CMSWeb DesignWordPressآموزش

ویژوال کامپوزر (visual composer) چیست و چگونه کار می کند؟

آیا تا به حال شده است که در وردپرس بخواهید یک قالب یا صفحه فرود (landing page) با تنظیمات شخصی بسازید بدون اینکه مجبور باشید کد بزنید یا یک طراح وب استخدام کنید؟ اگر جواب شما بله است پس ادامه این مطلب را بخوانید.
یکی از مشکلات رایج کاربران وردپرس این است که نمی توانند بدون کد زدن قالب وب سایت شان را شخصی سازی کنند، مگر اینکه در طراحی سایت و برنامه نویسی خوب باشید. سفارشی سازی قالب های وردپرس کار راحتی نیست.
ویژوال کامپوزر توسط wpbakery ساخته شده است، یکی از پلاگین های سازنده صفحه وردپرس است که برای حل مشکل سفارشی سازی قالب ها و صفحات لندینگ آماده شده است و با استفاده از این افزونه بدون نیاز به کد زدن تغییرات دلخواه تان را اعمال می کنید.

اما چگونه ممکن است و ویژوال کامپوزر واقعا چیست؟

افزونه صفحه ساز (page builder) چیست؟

صفحه ویژوال کامپوزر

Visual Composer یکی از بهترین پلاگین های سازنده صفحه در وردپرس است که با استفاده از آن می توانید طراحی صفحات تان را در وب سایت وردپرسی شخصی سازی کنید.

پلاگین سازنده صفحه یک نرم افزار افزودنی (Add-on) است که بر روی سایت وردپرسی یک بار نصب می شود، و به شما اجازه می دهد تا با استفاده از یک رابط بصری drag-and-drop (کشیدن و رها کردن) صفحات خود را ساخته و ادیت کنید. با استفاده از آن می توانید به صورت فراند اند (front-end) و با پیش نمایش زنده سایت خود را طراحی کنید و در همین حین به صورت زنده نتایج کار خود را ببینید.

مانند لوگو بازی است. با استفاده از ردیف ها و ستون ها، محتوای خود را می چینید و افزونه کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد.

امروزه پلاگین های سازنده صفحه زیادی در وردپرس در دسترس هستند. هرچند، ویژوال کامپوزر تنها پلاگینی است که کار را عالی و یکپارچه انجام می دهد.

آیا وقعا به یک صفحه ساز (page builder) نیاز دارید؟

صفحه ساز یکی از پلاگین هایی است که باید در هر وب سایتی وجود داشته باشد، مهم نیست چه نوع وبلاگی دارید، همیشه راهی برای استفاده از سازنده صفحه است. کار های زیادی با پلاگینی مانند ویژوال کامپوزر می توانید انجام دهید.

اگر می خواهید یک وبلاگ یا وب سای موفقی داشته باشید، پس باید آن را طوری طراحی کنید که متفاوت از بقیه باشد و قالب وردپرس تان کاملا خاص باشد. Visual Composer می تواند به شما کمک کند تا به هدف تان برسید.

برای مثال، وقتی که یک صفحه تماس در وب سایت تان می سازید، ممکن است بخواهید که گوگل مپ و فرم تماس را در آن قرار دهید. به طور معمول، وقتی گوگل مپ را با استفاده از یک کد جاسازی شده در طرح بندی پیش فرض صفحه وارد می کنید، به طور کامل در صفحه قرار نمی گیرد یا حداقل آنگونه که انتظار داریم درست در صفحه چیدمان نمی شود.

در این نوع موارد، می توانید با استفاده از ویژوال کامپوزر صفحه ای سفارشی طراحی کنید که دارای فرم تماس، گوگل مپ، دکمه follow، شبکه های اجتماعی و خیلی چیز های دیگر باشد.

ایجاد فرم تماس با ویژوال کامپوزر

همچنین اگر قصد دارید که دنبال کنندگان خود را به تکمیل لیست ایمیل تان ترغیب کنید یا محصولی را در سایت خود بفروش برسانید، Visual Composer بسیار کاربردی است، زیرا صفحه ای زیبا برای فروش و نمایش برای شما طراحی می کند که سبب می شود بازدید کننده های تان ترغیب شوند.

4 کاری که می توانید با ویژوال کامپوزر انجام دهید!

توانایی های این افزونه بی پایان است. اما در اینجا به 4 مزیت اصلی این سازنده صفحه اشاره می کنیم.

1. ساخت صفحات فرود یا Landing page

صفحه فرود در ویژوال کامپوزر

چه بخواهید دسته ای محصولات را طراحی کنید و یا اینکه یک محصول بفروشید، نیاز دارید تا آن ها را به شیوه ای در برابر مشتری تان قرار دهید که توجه شان را جلب کند. طراحی یک صفحه زیبا بهترین راه برای این کار است.

ویژوال کامپوزر این کار را برای شما آسان می کند. با بیش از 40 قالب خاص، به سرعت می توانید صفحه مورد نظر خود را طراحی کنید.

2. طراحی یک Homepage جدید

اگر از Homepage پیش فرض وب سایت وردپرسی تان راضی نیستید، می توانید با استفاده از Visual Composer صفحه اختصاصی خودتان را معرفی کنید و نیازی به هیچ کد زدنی نباشد.

3. طراحی اختصاصی صفحات و پست ها

طراحی اختصاصی صفحه در ویژوال کامپوزر

بدون هیچ عذاب کشیدنی می توانید به طور اختصاصی صفحاتی مانند “درباره ما”، “تماس با ما” یا صفحه محصولات در فروشگاه اینترنتی تان را طراحی کنید و یا هر صفحه دیگری. این پلاگین با WooCommerce و Ninja Forms کاملا سازگار است.

4. قالب وردپرسی خودتان را طراحی کنید

با استفاده از ویژوال کامپوزر می توانید تمام قالب سایت وردپرسی تان را طراحی کنید. WPBakery حتی قالب های وردپرسی رایگان را در اختیار قرار داده است که با استفاده از آن ها می توانید سایت را سفارشی سازی کنید هرچند می توانید از Visual Composer استفاده کنید. قالب های رایگان گزینه های محدود تری دارند هرچند برای کار با افزونه ویژوال نیاز به دانش طراحی وب و تجربه است.

راحت ترین کار این است که یک نسخه پرمیوم (premium) خریداری کنید و طراحی اش را متناسب با نیاز های خود تغییر دهید.

چرا ویژوال کامپوزر؟

دلایل بسیار زیادی برای انتخاب Visual Composer نسبت به دیگر سازنده های صفحه در وردپرس وجود دارد. این پلاگین مقرون به صرفه تر است، با هر قالبی کار می کند و با تمام پلاگین های محبوب سازگار است اما جدا از همه این ها همچنین مناسب افراد مبتدی است.

با یک بار نصب می توانید به راحتی از این پلاگین استفاده کنید و یک صفحه جدید در وبلاگ خود بسازید. در ویژوال کامپوزر دو گزینه می بینید: استفاده از ویرایشگر Front-end (فرانت اند: ویرایش بصری) یا Back-end (بک اند: ویرایش با HTML).

صفحه ساخت پیج در ویژوال کامپوزر

زمانی که از ویرایشگر front-end استفاده می کنید، قادرید تا به صورت بصری در هنگام پیش نمایش زنده، صفحه را ویرایش کنید و آنچه را که می سازید ببینید.

از طریق آن، می توانید یک صفحه را از ابتدا خودتان طراحی کنید یا اینکه قالبی را لود کنید و آن را ادیت کنید.

صفحه قالب ها در ویژوال کامپوزر

اگر می خواهید یک بلوک محتوای جدید اضافه کنید، به سادگی می توانید یک ردیف یا ستون تازه بسازید و بلوک جدید را به داخل آن بیاندازید (درگ کنید).

صفحه اضافه کردن عناصر در ویژوال کامپوزر

این افزونه دارای 45 عصر محتوایی برای ایجاد صفحات تک و منحصر به فرد می باشد.

نتیجه نهایی

داشتن Visual Composer در وب سایت تان می تواند از هر جهتی مفید باشد. هر مقدار هزینه ای که برای این افزونه بپردازید ارزش دارد زیرا کار با آن راحت است و بدون هیچ دانش خاصی از برنامه نویسی می توانید صفحات خود را به طور اختصاصی طراحی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا