CMSWordPressآموزش

5 راهکار برای حفظ عملکرد سایت وردپرس

مهم نیست که هنگام راه اندازی وب سایت چقدر بزرگ یا کوچک باشد، باید این نکته را به خاطر بسپارید که در هر شرایطی عملکرد سایت خود را چه وردپرس و چه در بستر های دیگر حفظ کنید. به راحتی می توانید در ساختن مخاطبان خود و ایجاد محتوا دست و پنجه نرم کنید، ضمن فراموش کردن حضور در کار های اساسی تر (اما به همان اندازه مهم).

به عنوان مثال بسیار مهم است که همیشه به عملکرد سایت خود توجه داشته باشید و آن را حفظ کنید. سرعت بارگذاری سریع می تواند نقش مهمی در تجربه بازدید کنندگان شما داشته باشد و تعداد بازدید ها و تبدیل صفحه ها را تعیین کند. خبر خوب این است که به سرعت وب سایت وردپرس خود را به سرعت اجرا کنید و نیازی به چالش نیست.

در این پست به پنج روش برای حفظ عملکرد عالی در سایت وردپرس شما خواهیم پرداخت. بیایید شروع کنیم!

چرا عملکرد سایت شما باید دارای اولویت باشد؟

بسیاری از عوامل نحوه تجربه سایت شما مانند طراحی و محتوای آن را شکل می دهند. با این حال عملکرد ممکن است مهمترین عنصر در این معادله باشد.

با “عملکرد” ​ ما در مورد سرعت بارگیری صفحات سایت شما و چگونگی نگه داشتن آن در مدت زمان زیادی از ترافیک همزمان صحبت می کنیم.

سایت های کند و غیرقابل اعتماد، بازدیدکنندگان را از خود دور می کنند. هرچه سایت شما کندتر باشد احتمالاً میزان کاهش بازدید کنندگان شما نیز بیشتر می شود.

اگر سرعت صفحه آهسته مخاطبان شما را ترساند، طراحی و محتوای وب سایت شما اهمیتی نخواهد داشت. بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که سایت شما در هر زمان عملکرد خوبی دارد، خواه از نظر یک نفر یا صد نفر مشاهده شود. خوشبختانه برای تحقق این امر نیازی به فن آوری بزرگ و هوشمندانه نیست.

5 راه برای حفظ عملکرد سایت وردپرس

در گذشته ما به چند روش کلی برای حفظ وب سایت وردپرس شما نگاه کرده ایم. در حال حاضر ما بر روی بهترین تکنیک ها برای بالا نگه داشتن عملکرد آن تمرکز خواهیم کرد.

به خاطر داشته باشید اگرچه ما به ابزار های اختصاصی وردپرس توجه خواهیم کرد، اما بسیاری از استراتژی های زیر همانند سایت هایی که بر روی هر سیستم عامل ساخته شده اند نیز کاربرد دارند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را تست کنید تا ببینید عملکرد فعلی آن چگونه است. با استفاده از این اطلاعات می توانید برای کوتاه کردن زمان بارگذاری آن، قدم بردارید.

1. نسخه وردپرس خود را به روز نگه دارید

ما این تکنیک خاص را ابتدا قرار داده ایم به دلیل اینکه اگر معماری اساسی سایت شما آن را عقب نگه دارد، تمام نکات تقویت کننده عملکرد در جهان کمکی نمی کنند.

توسعه دهندگان وردپرس به روزرسانی های مکرر را برای این سیستم عامل منتشر می کنند و حفظ این سایت برای آخرین نسخه بسیار مهم است. این امر به دلایل امنیتی مهم است، اما همچنین به حفظ عملکرد سایت شما کمک می کند.

علاوه بر این نصب قدیمی وردپرس به احتمال زیاد با مرورگر های بازدید کنندگان و همچنین نسخه های جدیدتر افزونه ها و تم ها مغایرت دارد. این امر می تواند سایت شما را کند کند و حتی ویژگی های مختلفی را نیز خراب کند.

به روزرسانی وردپرس ساده است و داشبورد شما هر زمان که نسخه جدید آماده شد، اعلان را نشان می دهد:

اعلان به روزرسانی وردپرس برای حفظ عملکرد سایت وردپرس

با استفاده از این یک قدم کوچک می تواند تفاوت زیادی در عملکرد و ثبات سایت شما در طول زمان ایجاد کند.

2. برای حفظ عملکرد سایت وردپرس تصاویر وب سایت خود را بهینه کنید

انواع مختلف محتوا و ویژگی ها می توانند سایت شما را کند کنند. با این حال عناصر معدودی به اندازه تصاویر و سایر رسانه ها تأثیر دارند. فایل های تصویر بزرگ و سنگین هستند، به این معنی که آن ها را برای ارائه طولانی تر می کنند و در نتیجه منجر به کند کردن کل فرآیند بارگیری صفحه می شوند.

این امر به ویژه در صورت داشتن تصاویر زیادی در سایت خود و اگر این تصاویر با حجم زیاد یا با کیفیت بالا باشد، بسیار مهم است. گفته می شود شما به همین دلیل از همه رسانه ها استفاده می کنید. گنجاندن تصاویر زیاد در محتوای شما یک روش عالی برای جلب توجه بازدید کنندگان و افزایش تعامل است.

شما می توانید تمام تصاویر سایت خود را بهینه کنید. این کار باعث کاهش اندازه فایل آن ها بدون کاهش چشمگیر کیفیت می شود. افزونه های وردپرس زیادی وجود دارد که می توانند در انجام این کار به شما کمک کنند، مانند نسخه بهینه ساز بسیار معروف EWWW :

افزونه EWWW Image Optimizer برای حفظ عملکرد سایت وردپرس

افزونه هایی مانند این حتی می توانند فرایند را به صورت خودکار انجام دهند و هر تصویر جدیدی را که آپلود می کنید بهینه می کنند. این کار می تواند باعث صرفه جویی در وقت شما شود و باعث شود رسانه های شما از کند شدن صفحات شما در خزیدن موتور های جستجو جلوگیری کنند.

3. اجرای یک راه حل ذخیره سازی برای حفظ عملکرد سایت وردپرس

وقتی شخصی به یکی از صفحات سایت شما مراجعه می کند، تعدادی اتفاق باید رخ دهد. ابتدا مرورگر آن ها درخواستی را به سرور سایت شما ارسال می کند. سپس سرور داده های لازم مورد نیاز برای ساخت صفحه را ارسال می کند. هنگامی که تمام آن اطلاعات وارد می شوند، صفحه می تواند برای بازدید کننده نمایش داده شود.

بعضی اوقات این روند آنقدر سریع است که غیرقابل تصور است. اگر صفحه شما پیچیده است یا کاربر در فاصله بسیار کمی از سرور شما قرار دارد، با این وجود می تواند چند ثانیه طول بکشد. “Caching” راهی برای کاهش زمان بارگذاری با ذخیره نسخه هایی از سایت شماست که مرورگر ها می توانند سریعتر به آن دسترسی پیدا کنند.

ذخیره سازی می تواند یک موضوع پیچیده باشد و به اشکال مختلفی مطرح شود. با این حال می توان آن را به راحتی با استفاده از افزونه ها اجرا کرد، بدون آنکه نیاز به راه اندازی فنی باشد. برای همین ممکن است کاربران وردپرس بخواهند به WP Super Cache روی آورند :

افزونه WP Super Cache برای حفظ عملکرد سایت وردپرس

این افزونه نسخه های استاتیک در صفحات سایت شما ایجاد می کند که نمایش سریعتر برای بازدید کنندگان بسیار سریعتر است. این می تواند تنظیم شود تا فقط در چند دقیقه به صورت خودکار اجرا شود یا برای پاسخگویی به نیاز های دقیق شما سفارشی شود.

4. سایت خود را به یک شبکه تحویل محتوا (CDN) وصل کنید

از نظر فنی این تکنیک پسوند روش آخر است. یک شبکه تحویل محتوا (CDN) یک روش بزرگ برای پنهان کردن وب سایت شما است و می تواند بسیار مؤثر باشد.

CDN شبکه ای از سرور ها است که معمولاً در سراسر جهان پخش می شود. کپی های سایت شما در هر سرور ذخیره می شود. هنگامی که یک بازدید کننده به یکی از صفحات شما دسترسی پیدا می کند، داده های لازم از سروری که از نظر جغرافیایی نزدیک به آن هاست، منتقل می شوند.

این روند می تواند حجم زیادی را بارگیری کند. به علاوه بسیاری از CDN ها ویژگی های تقویت کننده عملکرد اضافی را ارائه می دهند. Cloudflare یک مثال عالی و محبوب است:

سرویس CDN Cloudflare برای حفظ عملکرد سایت وردپرس

این مرکز دارای 180 دیتا سنتر در سراسر جهان است که دسترسی گسترده ای به وب سایت شما می دهد و گزینه های عملکردی و امنیتی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. بعلاوه تنظیم آن در سایت شما بسیار ساده است.

5. در صورت نیاز هست خود ارتقا دهید

ممکن است شما تمام استراتژی های ذکر شده در بالا را امتحان کنید، اما همچنان سرعت صفحه های پایین تر از آنچه که دوست دارید مشاهده کنید. این امر به ویژه در مواردی که اخیراً سایت شما رشد زیادی داشته باشد و در مقیاس بزرگتر باشد یا بازدیدکننده بیشتری را نسبت به گذشته داشته باشد، معمول است.

در آن سناریو مشکلات مربوط به عملکرد ممکن است به سادگی نشان دهنده این باشد که شما از برنامه میزبانی کنونی خود پیشی گرفته اید. اگر ارائه دهنده هاست خود را با دقت انتخاب کردید، باید سرعت بارگیری سریع را بسیار ساده تر ببینید. با این حال برنامه های سطح پایین بعضی اوقات منابعی را که سایت شما برای اجرای صحیح به آن نیاز دارد، فراهم نمی کند.

نتیجه

عملکرد چیزی است که شما باید در طول عمر سایت خود از آن آگاه باشید. سایتی که یک روز سریع بارگذاری می شود، ممکن است با رشد و محبوبیت بیشتر و با گذشت زمان سرعت آن کاهش یابد. بنابراین مهم است که به طور مرتب عملکرد سایت خود را آزمایش کنید و هر کاری را برای حفظ سرعت بارگذاری سریع انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا