مفاهیم پایه

معرفی سرور محتوا SAP

در این مقاله قصد داریم در مورد سرور محتوا SAP با شما عزیزان اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم، با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در مورد SAP بدست آورید.

بخشی از سرور محسوب می شود و ارائه دهنده بخشی از سرور برنامه کاربردی وب، می باشد و زیرساخت های عمومی را برای ذخیره و مدیریت اسناد فراهم می کند. سرور Content و Cache Server مؤلفه های سرور هستند که با ارائه دهنده دانش تعامل مستقیم دارند.

معرفی سرور محتوا SAP

SAP سروری است که یک مؤلفه مستقل است و در آن می توانید مقدار زیادی از اسناد الکترونیکی با هر فرمت و با هر محتوای دلخواه، ذخیره کنید. اسناد را می توان در یک یا چند نمونه MaxDB یا در سیستم اسناد، ذخیره کرد.

معرفی سرور محتوا SAP

برنامه های کاربردی می توانند برای بارگیری اسناد از طریق API های ارائه دهنده دانش یا به طور مستقیم با تهیه URL های HTTP به سرور محتوا دسترسی داشته باشند.

SAP Cache Server خدمات زیر را ارائه می دهد:

  • کاهش شدید زمان پاسخ مشتری.
  • اطمینان از این كه حافظه پنهان به حداقل كار ممكن نیاز داشته باشد.
  • فراهم آوردن امکانات ذخیره سازی یکپارچه و شفاف برای پرونده های موجود سرور محتوا.

از سرورهای حافظه نهان در محیط های توزیع شده برای ذخیره اسناد در مکانی نزدیک به مشتری مربوطه استفاده می شود و بدین ترتیب امکان دسترسی سریع تر به محتوای اسناد را فراهم می کند. برای انجام این کار، Cache Server “نسخه های کاری” از اسناد را، از سرور محتوا ایجاد و ذخیره می کند. این امر همچنین باعث کاهش بار شبکه می شود، زیرا وقتی مشتری درخواست دسترسی به یک سند را بخواند، نباید به سرور محتوای از راه دور دسترسی پیدا کنید. سرورهای حافظه نهان شبیه به سرورهای محتوا هستند. با این وجود، در مورد سرورهای حافظه نهان، ورودی کمی لازم است و حفاظت از دسترسی نیز حفظ می شود. عملکردهای اصلی مدیریت اسناد در سیستم SAP اطمینان حاصل می کنند که نسخه های اسناد قدیمی که هنوز در حافظه نهان هستند، دیگر به آن دسترسی ندارند و در نهایت حذف می شوند.

(SAP Content Server (SAP CS یک جزء از سرور است که برای ذخیره انواع مختلفی از محتویات مانند اسناد اسکن شده، تصاویر، پرونده چندرسانه ای، اسناد الکترونیکی و غیره استفاده می شود. اسناد و داده ها می توانند به صورت ایمن در پایگاه داده MaxDB یا سیستم پرونده ها ذخیره شوند.

معماری SAP

سرور Content و Cache Server مؤلفه های سرور هستند که با ارائه دهنده دانش تعامل دارند. از یک حافظه پنهان برای ذخیره نسخه های اسناد در هنگام دسترسی به آنها برای اولین بار استفاده می شود. در نتیجه، اسناد مجدداً سریعتر قابل دسترسی خواهند بود، زیرا محتویات مستقیماً از حافظه نهان گرفته می شوند.

ویژگی های SAP

  • بسیار ساده برای استفاده و پیکربندی آسان.
  • امکان ایجاد مخازن سیستم فایل و پایگاه داده.
  • معماری انعطاف پذیر و مقیاس پذیر ارائه می دهد.
  • ذخیره سازی امن و پشتیبانی از گواهینامه های امنیتی.
  • کاهش بار پایگاه داده SAP و بهبود کارایی دسترسی به اسناد.
  • پشتیبان گیری خودکار از سند ذخیره شده. ابزارها با نرم افزار SAP Content Server تهیه شده اند.
  • سرور محتوای SAP در سرور ویندوز 2000/2003/2008 و همچنین برای پلتفرم یونیکس موجود است.
  • با ادغام گردش کار SAP ،SAP DMS ،SAP محل کار تجاری، پیوند بایگانی و انبار دانش SAP می توان فرآیند های تجاری را بهبود بخشید.

توضیحاتی در مورد سیستم فنی SAP

توضیحاتی در مورد سیستم فنی SAP

هر تعداد سرور محتوا را که می خواهید می توانید در مکانهای مختلف نصب کنید. همچنین علاوه بر سرورهای محتوا، سرورهای حافظه نهان نیز می توانند برای نگهداری داده های توزیع شده استفاده شوند تا دسترسی سریع به محتویات اسناد ممکن پذیر باشد، اگر به عنوان مثال می خواهید یک سند را در یک مرورگر وب نمایش دهید. برای انجام این کار، سرور حافظه “نسخه های کاری” اسناد را از سرور محتوا ذخیره می کند.

محدودیت های SAP

سرور محتوای SAP جایگزینی برای سیستم های ذخیره سازی نوری و سایر رسانه های ذخیره سازی برای بایگانی اسناد طولانی مدت نیست.

چارچوب مدیریت اسناد (DMF)

سرویس مدیریت اسناد (DMS)

DMS در اصل خدمتی است که تقریباً به یک برنامه نزدیک است و توسط KPro ارائه می شود. هدف اصلی DMS تهیه برنامه ای با یک رابط (رابط برنامه نویسی برنامه (API)) است که برنامه می تواند از آن برای مدیریت کارآمدتر اسناد استفاده کند، بدون آنکه با مشکلات ذخیره سازی خاصی روبرو شود. زیرساخت های مناسب برای وجود DMS ضروری است. DMS به شدت مبتنی بر سرویس مدیریت محتوا (CMS) است.

خدمات مدیریت محتوا (CMS)

به طور کلی، DMS امکان مشاهده برنامه مانند اسناد مورد نیاز برای مدیریت را فراهم می کند، CMS همچنین مربوط به ذخیره سازی و جزئیات مدیریت فنی است. این موارد شامل مدیریت سرور ذخیره سازی، بازیابی اسناد، ایجاد نسخه های اسناد و موارد دیگر و غیره می باشد.

 خدمات مدیریت محتوا (CMS)

سرور محتوای SAP به طور معمول جزء سرور (SAP Knowledge Provider (KPro می باشد. اساس اصلی سرور محتوای SAP موتور سرور محتوا است. موتور تمام URL ها را دریافت می کند، اعتبار آنها را تأیید می کند و شروع به پردازش نیازهای آنها می کند.

سرور محتوای SAP داده ها را در SAP MaxDB نگه می دارد. نکته قابل ذکر این است که موتور سرور محتوای SAP مستقیماً به پایگاه داده آدرس نمی دهد، بلکه در عوض از لایه ذخیره محتوا استفاده می کند (لایه ذخیره سازی در مکانیسم های دستیابی خاص رسانه ذخیره سازی که در پشت آن قرار دارد، ذخیره می شود). یک رابط یکنواخت است.

امیدوارم از مطالعه مقاله سرور محتوا SAP، تمامی اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کرده باشید در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با مشاوران آنلاین ما تماس داشته باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا