Programmingآموزش

مهارت های لازم برای موفقیت به عنوان توسعه دهنده حرفه ای پایتون در سال 2020

پیش بینی می شود که سال 2020 یک سال دیگر است که از محبوبیت و تحولات پایتون برخوردار است. این یک زبان برنامه نویسی مورد جستجو در این زمینه با کاربرد گسترده است. طبق آمار ها، پایتون 29.9٪ از کل آموزش های جستجو شده در گوگل را در اختیار داشته است که در مقایسه با جاوا (19.1٪) و جاوا اسکریپت (8.2٪) واقعاً محبوبیت بالایی دارد. بنابراین بدیهی است که متخصصانی که زبان برنامه نویسی را با تمام تفاوت های ظریف می دانند، به طور فزاینده ای مورد تقاضا هستند. با این حال اگر می خواهید به عنوان یک توسعه دهنده پایتون در سال 2020 موفق شوید، لیستی از مهارت ها برای تسلط شما بر آن وجود دارد که در ادامه برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

توسعه دهنده پایتون کیست؟


قبل از شروع بحث و بررسی در مورد مهارت های اصلی یک توسعه دهنده پایتون، بیایید تعریف کنیم که او کیست و در واقع چه کاری انجام می دهد. یک توسعه دهنده پایتون فقط شخصی با حقوق بالا نیست بلکه یک فرد حرفه ای با مهارت ها، تجربه و دانش است. توسعه دهندگان پایتون معمولاً مسئول موارد زیر هستند:

  • نوشتن کد های سمت سرور برای سیستم عامل ها و برنامه های وب.
  • توسعه اجزای مختلف back-end؛
  • استقرار برنامه ها ؛
  • انجام قابلیت استفاده، تنظیم، بهبود و اتوماسیون ؛
  • جمع آوری نیاز های کاربران نهایی
  • همکاری با طراحان؛
  • نوشتن کد های قابل استفاده مجدد
  • اشکال زدایی از پروژه؛
  • کار بر روی فریم های وب و موارد دیگر.
توسعه دهنده پایتون

8 مهارت اصلی که شما باید به عنوان یک توسعه دهنده موفق پایتون بدانید!


اگر هدف شما تبدیل شدن به یک توسعه دهنده خوب حرفه اب پایتون است، داشتن مهارت های زیر برای شما بسیار مهم است. بنابراین بیایید 12 مهارت اصلی را که شرکت های بزرگ قبل از استخدام یک توسعه دهنده پایتون در سال 2020 بررسی می کنند، شرح دهیم.

1. درک انواع فن آوری های Front-end


اگر می خواهید یک توسعه دهنده شوید، پس برای برقراری ارتباط و همکاری با تیم مقابل باید آماده باشید. بنابراین شما درکی از فن آوری های مختلف frontend خواهید داشت. این مورد برای تطبیق سمت سرور و سمت کلاینت مورد نیاز است. بنابراین آگاهی از تمام محدودیت ها و امکانات frontend همراه با درک تفاوت های ظریف ظاهر برنامه می تواند برای برخی از پروژه ها بسیار مفید باشد.

2. دانش پایگاه داده


مجموعه مهارت های شما باید حاوی دانش پایگاه داده نیز باشد. علاوه بر این توسعه دهنده باید این واقعیت را درک کند که عملکرد برنامه به شدت به نحوه پشتیبانی برنامه در قسمت back-end بستگی دارد. امروزه مجموعه ای از سبک های جدید سیستم های ذخیره اطلاعات در دسترس است که فرصت ها را افزایش می دهد. دانش پایگاه داده ها برای یک توسعه دهنده حرفه ای (واقعاً خوب) پایتون ضروری است.

3. معماری MVC-MVT


اولاً یک توسعه دهنده پایتون اگر حرفه ای باشد، تفاوت بین معماری (Model View Controller (MVC و (Model View Model (MVT را می داند. تفاوت اندک اما مهم است. بنابراین اگر می خواهید مهارت کامل کسب کنید، باید اصول معماری چند پردازشی را یاد بگیرید. داشتن توانایی حل مسئله در چارچوب اصلی بسیار حیاتی است.

4 – جاوا اسکریپت


یک توسعه دهنده حرفه ای پایتون حداقل مهارت های جاوا اسکریپت را دارد. اگر مهارتی در این زمینه ندارید، پس بهتر است که شروع کنید. جاوا اسکریپت به عنوان بخشی از فناوری های frontend، نقش مهمی در ظاهر برنامه دارد. علاوه بر این مهارت زبان برنامه نویسی برای ایجاد رابط های وب تعاملی حیاتی است. زیرا همه مرورگر های مدرن با پشتیبانی داخلی از جاوا اسکریپت ارائه می شوند. بنابراین اگر می خواهید با تیم front-end به یک زبان صحبت کنید، پس با این زبان برنامه نویسی آشنا شوید.

آموزش نصب پایتون و کار با این زبان برنامه نویسی

5. چارچوب ها و کتابخانه های پایتون


چهارچوبی برای کد گذاری در دسترس است. مطمئناً آشنایی با آن ها بسیار حیاتی است و دانستن همه آن ها یک امتیاز بزرگ است. با این حال کافی است که بیشترین مواردی مانند Flask ،Django ،CherryPy را بشناسید. 

نکته دیگری که یک توسعه دهنده خوب باید بداند کتابخانه ها است. اجرای سریعتر کار ها و سایر مزایا با کتابخانه های مورد استفاده همراه است. دانستن و استفاده از کتابخانه های پایتون می تواند کار شما را راحت کند. بنابراین شما می توانید کتابخانه هایی را یاد بگیرید که می توانند در انجام کار های روزمره و بسته به ماهیت پروژه به شما کمک کنند.

6. آشنایی با Linux و MacOS


توسعه دهندگان پایتون باید تفاوت ها را بدانند و با برخی از الزامات اصلی MacOS و Linux آشنا باشند. فقط به این دلیل که اگر برنامه روی ویندوز به خوبی کار کند، برای اجرای روان این سیستم عامل های خاص به برخی تغییرات و پیاده سازی های اساسی نیاز است.

7. مهارت های ارتباطی، تحلیلی و طراحی


نوشتن کد های درخشان تنها بخشی از وظیفه توسعه دهنده است. تماس، جلسات، همکاری با دیگر برنامه نویسان و … نیز بخشی از کار است. موفقیت کل پروژه مستقیماً به میزان کارآیی هم تیمی ها در همکاری بستگی دارد. بنابراین اگر شما قصد دارید در سال 2020 یک توسعه دهنده پایتون موفق باشید، این مهارت ضروری است.

8. قابلیت ادغام


معمول است که توسعه دهندگان به طور همزمان با چندین پایگاه داده و منابع داده کار می کنند. به همین دلیل توسعه دهندگان پایتون باید بدانند که چگونه همه آن ها را در یک سیستم واحد ادغام کنند. علاوه بر این، توسعه دهنده باید این کار را به راحتی و با حداقل اختلاف انجام دهد.

برنامه پایتون

نتیجه


پایتون به دلیل ویژگی ها، فرصت ها و زمینه های استفاده یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب است. با این حال شما باید طیف گسترده ای از مهارت ها را داشته باشید تا به یک توسعه دهنده حرفه ای پایتون در سال 2020 تبدیل شوید. مهارت هایی که در مقاله ذکر شده و شرح داده شده اند ، تعدادی از مهارت های کلیدی هستند. هر شرکت می تواند لیست را در واقع افزایش دهد. اگر به فکر تبدیل شدن به یک توسعه دهنده پایتون هستید و رویای یک دستمزد گسترده در سال 2020 را در سر می پرورانید ، پس بر هر مهارت ذکر شده تسلط پیدا کنید. در این نقاط متوقف نشوید ، بیشتر پیش بروید تا رقبای خود را بر سر بگذارید.

ممتاز سرور
ارائه دهنده خدمات سرور، هاستینگ و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا