WordPressآموزش

ساده ترین روش ریدایرکت و تغییر مسیر در وردپرس با استفاده از افزونه

آیا سعی در ایجاد تغییر مسیر و ریدایرکت در وردپرس دارید؟ شاید برای شما سوال باشد که تغییر مسیر چیست و چرا مهم است؟

نگران نباشید ما در این مقاله یک راهنما برای مبتدیان برای تغییر مسیر و ریدایرکت در وردپرس، آنچه را که تغییر مسیر ارائه می دهد، نحوه ریدایرکت در وردپرس، اینکه چرا به آن نیاز دارید و یا چه موقع باید از ریدایرکت استفاده کنید، ارائه داده ایم.

تغییر مسیر وب سایت

ریدایرکت در وردپرس چیست؟

تغییر مسیر یا ریدایرکت راهی است که وب سایت شما می تواند پیام سریع را به مرورگر کاربران شما ارسال کند و به آن ها بگوید که صفحه مورد نظر برای بازدید آن ها منتقل شده است، بنابراین مرورگر آن ها می تواند به طور خودکار کاربران را به صفحه جدید مورد نظر شما ارسال می کند.

انواع مختلفی از تغییر مسیر ها از جمله ریدایرکت 301، ریدایرکت 302، ریدایرکت 307 و … وجود دارد. ما در مقاله “ریدایرکت چیست” مفصلا به این موضوع پرداخته ایم.

با این حال برای ارائه یک مقاله ساده و مفید، ما فقط ریدایرکت 301 را به عنوان مهمترین آن، آموزش خواهیم داد.

بیایید بررسی کنیم که چرا استفاده از آن مهم است؟

چه زمانی وردپرس نیاز به ریدارکت 301 دارید؟

دلیل اصلی استفاده از ریدایرکت 301 این است که سایت شما یا صفحه ای در سایت شما منتقل شده است و می خواهید به جای آن کاربران را به صفحه جدید منتقل کنید.

  • وقتی قصد حذف پست یا صفحه را به نفع مطالب جدید دارید، باید یک ریدایرکت ایجاد کنید.
  • وقتی می خواهید لینک های پست یا صفحه خود را تغییر دهید، باید ریدایرکت ایجاد کنید.

چرا؟ زیرا عدم ایجاد تغییر مسیر باعث می شود تا کاربران شما خطای 404 را مشاهده کنند، که نه تنها برای تجربه کاربری بد است بلکه می تواند بر سئو سایت شما نیز تأثیر بگذارد و به رتبه بندی موتور های جستجو آسیب برساند.

در چنین زمانی است که ریدایرکت 301 بسیار مهم می شود.

ریدایرکت این امکان را به شما می دهد تا به موتور های جستجو و مرورگر کاربران خود اعلام کنید که صفحه مورد نظر برای دستیابی به آن برای همیشه به یک مکان جدید منتقل شده است.

همچنین این امکان را می دهد که کلیه نقاط قوت و بک لینک های (سئو) صفحه قدیمی خود را به صفحه جدید منتقل کنید.

اکنون که دلیل و زمان تغییر مسیر را بررسی کرده ایم، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید با استفاده از روش های مختلف موجود ریدایرکت 301 را در وردپرس ایجاد کنید.

نحوه ایجاد ریدایرکت در وردپرس (با استفاده از افزونه ها)

یک روش آسان برای ایجاد و مدیریت ریدایرکت 301 استفاده از افزونه های ریدایرکت در وردپرس است. این کار به شما امکان می دهد تا بدون نوشتن یک خط کد، تغییر مسیر ها را اعمال کنید.

1. افزونه Redirection

ریدایرکت در وردپرس با افزونه Redirection

ساده ترین روش برای اضافه کردن و مدیریت ریدایرکت ها در وردپرس، استفاده از افزونه Redirection است. افزونه را نصب و فعال کنید.

پس از فعال سازی، برای تنظیم تغییر مسیر ها، به ” Tools » Redirection ” مراجعه کنید.

تنظیم مجدد وردپرس با استفاده از افزونه Redirection

افزونه Redirection نه تنها به شما امکان می دهد تا تغییر مسیر ها را تنظیم کنید بلکه به شما در یافتن خطای 404 در سایت وردپرس نیز کمک می کند. سپس می توانید URL ها را به مقصد مناسب هدایت کنید.

2. افزونه Page Links to

ریدایرکت در وردپرس با افزونه Page Links to

بعضی اوقات ممکن است بخواهید یک پست یا صفحه را نگه دارید، اما آن را به یک پست یا صفحه دیگر هدایت کنید. اینجاست که لینک های صفحه برای استفاده مفید است.

این افزونه یک کادر متا را در صفحه ویرایش پست شما اضافه می کند که می توانید آدرس مکان جدیدی را که می خواهید برای کاربران خود ارسال کنید وارد کنید.

3. افزونه Simple 301 Redirects

ریدایرکت در وردپرس با افزونه Simple 301 Redirects

یکی دیگر از افزونه های آسان برای استفاده، Simple 301 Redirects است. همانطور که از نام آن پیداست انجام ریدایرکت 301 را ساده می کند.

به سادگی افزونه را نصب و فعال کنید و سپس به ” Settings » 301 Redirects ” مراجعه کنید تا URL های خود را اضافه کنید.

اکنون در حالی که تنظیم ریدایرکت 301 با استفاده از افزونه وردپرس بسیار آسان است، اما بازده عملکرد جزئی دارد.

بر اساس ارائه دهنده میزبانی وردپرس، وردپرس شما ممکن است به علت این تغییر مسیرها کمی دیرتر از گذشته به صفحه مورد نظر وارد شود.

اگر می خواهید تغییر مسیر ها را سریعتر انجام دهید، می توانید با استفاده از روش کد نویسی و فایل .htaccess این کار را انجام دهید.

تنظیم ریدایرکت 301 در وردپرس با استفاده از .htaccess

با استفاده از فایل پیکربندی وب سرور .htaccess، کاربران وردپرس می توانند تغییر مسیر 301 را سریعاً تنظیم کنند.

لطفاً بخاطر داشته باشید که یک اشتباه کوچک در کد .htaccess می تواند سایت وردپرس شما را غیر قابل دسترسی کند و ممکن است شروع به نمایش خطای داخلی سرور کند.

به همین دلیل مهم است که قبل از هرگونه تغییر از فایل .htaccess خود نسخه بکاپ تهیه کنید.

برای ویرایش فایل .htaccess، باید با استفاده از یک سرویس دهنده FTP به وب سایت خود وصل شوید. فایل .htaccess در فهرست اصلی سایت وردپرس شما قرار دارد.

اگر نمی توانید فایل .htaccess خود را در آنجا مشاهده کنید، باید FTP client خود را مجبور به نمایش فایل های مخفی کنید. می توانید فایل .htaccess را در هر ویرایشگر متن ساده ای مانند Notepad ویرایش کنید.

در اینجا یک ریدایرکت ساده وجود دارد، در حالی که ما در تلاش هستیم تا یک کاربر را برای بازدید از یک پست قدیمی به یک پست جدید ارسال کنیم.

RewriteEngine On

Redirect 301 /a-very-old-post/ http://yoursite.com/a-very-new-post/

می توانید کد بالا را ترجیحاً در انتهای فایل .htaccess خود اضافه کنید.

در پایان امیدواریم که این راهنما برای ایجاد تغییر مسیر های وردپرس به شما در سایت کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا