CMSWeb DesignWordPressآموزش

وردپرس یا HTML : چگونه وب سایت خود را بسازیم؟

آیا می خواهید یک وب سایت ایجاد کنید اما نمی دانید که چگونه شروع کنید؟ ایجاد وب سایت از ابتدا با استفاده از کدنویسی HTML می تواند کمی سخت باشد، به خصوص اگر در برنامه نویسی مهارت نداشته باشید. خوشبختانه، امروز وردپرس داریم که به شما امکان می دهد تا حتی بدون مهارت کد نویسی HTML، یک وب سایت را در چند دقیقه ایجاد کنید. در این مقاله مجموعه ای از جوانب مثبت و منفی WordPress و HTML را برای تصمیم گیری آگاهانه شما ارائه می دهیم. با ما همراه باشید تا ببینیم که وردپرس یا HTML گزینه مناسب خواهد بود.

در مقاله ای دیگر در سایت ممتاز سرور راجع به تفاوت های وردپرس و جوملا مطالبی را می توانید بخوانید.

WordPress و HTML
WordPress و HTML

مقدمه ای راجع به وردپرس

WordPress یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به یادگیری هرگونه کد نویسی، محتوا را در وب سایت خود ایجاد، مدیریت و منتشر کنید. وردپرس محبوب ترین CMS روی کره زمین است. محبوبیت آن را می توان با توجه به این واقعیت که بیش از 30 درصد وب سایت های اینترنتی در وردپرس ساخته شده اند، ارزیابی کرد. چندین برند قابل توجه مانند New Yorker ،Tech Crunch ،BBC America و Time Inc وب سایت های خود را با وردپرس ساخته اند.

نکته حائز اهمیت این است که وردپرس دو سیستم عامل متفاوت ارائه می دهد: WordPress.org و WordPress.com.

WordPress.org یک CMS منبع باز است که می توانید برای دسترسی به طیف وسیعی از افزونه ها و تم های رایگان، با کلیک آن را نصب کنید. اگر می خواهید یک وب سایت ایجاد کنید، باید WordPress.org را انتخاب کنید زیرا به شما امکان می دهد نام دامنه را انتخاب کنید و برای میزبانی وب ثبت نام کنید.

WordPress.com، یک نسخه میزبان وردپرس است که در آن نیازی به خرید سرویس میزبانی وب یا حفظ وب سایت خود نیست. WordPress.com دو گزینه رایگان و پولی دارد. نسخه رایگان داده های 3 گیگابایتی را همراه با طرح های محدود اما بدون پلاگین ارائه می دهد. نسخه های پولی به شما امکان ارسال مضامین سفارشی و همچنین افزونه ها را می دهد.

مزایای وردپرس

رابط کاربر پسند: WordPress یک رابط کاربر پسند ارائه می دهد که به شما امکان می دهد کل وب سایت را از یک داشبورد واحد مدیریت کنید. بنابراین، برای ایجاد و مدیریت سایت خود نیازی به دانش برنامه نویسی ندارید.

امکان انتخاب از بین تم های با تنوع زیاد: با وردپرس، می توانید از بین هزاران تم جذاب برای ساختن نوع وب سایت مورد نظر خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر عکاس هستید و می خواهید یک وب سایت بسازید که نمونه کارهای خود را به تصویر بکشید، به راحتی می توانید یک تم مناسب پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.

افزونه ها برای تقویت کارایی: نسخه های دارای هزینه وردپرس به شما امکان دسترسی به هزاران افزونه را می دهد که می توانند عملکرد وب سایت شما را ارتقا دهند. در حقیقت، بیش از 43،000 افزونه در دیتابیس رسمی وردپرس موجود است. برای بهینه سازی سایت خود و SEO می توانید از این افزونه ها استفاده کنید، یک فرم تماس برای سایت خود ایجاد کنید و امنیت آن را تقویت کنید.

منبع باز بودن: WordPress یک بستر منبع باز است که توسط جامعه عظیمی از میلیون ها نفر از توسعه دهندگان در سراسر جهان پشتیبانی می شود. بنابراین، اگر در استفاده از WordPress مشکلی دارید، می توانید با این متخصصان در تماس باشید.

پس انداز هزینه: اگر می خواهید وب سایت خود را از ابتدا بسازید، باید یک توسعه دهنده وب استخدام کنید، هزینه خدمات میزبانی سرور اختصاصی را بپردازید و سایر هزینه های دیگر را نیز متحمل شوید. اگر یک تجارت کوچک هستید، این هزینه ها می تواند در ابتدای کار بسیار سنگین باشد. با وردپرس، می توانید وب سایت خود را با کسری از هزینه ها راه اندازی کنید.

علاوه بر این، شما می توانید WordPress را با یک کلیک به روزرسانی کنید، افزونه های امنیتی را نصب کنید تا وب سایت خود را ایمن کنید و صفحات جدید را به تنهایی اضافه و نگهداری کنید.

SEO-Friendly: برای اینکه وب سایت شما به خوبی قابل مشاهده باشد، باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. WordPress دارای چندین افزونه SEO با استفاده از Yoast SEO است که به شما امکان می دهد وب سایت را به راحتی برای کلمات کلیدی بهینه کنید.

معایب وردپرس

برنامه نویسی برای شخصی سازی پیشرفته: مهمترین مزیت وردپرس این است که شما حتی بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی خوب عمل می کنید. افزونه ها و مضامین به شما امکان می دهند سایت خود را به شکلی که می خواهید تنظیم کنید. با این حال، برای کد نویسی پیشرفته، به زبان های برنامه نویسی مانند HTML ،CSS و JavaScript نیاز دارید، که یادگیری آن آسان نیست.

مدیریت وب سایت: حتی با گزینه های پولی وردپرس، شما باید هر از گاهی از وب سایت خود مراقبت کنید تا اطمینان حاصل شود که همه چیز، از جمله افزونه ها و مضامین، به روز بوده و هیچ گونه مشکل سازگاری وجود ندارد.

WordPress و HTML
WordPress و HTML

مقدمه ای راجع به HTML

HTML یا Hyper-Text Markup Language یک زبان نشانه گذاری است که برای نمایش صفحات وب استفاده می شود. اکثر وب سایت ها از HTML استفاده می کنند و در ارتباط با CSS و JavaScript برای ایجاد صفحات وب استفاده می کنند. HTML یک ساختار اساسی به سایت ارائه می دهد که بعدا با استفاده از CSS و JavaScript بهبود می یابد.

مزایای HTML

تعمیر و نگهداری اندک: با وجود استاتیک HTML، دیگر نیازی به نگران تعمیر و نگهداری سایت خود در هنگام راه اندازی سایت ندارید. هیچ مشکلی برای نصب به روزرسانی ها وجود ندارد. این امر به این دلیل است که با HTML استاتیک، هیچ چیز تغییر نمی کند، بنابراین می توانید از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

دسترسی آسان به کد: در حالی که وردپرس دسترسی و تغییر کد زمینه ای را آسان می کند، HTML آن را ساده تر می کند. این به شما امکان می دهد تقریباً همه چیز را در وب سایت خود کنترل کنید.

معایب HTML

با HTML ، باید وب سایت خود را از پایین به بالا ایجاد کنید. این مستلزم هزینه قابل توجهی از نظر زمان و پول است. علاوه بر این، مقیاس گذاری وب سایت خود از نظر محتوا و کارایی، شما را ملزم به نوشتن کد اضافی می کند. با این حال، اگر شما در HTML مهارت ندارید، باید یک توسعه دهنده استخدام کنید و هزینه یک منبع اضافی را نیز بپردازید.

وردپرس یا HTML : مقایسه نهایی

اکنون که در مورد جوانب مثبت و منفی وردپرس و HTML بحث کرده ایم، واضح است که وردپرس گزینه ای بسیار برتر است. بنابراین، اگر در حال ایجاد یک وب سایت کوچک هستید که بعید به نظر می رسد از لحاظ محتوا یا عملکرد تغییر کند، HTML می تواند خوب باشد. اما برای هر چیز دیگر، وردپرس انتخاب بهتری است.

با وردپرس، می توانید یک وب سایت را در عرض چند دقیقه فعال کنید. به لطف طیف گسترده ای از افزونه ها و تم ها، می توانید هر زمان که بخواهید صفحات وب، ویژگی ها و افزونه های جدیدی اضافه کنید. شما می توانید از افزونه های SEO برای بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو، پلاگین های تجارت الکترونیکی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین و افزونه های بازاریابی پست الکترونیکی برای ایجاد فعالیت های ایمیل محور استفاده کنید.

در نهایت شما با این راهنما و آگاهی از مزایا و معایب این دو روش به راحتی می توانید وردپرس یا HTML را برای ایجاد وب سایت خود انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا