DomainSeoآموزش

نحوه جستجو و نکات مهم در انتخاب دامنه

نحوه انتخاب دامنه چقدر مهم است؟

1- ” نحوه انتخاب دامنه ” معمولا اولین دغدغه ذهنی شما هنگام انتخاب یک دامنه برای کسب و کار انلاین یا اپلیکیشن های تحت وب، می باشد. URL شما اولین چیزی است که بازدید کنندگان شما می بینند. یک نام دامنه خوب می تواند تاثیر مثبت و پایدار داشته باشد در حالی که یک نام دامنه بد می تواند بازدید کنندگان را فراری دهد.


2- نام دامنه مناسب بر روی موتورهای جستجو نیز تاثیر می گذارد. در حالی که دیگر “تطبیق دقیق دامنه” (EMDs) برای موتور های جستجو ضروری نیست، کلیدواژه ها در نام دامنه شما هنوز هم می تواند به رتبه بندی وب سایت شما توسط موتور های جستجو کمک کند.

3- نام دامنه، برند شما را تعریف می کند. به عبارت دیگر، نحوه انتخاب نام دامنه شما می تواند یک فرصت تجاری عالی برای شناساندن نام تجاری خود در سراسر جهان باشد. هم چنین نام دامنه مناسب می تواند برای تعریف نام تجاری بسیار مناسب باشد.

انتخاب دامنه


امیدواریم شما این گام ها در نحوه انتخاب دامنه خود به کار برده باشید. ولی اگر هنوز نام دامنه را انتخاب نکردید، بهتر است قبل از انتخاب، این پست را بخوانید.

نحوه جستجوی دامنه

اولین قدمی که باید قبل از ثبت دامنه انجام دهید، باید بررسی کنید که دامنه مورد نظر شما آزاد هست یا خیر. امروزه به دلیل افزایش وب سایت ها و اپلیکیشن های تحت وب، تعداد دامنه های ثبت شده نیز افزایش یافته است. بنابراین تعداد دامنه های آزاد هرروز رو به کاهش می رود. اما این مشکل را می توان از طریق انتخاب پسوند های دامنه متنوع حل نمود.

همانطور که گفته شد، با افزایش تعداد سایت ها و اپلیکیشن های تحت وب و افزایش درخواست برای دامنه، پسوند های متنوعی برای ثبت دامنه ایجاد شده است که می توانید از طریق آن ها دامنه خود را ثبت کنید.

 

” جستجوی دامنه ” یک راه برای جستجو در پایگاه داده های عمومی برای دریافت اطلاعات در مورد آزاد بودن یا نبودن دامنه خاص می باشد. هنگامی که شما یک دامنه خاص را در نوار جستجو وارد می کنید، یک درخواست به پایگاه داده عمومی ثبت دامنه یا رجیستری دامنه ارسال می شود و نتیجه نمایش داده می شود.

مراحل انجام جستجو دامنه

  1. برای جستجو یک دامنه خاص، به سادگی، می توانید ابتدا وارد سایت ممتاز سرور به نشانی https://momtazserver.com شوید.
جستجوی دامنه


2. نام دامنه مورد نظر را در نوار جستجو وارد کنید و پسوند دامنه را طبق عکس، از نوار ابشاری انتخاب کنید. بر روی دکمه “بررسی” کلیک کنید تا جستجوی خود را ارسال کنید.

بررسی دامنه


3. اگر نام دامنه ثبت شده باشد، پیغامی مبنی بر اینکه دامنه قبلا ثبت شده است، نمایش داده خواهد شد.

4. اگر نام دامنه ثبت نشده باشد، شما می توانید این دامنه را برای خود ثبت کنید.

نکات مهم در انتخاب دامنه

1- قابلیت برند شدن داشته باشد.

نام های خلاقانه و قابل اعتماد همیشه از نام های معمولی اثر گذار یبیشتری دارند.


تفاوت اصلی بین یک نام دامنه با قابلیت برند شدن و یک دامنه معمولی در چیست؟ یک نام دامنه خلاقانه با قابلیت برند شدن، منحصر به فرد است و نیاز به رقابت کمتری با سایر نام های تجاری دارد، در حالی که یک نام دامنه عمومی معمولا با کلمات کلیدی دیده می شود.

به یاد داشته باشید نام دامنه شما اولین چیزی است که بازدید کنندگان از شما می بینند، به یاد می سپارند و شما را در فضای اینترنت به اشتراک می گذارند. این نام پایه و اساس نام تجاری شما است.

نحوه انتخاب یک نام دامنه نامحدود:

  • کلمات جدید ایجاد کنید. شما می توانید کلمات جذاب و جدید خود را تشکیل دهید. این کاریست که  دامنه های سایت های بزرگ مانند گوگل، بینگ و یاهو انجام دادند.
  • از اصطلاحات موجود استفاده کنید. شما می توانید یک کتاب اصطلاحات برای پیدا کردن کلمات جالب که برای برند شما مناسب است، استفاده کنید.
  • از تولید کننده های نام دامنه استفاده کنید. این ابزار می تواند به شما در ایجاد یک نام دامنه منحصر به فرد و خلاقانه از ایده های اولیه دامنه و کلمات کلیدی به شما کمک کند.


2- آن را مختصر تعریف کنید.


به طور کلی، وقتی بحث انتخاب طول دامنه می شود، دامنه های کوتاه تر بهتر هستند.

تصویر بالا نتیجه تحقیقی بر روی طول نام دامنه است. همه این اطلاعات نشان می دهد که شما باید نام دامنه خود را مختصر انتخاب کنید. طول دامنه باید بین 6 الی 14 کاراکتر باشد. البته تاکنون احتمالا دامنه های کوتاه ثبت شده اند. شما می توانید با ایده های خلاقانه دامنه های بلند را ماندگار کنید.

3- برای تایپ اسان باشد.

به بعضی از محبوب ترین وب سایت های جهان فکر کنید. چه اتفاقی افتاده است؟ گوگل، فیس بوک، توییتر و یاهو. یکی از فاکتورهای مهم مشترک بین آن ها این است که همه آنها آسان تلفظ می شوند.

بازدید کنندگان شما باید بتوانند نام دامنه شما را بدون مشکل وارد کنند. زیرا ممکن است بازدید کانندگان شما با تایپ اشتباه وارد سایت دیگری بشوند.

یکی از آسانترین راه ها برای آزمایش دامنه، این است که از 10 نفر بخواهید نام دامنه بالقوه شما را  تایپ کنند، اگر بیش از چند نفر در تلفظ و تایپ آن مشکل داشتند، بهتر است آن را ساده تر کنید.

4- تلفظ آسان داشته باشد.

این ویژگی باعث می شود که بازدید کنندگان نام دامنه شما را به صورت word-to-mouth به اشتراک بگذارند و هم چنین باعث می شود که شما به سادگی سایت خود را با دوستان و مشتریان بالقوه خود به اشتراک بگذارید. اگر می خواهید دامنه شما به راحتی توسط شما و دیگران منتقل شود. تنها راه برای این ویژگی این دو مورد می باشد: 1) آسان تایپ شود و 2) آسان تلفظ شود. هم چنین باید از فاصله و اعداد در انتخاب دامنه اجتناب کنید زیرا تلفظ و تایپ آن را دشوارتر می کند.

6- استفاده از کلمات کلیدی را در نظر بگیرید.

بهترین دامنه


کلمات کلیدی می تواند به بهبود SEO شما کمک کند. البته باید بسیار در این مرحله دقت کنید زیرا اگر شما از کلمات کلیدی مناسب استفاده نکنید یا کلمات نامناسب استفاده کنید، نام دامنه خود را به یک نام معمولی تبدیل کرده اید و در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی باید در ابتدای دامنه بیایند تا تاثیر بهتری در سئو سایت شما داشته باشد.

شما می توانید کلمات کلیدی را با ابزارهایی مانند Keyword Planner Google پیدا کنید.

7- بلند مدت فکر کنید.

دامنه شما تا انتهای کسب و کار شما با شما همراه است و یکی از بزرگترین عناصری است که کسب و کار شما را تعریف می کند. اگر بعد از مدت ها متوجه اشتباه خود در انتخاب دامنه بشوید، هزینه بسیار زیادی برای شما در زمینه های مالی، تجاری و رتبه بندی سئو سایت شما خواهد داشت. بنابراین، هنگامی که نام دامنه خود را انتخاب می کنید، چشم انداز دراز مدت خود را در آن لحاظ کنید.

8- دسترسی به سایت های رسانه های اجتماعی و علائم تجاری را بررسی کنید.

قبل از اینکه با یک نام دامنه کسب و کار خود را شروع کنید، بررسی کنید که آیا نام دامنه شما در سایت های رسانه های اجتماعی قابل انتشار است، و همچنین اگر علائم تجاری قبلا برای این نام ثبت شده باشد، بررسی کنید. اگر قصد ساخت نام تجاری شخصی را دارید، بهتر است که نام و نام خانوادگی در دامنه و شبکه های اجتماعی شما دیده شود. این ساختار آشنایی شما با بازدید کنندگان را فراهم می کند.

چگونه می توان شبکه های اجتماعی و علائم تجاری را برای نام دامنه بالقوه خود بررسی کرد؟ با یک ابزار مانند Knowem کاملا آسان است. نام دامنه بالقوه خود را جستجو کنید. اگر در بیش از 25 شبکه اجتماعی محبوب وجود داشته باشد به شما پیغام می دهد و اگر هیچ علامت تجاری ثبت نام شده به این نام وجود نداشته باشد اعلام می کند.

9- از پسوند نام دامنه مناسب استفاده کنید.

می توانید از یک چیز مطمئن باشید: “.com” هنوز هم بهترین  پسوند نام دامنه به حساب می آید. بر اساس تحقیقاتی، 43٪ از تمام دامنه ها دارای پسوند .com هستند.

10- از یک ابزار تولید کننده نام دامنه برای جمع آوری ایده استفاده کنید.


در این مرحله، شما باید حداقل یک ایده کلی از کلمات ممکن برای قرار دادن در دامنه خود داشته باشید. حتی اگر برخی از این کلمات قبلا گرفته شده باشند. ژنراتور های نام دامنه می توانند ایده های شما را به دامنه های جدید خلاقانه و متنوع تبدیل  کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا