آموزشمفاهیم پایه

همه چیز در مورد ماشین مجازی (VMware)

در این مقاله قصد داریم در مورد همه چیز در مورد ماشین مجازی (VMware) صحبت کنیم. برای آشنایی با این مورد با ما همراه باشید. VMware یک شرکت مستقر در کالیفرنیا است که در سال 1998 تأسیس شده و متخصص در تهیه بستر مجازی سازی زیرساخت های فناوری اطلاعات است.

VMware Workstation یک نرم افزار ماشین مجازی است که برای کامپیوترهای x86 و x86-64 برای اجرای چندین سیستم عامل از طریق یک کامپیوتر میزبان فیزیکی استفاده می شود. هر دستگاه مجازی می تواند یک نمونه واحد از هر سیستم عامل (مایکروسافت، لینوکس و غیره) را بطور همزمان اجرا کند. VMware Workstation از سازگاری سخت افزاری به شدت پشتیبانی می کند و به عنوان پلی بین میزبان و ماشین مجازی برای انواع منابع سخت افزاری از جمله هارد دیسک ها، دستگاه های USB و CD-ROM کار می کند. کلیه درایورهای دستگاه از طریق دستگاه میزبان نصب می شوند.

ایستگاه کاری VMware در سال 1998 تأسیس شد و محصولات بسیاری را برای مجازی سازی تولید کرده است. ایستگاه کاری VMware در سال 2001 توسط VMware راه اندازی شد. VMware Workstation امکان نصب چندین نمونه از سیستم عامل های مختلف از جمله سیستم عامل های کلاینت و سرور را فراهم می کند. این به مدیران شبکه یا سیستم کمک می کند تا محیط سرور مشتری را آزمایش و بررسی کنند. مدیر همچنین می تواند همزمان بین ماشین های مجازی مختلف جابجا شود.

همه چیز در مورد ماشین مجازی (VMware)2

VMware Workstation محدودیت های خود را دارد، از جمله پشتیبانی سخت افزار، مشکلات سیستم عامل و موانع پروتکل شبکه.

VMware Workstation Pro یک Hypervisor میزبان 64 بیتی است که قصد دارد مجازی سازی را در رایانه های Microsoft End و Linux endpoint Linux، مانند سیستم های دسک تاپ انجام دهد.

مجازی سازی فرآیند ایجاد یک نرم افزار یا مجازی از چیزی مانند برنامه های مجازی، سرورها، ذخیره سازی و شبکه ها است. این مؤثر ترین روش برای کاهش هزینه های فناوری اطلاعات و در عین حال بهره وری و چابکی برای همه مشاغل است.

ویژگی های اصلی ماشین های مجازی

VM ها دارای مشخصات زیر هستند که مزایای مختلفی را ارائه می دهند:

پارتیشن بندی

  • چندین سیستم عامل را بر روی یک دستگاه فیزیکی اجرا کنید.
  • منابع سیستم را بین ماشینهای مجازی تقسیم کنید.

امنیت

  • امنیت را در سطح سخت افزار فراهم کنید.
  • عملکرد را با کنترل منابع پیشرفته حفظ کنید.

کپسوله سازی

  • کل حالت یک ماشین مجازی را در پرونده ها ذخیره کنید.
  • دستگاه های مجازی را به راحتی و در حال انتقال و کپی کردن فایل ها انتقال داده و کپی کنید.

استقلال سخت افزار

تهیه و یا مهاجرت هر دستگاه مجازی به هر سرور فیزیکی.

انواع مجازی سازی

مجازی سازی سرور

همه چیز در مورد ماشین مجازی (VMware)

مجازی سازی سرور چندین سیستم عامل را قادر می سازد تا روی یک سرور فیزیکی واحد به عنوان ماشین های مجازی بسیار کارآمد کار کنند. مزایای اصلی شامل موارد زیر است:

  • کارآیی IT بزرگتر
  • کاهش هزینه های عملیاتی
  • استقرار سریعتر کار
  • افزایش عملکرد برنامه
  • در دسترس بودن سرور بالاتر
  • پراکندگی و پیچیدگی سرور حذف شده است

مجازی سازی شبکه

با تکثیر کامل یک شبکه فیزیکی، مجازی سازی شبکه به برنامه ها امکان می دهد مانند شبکه های فیزیکی در یک شبکه مجازی اجرا شوند، اما با مزایای عملیاتی بیشتر و تمام استقلال سخت افزار مجازی سازی. (مجازی سازی شبکه دستگاهها و سرویسهای شبکه منطقی را ارائه می دهد، پورتهای منطقی، سوئیچ ها، روترها، فایروال ها، تعادل بار، VPN ها و موارد دیگر، به بارهای کاری متصل).

مجازی سازی دسک تاپ

استقرار دسک تاپ به عنوان یک سرویس مدیریت شده، سازمان های فناوری اطلاعات را قادر می سازد سریعتر به تغییر نیازهای محل کار و فرصتهای نوظهور پاسخ دهند. دسک تاپ های مجازی و برنامه های کاربردی همچنین می توانند به سرعت و به راحتی به شعب، کارمندان برون سپاری و برون مرزی و کارمندان تلفن همراه با استفاده از تبلت های iPad و Android تحویل داده شوند.

مجازی سازی در مقابل Cloud Computing

اگرچه فن آوری هایی به همان اندازه ارزشمند هستند، مجازی سازی و رایانش ابری با هیچکدام قابل تعویض نیست. مجازی سازی نرم افزاری است که باعث می شود محیط های محاسباتی مستقل از زیرساخت های فیزیکی باشد، در حالی که رایانش ابری خدماتی است که منابع محاسباتی مشترک (نرم افزاری و / یا داده ها) را از طریق اینترنت ارائه می دهد. به عنوان راه حل های مکمل، سازمان ها می توانند با مجازی سازی سرورهای خود و سپس حرکت به سمت محاسبات ابری برای چابکی و سرویس دهی بیشتر، شروع کنند.

امیدوارم از خواندن مقاله همه چیز در مورد ماشین مجازی (VMware) نهایت استفاده را برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا