Server

دستورالعمل انتخاب VPS مناسب

زمانی که تصمیم گرفتید به جای پلن های میزبانی مشترک از پلن های میزبانی VPS استفاده کنید، مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد نوع پلن میزبانی VPS است که باید آن را انتخاب کنید. برای درک اینکه کدام برنامه VPS ممکن است برای تجارت شما بهترین باشد، چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید آنها را تجزیه و تحلیل کنید و تحقیقات زیادی وجود دارد که شما باید روی چندین ارائه دهنده VPS انجام دهید. دلیل این امر این است که شرایط همه ارائه دهندگان برابر نیستند و یک سطح را ندارند.

به نظر می رسد میزبانی VPS بهترین گزینه ممکن برای انتقال از هاست مشترک به برنامه های میزبانی اختصاصی باشد. در هاست VPS، تعداد زیادی وب سایت وجود دارد که سرور یکسانی را در اشتراک دارند، اما هرکدام منابع اختصاصی دارند که به آنها امکان می دهد بهتر از برنامه های میزبانی مشترک، نیازهای مشتریان خود را تأمین کنند. قابلیت اطمینان، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری بالاتری که می توانید با برنامه های میزبانی VPS بدست آورید، آن چیزی است که آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تر تبدیل می کند.

میزبانی VPS
میزبانی VPS

حقیقت این است که شرکت های مشتری چه بزرگ یا کوچک، می توانند از برنامه های میزبانی VPS بهره مند شوند. بنابراین، هنگامی که به یک برنامه VPS نیاز دارید، ابتدا باید فضای لازم سایت خود و دیگر الزامات آن را در نظر بگیرید. وقتی صاحب یک وب سایت کوچکتر هستید اما قصد دارید میزبان تصاویر و پخش رسانه ای در آن باشید، برای پشتیبانی از این ویژگی ها به رم کافی احتیاج دارید. با این حال، هنگامی که شما دارای یک وب سایت بزرگتر باشید که بیشتر محتوای متنی را ارائه می دهد، ممکن است تقاضا برای RAM یا پهنای باند اضافی وجود نداشته باشد تا این سایت بتواند بهینه عمل کند.

یکی از عواملی که باید به آن توجه کنید Uptime است. Uptime چیزی نیست جز اینکه وب سایت شما تا چه مدت می تواند به کار خود ادامه دهد. هنگامی که از پلن های اشتراکی استفاده می کنید، نرخ Uptime پایینی را تجربه خواهید کرد؛ زیرا منابع باید با بسیاری از کاربران دیگر به اشتراک گذاشته شود. این دقیقاً دلیلی است که شما نیاز به استفاده از هاست VPS را احساس می کنید. بنابراین، وظیفه شما شناسایی یک ارائه دهنده هاستینگ وب است که دارای یک سابقه ثابت و قابل اثبات از uptimes های بالا است. می توانید با سایت های شخص ثالث مشورت کنید که Uptime میزبان های مختلف را بررسی می کنند. سایت ممتاز سرور نیز با آپ تایم 99.99 یکی از بهترین ارائه دهنده های خدمات است.

عامل مهم دیگری که باید در نظر بگیرید، عملکرد سایت است. بنابراین، هنگامی که سایتی را برای ایجاد درآمد ایجاد می کنید، لازم است پلنی را انتخاب کنید که می تواند عملکرد سایت را تضمین کند. به عنوان مثال، سرعت توان پردازنده و میزان فضای سرور عوامل مهمی هستند که می توانند بر عملکرد هر وب سایت تأثیر بگذارند.

هنگام خرید یک برنامه میزبانی، مهم است که به شما امکان سفارشی سازی را بدهد تا بتوانید بسته به نیازهای خود ویژگی هایی را تغییر دهید. به عنوان مثال، ممکن است شما نیاز به استفاده از ویژگی های کاربر پسند یا بهبود پهنای باند یا حافظه برای رفع درخواست مشتری داشته باشید.

سرانجام، شما باید قبل از تصمیم گیری در مورد برنامه VPS، قیمت های ارائه شده توسط ارائه دهندگان مختلف را در نظر بگیرید. شما همچنین باید شرایط موجود را بخوانید تا مطمئن شوید که ویژگی های مورد درخواست شما در مدت زمانی که شما نیاز دارید، وجود خواهد داشت.

برای شماهده پلن های سرور مجازی یا VPS سایت ممتار سرور به لینک داده شده مراجعه نمایید.

 گزینه های مختلف میزبانی
گزینه های مختلف میزبانی

گزینه های مختلف میزبانی VPS چیست؟

وقتی برنامه های میزبانی VPS را که تا حدودی مدیریت نیاز دارد را انتخاب می کنید، می توانید تا حدودی کنترل روی سرورها را در درست داشته باشید، اما مسئولیت های اصلی مدیریت سرور به عهده خود میزبان است. هنگامی که به جای آن برنامه های VPS Hosting کاملاً مدیریت شده را انتخاب می کنید، میزبان مسئولیت کلیه وظایف مدیریت و نظارت بر سرور را بر عهده خواهد داشت. میزبان تعمیر و نگهداری روزمره از سرورها را انجام داده و به مشتریان پشتیبانی فنی ارائه می دهد، تا مطمئن شوید سایت بدون نقص کار می کند.

قبل از شروع خرید میزبان وب VPS، شما باید تعیین کنید که چه برنامه هایی را می خواهید داشته باشید و دارای چه ویژگی هایی است. به عنوان مثال، اگر شما مایل به راه اندازی یک تجارت آنلاین هستید، باید به هاست هایی نگاه کنید که می توانند فضای ذخیره و پهنای باند کافی را به شما ارائه دهند. همچنین باید گزینه های به روزرسانی را بررسی کنید، زیرا ممکن است رشد بی سابقه ای رخ دهد و ممکن است فوراً نیاز به ویژگی های اضافی میزبانی داشته باشید.

هنگامی که تصمیم می گیرید مسئولیت کامل سرور را به عهده بگیرید، باید پلنی را دریافت کنید که بسیاری از کنترل ها یا برنامه های مدیریت را ارائه می دهد. بیشتر میزبان های وب نصب و راه اندازی سخت افزار رایگان و ویژگی های امنیتی را ارائه می دهند. اما شما نیاز دارید که یک میزبان داشته باشید که به شما امکان می دهد این ویژگی ها را با هزینه های مناسب داشته باشید.

در این مقاله به طور کامل راجع به انتخاب VPS صحبت شد و اطلاعات لازم در اختیار شما عزیزان قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا