آموزش

چگونه می توانیم ممیزی محتوا را برای وبلاگ انجام دهیم؟

اگر یک وبلاگ نویس هستید باید اهمیت ممیزی محتوا برای وبلاگ را به درستی درک کنید.

تهیه مطالب جدید به طور منظم برای خوانندگان خود بسیار مهم است. با این حال، اگر محتوای قدیمی خود را دوباره مرور نمی کنید، و مشغول ساختن مطالب جدید هستید، ممکن است، پست های قدیمی ارزش قابل قبولی را ارائه ندهند. در واقع، این پست های بهینه نشده می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند.

به طور خلاصه، تمام پست ها با گذشت زمان قدیمی می شوند و بهترین راه برای همیشه سبز نگه داشتن مطالب انجام ممیزی محتوا برای وبلاگ است. با این حال، برای انجام این امر و رسیدن به موفقیت به یک نقشه محکم نیاز دارید.

در این مقاله، به بررسی پنج راه حل برای انجام ممیزی محتوا برای وبلاگ به شما آموزش خواهیم داد.

ممیزی محتوا چیست؟

به طور خلاصه، ممیزی محتوا فرآیند تدوین، سازماندهی و تجزیه و تحلیل تمام پست های وبلاگ شما است تا ببینید آیا محتوا به ادغام، حذف و یا به روزرسانی نیاز دارد.

مزایای بسیاری برای ممیزی منظم محتوای وبلاگ وجود دارد، از جمله:

  • کشف لینک های خراب
  • کشف اطلاعات منسوخ شده
  • بهینه سازی محتوای قدیمی برای عملکرد ها و پیشرفت های جدید
  • برای اطمینان از اینکه متناسب با دید فعلی شما باشد، محتوای خود را ساده سازی کنید

اما نیازی نیست شما به طور مداوم هر روز این کار را انجام دهید، فقط نیاز است سالی یک یا دو بار این امر را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که وبلاگ شما به شکل برتر است.

نحوه انجام ممیزی محتوا برای وبلاگ (در 5 مرحله)

انجام ممیزی محتوا برای وبلاگ می تواند مدتی به طول انجامد، به خصوص اگر محتوای زیادی داشته باشید. با این حال، این روند پیچیده ای نیست و می تواند نتایج ارزشمندی را برای شما به همراه داشته باشد.

مرحله شماره 1: URL ها و داده های ارسال وبلاگ خود را جمع آوری کنید

اولین قدم تهیه یک عکس فوری از تمام محتوای وبلاگ موجود است. برای انجام این کار شما باید URL هر مقاله را در وبلاگ خود پیدا کنید و آن ها را جمع آوری کنید. اگرچه می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید، اما مقدار زیادی از محتوا ممکن است به ابزاری مانند Screaming Frog احتیاج داشته باشد:

ممیزی محتوا برای وبلاگ ،URL ها و داده های ارسال وبلاگ خود را جمع آوری کنید

برای توضیح سریع نحوه استفاده از این ایزار، URL را در نوار جستجوی وارد کنید و بر روی دکمه Start کلیک کنید. سپس این ابزار سایت شما را مرور می کند و همه URL ها را برای تجزیه و تحلیل آسان در صفحه گسترده قرار می دهد.

در این مرحله، داده های ارزشمندی خواهید داشت، اما ممکن است بخواهید تجزیه و تحلیل را نیز اضافه کنید. برخی از ابزار ها (premium version of Screaming Frog) این کار را برای شما انجام می دهند، اگرچه می توانید خودتان آن را از طریق Google Analytics اضافه کنید:

ممیزی محتوا برای وبلاگ ،URL ها و داده های ارسال وبلاگ خود را جمع آوری کنید

گزارش های خاص Google Analytics را که می خواهید اضافه کنید به اهدافی که برای وبلاگ خود دارید بستگی دارد. احتمالاً می خواهید بدانید افراد چگونه سایت شما را پیدا می کنند و کدام پست ها بهترین عملکرد را دارند. برای هر گزارشی که می خواهید اضافه کنید، روی Export کلیک کنید و نوع فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پس از داشتن داده های مناسب، وقت آن است که آن چه را به شما می گوید کشف کنید.

مرحله شماره 2: داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید

اگرچه این مرحله بر اساس آن چه می خواهید با ممیزی انجام دهید متفاوت خواهد بود، برخی از نقاط داده وجود دارد که می خواهید همیشه در نظر بگیرید.

ابتدا پست ها با بالاترین عملکرد خود را انتخاب کنید. در حالی که شما در نهایت با استفاده از این فرآیند، این پست ها را بهتر می کنید، آن ها همچنین می توانند به راهنمای محتوای آینده کمک کنند. باید به دنبال موضوعاتی باشید که کاملاً به آن ها پرداخته نشده و آن ها را به تقویم خود اضافه کنید.

در مرحله بعدی، با استفاده از گزارش های تحلیلی قبلی خود، به دنبال مقالاتی باشید که عملکرد مطلوبی ندارند. در حالی که دلایل کم کاری فرد خواهد بود، ممکن است اشتباهات ساده ای وجود داشته باشد که آن ها را از رسیدن به پتانسیل کامل خود باز دارد. به عنوان مثال، پست هایی را یادداشت کنید که ممکن است فاقد توضیحات متا باشند یا حاوی لینک های خراب باشند.

سرانجام، نگاهی به پست های خود با کمترین و بدون بازدید داشته باشید. اگرچه به احتمال زیاد چند مورد از این موارد را بر اساس چشم انداز و اهداف خود حذف خواهید کرد، اما هنوز هم می توانید از محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال، پست های کوتاه تر می توانند گسترش یا ترکیب شوند تا یک راهنمای “نهایی” ایجاد کنند. شما در اصل می خواهید به محتوای خود بهترین فرصت برای موفقیت را بدهید.

مرحله شماره 3: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) پست های خود را بهبود ببخشید

در طول تحلیل، احتمالاً فرصت هایی را برای بهبود SEO خود خواهید دید. حتی اگر مراقب باشید از برخی از اشتباهات رایج در جستجوگرها جلوگیری کنید، به احتمال زیاد این ممیزی تعداد کمی از داده های از دست رفته شما را کشف خواهد کرد.

عنوان شما یک نقطه شروع عالی برای بهبود SEO شما است. عناوین قانع کننده جذاب که در عین حال آموزنده است و به احساسات خواننده می پردازد. اگر در تلاش برای ایجاد عناوین قوی هستید، می توانید از یک ابزار تجزیه و تحلیل عنوان استفاده کنید.

«متن Alt» به ربات های سایت و بازدیدکنندگان کم بینا کمک می کند تا تصاویر شما را درک کنند. افزودن متن دقیق alt به تصاویر نیز روشی آسان برای تقویت SEO است. این موضوع فرصتی دیگر برای کلمات کلیدی انتخاب شده شما است.

همچنین می خواهید اطمینان حاصل کنید که همه پست ها توضیحات متا را دارند. مانند متن alt،این توضیحات به موتور های جستجو کمک می کنند تا صفحه شما را درک کنند:

ممیزی محتوا برای وبلاگ ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) پست های خود را بهبود ببخشید

معمولاً توضیحات متا در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده می شود، بنابراین فرصتی برای متقاعد کردن خوانندگان برای کلیک بر روی آن وجود دارد. نوشتن توضیحات کامل متا برخی از تمرین ها را می طلبد، اما این یک مهارت است که ارزش آن را کامل کند.

ما قبلاً به طور خلاصه آن ها را مورد بحث قرار داده ایم، اما لینک های شکسته مانند دیوار ها برای خزنده های موتور جستجو عمل می کنند و مانع از کشف کامل، فهرست بندی یا رتبه بندی یک صفحه می شوند.

لینک های شکسته همچنین بر تجربه خواننده شما تأثیر منفی می گذارد. ممیزی شما بیشتر این لینک ها را پیدا می کند، اما ابزار های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام لینک های شکسته خود را برطرف می کنید.

مرحله شماره 4: آمار ها را به روز کنید

اگر لینک ها کار کنند، اگر خوانندگان را به اطلاعات منسوخ هدایت کنند، می توانند به اعتبار شما به عنوان یک متخصص آسیب برسانند. اگر از طریق لینک های برون مرزی که به مطالعات، آمار، صفحات محصول و اطلاعات قیمت گذاری اشاره می کند، کمک می کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز هم مرتبط هستند.

ممیزی محتوا برای وبلاگ ، آمارها را به روز کنید

یافتن اطلاعات به روز شده کاری است که شما می خواهید حداقل یک بار در سال برای حفظ اعتبار انجام دهید. بسته به موضوع وبلاگ خود، ممکن است مجبور شوید این کار را حتی بیشتر انجام دهید.

خوشبختانه یک جستجوی سریع می تواند اطلاعات مورد نیاز شما را به خصوص هنگام استفاده از گزینه های جستجوی پیشرفته به شما برساند. برای گوگل، می توانید این موارد را با کلیک کردن بر روی ابزار ها، سپس انتخاب بازه زمانی مورد نظر را از فهرست کشویی پیدا کنید.

سرانجام، فراموش نکنید که پس از یافتن جدیدترین اطلاعات، متن و تصاویر مرتبط را در پست وبلاگ خود به روز کنید.

مرحله شماره 5: انجام ممیزی سرعت

اگرچه ممکن است وقتی به فکر ممیزی محتوا برای وبلاگ می افتید فاکتور سرعت به ذهن شما خطور نکند، سرعت بارگذاری سایت بر SEO تأثیر می گذارد. علاوه بر این، سایتی که به آرامی بارگیری می شود می تواند باعث شود خوانندگان کلیک کرده و نرخ پرش شما را افزایش دهند. سایت هایی که سریعتر بارگیری می شوند جلسات طولانی تر و نرخ پرش کمتری دارند.

GoogleS PageSpeed Insights می تواند سرعت بارگیری صفحه شما را در دو دستگاه دسک تاپ و موبایل بررسی کند:

ممیزی محتوا برای وبلاگ ، انجام ممیزی سرعت

در هر صورت، بهتر است مدت زمان بارگذاری از پنج ثانیه کمتر باشد، زیرا همیشه سرعت بالا بهتر است. PageSpeed Insights نشان می دهد از کجا می توانید عملکرد وبلاگ خود را بهبود بخشید.

افزونه ها، شبکه تحویل محتوا (CDN) و عوامل متعدد دیگر همگی در سرعت صفحه تأثیر دارند. پیشنهادات PageSpeed Insights سرعت سایت شما را بهبود می بخشد، اما اگر یک ارائه دهنده میزبانی سریع ندارید، از همان ابتدا خود را در معرض آسیب قرار می دهید.

نتیجه

اگرچه انجام ممیزی محتوا برای وبلاگ شما می تواند زمانبر باشد، اما برای موفقیت لازم است. اگر با محتوای قدیمی خود مشکلی برطرف نمی کنید، وبلاگ شما هرگز به مخاطب مورد نظر شما نمی رسد.

در این مقاله مراحل زیر را برای وبلاگ بررسی کردیم:

  • همه URL ها و داده های ارسال وبلاگ خود را جمع آوری کنید.
  • اطلاعات دریافتی را تحلیل کنید.
  • محتوای خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید.
  • هر گونه واقعیت و آماری را به روز کنید.
  • یک ممیزی سرعت انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا