Seo

بهترین نکات برای نوشتن تگ متا یا Mata Description

ما در این مقاله با نام ” بهترین نکات برای نوشتن تگ متا یا Meta Description ” به شما کمک  می کنیم تا به وسیلهMata Description بتوانید سئو سایت خود را تغییردهید. یکی از مواردی که این روزها بسیار اهمیت پیدا کرده است و افراد زیادی از این طریق آن پول زیادی در می آورند، سئو سایت است. سئو سایت در واقع به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است که به شما کمک می کند تا بتوانید در رتبه های اول سرچ گوگل نمایش داده شوید. داشتن سئو مناسب می تواند روش های مختلفی داشته باشد که یکی از ابزار هایی که می تواند در سئو سایت شما تاثیر داشته باشد، تگ متا می باشد. در این مقاله با بررسی چند مورد از این نکات به شما کمک می کنیم تا بتوانید بهترین سئو را برای سایت خودتان داشته باشید. در این مقاله باید این نکته را به شما یادآوری کنیم که یکی از عواملی که باعث می شود یک کد بهتر از سایرکدنویسی ها شناخته شود این است که به چه مقدار کد بهینه سازی شده است. حال به بررسی نکات اصلی برای نوشتن متا تگ ها می پردازیم.

 

Meta Description چیست؟

این تگ ها یک سری از کد های HTML  هستند که اطلاعات وب را در خود نگه می دارند و گوگل با بررسی این Meta Description متوجه می شود که ماهیت و جنس صفحه شما را بررسی می کند. این متا تگ ها موضوع اصلی و ماهیت کاربر و گوگل را برای شما مشخص می کند. در واقع متا تگ ها بعد از اینکه یک مطلب را جستجو کردیم در هر کدام از نتایجی که گوگل به شما نمایش می دهد اول عنوان سایت و مقاله و بعد از آن آدرس صفحه را نمایش می دهد و در نهایت متا تگ ها را نمایش می دهد. اینکه در توضیحات متا تگ ها چه چیزی نوشته باشید بسیار به شما کمک می کند تا افراد بعد از سرچ در گوگل وب سایت شما را انتخاب کنند.

 

 

ما در این بخش به معرفی انواع متا تگ ها می پردازیم که دارای 4 نوع می باشد :

تگ عنوان

این تگ که مهم ترین تگ برای بهینه سازی سایت می باشد اولین چیزی است که کاربر بعد از جستجو در نتایج می بیند و باعث می شود که بازدید های سایت شما زیاد شود.

متا تگ توضیحات یا Meta Description

علاوه بر تگ عنوان یکی دیگر از تگ هایی که اهمیت زیادی دارد Meta Description است که بعد از URL متا تگدرنتایج سرچ گوگل نمایش داده می شود. این قسمت نیز به کاربران بسیار کمک می کند تا کدام سایت را انتخاب کنند زیرا بعد از تگ عنوان اولین چیزی که نمایش داد می شود، Meta Description است. بنابراین با توجه به مواردی که به آنها اشاره کردیم به این نتیجه می رسیم که متا تگ توضیحات، باید دارای توضیحات و کلمه های جذاب بوده تا کاربر وب سایت شما را انتخاب کند.

 

 

متا تگ کلمات کلیدی

این متا تگ ها که با موضوع آن صفحه مرتبط است در گذشته تاثیر زیادی در سئو داشته است اما این روزها تاثیری در بهینه سازی گوگل ندارد به این دلیل که وب مسترها کلمات کلیدی غیر مرتبط هم در این تگ ها قرار می دادند و گوگل تصمیم گرفت این متا تگ ها را بی تاثیر کند. اما این موضوع فقط برای گوگل صادق است و برای سایر موتورهای جستجو مانند یاهو و بینگ هنوز هم اهمیت دارد. در نهایت استفاده از این متا تگ ها توصیه می شود.

متا ربات ها

با کمک این متا ربات ها می توانید به گوگل کمک کنید تا متوجه شود باید صفحه شما را در نتایج جست و جو نشان دهد. استفاده درست از این متا ربات ها به بهبود سئو کمک می کند و می تواند شما را از دست جریمه های گوگل نجات دهد.

 index/noindex این کدها به موتورهای جست و جو کمک می کنند تا متوجه شوند که باید صفحه شما را در نتایج جست و جو نشان دهند یا خیر.

 follow/nofollow این کدها به موتورهای جست و جو می گویند که باید لینک های صفحه دنبال شوند یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا