Web Designآموزش

نکات مهم در طراحی بنر وب سایت

هدف از طراحی بنر سایت، ایجاد تبلیغات موثر است. این کار از طریق دستورالعمل های اساسی طراحی، انجام می شود. در این مقاله ما تمام اطلاعات لازم برای ایجاد طراحی عالی بنر وب را، جمع آوری کرده ایم.

طراحی بنر وب سایت چیست؟

طراحی بنر سایت یکی از پرکاربرد ترین اشکال بازاریابی است که در دنیای آنلاین امروزی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای انواع مختلف است. طراحی بنر وب، در واقع همان ایجاد بیشترین تبلیغات ممکن است. بنر های تبلیغاتی، تصاویر تبلیغاتی هستند که در صفحات وب جاسازی شده اند و یک محصول یا برند را به نمایش می گذارند و به وب سایت تبلیغ دهنده لینک دارند. اکثر شرکت ها از آن ها به یک شکل یا اشکال دیگر استفاده می کنند. زیرا آن ها یک محیط مقرون به صرفه، قابل اندازه گیری و موثر برای افزایش آگاهی از برند هستند.

چگونه بنر های تبلیغاتی عالی طراحی کنیم؟

بنابراین، چگونه می توان تبلیغات بنر وب را طراحی و ایجاد کرد؟ در زیر، لیستی از نکات و دستورالعمل های کلی برای طراحی تبلیغات بنری آورده شده است.

از موثر ترین و استاندارد ترین اندازه های بنر استفاده کنید

براساس Google Adsense، موفق ترین اندازه های استاندارد طراحی بنر سایت، عبارتند از:

  • 728 × 90 پیکسل: تابلوی امتیازات
  • 300 × 600 پیکسل: نیم صفحه
  • 300 × 250 پیکسل: مستطیل متوسط
  • 336 × 280 پیکسل: مستطیل بزرگ

بنرهای تبلیغاتی خود را به درستی قرار دهید

در وب سایتی که طراحی شما در بالای صفحه و نزدیک به محتوای اصلی یک صفحه نمایش داده می شود، فضای مورد نظر خود را خریداری کنید.

سلسله مراتب را حفظ کنید

طراحی بنر تبلیغاتی سایت، به تعادل مناسب هر تبلیغ متکی است، بنابراین سلسله مراتب خود را چک کنید. بنر های تبلیغاتی مؤثر، برای افزایش آگاهی از برند و هدایت بازدید به وب سایت شما طراحی شده اند. آن ها سه مؤلفه اساسی دارند:

لوگو شرکت

برای ایجاد آگاهی از برند باید لوگو شرکت شما درج شود.

گزاره ارزش

در طراحی بنر سایت، با پیشنهادات و قیمت های جذاب توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کنید. به مواردی مانند: “کیفیت عالی” یا “50٪ تخفیف” یا “پیشنهاد با مدت زمان محدود” فکر کنید. این ایده باید بیشترین فضای تبلیغات شما را اشغال کند و اولین چیزی باشد که چشم بینندگان می بیند.

فراخوان اقدام (CTA)

فراخوان اقدام ( CTA) متن یا دکمه ای است که کاربران را به کلیک دعوت می کند. عباراتی مانند “بیشتر بیاموزید” یا “شروع کنید” یا “اکنون تماشا کنید” مثال های خوبی هستند. این باید یک کانون مشخص تبلیغ باشد.

طراحی بنر سایت را ساده نگهدارید

محتوا و تصاویر را ساده نگه دارید. بینندگان احتمالاً فقط برای لحظه ای به آگهی تبلیغاتی وب شما نگاه می کنند.

به طور مناسب از دکمه ها استفاده کنید

بسته به نوع طراحی بنر سایت، دکمه ها اغلب میزان کلیک ( CTR) تبلیغ شما را افزایش می دهند. اگر می خواهید از آن ها استفاده کنید، آن ها را بعد از کپی در سمت راست پایین و در رنگ های متنوع (با سلیقه) قرار دهید.

در طراحی بنر سایت، یک قاب مشخص داشته باشید

چشم افراد به طور طبیعی به سوژه ای درون یک قاب جلب می شود. بنر های تبلیغاتی مؤثر دارای یک قاب کاملاً مشخص با گرافیکی که تا لبه های کادر امتداد یافته اند. اگر تبلیغ شما سفید است، قرار دادن حاشیه خاکستری 1 پیکسل در اطراف فریم تبلیغ، یک روش معمول است.

متن خود را قابل خواندن کنید

عنوان و متن خود را در اندازه های مختلف کپی کنید. تمام نسخه باید چهار خط یا کمتر باشد.

از انیمیشن استفاده کنید

بنر تبلیغات وب متحرک معمولاً دارای تبلیغات ثابت نیست و می تواند در طراحی بنر وب سایت بسیار مؤثر باشد. اما باید مطمئن شوید که حواس بیننده را از پیام تبلیغات شما (موضوع اصلی) پرت نمی کند. (از انیمیشن های ساده ای که بیشتر از 15 ثانیه طول نمی کشند استفاده کنید)

ترکیب کنید، اما برجسته باشید

اگر تبلیغ شما به صورت تصویری با سایت هایی که در آن ها نمایش داده شده است مخلوط شود، به احتمال زیاد، اعتماد بینندگان خود را جلب خواهید کرد. با این حال، آن را بیش از حد مخلوط نکنید. بنر های تبلیغاتی همیشه باید قابل مشاهده و کلیک باشند.

با برند خود سازگار باشید

طراحی بنر تبلیغاتی سایت شما به یک صفحه مقصد که پیشنهاد شما را شامل می شود لینک داده خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که تبلیغ با نام تجاری شما و صفحه فرود مطابقت دارد تا مشتریان، گیج نشوند.

در طراحی بنر سایت، احساس فوریت را القا کنید

با استفاده از رنگ های متضاد و پررنگ، احساس فوریت را به متن خود بیاورید. بنر های تبلیغاتی همیشه نیاز به ظریف بودن ندارند.

از تصاویر به خوبی استفاده کنید (فقط در صورت نیاز)

گرافیک ها و عکس های مربوطه را انتخاب کنید که پیام شما را تقویت می کنند و ارتباط مستقیم با محصول شما دارند. هیچ مفاهیمی انتزاعی در اینجا وجود ندارد. به یاد داشته باشید، استفاده از تصاویر در طراحی بنر سایت، همیشه ضروری نیست. کپی کردن و تایپوگرافی خوب می تواند نتایج مؤثر یکسانی ایجاد کند.

رنگ های مناسب را انتخاب کنید

هر رنگی تاثیر متفاوتی دارد و مهم است که در نظر بگیرید که می خواهید چه نوع احساساتی را در مخاطب خود ایجاد کنید. رنگ اولین چیزی است که کاربر در طراحی بنر سایت شما متوجه می شود. رنگ ها همچنین ذهنی هستند و در فرهنگ های مختلف ارتباط متفاوتی دارند. هنگام انتخاب رنگ، حتماً مخاطب مورد نظر خود را بررسی کنید.

  • قرمز: شور، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای بیشتر مخاطبان جذاب است، اما از آن در حد متوسط استفاده کنید. اگر شما به دنبال ظاهری کلاسیک، بالغ یا جدی هستید، از رنگ قرمز خودداری کنید.
  • نارنجی: بازیگوشی و احساسات نشاط آور است. نه به اندازه قرمز، قدرت نارنجی همچنان، انرژی را ترشح می کند. این یک رنگ عالی برای دکمه (CTA) است.
  • زرد: شادی، آفتاب و دوستی. رنگ زرد چشم نواز است و انرژی جوانی و مقرون به صرفه ای را برای شما ارسال می کند.
  • سبز: سلامتی، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد، پرورش و شروع جدید. این رنگ در طراحی بنر سایت، برای چشم ها نیز مناسب است.
  • آبی: ایمنی، اعتماد، شفافیت، بلوغ، آرامش، عقل، رسمیت، تازه سازی، سردی. رنگ آبی در بیشتر آرم ها (Logo) وجود دارد.
  • بنفش: تجمل، سلطنت، اسراف، خرد، جادو و خلاقیت. این رنگ، یک اثر تسکین دهنده و آرام بخش برای بیننده است.
  • صورتی: عشق، شیرینی، جوانی. رنگ صورتی معمولاً با همه چیز های زنانه در ارتباط است، اما دامنه واقعی آن براساس روشنایی است.
  • سیاه: انحصار، رمز و راز، مدرنیته، قدرت، اعتبار، تجمل و رسمی بودن. متن سیاه روی زمینه سفید خواندنی ترین ترکیب رنگ است.
  • سفید: پاکی، تمیزی، مدرنیته، عقیم بودن، سادگی، صداقت و بی گناهی. سفید احساس استقلال و جوانی ایجاد می کند.
  • قهوه ای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مقاومت و فروتنی. قهوه ای رنگ های قوی تر را متعادل می کند و برای رنگ زمینه و بافت مناسب است.
  • خاکستری: بی طرفی و عملی بودن. هنگامی که به عنوان پس زمینه طراحی بنر سایت، استفاده می شود، رنگ خاکستری، رنگ های دیگر را تشدید می کند.

اندازه فایل های خود را کوچک نگه دارید

با توجه به اندازه فایل، هرچه اندازه کوچکتر باشد بهتر است (طبق Google Adwords کمتر از 150 کیلوبایت). قبل از اینکه بازدید کنندگان به پایین پیمایش کنند و آن را از دست دهند، تبلیغ شما باید سریع در یک صفحه بارگیری شود.

از فرمت های صحیح فایل استفاده کنید

فایل های JPG ،PNG ،GIF یا HTML5 محصولات قابل تحویل شما خواهند بود. طراح شما معمولاً در Adobe Illustrator یا Photoshop برای ارائه فایل های JPG ،PNG یا GIF یا در Google Web Designer یا Adobe Animate برای فایل های HTML5 کار خواهد کرد. به یاد داشته باشید، تبلیغات فلش در این مرحله تقریباً قدیمی هستند، بنابراین سایر قالب های فایل تصویر را انتخاب کنید.

این موارد فقط برخی از دستورالعمل های طراحی بنر های وب سایت است، اما ایجاد تبلیغات واقعا عالی و با عملکرد بالا بسیار بیشتر طول می کشد. اگر شما یک طراح حرفه ای نیستید (یا بیش از حد مشغول انجام یک کار تجاری نیستید)، استخدام یک طراح خلاق با استعداد را برای طراحی بنر عالی و قابل کلیک فقط برای خود در نظر بگیرید.

منبع: 99designs

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا