آموزش

مقایسه سرور اختصاصی (DS) با سرور خصوصی مجازی (VPS)

مقایسه سرور اختصاصی با سرور خصوصی مجازی ؟ همانطور که می دانید اگر بخواهیم تعریف ساده ای از هاست مجازی بگوییم یک سرور اختصاصی است که به صورت قطعه قطعه شده در اختیار مشتریان قرار می گیرد و دسترسی و کار کردن با آن راحت تر از سرور اختصاصی است. در انتهای مقاله متوجه خواهید شد که با توجه به تجارت و خود سرور اختصاصی یا سرور خصوصی مجازی را انتخاب کنید.

ارائه دهنده هاستینگ شما نقش مهمی در توزیع محتوای آنلاین شما دارد. میزبانی که در پایان این مقاله انتخاب می کنید، باید متناسب با نیازهای تجاری خود باشد.

گزینه های سرور زیادی برای انتخاب وجود دارد و اگر شما اطلاعات زیادی در این زمینه نداشته باشید می تواند برای شما سخت  گیج کننده باشد. اگر در یک مجموعه حرفه ای یا سازمانی مشغول هستید، به احتمال زیاد از میزبانی مشترک (shared hosting) استفاده می کنید.

تصمیم شما برای ادامه کار بستگی دارد از کدام میزبانی استفاده کنید. سرور خصوصی مجازی (VPS) یا سرور اختصاصی؟

از آنجا که هر دو سرور هستند، هر دو عملکردهای مشابهی را انجام می دهد. با این حال، چندین تفاوت اساسی وجود دارد. بهتر است با این تفاوت ها آشنا شوید تا بتوانید برای انتخاب میزبان راحت تر تصمیم بگیرید.

عملکرد میزبانی وب شما

راه حل میزبانی وب شما باید برای تجارت شما مناسب باشد. شما می خواهید برای کدام نیازهای تجاری خود معیارهای استانداردی از میزبان وب داشته باشید.

این معیارها به عنوان الگویی برای آزمایش شما کمک می کنند تا در نهایت راه حل بهینه را پیدا کنید. شباهت های زیادی بین سرورها وجود دارد، اما رعایت استانداردهای شغلی شما در فرایند تصمیم گیری نهایی در مورد نوع سرور برای انتخاب کمک می کند.

میزبان وبی که شما انتخاب می کنید، ارتباط مستقیم بین محتوای شما و جامعه اینترنت است. سرور میزبان وظیفه ذخیره امن اطلاعات وب سایت شما و مجموعه داده های مرتبط را دارد. همچنین مسئولیت ارسال درخواست ها با امنیت بالا و حداکثر کارآمد است.

امنیت سرور مجازی و سرور اختصاصی
امنیت یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید هنگام انتخاب نوع میزبان وب انتخاب کنید.

امنیت یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید هنگام انتخاب نوع میزبان وب انتخاب کنید. شرکت های سطح متوسط که تصمیم به استفاده از هاست شخص ثالث بدون امنیت مناسب دارند، بیشتر از همیشه در معرض خطر هستند.

هر دو سرور خصوصی مجازی (VPS) و سرور اختصاصی در محافظت از داده ها فوق العاده مؤثر هستند. آنها این کار را از طریق تنظیمات بهینه سازی شده و ساده، دیوارهای آتش پیشرفته، خط مشی دسترسی به داده ها و روابط محکم با متخصصان امنیتی انجام می دهند. یکی از مزایای سرور خصوصی مجازی (VPS) یا سرورهای اختصاصی این است که سیستم های امنیتی اغلب خودکار هستند. داده های شما در امن ترین و محافظت شده ترین محیط ممکن در همه زمان ها ذخیره می شوند.

مقیاس پذیری ویژگی دیگری است که هر دو نوع سرور در آن مشترک هستند. این گفته، مهم است که به یاد داشته باشید که مقیاس پذیری در سطوح مختلف کار می کند. کمی بعد به این قضیه می پردازیم، اما مهم است که به یاد داشته باشید سروری را انتخاب کنید که همانطور که شما و تجارتتان رشد می کنید، قابلیت ارتقا داشته باشد.

شما هرگز نمی دانید چه زمانی نوشته ای که برای وبلاگ خود می نویسید ویروسی است و ناگهان ترافیک وب شما از نمودار خارج می شود. بدون داشتن یک میزبان وب که امنیت قوی  پشتیبانی خوبی ندارد شما باید هر لحظه در مورد اطلاعات سایت و تجارت خود احساس خطر کنید و امنیت اطلاعات خود را تهدید کنید.

هر دو سرور اختصاصی یا سرور خصوصی مجازی به منابع دسترسی بیشتری دارند. این منابع شامل فضای ذخیره سازی، رم، پهنای باند، ایمیل، دارایی های سرور و موارد دیگر می شود. همه این موارد را می توان به راحتی مقیاس بندی کرد تا امکان انعطاف پذیری بیشتر در تجارت فراهم شود.

مقایسه سرور اختصاصی و سرور خصوصی مجازی

بهینه ترین راه حل میزبانی وب، اولویت بندی امنیت، مقیاس پذیری، تحویل کارآمد داده ها و منابع سخت افزاری قابل اعتماد است. پس از بررسی همه گزینه ها، می توانید تفاوت های بین سرور خصوصی مجازی (VPS) و سرور اختصاصی را دقیق تر متوجه شوید.

مقایسه سرور اختصاصی یا سرور خصوصی مجازی
مقایسه سرور اختصاصی یا سرور خصوصی مجازی

سرور خصوصی مجازی چیست؟

سرور خصوصی مجازی (VPS) اطلاعات بسیاری از مشتریان در یک دستگاه فیزیکی منفرد است. اما برخلاف هاست اشتراکی، از یک پنل کنترل مدیریت برای جدا کردن مشتریان استفاده می کند.

VPS به عنوان یک سرور خصوصی مجازی شناخته می شود زیرا به نظر می رسد که همه مشتریان بر روی یک سرور اختصاصی جداگانه هستند. سرور خصوصی مجازی (VPS) با کاهش منابع و هزینه، این محیط را برای کاربران شبیه سازی می کند.

سرور خصوصی مجازی (VPS) از طریق نرم افزار و در دسترس بودن منابع با هاست های اشتراکی تفاوت دارند. اگرچه، ساختار هر دو از نظر فیزیکی مشابه است.

سرور خصوصی مجازی (VPS) به دلیل داشتن منابع قابل توجه بیشتر (حافظه، قدرت محاسبه، اجرای CPU یا نرم افزار یا ماژول هایی با گرافیک فشرده)، برتر از میزبانی هاست اشتراکی است. سرور خصوصی مجازی (VPS) همچنین ضمانتی را برای منابعی که ممکن است مشتری از آن استفاده کند، فراهم می کند، در حالی که میزبانی مشترک این کار را نمی کند.

سرور اختصاصی چیست؟

به طور خاص، سرور اختصاصی با یک مشتری واحد در ارتباط است. مشتری به طیف کاملی از منابع موجود در سرور فیزیکی دسترسی دارد. این دسترسی شامل دسترسی به شبکه، ظرفیت ذخیره سازی دیسک سخت، حافظه و قدرت پردازش است.

مزایای سرور خصوصی مجازی (VPS)

قیمت گذاری

میزبانی سرور بر روی یک ماشین مجازی معمولاً در مقایسه با سرور اختصاصی، ارزان ترین راه حل است. امکان داشتن چندین مشتری در یک فضای فیزیکی واحد به میزبان این امکان را می دهد که هزینه عملیات سخت افزاری را بین همه تقسیم کند.

مشتری اساساً هزینه یك بخشی از سرور را پرداخت می كند اما به عملکرد كامل سخت افزار دسترسی دارد.

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری سرور مجازی بسیار قابل انعطاف تر از میزبانی اختصاصی است. به یک مشتری که فقط بخشی از منابع موجود در یک سرور فیزیکی را استفاده می کند، می توان آن منابع را بدون هیچ گونه تغییر در سخت افزار اختصاص داد.

سرور اختصاصی دسترسی مشتری را به اساس منابع کامل سخت افزار فراهم می کند. با این حال، گسترش منابع نیاز به اضافه کردن شیارها یا ماژول ها به سرور فیزیکی دارد. این می تواند هم پرهزینه و هم وقت گیر باشد.

مزایای سرور اختصاصی

منابع

یکی از دلایلی که بیشتر شرکت ها سرور اختصاصی را انتخاب می کنند، استفاده از منابع اختصاصی و تمام توان منابع است. هیچ سرور مجازی نمی تواند در مورد قدرت پردازنده، حافظه، پردازش ماژول های نرم افزاری با منابع، فضای ذخیره سازی و سایر خصوصیات مبتنی بر سخت افزار با سرورهای اختصاصی برتر مطابقت داشته باشد.

امنیت

میزبانی اختصاصی در مورد حملات مخرب از یک منبع خارجی ایمن تر از یک سرور مجازی تلقی می شود. تنها با یک مشتری خاص روی سرور، منابع به طور مؤثر مدیریت می شوند و به جلوگیری از نقض امنیتی احتمالی کمک می کنند.

همچنین می توانید با بهره وری بیشتر، نصب نرم افزارها و سایر گسترش های دیجیتال را مدیریت کنید. این امر احتمال ویروس یا حمله مخرب دیگر را از ورود در نرم افزارهای معتبر کاهش می دهد.

سرعت

محیط اختصاصی از نظر سرعت مزیت دارد. در یک محیط اختصاصی، لایه مجازی وجودی ندارد که امکان عبور داده را امکان پذیر کند. این کار منجر به بارگذاری سریعتر سایت می شود و درخواست کاربر سریع تر پاسخ داده می شود.

پیکربندی و سفارشی سازی

یک سرور اختصاصی به مدیر اجازه  می دهد تا سرور را به دلخواه خود پیكربندی كند. در سرور خصوصی مجازی تنظیمات محدویت های خاص خود را دارند به طوریکه یک سری نرم افزار هایی را نمی توانید نصب کنید، یا تنظیمات امنیت را طوری دستکاری کنید که امنیت سایر مشتریان را به خطر بیاندازید.  شما همچنین می توانید ظرفیت بسیار کمتری در محیط VPS برای نصب بسته های نرم افزاری در مقیاس بزرگ داشته باشید.

سرور خصوصی مجازی (vps) یا سرور اختصاصی : کدام یک مناسب تجارت شما است؟

یک سرور خصوصی مجازی و یک سرور اختصاصی تفاوت های خود را دارند. اینکه کدام یک برای تجارت شما مناسب است به معیارها و مشخصات خاص بستگی دارد.

انتخاب سرور اختصاصی یا سرور خصوصی مجازی
انتخاب سرور اختصاصی یا سرور خصوصی مجازی

نیاز كسب و كارهای كوچك و متوسط ​​برای استناد به مقیاس كلی از منابع موجود در سرورهای مدرن بسیار کم است. اگر یک شرکت به تمام این منابع نیاز نداشته باشد، دیگر نیازی به خرید سیستمی نخواهد بود که کاملاً خارج از محدوده باشد. شرکت های در حال رشد با گردش پایدار از ترافیک وب ممکن است تمام توان مورد نیاز خود را در یک محیط VPS پیدا کنند.

نکته دیگر رشد در آینده است. آیا شرکت شما به دنبال گسترش است؟ آیا این رشد را برای پنج تا ده سال آینده تعیین کرده اید؟

از این پس باید یک بستر را برای الان و پنج سال آینده انتخاب کنید. یکی از جنبه هایی که بسیاری از شرکت ها از آن غافل می شوند، امکان مقیاس پذیری است. اگر در یک سرور اختصاصی سرمایه گذاری کنید، همیشه به همان حجم از منابع هزینه پرداخت می کنید. اگر نیازهای شما با گذشت زمان کاهش یابد، ممکن است مبلغی را هدر داده باشید.

نتیجه گیری پایانی

جهان سرور در حال تغییر است و دائماً نیز تغییر می کند. با پیشرفت تکنولوژی و همچنین تعداد فزاینده تهدیدهای امنیتی، آماده سازی برای همه چیز غیرممکن است. اما با پاسخ دادن به سؤالات درست و داشتن یک برنامه فناوری هوشمندانه، نیاز سرور شما برآورده می شود.

راه حل میزبانی شده ای که شما انتخاب می کنید، بطور حتمی ستون فقرات عملیات دیجیتال در تجارت شماست. نیازهای خود را ارزیابی کنید. قیمت ها را فقط بعد از نیازهای امنیتی، انعطاف پذیری و پیکربندی شرکت خود مقایسه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا