مفاهیم پایه

هاست وردپرسی و کاربرد آن چیست ؟

هاست وردپرسی نوعی از هاست است که برای میزبانی بهینه وب سایت های وردپرسی از قبل پیکربندی شده است. وب سرور های زیادی با توجه به انواع سرویس های اینترنتی وجود دارند که خدمات مختلفی ارائه می دهند. بنابراین تعریف استانداردی برای “هاست وردپرسی” وجود ندارد و محصول نهایی با توجه به نوع هاست متفاوت خواهد بود. اما اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم مزیت هاست وردپرسی چیست ، می توانیم به ساده سازی، ایمن سازی و سرعت بیشتر در مقایسه با نصب وردپرس بر روی سرور معمولی لینوکس اشاره کنیم.

نحوه عملکرد هاست وردپرسی چیست ؟

هاست وردپرسی چیست

همانطور که گفته شد، هیچ تعریف دقیقی برای هاست وردپرسی وجود ندارد و نوع آن وابسته به شرکت ارائه دهنده هاست است. از آنجایی که وردپرس یک نرم افزار است که می تواند در هر سرور لینوکسی که از PHP / MySQL پشتیبانی می کند، اجرا شود، اغلب به عنوان یک آپدیت یا ارتقا برای طرح فعلی مشتری ارائه می شود.

وب سایت های وردپرس از منابع متفاوتی نسبت به سایر نرم افزارهای تحت وب استفاده می کنند، بنابراین دامنه وسیعی برای ایجاد یک هاست وردپرسی وجود دارد که وردپرس را به صورت موثرتر از نصب معمولی بر روی هاست های اشتراکی یا vps ها، راه اندازی کند.

تصور کنید هاست یک مسکن در دنیای واقعی است. خرید هاست مانند خرید یک مجتمع مسکونی، خانه شهری یا منزل است. شما آن را می خرید و در آن زندگی می کنید و کاری را که می خواهید انجام می دهید. اما با خرید یک هاست وردپرسی بدین صورت است که شما سازنده این خانه ها هستید. شرکت هایی که هاست وردپرسی ارائه می دهند، واقعا از طریق وردپرس، امن تر، سریعتر و ساده تر می توانند سرویس دهی کنند.

در هاست وردپرسی تمام ویژگی های لازم برای میزبانی سایت های وردپرسی از قبل پیکربندی شده است.

هاست وردپرسی مدیریت شده چیست ؟

هاست وردپرسی چیست


در حال حاضر شرکت های ارائه دهنده هاست وردپرسی زیادی وجود دارد که علاوه بر پیش تنظیمات، به طور مداوم سایت شما را جهت سرعت، بازدهی و امنیت بیشتر نظارت و بررسی می کنند. این نوع شرکت ها چیزی فراتر از فروش هاست وردپرسی ارائه می دهند.

در واقع، شناخته شده ترین سایت وردپرسی ” WordPress.org ” که مالک آن ” Matt Mullenweg“، بنیانگذار نرم افزار وردپرس، می باشد. “WordPress.com” یک نصب سفارشی اما به شدت کنترل شده وردپرس را فراهم می کند که همراه با تم ها، پلاگین ها، میزبانی و غیره با یک هزینه ماهانه همراه است، که البته دارای محدودیت ها و قوانینی نیز می باشد.

بنابراین، یک هاست وردپرسی مدیریت شده خیلی متفاوت تر از یک هاست وردپرسی است که معمولا شرکت های ارائه دهنده می فروشند.

کاربرد هاست وردپرسی چیست ؟

هاست وردپرسی برای اجرای وب سایت های وردپرس در قیمت های قابل پیش بینی استفاده می شود. قیمت گذاری بیشتر پلن های هاست وردپرسی را پیش بینی تعداد بازدیدها یا تعداد نصب ها تعیین می کند، نه منابع اختصاص یافته. به عنوان مثال، در یک پلن هاست اشتراکی بدون هیچ محدودیتی در دامنه ها، ممکن است بتوانیم 12 مایکروسایت یا یک سایت با 30،000 بازدید در هر ماه را که توسط وردپرس طراحی شده را اجرا کنیم.

اهمیت سخت افزار هاست وردپرسی

هاست وردپرسی چیست
سخت افزار وردپرس


به طور کلی هاست وردپرس دارای ویژگی های اختصاصی ای از لحاظ سخت افزاری هستند که می تواند آن ها را از سایر سرویس های هاستینگ متمایز نماید. یکی از این عوامل وجود سیستم پردازشی مناسب و با قدرت کافی است. به عبارتی دیگر کانفیگ سرور مهم ترین آیتم در عملکرد مناسب هاست وردپرس به حساب می آید. نکته دیگری که موجب افزایش سرعت سایت های وردپرسی می شود سازگاری مناسب هاست با سایت است. علاوه بر این در هاست وردپرس به دلیل رفع مشکلاتی نظیر Max Post Size و Max Upload Size سرعت عملکرد افزایش یافته است.

همچنین محدودیت های حافظه نیز در هاست وردپرسی وجود ندارد. ویژگی دیگر هاست وردپرسی پایداری آن است و کندی سرعت در آن به ندرت دیده می شود. به طور کلی سخت افزار هاست وردپرسی نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد آن دارد.

تعداد سایت های مشترک در هاست وردپرسی

هاست وردپرسی چیست

از آن جایی که هاست وردپرسی معمولا به صورت اشتراکی در اختیار مخاطبان قرار داده می شود، باید به این موضوع دقت شود که این همسایگی منجر به افت پایداری و سرعت عملکرد در سرور نشود. با توجه به این که در بسیاری از موارد ممکن است مصرف مشترکین از هاست به طور یکسان صورت نگیرد، این امر موجب می شود سایت هایی که بر روی یک هاست مشترک مشغول فعالیت هستند دچار مشکل شوند.

سایت هایی که استفاده بیشتری از منابع می برند می توانند موجب از دسترس خارج شدن سایر سایت ها و یا کندی بیش از اندازه عملکرد سایت شوند که این امر می تواند خسارات فراوانی به صاحبان سایت های همسایه وارد آورد. این مشکل در هاست وردپرسی تا حد زیادی رفع گردیده است. زیرا در این هاست ها برای هر سایتی با توجه به نیاز های آن، محدودیتی از لحاظ سخت افزاری تعیین می گردد که افزایش استفاده از این منابع موجب کندی سرعت همان سایت خواهد بود و به سایرین صدمه ای وارد نمی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا