آموزش

مزیت های استفاده از چت آنلاین در وب سایت

شهرت هر برند کاملاً حول خدمات مشتری ایجاد می شود. امروزه انتظارات مشتری در حال رشد است و عادات خرید به سرعت در حال تغییر است. در دنیای دیجیتال با گزینه های نامحدود، کسب و کار شما برای جلو ماندن از رقابت به ورودی زیادی نیاز دارد. هر بار که مشتری های شما از سایت شما بازدید می کنند، سوالات و درخواست هایی اغلب به وجود می آیند. یک مصرف کننده عادی ​​می خواهد این مشکلات در اسرع وقت حل شود و هرچه سریعتر بتوانید به درخواست بازدید کننده سایت رسیدگی کنید، مشتری های احتمالی بیشتری را نیز می توانید حفظ کنید. استفاده از چت آنلاین یکی از موثر ترین روش ها برای پیشرفت است که مزیت های فراوانی برای پیشرفت در کسب و کار برای شما خواهد داشت.

در این مقاله ما در مورد مزایای عمده استفاده از چت آنلاین در سایت بحث خواهیم کرد و برخی از ابزار های چت آنلاین را که توصیه می کنیم ذکر می کنیم. بیایید بررسی کنیم!

مروری کوتاه بر فناوری چت آنلاین

قابلیت چت آنلاین یک راه حل خدمات آنلاین به مشتری است که به مشاغل کمک می کند تا بازدیدکنندگان وب سایت خود را با استفاده از چت آنلاین، نرم افزار help desk و سایر نرم افزار ها در وب سایت درگیر کنند. به عبارت دیگر برند ها از چت آنلاین برای تعامل با مشتریان خود و حل مشکلاتشان در اسرع وقت استفاده می کنند.

همچنین می توان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را یک عامل مهم نیز دانست.

چت آنلاین معمولا به عنوان یک کادر چت کوچک در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش داده می شود. مشتری می تواند برای شروع مکالمه بر روی آن کلیک کند.

همچنین چت آنلاین به شما امکان می دهد درخواست های ارتباطی از بازدید کنندگان دریافت کنید و به آن ها پاسخ مناسب دهید. به این ترتیب جریان بی وقفه داده ها از طریق نرم افزار CRM کمک می کند تا مشاغل از چند طریق خدمات مشتری خود را بهبود بخشیده و عملکرد را افزایش دهند.

5 مزیت استفاده از چت آنلاین در وب سایت

در حالی که تعدادی از مزایای چت آنلاین وجود دارد، اما در اینجا هفت مزیتی وجود دارد که می تواند به تجارت شما ارائه دهد.

1. چت آنلاین فروش و تبدیل را افزایش می دهد

اینجا بزرگترین نطقه ای است که هر مشاغلی می توانند از استفاده از چت آنلاین بهره مند شوند. توانایی پاسخگویی سریع و حرفه ای به سوالات مشتری احتمالی شما باعث ایجاد اعتماد می شود. در بسیاری از موارد، این می تواند به فروش محصول یا خدمات شما کمک کند.

چت آنلاین اساساً به شما کمک می کند مشتری خود را در اطراف فروشگاه آنلاین خود مانند یک فروشگاه فیزیکی نگه دارید.

انجمن بازاریابی آمریکا کشف کرد که به طور متوسط ​​شرکت های B2B با چت آنلاین در وب سایت خود از 20٪ افزایش در تبدیلات برخوردار هستند. همچنین مشتریانی که از ویژگی چت استفاده می کنند سه برابر بیشتر احتمال دارد که خریدی را انجام دهند.

2. رضایت و وفاداری مشتری را افزایش می دهد

به طور خلاصه اگر می خواهید بازدیدکنندگان شما از وب سایت و تجارت شما به طور کلی رضایت بیشتری داشته باشند، چت آنلاین را در نظر بگیرید.

هنگامی که eDigital از 2000 مصرف کننده نظرسنجی کرد، آن ها دریافتند که اکثر مشتریان چت آنلاین را به ایمیل یا پشتیبانی تلفنی ترجیح می دهند.

افزایش رضایت مشتری

Oracle همچنین در مطالعه تحقیقاتی خود در مورد مصرف كننده آموخته است كه 90٪ از مصرف كنندگان دكمه Live Chat را به عنوان اطمینان خاطر در صورت نیاز به هرگونه كاری مشاهده می كنند.

به همین ترتیب پشتیبانی از چت آنلاین مزیت قابل توجهی را برای جلب وفاداری مشتری و رضایت خاطر او فراهم می کند. هرچه سریعتر بتوانید مشکلات آن ها را حل کنید، رضایت مشتری و وفاداری به برند بالاتر است.

معرفی 3 ربات چت وردپرس قدرتمند برای سایت های ساخته شده با وردپرس‎

3. هزینه های پشتیبانی کاهش می یابد

پشتیبانی از مشتری می تواند هزینه بر باشد. این امر هم برای مشاغل و هم برای مشتری صادق است. با این حال چت آنلاین می تواند به طور قابل توجهی به این هزینه ها کاهش دهد. معمولاً هزینه اجرای یک مرکز تماس بیشتر از اجرای راه حل چت آنلاین است.

در همین راستا شما معمولاً به تعداد بیشتری از افراد برای استفاده از مرکز گفتگو در هنگام استفاده از چت آنلاین، به یک مرکز تماس نیاز دارید. یک تحقیق بین المللی Telus گزارش داده است که عوامل پشتیبانی آنلاین می توانند به طور همزمان شش گفتگو را انجام دهند که با پشتیبانی تلفنی عملاً غیرممکن است.

4. چت آنلاین تجربه کاربری کلی سایت شما را بهبود می بخشد

بهبود تجربه کاربری سایت

در سایت های فاقد چت آنلاین معمولاً کاربران مشاهده می کند که یا باید برگه مرورگر جدیدی را باز کنند و یا تلفن را بردارند. این می تواند تجربه کلی کاربر آن ها را تحت تأثیر منفی قرار دهد.

با این حال با چت آنلاین، تقریباً تمام منابع مورد نیاز آن ها برای یک تصمیم خرید آگاهانه در آنجا قابل دسترسی است. این اساساً منجر به کاهش سبد خرید های رها شده و مدت زمان طولانی تری برای بازدید از سایت خواهد شد.

طبق تحقیقات Forrester حدود 57٪ از مشتریان به دلیل سوالات بی پاسخ خرید خود را رها می کنند. اگرچه یافتن چت آنلاین در صفحات اصلی و صفحات محصول امری عادی است، اما درعین حال قرار دادن آن در صفحات خطای شما نیز اقدامی هوشمندانه خواهد بود. یک چت آنلاین می تواند به راحتی بازدیدکنندگان را پس از تجربه خطای 404 در مسیر درست قرار دهد.

5. برای بدست آوردن یک مزیت رقابتی می توانید از چت آنلاین استفاده کنید

سرانجام افزودن چت آنلاین به سایت شما می تواند مزیت مورد نیاز شما نسبت به رقبای شما باشد. شاید تعجب کنید اگر بدانید که اکثر مشاغل هنوز از قدرت چت آنلاین استفاده نمی کنند.

مطالعه انجام شده توسط SuperOffice نشان داد که تنها 9٪ وب سایت ها از چت آنلاین برای پشتیبانی بی درنگ از مشتریان خود استفاده می کنند. با داشتن این دانش، ممکن است بخواهید از پشتیبانی چت آنلاین استفاده کنید تا خود را از رقبای مستقیم خود در صنعت متمایز کنید.

نتیجه

چت آنلاین

واضح است که خدمات درجه یک مشتری در هر مشاغل چقدر مهم است. امروزه تقریباً با رقابت شدید در هر صنعتی، از دست دادن مشتری احتمالی کار زیادی نمی کند. صرف نظر از موقعیت، همانطور که در بالا خواندید چت آنلاین مزیت های بسیاری دارد که می تواند شانس شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پاسخگویی مشتری با چت آنلاین به راحتی می تواند فروش و تبدیل شما را افزایش دهد. وب سایت شما همچنین می تواند از ارائه پشتیبانی آنلاین بیشتر بهره مند شود. به طور کلی تجربه کاربری سایت شما (UX) بهبود می یابد، مشتریان شما احتمالاً رضایت بیشتری خواهند داشت و به طور کلی هزینه کمتری را برای پشتیبانی هزینه می کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا