مفاهیم پایه

سرویس هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

بسیاری از کاربران اینترنت نمی دانند هاست چیست و یا چه کاربردی دارد؟ هاست سرویسی است که به سازمانها و افراد اجازه می دهد یک وب سایت یا صفحه وب را در اینترنت آپلود کنند. هاستینگ و یا ارائه دهنده خدمات هاست ، کسب و کاریست که فناوری و خدمات مورد نیاز برای مشاهده وب سایت یا صفحه وب در اینترنت را فراهم میکند. وب سایت ها در رایانه های خاصی به نام سرور ذخیره می شوند. هنگامی که کاربران اینترنت می خواهند وب سایت شما را ببینند باید آدرس وب سایت یا دامنه شما را در مرورگر خود تایپ کنند. سپس کامپیوتر آنها به سرور شما متصل می شود و صفحات وب شما از طریق مرورگر به آنها نمایش داده می شود. اگر دامنه ندارید، شرکت های میزبانی به شما کمک می کنند که یکی را خریداری کنید.

ویژگی هایی که باید از ارائه دهنده هاست خود انتظار داشته باشید چیست ؟

هاست چیست
  • حساب های ایمیل

همانطور که قبلا ذکر شد، بیشتر کاربران ارایه دهنده های خدمات هاست نیاز دارند که نام دامنه خود را داشته باشند. با نام دامنه وحساب ایمیل ارائه شده توسط شرکت میزبانی شما، می توانید حساب های ایمیل با دامنه خود ایجاد کنید. (به عنوان مثال yourname@yourwebsite.com)

هاست چیست
  • FTP Access

استفاده ازFTP به شما این امکان را می دهد که فایل ها را از رایانه محلی خود در وب سرور خود آپلود کنید. اگر وب سایت خود را با استفاده از فایل های HTML خودتان بسازید، می توانید فایل ها را از کامپیوتر خود به وب سرور از طریق FTP انتقال دهید و وب سایت خود را از طریق اینترنت نمایش دهید.

  • پشتیبانی وردپرس

وردپرس یک ابزار انلاین ساخت وب سایت و یک سیستم مدیریت محتوا وب سایت است که یک راه مناسب برای ایجاد و مدیریت وب سایت است. وردپرس بیش از 25٪ از وب سایت ها را در دربردارد. بسیاری ازارائه دهندگان خدمات هاست در لحظه اول به شما خواهند گفت که آیا فناوری آنها از وردپرس پشتیبانی می کنند یا خیر. الزامات ساده برای میزبانی وب سایت های وردپرس عبارتند از: نسخه PHP 7 یا بیشتر؛ MySQL نسخه 5.6 یا بالاتر

هاست لینوکس و ویندوز و تفاوت آنها چیست ؟

هاست چیست
تفاوت هاست لینوکس و ویندوز

هنگام جستجو برای سرویس هاست، احتمالا بین انتخاب دو سیستم عامل لینوکس و هاست ویندوز قرار می گیرید و نمی دانید تفاوت این دو چیست؟ براساس گزارشی در اوایل سال 2017، سهم بازارلینوکس در مقایسه با مایکروسافت بیش از حد مطلوب است.

هنگام تصمیم گیری در مورد سرویس هاست بین دو سیستم عامل، باید بدانید نیازهای وب سایت شما چیست و نحوه ارائه آن را در اینترنت در نظر بگیرید. واضح است که اگر شما فقط صفحات استاندارد HTML را در وب سایت خود داشته باشید، مهم نیست که کدام سیستم عامل را انتخاب می کنید چون هر دو سیستم عامل نیاز های شما را برآورده خواهند کرد.

 

اگر شما قصد طراحی وب سایت های پویا را دارید که برنامه های کاربردی تحت وب را اجرا می کنند، هر دو سیستم عامل به نیازهای شما پاسخ می دهد. هر دو این پلتفرم ها دارای ویژگی های چشمگیری هستند. رویکرد مدیریت داده ها در لینوکس و ویندوز به یک صورت است وهر دو دارای ابزار FTP آسان، راحت و سریع برای خدمت به طیف گسترده ای از توابع مدیریت فایل هستند. اما تفاوت واقعی هاست لینوکس و ویندوز چیست؟ در این دو ثبات، امنیت، قیمت گذاری، فرمت های پایگاه داده  که می تواند بر عملکرد توابع میزبانی تاثیر بگذارد، برخی از تفاوت ها وجود دارد.

بنابراین برای اطمینان از اینکه نوع سرویس میزبانی مناسب را می گیرید، باید نوع حساب میزبانی را بر اساس نحوه ساخت سایت خود انتخاب کنید.

ویندوز لینوکس ابزار طراحی سایت
ووردپرس یا دیگر اپلیکیشن های تحت وب
دریم ویور یا دیگر برنامه های مشابه
PHP، MySQL، CGL، Python، Perl
ASP، ASP.NET، MS SQL
ASP، ASP.NET، PHP، MySQL
ابزار طراحی سایت را نمی دانید

دسته بندی انواع هاستینگ و هاست مناسب کسب و کار شما چیست ؟

1- میزبانی وب اشتراکی (Shared Hosting)

هاست لینوکس

در این روش چندین وب سایت روی یک سرور مستقر هستند که تعداد آنها ممکن است به هزاران وب سایت برسد. گفتنی است این روش به میزبانی مجازی یا میزبانی مشتق شده نیز شناخته شده است. بیشترین وب سایت ها دراینترنت ازاین سرویس استفاده میکنند. این سرویس می تواند مدیریت شده یا مدیریت نشده باشد که سرویس مدیریت شده آن پشتیبانی بهتری ارائه می دهد. بیشتر شرکت های میزبانی وب، میزبانی وب اشتراکی را ارائه می دهند.

2- نمایندگی میزبانی وب ( Reseller Web Hosting)

یک نوع میزبانی وب است که صاحب حساب توانایی استفاده از فضای هارد دیسک اختصاصی و پهنای باند خود را برای میزبانی وب سایت ها از طرف اشخاص ثالث دارد. نمایندگی فروش، عمده خدمات میزبان را خریداری می کند و سپس آنها را به مشتریان می فروشد. بخش خاصی از فضای هارد دیسک و پهنای باند به حساب نمایندگی اختصاص داده شده می شود.

میزبانی وب رایگان (Free Web Hosting)

هاست چیست


این نوع میزبانی به صورت رایگان به منظور جنبه های تبلیغاتی ارائه می شود که این روش بیشتر مناسب افراد مبتدی یا افرادی است که پول کافی برای خرید یک حساب میزبانی اشتراکی وب ندارند. البته این روش با محدودیت های بسیاری در زمینه نرم افزار، پهنای باند، فضای دیسک و … همراه است.

4- میزبانی سرور مجازی (VPS)

در این روش از میزبانی یک سرور واحد وجود دارد که از طریق نرم افزارهای مجازی سازی به چند سرور مجازی تقسیم می شود که از دید کاربر مثل یک سرور اختصاصی است که در انحصار مشتری قرار دارد. در این روش هر سرور مجازی مانند یک رایانه است که از نظر فیزیکی تکه تکه شده و هر تکه برای احتیاجات یک مشتری خاص تخصیص داده شده است، یک سرور شخصی مجازی می تواند مدیریت شده و مدیریت نشده باشد.

5- میزبانی اختصاصی (Dedicated Web Hosting)

هاست چیست


در این روش یک سرور به مشتری تخصیص داده می شود و بر خلاف روش اشتراکی در واقع فقط وب سایت مشتری روی آن قرار دارد و مشتری واقعا تنها فردی است که از سرور وب استفاده می کند. در میزبانی اختصاصی کارهایی مانند راه اندازی مجدد، نصب سیستم عامل و… به عهده خود مشتری است. بیشتر وب سایت های بزرگ از سرورهای اختصاصی استفاده می کنند که این قابلیت را داشته باشند تا هرکاری می خواهند با سرورهای خود انجام دهند.

6- فضای میزبانی سرور (Collocation Web Hosting)

میزبانی در محل شرکت تقریبا شبیه به میزبانی اختصاصی است، با این تفاوت مشتری مالک سرور می شود. راه اندازی این سرور به صورت فیزیکی در محل کاربر و در قفسه (rack) آنها صورت می گیرد. این سرویس ممکن است از بقیه ی روش ها گران تر باشد اما به دلیل در اختیار بودن سخت افزار فوایدی نیز دارد.

7- میزبانی وب ابری (Cloud Web Hosting)

هاست چیست



در این روش که با گذشت زمان از محبوب ترین روش ها به شمار می رود، وب سایت مشتری همیشه در اوج است. این نوع میزبانی جدولی نیز معروف است. در این روش هاستینگ همواره چندین سرور در حال کار کردن هستند که همواره حداقل یک سرور برای  تحمل بار در دسترس است. به طور مثال زمانی که مشتری به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد می تواند فورا آن را از ابر بگیرد البته بعد از پایان یافتن کار منابع اشغال شده آزاد می گردد.

8-  میزبانی خوشه ای (Cluster Web Hosting)

این روش شباهت زیادی با روش ابری دارد. به این منظور که به دلیل استفاده از سرورهای به اصطلاح خوشه ای از کارافتادگی وب سایت هیچ گاه رخ نمی دهد. چون در زمان از کارافتادگی یکی از سرورها سرور دیگر به کار افتاده و ترافیک به سمت آن سرور روانه می شود. این روش ازسرویس هاست امکاناتی مانند کنترل امنیت، توازن بار و منابع داده ای حیاتی سایت با بهره وری و افزونگی بالاتری را در اختیار مشتری قرار می دهد.

مزیت سرویس هاست در کسب و کار انلاین چیست ؟

به منظور انتشار آنلاین وب سایت خود، وب سایت شما نیاز به سرویس هاست دارد. علاوه براین یک وب هاست سرویس هایی بیش از خدمات میزبانی وب به صاحبان کسب و کار می دهد.  به عنوان مثال، شرکت های میزبانی وب به طور معمول برای اطمینان از اینکه وب سایت های مشتریانشان 24 ساعته و 7 روزه  اجرا می شوند، تکنسین های داخلی دارند. علاوه بر این، هنگامی که صاحبان و ب سایت ها نیاز به کمک و یا عیب یابی دارند، پشتیبانی در محل  برای کاربران فراهم می کنند. سرویس و پشتیبانی حرفه ای هاست  یک تجربه بدون دردسر برای صاحبان کسب و کار را فراهم می کند، به طوری که آنها می توانند زمان و تلاش خود را به طور موثر در کسب و کار خود متمرکز کنند.

پرسش های مرتبط

پهنای باند هاست چیست؟

منظور از پهنای باند هاست، سرعت انتقال داده ها بر مبنای ثانیه می باشد.

نحوه انتقال هاست به چه صورت است؟

فقط کافی ست NS های دامین خود را به NS های سرویس دهنده هاست تغییر دهید.

هاست اشتراکی چگونه کار میکند ؟

فایل ها و اپلیکیشن های هر اکانت در قسمتی از سرور نگه داری می شود، این قسمت ها کاملا از یکدیگر جدا شده اند. کاربران هر اکانت هیچ دسترسی به فایل های دیگران ندارند ولی منابع پردازش و وب سرور بین همه ی اکانت ها به اشتراک گذاشته می شود.

آیا فضای مورد استفاده برای ایمیل ها با فضای اصلی سایت مشترک است ؟

بله. به همان میزان که فضا به سایت اختصاص داده می شود، به صورت اشتراکی به ایمیل ها نیز داده می شود.

اگر کامپیوتر شخصی شما ویندوز باشد، آیا باید از میزبانی ویندوز استفاده کنید؟ ارتباط سیستم شخصی شما با نوع هاست چیست ؟

پاسخ منفی است. نوع میزبانی که شما انتخاب می کنید، هیچ ارتباطی با سیستم عامل شما ندارد.

هاست چیست


بهترین میزبانی را متناسب با مدل کسب و کار خود انتخاب کنید

اگرشما مایل به ساخت وب سایت خود از طریق از طریق برنامه نویسی یا یک ابزار مدیریت محتوا مانند
وردپرس هستید، میتوانید بهترین میزبانی را با متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا