش های وردپرس آن ها شامل طیف گسترده ای از موضوعات به عنوان Codex وردپرس است، اما تصاویر و فیلم ها را برای زبان آموزان بصری ارائه می دهد.
  • منابع توسعه دهنده وردپرس: وردپرس لیست رسمی منابع توسعه دهنده شامل مرجع کد و کتابچه های راهنما برای API ها، توسعه پلاگین و طرح زمینه، ویرایشگر بلوک و موارد دیگر را تهیه کرده است. این یکی دیگر از الزامات توسعه دهندگان است که پیشرفت می کنند.
  • کد را بشناسید: برای کسانی که فیلم های آموزشی را ترجیح می دهند، این سایت آموزش الکترونیکی سه مسیر یادگیری متمایز را ارائه می دهد: یکی برای توسعه دهندگان پلاگین و دیگری برای توسعه دهندگان تم. از آنجا که نحوه ساخت پلاگین یا تم را از ابتدا یاد خواهید گرفت، این برنامه برای توسعه دهندگان پیشرفته است.
یادگیری وردپرس

مرحله 3: منطقه تمرکز خود را انتخاب کنید.

شما در هنگام توسعه وردپرس اساساً سه انتخاب دارید. می توانید روی نرم افزار اصلی، افزونه ها یا قالب ها تمرکز کنید. ممکن است در هر سه زمینه کارهایی انجام دهید، اما می خواهید حداقل در یک زمینه متخصص باشید.

در اینجا تجزیه و تحلیل سریع این مناطق در حال توسعه است. بعداً درباره توسعه پلاگین و طرح زمینه بیشتر بحث خواهیم کرد.

  • Core Development: توسعه دهندگان در این زمینه هسته WordPress را ایجاد و ویرایش می کنند. هسته وردپرس نرم افزاری است که برای بارگیری در سایت رسمی وردپرس موجود است. در حالی که یک تیم اصلی وردپرس رسمی به سرپرستی بنیانگذار مت مولن وگ وجود دارد، هر کسی می تواند کد را بررسی و تجزیه و تحلیل کند، آسیب پذیری ها یا اشکالات امنیتی را گزارش دهد و کد را در اختیار شما بگذارد حتی یک کتاب راهنمای رسمی برای همکاران اصلی وجود دارد.
  • توسعه قالب ها: توسعه دهندگان در این زمینه قالب های سفارشی ایجاد می کنند. آن ها می توانند آن را برای هر مشتری خاص ایجاد کنند، آن را به صورت رایگان در فهرست قالب وردپرس منتشر کنند یا آن را برای فروش در بازار یا سایت شخص ثالث عرضه کنند. همچنین یک کتابچه راهنمای رسمی برای توسعه دهندگان تم وجود دارد.
  • توسعه پلاگین: توسعه دهندگان در این زمینه پلاگین های سفارشی ایجاد می کنند. همانند توسعه دهندگان قالب، آن ها می توانند افزونه ای برای هر مشتری خاص ایجاد کنند، آن را به صورت رایگان در فهرست قالب وردپرس منتشر کنند یا آن را برای فروش در بازار یا سایت شخص ثالث منتشر کنند. یک کتابچه راهنمای رسمی برای توسعه دهندگان پلاگین نیز وجود دارد.

این سه محبوب ترین مناطق تمرکز هستند، اما موارد دیگر نیز وجود دارد. به عنوان مثال، API ها به طور فزاینده ای محبوب و پردرآمد می شوند. هنگام ارزیابی این مناطق مختلف، سعی کنید یکی از مواردی را که بیشترین مهارت را با مهارت ها و علایق شما دارد (و درآمد دلخواه) انتخاب کنید.

مرحله 4: ایجاد یک محیط توسعه برای آزمایش

راه اندازی محیط توسعه برای هر نوع توسعه دهنده ای ضروری است. این نه تنها روند توسعه را تسریع می کند، بلکه به طور معمول منجر به تولید محصول بهتر می شود.

می توانید یک محیط محلی یا از راه دور تنظیم کنید، جایی که تمام پرونده های افزونه و قالب WordPress خود را به همراه پرونده های اصلی WordPress ذخیره کنید. به شما امکان می دهد تغییرات را در یک مرورگر فوراً آزمایش و مشاهده کنید. در حالی که به نظر می رسد مانند وقتی که شما به سایت دیگری در اینترنت می روید، پرونده ها در واقع از طریق رایانه شما فراخوانی می شوند نه از سرور میزبان سایت شما.

به این ترتیب می توانید قبل از انتشار وصله امنیتی، طرح زمینه سفارشی یا پلاگین سفارشی برای توده ها، با تیمی از توسعه دهندگان دیگر همکاری کرده و مشکلات را رفع اشکال کنید.

می توانید یک محیط را به صورت دستی راه اندازی کنید یا با استفاده از یک ابزار توسعه مانند Local by Flywheel ، فرآیند را خودکار کنید.

مرحله 5: عضوی فعال در انجمن وردپرس شوید

هنگام مقایسه وردپرس در مقابل جوملا، دروپال و سایر سیستم های مدیریت محتوا، وردپرس دارای بزرگترین جامعه جهانی است که به بهبود سیستم عامل اختصاص داده شده است. می توانید از طریق انجمن های پشتیبانی و کانال های Slack با این میلیون ها عضو ارتباط برقرار کنید و حتی آن ها را شخصاً در کنفرانس های WordCamp و سایر رویدادهای جامعه در سراسر جهان ملاقات کنید.

مشارکت فعال در این انجمن می تواند به شما در عیب یابی مشکلات نرم افزار یا سایت خاصی کمک کند، در مورد اطلاعیه ها و انتشار محصولات و شبکه به روز باشید.

مرحله ششم: نمونه کار را بسازید

هنگام جستجوی هر شغل، می خواهید تا آنجا که ممکن است شواهدی از مهارت ها و شایستگی های خود ارائه دهید. این تقریباً در مورد هر شغلی صادق است، اما به ویژه در حرفه توسعه وردپرس.

یک راه عالی “برای نشان دادن” نمونه کارها است. نمونه کارهایی که کارهای توسعه شما را به نمایش می گذارد می تواند شانس شما را برای استخدام به عنوان یک کارمند تمام وقت در یک شرکت یا به عنوان یک متخصص آزاد بهبود بخشد.

در اینجا مثالی از نمونه کارهای یک توسعه دهنده مستقل آورده شده است. یک نقطه قوت این است که نشان می دهد او در طیف گسترده ای از پروژه های وردپرس کار کرده است، از جمله تم عکسبرداری وردپرس، فروشگاه تجارت الکترونیک و وب سایت بررسی.

نمونه کار وردپرس

مرحله 7: رزومه فنی خود را ایجاد کنید

مانند نمونه کارها، رزومه فنی بخش مهمی از هر برنامه شغلی برای نقش توسعه دهنده وردپرس است. اگر فریلنسر هستید، یک رزومه فنی نیز می تواند برای ارائه اطلاعات لازم در سایتی مانند Upwork یا صفحه About در وب سایت شخصی خود، مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

یک رزومه فنی از چند بخش اصلی شامل مهارت های کلیدی، تجربه حرفه ای، آموزش و پروژه ها تشکیل شده است. اگر به دلیل اینکه تازه کار خود را شروع کرده اید، اطلاعات کم و یا جزئی برای تجربه حرفه ای خود ندارید، اشکالی ندارد. فقط اطمینان حاصل کنید که بخش های دیگر را با تصاویر واضح از مهارت ها و پروژه های شخصی خود تقویت کنید. در اینجا مثالی است.

توسعه دهنده قالب وردپرس

قالب های وردپرس بخشی از هسته وردپرس نیستند. در واقع، آن ها مجموعه ای از پرونده های الگو هستند که نحوه نمایش یک سایت را بدون تغییر در نرم افزار اصلی وردپرس اصلاح می کنند.

این ایده آل است زیرا وقتی نسخه جدیدی از نرم افزار WordPress منتشر می شود و سایت به روز می شود، ظاهر سایت به شدت تحت تأثیر قرار نمی گیرد. اگر سبک های ارائه و پرونده های الگو از این طریق از پرونده های اصلی جدا نشده باشند، هر بار که نرم افزار اصلی را به روز می کنید، تمام کارهای سفارشی سازی شما از بین می رود.

از آنجا که آن ها به کاربران اجازه می دهند بدون دست زدن به یک خط کد، سایت خود را کاملا شخصی سازی کنند، تم های وردپرس بسیار محبوب هستند. برخی از آن ها رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر پولی هستند و از 60 تا 200 دلار متغیر هستند.

توسعه دهندگان قالب می توانند یک تم سفارشی برای خود، مشتری های خاص یا عموم ایجاد کنند. اگر مورد دوم وجود داشته باشد، توسعه دهندگان می توانند آن را به صورت رایگان به دایرکتوری وردپرس ارسال کنند یا موضوع را در بازار مانند Theme Forest بفروشند.

توسعه دهندگان تم نه تنها اهداف تولید متفاوتی دارند، بلکه برای تحقق این اهداف نیز روش های مختلفی دارند. برخی از توسعه دهندگان به سادگی یک موضوع موجود را انتخاب می کنند، آن را نصب می کنند و آن را با تنظیمات و ویژگی های داخلی مشتری یا سایت های شخصی خود سفارشی می کنند. دیگران با موضوعی مانند Underscores شروع می شوند و آن را کاملاً با کد شخصی سازی می کنند تا دقیقاً همان چیزی را که مشتری یا آن ها می خواهند به نظر برسد و انجام دهد. و دیگران از ابتدا شروع می کنند.

طراحی قالب

مهم نیست که چرا می خواهید تم خود را بسازید، توسعه تم فرصتی برای توسعه و انعطاف پذیری مهارت های HTML ، CSS و JavaScript است.

توسعه دهنده پلاگین وردپرس

افزونه های وردپرس نرم افزاری هستند که سایت شما را “متصل” می کنند و عملکرد آن را گسترش می دهند. مانند قالب ها، افزونه ها هسته وردپرس را که ایده آل است اصلاح نمی کنند. اگر بخواهید فایل های اصلی وردپرس را ویرایش کنید تا به سایت خود قابلیت اضافه کنید، هنگام به روزرسانی نرم افزار شما کد از بین می رود. به این دلیل که وردپرس با هر بروزرسانی پرونده های اصلی را رونویسی می کند.

بنابراین افزونه های وردپرس برای افزودن ویژگی به وب سایت وردپرس ایده آل هستند. اکوسیستم پلاگین بسیار باورنکردنی است و بیش از 55000 افزونه رایگان فقط در فهرست رسمی وردپرس ارائه می شود. لازم به ذکر است که هزاران افزونه پولی موجود در سایت های شخص ثالث وجود دارد.

بسته به هدف آن ها، این افزونه ها می توانند تغییرات جزئی یا تغییرات گسترده ای در سایت شما ایجاد کنند. به عنوان مثال، با استفاده از یک پلاگین، می توانید یک دکمه اشتراک WhatsApp را به پست ها و صفحات خود اضافه کنید یا می توانید یک سایت کاملاً چند زبانه ایجاد کنید. افزونه هایی برای اسکن سایت شما برای یافتن لینک های خراب، اجرای آزمایشات A / B ، تقویت فرم های تماس شما، ایجاد اسلایدرهای زیبا، تهیه نسخه پشتیبان از سایت خود، جمع آوری ایمیل و موارد دیگر وجود دارد.

با وجود تعداد زیادی افزونه، ممکن است فکر کنید که تعداد بیشتری از توسعه دهندگان پلاگین به سادگی بازار را بیش از حد اشباع می کنند. اما این درست نیست هنوز خلأهای زیادی در بازار وجود دارد که می توانید با ارائه یک افزونه جدید یا بهتر به کاربران وردپرس برای رفع نیازهای آن ها جبران کنید.

به عنوان مثال، در ماه مه سال 2019 ، تیم impleCode پلاگین eCommerce Product Catalog را منتشر کرد. این افزونه برای سهولت در نمایش و مدیریت محصولات در وب سایت وردپرس طراحی شده است، از زمان انتشار این افزونه بیش از 10 هزار بار نصب شده است. در اینجا نسخه نمایشی کاتالوگ محصولی است که می توانید با این افزونه ایجاد کنید.

 تیم impleCode پلاگین eCommerce Product Catalog

شروع یک مسیر شغلی جدید

تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وردپرس می تواند پرسود – و سرگرم کننده باشد! – انتخاب شغل. اگرچه نیاز به صرف وقت و منابع برای آموزش و آزمایش خواهید داشت، اما توسعه وردپرس می تواند درآمد و انعطاف پذیری مورد نیاز شما را فراهم کند.

ممتاز سرور
ارائه دهنده خدمات سرور، هاستینگ و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا