Programmingآموزش

معرفی بهترین فریم ورک های پایتون در سال 2022

امروزه، در عصر فناوری، زبان پایتون به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی جهان تبدیل شده است. پایتون یک زبان برنامه نویسی پیشرفته و تفسیر شده با Syntax آسان و کتابخانه های قوی است، که آن را در میان سایر زبان های توسعه وب متمایز می کند. در این پست به شما برخی از بهترین فریم ورک های پایتون در سال 2022 را معرفی می کنیم، همراه ما باشید.

اگر برنامه‌ های تحت وب مبتنی بر پایتون را توسعه می‌ دهید، باید یکی از محبوب‌ ترین فریم ورک های پایتون را برای کدنویسی انتخاب کنید، این کار می تواند کمک زیادی به شما در این کار کند. در این پست ما بهترین فریم ورک های پایتون سال 2022 را معرفی و بررسی می کنیم. پایتون برای بسیاری کار ها مانند ساخت اپلیکیشن وب، DevOps و ساختار های داده نیز مناسب است.

فریم ورک پایتون چیست؟

فریم ورک های وب پایتون مجموعه‌ ای از ماژول‌ ها یا استک هایی هستند که به توسعه‌ دهندگان در نوشتن یک برنامه وب به زبان پایتون، کمک می‌ کنند. وقتی توسعه دهندگان پایتون را برای توسعه سریع انتخاب می‌ کنند، لازم نیست نگران مواردی مانند پروتکل‌ های متعدد یا سوکت‌ ها باشند.

فریم ورک ها عملکرد راه‌ حل‌ های اساسی را خودکار می‌ کنند که به توسعه‌ دهندگان این امکان را می‌ دهد تا به جای فرآیند های معمول، روی وب‌ سایت‌ ها تمرکز کنند و در زمان خود صرفه جویی کنند. فریم ورک های توسعه وب به توسعه‌ دهندگان وب‌ سایت، طراحان وب، مدیران سیستم و اپراتور های لینوکس، این آزادی را می‌ دهند که با ارائه یک مدل پیش‌ فرض، برای ساختار برنامه‌ ای که سریع، سازگار و آسان است، ساختاری را توسعه دهند.

انواع مختلف فریم ورک های وب پایتون

فریم ورک فول استک

  • CubicWeb
  • Django
  • Web2Py
  • Giotto
  • Pylons Framework
  • Pyramid
  • TurboGears

میکرو فریم ورک

  • Bottle
  • CherryPy
  • Dash
  • Falcon
  • Flask
  • Hug
  • MorePath
  • Pycnic

فریم ورک ناهمزمان

  • AIOHTTP
  • Growler
  • Sanic
  • Tornado

نکاتی که قبل از انتخاب فریم ورک وب مناسب باید بدانید

طبق آمار استک اورفلو (Stack Overflow)، 67.8 درصد از توسعه دهندگان وب، پایتون را به عنوان زبان برنامه نویسی خود برای توسعه وب ترجیح می دهند. پایتون، برای چهارمین سال متوالی، بهترین انتخاب است، زیرا بیشتر توسعه دهندگان روزی از آن استفاده خواهند کرد.

اما مواردی وجود دارد که توسعه دهندگان باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام فریم ورک توسعه وب استفاده کنند، در نظر بگیرند. اول از همه، باید به اندازه و پیچیدگی استراتژی کدگذاری توجه کرد.

اگر قصد دارید یک ساختار بزرگ پر از ویژگی‌ های زیاد و پیچیده ایجاد کنید، یک فریم ورک فول استک انتخاب مناسبی خواهد بود. از طرف دیگر، اگر قصد دارد یک اپلیکیشن کوچک و ساده را برنامه ریزی کنید، بهتر است از میکرو فریم ورک ها استفاده کنید.

در آخر، باید بررسی کنید که آیا فریم ورکی که انتخاب می‌ کنید کاملاً متناسب با پروژه شما است یا نه. این مرحله مهمی است. باید هنگام انتخاب فریم ورک، توجه ویژه ای به پروژه هایی داشته باشید که نیاز به اجرا بر روی چندین وب سرور، مدیریت حجم ترافیک و پشتیبانی از ویژگی های جدید اضافی برای عملکرد کد اکسل دارند. انتخاب فریم ورک مناسب برای این نوع پروژه ها می تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد.

7 فریم ورک برتر پایتون که باید بشناسید

اگر می‌ خواهید عملکرد ها و ویژگی‌ های پروژه‌ ای را که می‌ خواهید توسعه دهید، با سایر موارد مقایسه کنید، در زیر فهرستی از بهترین فریم ورک های پایتون برای توسعه نرم‌ افزار و وب را معرفی کرده ایم.

Django

بهترین فریم ورک پایتون - Django

فریم ورک جنگو یکی از پرکاربردترین فریم ورک های پایتون برای توسعه برنامه های کاربردی وب و وب سایت های بزرگ است. این فریم ورک از معماری MVC پیروی می کند و به عنوان یک فریم ورک MVC شناخته می شود. یکی از دلایل اصلی محبوبیت جنگو این است که منبع باز و رایگان است و تمام استک های پایتون، همچنین کتابخانه asyncio را شامل می شود.

پایتون و Django بر اساس عملکرد “Don’t Repeat Yourself (DRY)” و “Explicit over Implicit” کار می کنند. این فریم ورک توسعه وب پایتون از ORM برای جایگذاری اشیاء در جداول چند پایگاه داده استفاده می‌ کند که به کد اجازه می‌ دهد در چندین پایگاه داده و موتور های قالب کار کند تا انتقال داده از یک پایگاه داده به پایگاه داده دیگر آسان‌ تر شود.

جنگو طیف وسیعی از کتابخانه های داخلی و پشتیبانی از پایگاه داده های سازگار با پایتون را ارائه می دهد. پشتیبانی از محلی سازی، احراز هویت کاربر، سشن ها، کوکی ها، وب سرور و سازگاری با مرورگر وب از دلایل اصلی است که جنگو نسبت به سایر فریم ورک های پایتون بهتر در نظر گرفته می شود.

Flask

بهترین فریم ورک پایتون - Flask

Flask یکی دیگر از معروف ترین و بهترین فریم ورک های پایتون است که در دسته Microframework قرار می گیرد و دارای مجوز BSD می باشد. این فرم ورک از فریم ورک سیناترا روبی الهام گرفته شده است. به لطف عملکرد، ارسال درخواست، رسیدگی به درخواست، طراحی ماژولار و سبک بودن، Flask سازگاری بیشتری نسبت به جنگو دارد. ORM ها یک انتزاع پیشرفته را بر روی یک پایگاه داده تعاملی ارائه می دهند که وجود آن ها در این فرم ورک باعث پیشرفته تر شدن Flask می شود.

Flask یک فریم ورک پایتون است که به کاربران این امکان را می دهد تا یک پایه برنامه وب واقعی بسازند، به همراه دیتابیس. مزیت دیگر استفاده از این فریم ورک این است که با Google App Engine سازگار است و راه ارسال درخواست را ارائه می دهد.

Hug

فریم ورک Hug

Hug یک فریم ورک API پایتون 3 است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا API ها را بسازند و سپس هر زمان که بخواهند می توانند از آن ها استفاده کنند. این فریم ورک توانایی ساده سازی ساخت API و نمونه سازی را دارد زیرا رابط های چند رشته ای را ارائه می دهد. همچنین اگر از پایتون 3 در پروژه خود استفاده می کنید، به عنوان سریع ترین فریم ورک وب در پایتون در نظر گرفته می شود.

این فریم ورک به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد تا با به راحتی، از طریق درخواست ها یا پاسخ های HTTP یا از طریق CLI، برنامه را به راحتی تکمیل کنند. فریم ورک Hug ادغام و سازگاری کمی دارد و توسعه دهندگان به پوشش کد تا حد امکان کمتر نیاز دارند تا عملکردی بالایی داشته باشند. برای اینکه عملکرد برنامه را بالا ببرد، Hug فقط هر زمان که نیاز باشد از منابع استفاده می کند و از Cython به عنوان منبعی برای کامپایل استفاده می کند.

Bottle

فریم ورک Bottle

فریم ورک Bottle یکی از پرکاربردترین میکرو فریم ورک‌ هایی است که جامعه توسعه‌ دهندگان وب از آن برای ساخت برنامه‌ های وب مختلف با استفاده از پایتون استفاده می‌ کنند. این فریم ورک وابستگی های زیادی ندارد، به عنوان یک جایگزین، تنها شامل یک کتابخانه کد استاندارد پایتون است و در یک فایل واحد به کار می رود. همچنین، به عنوان یک ماژول فایل سورس نیز استفاده می شود.

این فریم ورک کوچک و قدرتمند برای برنامه نویسانی ایده آل است که به دنبال انعطاف پذیری و قابلیت های اصلی برای ساختن برنامه های کاربردی وب و وب سایت های ساده با سرور های HTTP/WSGI شخص ثالث هستند. یکی دیگر از مزایای استفاده از Bottle این است که نیاز به حم کمی از منابع سیستمی دارد. اگر می‌ خواهید برنامه‌ های کوچکی برای کسب‌ و کار خود با فریم ورکی تمیز، ساده و سریع ایجاد کنید، Bottle تمام چیزی است که نیاز دارید.

CherryPy

فریم ورک CherryPy

درست مانند جنگو، CherryPy نیز یک فریم ورک توسعه وب منبع باز است که عمدتاً از الگوی شی گرا استفاده می کند. این فریم ورک با سرور های وب چند رشته ای پایتون WSGI سازگار با HTTP/1.1 خود برای توسعه برنامه های کاربردی وب، در مدت زمان کوتاه بسیار مناسب است. توسعه دهندگان، مطابق با سبک های کدنویسی خود، می توانند اپلیکیشن و اتصال پایگاه داده را با این فریم ورک ایجاد کنند.

مزیت اصلی استفاده از منوی این فریم ورک این است که می‌ توانید برنامه‌ ها را روی همه سیستم‌ عامل‌ هایی که از پایتون پشتیبانی می کنند، مانند ویندوز، مک، و لینوکس یا یونیکس اجرا کنید. CherryPy بهترین فریم ورک برای پایتون است که به توسعه‌ دهندگان اجازه می‌ دهد تا به سرعت منبع کوچک‌ تری از کد ها را توسعه دهند و یک پایگاه داده قابل اعتماد تشکیل دهند. اگر می خواهید از فریم ورکی استفاده کنید که سریع، پایدار و قابل اعتماد باشد، می توانید به CherryPy اعتماد کنند.

Dash

فریم ورک Dash

Dash همچنین یک میکرو فریم ورک منبع باز است که منحصراً برای توسعه برنامه های تحلیلی طراحی شده است. دانشمندان داده این فریم ورک را ترجیح می دهند زیرا بر پایه Flask، ReactJs و Plotly.js ساخته شده است و برای استفاده از آن نیازی به دانش زیادی در مورد استک فناوری پایتون با فریم ورک های توسعه وب ندارید.

Dash به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که همه چیز را با به راحتی ایجاد کنند که برای مدیریت قوی پایگاه داده و یک برنامه وب آماده برای موبایل لازم است. Dash تعداد زیادی گزینه سفارشی سازی پایگاه داده را فراهم می کند تا ساخت داشبورد را ساده کند. Dash بهترین فریم ورک وب پایتون است که پیشرفت کلاس‌ های HTML را برای ایجاد محتوای وب HTML تسهیل می‌ کند.

Falcon

فریم ورک Falcon

هدف Falcon ساخت API های وب مانند فایل های پیکربندی است. توسعه دهندگان با این فریم ورک می توانند برنامه های کاربردی را برای بهبود و استفاده، توسعه دهند. برخلاف سایر فریم ورک های پایتون که به اتکای زیادی برای ساخت API های HTTP نیاز دارند، فالکون راه حلی دقیق و کارآمد برای خطا ها و تهدیدات یا آسیب‌ پذیری‌ های HTTP دارد.

Falcon می تواند با سخت افزاری معمولی نیز کار کند. برند های بزرگی مانند LinkedIn، OpenStack و RackSpace از Falcon برای پلتفرم های خود استفاده می کنند.

نتیجه گیری

با توجه به جزئیات داده شده در بالا در مورد هر یک از بهترین فریم ورک های معرفی شده، باید فریم ورک وب مناسب را بسته به وسعت پروژه و نیاز های ارتباطی، وضعیت سفارشی سازی مورد نیاز و سایر متغییر های پروژه خود انتخاب کنید.

همچنین به انتخاب شخصی توسعه دهنده، سبک کار و راحتی برای کدنویسی نیز بستگی دارد. امیدواریم این پست برایتان مفید بوده باشد. همچنین اگر قصد دارید پروژه خود را شروع کنید، بد نیست بدانید که یک هاست اشتراکی گزینه ای کاملاً مناسب برای میزبانی یک برنامه Python است. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به پست دیگر ما در مورد هاست پایتون مراجعه کنید.

منبع: monocubed

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا