Securityمفاهیم پایه

معرفی کامل انواع هکر ها (کلاه سفید ، کلاه سیاه و کلاه خاکستری)

در این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان به معرفی کامل انواع هکر ها (کلاه سفید ، کلاه قرمز، کلاه سبز، کلاه آبی، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) بپردازیم. لطفا برای آشنایی با این مطلب با ما همراه باشید.

در مقاله های قبلی در مورد این که کلا هک به چه کاری گفته می شود، به شما عزیزان اطلاعاتی را ارائه داده بودیم. برای مطالعه می توانید روی لینک کلیک کنید: هک چیست؟ و انواع آن کدام اند؟

معرفی هکرهای کلاه سیاه

معرفی هکر کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری!

مانند انواع هکر ها ، هکر های کلاه سیاه معمولاً دانش گسترده ای در مورد ورود به شبکه های رایانه ای و دور زدن پروتکل های امنیتی دارند. آنها همچنین مسئول نوشتن نرم افزارهای مخرب هستند و روشی که برای دستیابی به این سیستم ها استفاده می شود.

انگیزه اصلی آنها معمولاً برای منافع شخصی یا مالی است، اما می توانند در جاسوسی و به خطر انداختن امنیت سایبری نیز شرکت کنند، اعتراض کنند یا شاید فقط به هیجان سایبر معتاد شوند.

هکرهای کلاه سیاه می توانند از آماتورهایی که با پخش کردن نرم افزارهای مخرب لذت می برند، باشند تا هکرهای باتجربه ای که قصد سرقت داده ها، به ویژه اطلاعات مالی، اطلاعات شخصی و اطلاعات ورود به سیستم را دارند. نه تنها هکرهای کلاه سیاه به دنبال سرقت داده ها هستند بلکه به دنبال تغییر داده یا از بین بردن داده ها نیز هستند.

معرفی حملات سایبری و انواع آن

هکر های کلاه آبی

این دسته از هکر ها علاقه ای به یادگیری ندارند و بخاطر علاقه شان عمل هک را انجام نمی دهند بلکه این دسته از افراد برای انتقام گرفتن از کسی که آن ها را مورد آزار و اذیت قرار داده این کار را انجام می دهند، اما به دلیل تجربه کمی که دارند آن ها نهایتا به سرریز کردن IP می پردازند که به حمله DDOS منجر می شود. در واقع یک هکر با انگیزه انتقام گیری شخصی و با دانش کم را هکر کلاه آبی می گویند.

معرفی هکر کلاه سفید

اصطلاح کلاه سفید در زبان عامیانه اینترنت به یک هکر رایانه اخلاقی یا یک متخصص امنیت رایانه اشاره دارد که متخصص در تست نفوذ و سایر روشهای آزمایش برای اطمینان از امنیت سیستمهای اطلاعاتی سازمان است.

هک اخلاقی اصطلاحی است که توسط IBM ابداع شده است و به معنای مقوله ای گسترده تر از آزمایش نفوذ است. در مقایسه با کلاه سیاه، که نام آن از فیلم های غربی گرفته شده است، جایی که کابوی ها قهرمانانه و متضاد هم دیگر ممکن است به طور سنتی یک کلاه سفید و یا سیاه بپوشند.

انواع هکر های کلاه سفید

هکرهای کلاه سفید نیز ممکن است در تیم هایی بنام “کفش ورزشی”، تیم هکر های قرمز یا تیم های ببر مشغول به کار شوند.

یک هکر کلاه سفید یک متخصص امنیت رایانه است که برای آزمایش و سنجش امنیت آنها، به سیستم ها و شبکه های محافظت شده حمله می کند. هکرهای کلاه سفید با قرار گرفتن در معرض آسیب پذیری در برابر هکرهای مخرب از مهارت های خود برای بهبود امنیت استفاده می کنند. آن ها با این کار می توانند کاستی های امنیت را پیدا کرده و آن ها را اصلاح کنند. اگرچه روش های مورد استفاده، مشابه با روش های مورد استفاده توسط هکرهای مخرب نیست، اما هکرهای کلاه سفید اجازه استفاده از آنها را در برابر سازمانی که آنها را استخدام کرده است، دارند.

هکرهای کلاه سفید معمولاً به عنوان هکرهایی مورد استفاده قرار می گیرند که از مهارت های خود برای سود بردن جامعه استفاده می کنند. آنها ممکن است به هکرهای کلاه سیاه اصلاح شده معروف باشند و یا در روش ها و تکنیک های مورد استفاده هکرها کاملاً آگاهی داشته باشند.

یک سازمان می تواند این مشاوران را برای انجام آزمایشات و اجرای بهترین شیوه هایی که باعث می شود در آینده نسبت به اقدامات مخرب آسیب پذیر نباشند، استخدام کند.

در بیشتر قسمت ها، این اصطلاح مترادف با “هکر اخلاقی” است. این اصطلاح از فیلم های قدیمی غربی آمده است که کلیشه برای “پسر خوب” پوشیدن کلاه سفید گاوچران بود. البته “آدمهای بد” همیشه تقریبا کلاه سیاه می پوشیدند.

هکر های کلاه قرمز

به عنوان یکی دیگر از انواع هکر ها می توان از هکر های کلاه قرمز نام برد. این هکر ها تقریبا شیبه به هکر های کلاه سفید هستند و کار آن ها جلوگیری از حملات هکر های کلاه سیاه می باشد. اما آن ها یک تفاوت اساسی با هکر های کلاه سفید دارند که آن این است که به هیچ قاعده و قانونی در تقابل با هکر های کلاه سیاه پایبند نیستند.

مثلا در مواردی اگر هکر های کلاه سفید به موردی از حملات هکر های کلاه سیاه بر بخورند نهایت آن را گزارش می دهند اما هکر های کلاه قرمز سعی می کنند به صورت کامل حمله را منهدم کنند.

هکر های کلاه سبز

این هکر ها معمولا تجربه و دانش کمی در خصوص هک و امنیت دارند و به تازگی وارد این حرفه شده اند که بهشان هکر های نوپا و یا کلاه سبز گفته می شود.

هکر های کلاه خاکستری

مانند زندگی، در بین هکر ها نیز افرادی خاکستری وجود دارند که نه سیاه و نه سفید هستند. هکرهای کلاه خاکستری ترکیبی از فعالیت های کلاه سیاه و کلاه سفید هستند. غالباً هکرهای کلاه خاکستری بدون اجازه یا اطلاع مالک، به دنبال آسیب پذیری در سیستم هستند.

انواع هکر های کلاه خاکستری

در صورت یافتن مشکلات، آنها را به صاحب کسب و کار گزارش می دهند و گاهی اوقات برای رفع مشکل درخواست هزینه کمی می کنند. اگر مالک پاسخ ندهد یا آن ها را رعایت نکند، گاهی اوقات هکرها روش سوء استفاده تازه پیدا شده را به صورت آنلاین برای دیدن جهان ارسال می کنند😁.

این نوع از هکرها ذاتاً با اهداف مخرب همراه نیستند. آنها فقط به دنبال پیدا کردن چیزی برای اضافه کردن به اکتشافات خود هستند. معمولاً هکرهای کلاه خاکستری از آسیب پذیری های موجود استفاده نمی کنند. با این حال، این نوع هک هنوز هم غیرقانونی تلقی می شود زیرا هکر قبل از تلاش برای حمله به سیستم مجوز را از مالک دریافت نکرده است.

اگرچه هکر ها تمایل دارند وقتی به آنها اشاره می شود، به معنای منفی برداشت شود، اما لازم است به یاد داشته باشید که همه هکرها به طور برابر ایجاد نشده اند و تفاوت های بسیاری بین آن ها وجود دارد.

اگر پیش از این که کلاه سیاه بتواند مشکلات امنیتی را پیدا کند و نفوذ کند، هکرهای کلاه سفید با جدیت به دنبال تهدید و آسیب پذیری نبوده باشند، احتمالاً فعالیت های بسیار بیشتری در رابطه با مجرمان سایبری که از آسیب پذیری ها و جمع آوری داده های حساس استفاده می کنند وجود خواهد داشت.

امیدوارم از مطالعه معرفی کامل انواع هکر ها (کلاه سفید، کلاه قرمز، کلاه سبز، کلاه آبی، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

نوشته های مشابه

‫34 دیدگاه ها

  1. من یک هکر سفید هستم و درست می گوید اما ما با هکر های کلاه سیاه دشمنی داریم و با هکر سبز

  2. به نظر من که یک هکر سفید هستم بهتر است تو زندگی هکر سفید شید نه سیاه

  3. من یک هکر کلاه صورتی هست همیشه دنبال هک کردن بازی ها هست لطفاً در این نوع هکر ها رو هم معرفی کنید

    1. هکر کلاه صورتی به افرادی گویند که خیلی ادعای هکر بودن دارند و درواقع در هک کردن بسیار مبتدی هستن

  4. من یه هکر کلاه قرمز هستم هکر های کلاه قرمز مثل کلاه سفید ها هستند اما اگه مثلاً کلاه سفیدا جلو دشمن رو بگیرن کلاه قرمزا نه تنها جلوشون رو میگیرن بله تلافی هم میکنند

      1. من یه هکر کلاه سبز هستم ک بقول خودشون تازه وارد این کار شدم
        دوس دارم زمان بهم نشون بده
        بعدا چه کلاهی میشم
        یه سوال ب من گفتم اول از پایتون برا هک و امنیت استفاده کنم چون سادس فلان راهم درسته؟ یا نه

        1. با سلام. به نظر من برای شروع بهتره ابتدا از ابزارهای آماده ای که کالی لینوکس در اختیار قرار داده استفاده کنید. وقتی کار با این ابزارها و نحوه عملکردشون رو یاد بگیرید، اون موقع میشه با استفاده از زبان های برنامه نویسی مثل پایتون، روش های هک خودتون رو پیاده سازی کنید.

    1. خخخخخخخخ عزیزم کم اشفه بیا
      اینگار خبر نداری همه هکر های کلاه قرمز و خاکستری زیر دست سپاه هستن
      کم دروغ بگو
      در زم کلاه قرمز ها هیجا خودشونو نشون نمیدن نه مثله تو که الان ایمیلتو وارد کردی جیگر

  5. سلام عزیزان لطفا به هکر کلاه صورتی بودن افتخار نکنید این گونه هکر ها از جوجه هکر ها هم بدترن چون جوجه هکر ها باز برای هک کردن از چیز های مبتدی استفاده میکنن اما هکر های کلاه صورتی فقط ادعای هکر بودن رو دارن و چیزی بلد نیستن

  6. من که اصلا چیزی از هک کردن بلد نیستم ولی با این چیزی که الان فهمیدم بهترین و قابل اعتماد ترینشون هکرای کلاه قرمز هستن و بعدش کلاه سفیدا

  7. من HACKER کلاس سیام و تا الان حدود را نمیگم چون بگم بد میشه برم کلاس قرمزا جرعت ندارین بیاین

  8. سلام من یک هکر کلا خاکستری میخوام بشم که نه کلاه سیاه باشه نه کلاه سفید نه بچه‌ی خوب نه بچه‌ی بد

    1. منم هکر کلا بنفش هستم و ما با همه هکر ها دوستیم اگه میخوای هکر کلا بنفش بشو و لطفان از کلا بنفش هاهم بگین که ماهم معروف شیم آخه نیاز داریم تا ماهم انرژی بگیریم و اگر خواستین از ما بگین بنویسید
      هکر های کلا بنفش با همه هکر ها دوستند و با اجازه هک می کنند

  9. من هکر سفیدم ما سایت ها رو با اجازه خودشون هک میکنیم و باگ های امنیتی رو بهشون میگیم.

  10. خب راستش نمیدونم جزو کدومم ولی مدت کوتاهی وارد برنامه نویسی شدم و قصد ندارم اصلا هکر شم

  11. من یک هکر سکلاه سیاه هستم هکر کلاه سیاه ها بیشتر … خودتون میدونید البته دشمن ما ها هکر های کلاه سفید هستند و بیشتر هکر های کلاه سیاه به آدمای بد هک میکنن. و اطلاعات رو می دزدن

  12. همه هکر شدن D:
    فقط میتونم بگم هکرا اینجا نظر نمیدن جاشون سایت هکروانه :)

  13. هکر کلاه سیاه معمولا سوء استفاده گرا هستن که اکثرا تو دارک وبن، کلاه قرمز ها هکر هایی هستن که در بخش نظامی یک کشور فعالن، برای دوکار
    ضربه به کشور حریف یا سرکوب گروه های هکر کلاه سیاه داخل کشور، هکر های کلاه قرمز اجاره ی نظام ان، سفید هام که پنتست کار میکنن و بانتی میگیرن مثل خودم و خاکستری هم با انگیزه مهار نشدنی شخصی کار میکنه
    مثلا گاهی اعصابش خورد شه نمیتونه جلو خودشو بگیره و پایبند به قانون نیست که میکن خاکستری
    درضمن هکر کلاه قرمز زیر مجموعه سیاهه نه سفید، سفید امنیت کاره و پایبند به قانون، درست نقطه مقابل کلاه قرمز، قرمز نوعی کلاه سیاهه که در جهت ثبات و منافع ملی، به سبک سیاه عمل میکنه
    بقیه رنگ ها چرت ان
    به چرتو پرت بقیم گوش ندین
    اصلش همینه ک گفتم

  14. من میخوام در اینده هکر بشم ولی نمیدونم کدوم خوبه، الانم از برنامه نویسی تا حدود زیادی بلدم و زبونهای مختلف در زمینه وب بلدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا