آموزش

چگونه دکمه CTA تاثیر گذارتری در سایت خود داشته باشیم؟

Calls to Action (CTA) تا حد زیادی تعیین می کند که نرخ تبدیل شما چقدر است. دکمه CTA ابزاری اساسی برای متقاعد کردن مصرف کنندگان به منظور دستیابی به اهداف شماست. به همین دلیل است که آن ها باید تا حد ممکن قوی و جذاب باشند.

اگر می خواهید اثربخشی بازاریابی و نام تجاری خود را افزایش دهید، بهبود دکمه CTA می تواند بسیار اثر بخش باشد. با اجرای چند تکنیک ساده، می توانید نرخ تبدیل خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

در این مقاله، قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید دکمه CTA را در وب سایت خود بهبود بخشید و همچنین برخی از ابزارهایی را که می توانند بسیار مفید واقع شوند را معرفی می کنیم.

1. نیازهای مشتری را مستقیماً برطرف کنید.

دکمه CTA زمانی بیشترین تاثیر گذاری را دارد که دقیقا همان چیزی را که کاربر نیاز دارد به او بدهد. هرچه ارزش CTA شما بیشتر باشد، احتمال جذب مخاطب مورد نظر و متقاعد کردن آن بیشتر است. در اینجا مثالی از CTA آورده شده است.

یک نوع cta

این CTA با استفاده از عبارت “teach me how” و شامل تعداد مشخصی، خواسته های مخاطبان خود را به روشی کاملاً مستقیم و جذاب برطرف می کند. یک مالک سایت که به دنبال جذب بازدیدکننده بیشتر است انگیزه زیادی برای دنبال کردن این CTA دارد.

2. به قسمت اصل ماجرا بروید.

پیام موجود در CTA شما باید ساده و شفاف باشد. اگر می خواهید CTA شما متمایز شود و مشتریان بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد، باید طوری این بخش را ایجاد کنید که دقیقا موضوعی را که هدف اصلی شماست آن ها درک کنند. بعلاوه، برای مشتریان مهم است که تصویر واضحی از محل CTA را درک کنند.

یک راه بسیار عملی برای اجرای این تکنیک داشتن کپی بالاتر از CTA است که توضیحات بیشتری در مورد پیشنهاد ارائه می دهد. اکثر افراد ترجیح می دهند قبل از دیدن CTA به خوبی از یک پیشنهاد مطلع شوند، در حالی که قرار دادن CTA در بالای سطح بازاریابی می تواند باعث کاهش تبدیل شود.

3. از افعال پویا استفاده کنید.

کلمات، عنصر مهم دیگری است که می تواند کارایی CTA شما را بهبود بخشد. برای دستیابی به بهترین نتیجه، سعی کنید از افعال کنشی قوی استفاده کنید که نمایانگر تصمیمی است که می خواهید بازدید کنندگان شما بگیرند.

نمونه هایی از این افعال عبارتند از: “ساخت” ، “رشد” ، “محافظت” ، “یادگیری” و غیره:

یک فعل قوی مناسب CTA مانند جمله ای که در مثال فوق وجود دارد (“کاوش”) می تواند آنقدر قدرتمند باشد که احساسات مثبتی را در ذهن خواننده ایجاد کند. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، BufferApp لیستی از کلمات قابل اثبات تبدیل دارد. طبق تحقیقات آن ها، یک کلمه می تواند به میزان قابل توجهی بر نرخ تبدیل CTA شما تأثیر بگذارد.

4. به مکان CTA خود توجه کنید.

وقتی صحبت از دکمه ها می شود، موقعیت قرار گیری بسیار اهمیت دارد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، همیشه قرار دادن CTA زیر سطح فروش بسیار مهم است. به این ترتیب، مشتری شما تمام اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری آگاهانه در اختیار دارد.

حتی مهمتر از این، شما می خواهید CTA خود را در مکانی قرار دهید که یافتن آن برای بازدید کننده آسان باشد. گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید و هر جایگذاری ممکن است به روش های مختلف بر نتایج شما تأثیر بگذارد. به گفته Grow and Convert، با این وجود موثرترین مکان ها در گیت های استقبال، جعبه های ویژگی و پنجره های بازشو قرار دارند.

5. با رنگ ها و اشکال آزمایش کنید.

رنگ ها و اشکال دو عامل مهمی هستند که باید هنگام ایجاد CTA در نظر بگیرید. مطمئناً، انتخاب های شما در اینجا تا حدی به طراحی کلی سایت شما بستگی دارد. با این حال، استفاده از رنگ های متضاد برای پس زمینه و عناصر متن بسیار حیاتی است.

تعدادی تم و پلاگین وجود دارد که می تواند به ایجاد یک طراحی CTA که برجسته است کمک کند. یک مثال خوب افزونه Ultimate Blocks است که بصورت یکپارچه با ویرایشگر بلوک وردپرس ادغام می شود:

طرحی از cta با طرح و رنگ مختلط

برای هر شرایطی یک طراحی کامل CTA وجود ندارد. مهم است که آزمایش کنید و بدانید چه چیزی برای مخاطب شما بهتر است. شرکت های مختلف مانند Performable و SAP دریافتند که انتخاب های خاص رنگ قادر به افزایش نرخ تبدیل آنها است.

6. CTA خود را در فضای سفید قرار دهید.

در بعضی مواقع، هوشمندانه ترین راه برای برجسته کردن چیزی این است که چیزهای زیادی در اطراف آن قرار ندهید. بنابراین، احاطه CTA شما با فضای سفید یکی دیگر از روش های کارآمد برای استفاده بیشتر از آن است.

این یک استراتژی عالی برای جلب توجه بیشتر به پیشنهاد شما است:

قرار دادن cta در فضای سفید

نمونه ای از CTA که از فضای سفید به طور مثمر ثمر استفاده می کند.

با استفاده هوشمندانه از فضای سفید، نمی توانید CTA را با سایر عناصر صفحه ترکیب کنید. این شامل فضای زیادی در بالا و پایین CTA و همچنین در کناره ها است.

موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا