DatabaseSQLآموزش

آموزش حذف دیتابیس از phpmyadmin

phpMyAdmin یک برنامه محبوب برای مدیریت MySQL databases است. در صورت نیاز به حذف دیتا بیس، می توانید از phpMyAdmin برای انجام سریع کار استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم مطلبی به اشتراک گذاشته و به صورت مرحله به مرحله حذف دیتابیس از phpmyadmin را به شما آموزش دهیم.

حذف یک پایگاه داده در phpMyAdmin بسیار آسان و راحت است، اما در عین حال بسیار خطرناک است.

قبل از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که یک نسخه پشتیبان از دیتابیس مورد نظر تهیه شده است تا در صورت انتخاب اشتباه، راهی برای بازگرداندن اطلاعات وجود داشته باشد. سپس با دقت تمام دیتابیس مورد نظر را انتخاب نمایید.

XSS

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ایجاد یک دیتابیس، بر روی لینک زیر کلیک نموده تا به مقاله مربوطه ارجاء داده شوید.

نحوه ایجاد دیتابیس

برای درک بهتر آنچه در هر مرحله به آن اشاره شده است، تصاویر را مشاهده کنید.

نام دیتابیس در امتداد سمت چپ کنترل پنل ذکر شده است.

زبانه ها در امتداد بالای صفحه کنترل پنل قرار گرفته اند و برای تعامل با دیتابیس و همچنین ابزارهای پایگاه داده استفاده می شوند.

زمان مورد نیاز: 3 minutes.

حذف دیتابیس از phpmyadmin

  1. گام اول

    ابتدا به phpMyAdmin وارد شوید:

  2. گام دوم

    از ستون سمت چپ روی نام Database کلیک کنید.حذف دیتابیس از phpmyadmin

  3. گام سوم

    سپس به قسمت database رفته و در قسمت بالای صفحه گزینه Operations را جستجو نموده و بر روی آن کلیک کنید. حذف دیتابیس از phpmyadmin

  4. گام چهارم

    در منوی operations یک کادر قرمز رنگ با عنوان Remove database در پایین سمت راست صفحه نمایش داده می شود، روی کلمه “(Drop the database (DROP” کلیک کنید. (در صورتی که این گزینه را مشاهده نکردید، می توانید از متد Hosted Databases استفاده نمایید.)
    توجه: برخی از ارائه دهندگان هاستینگ این گزینه را از phpMyAdmin کاربران حذف می کنند.حذف دیتابیس از phpmyadmin

  5. گام پنجم

    یک پنجره برای تایید از بین بردن کامل database باز خواهد شد که در صورت تایید دیتابیس را حذف خواهد کرد.حذف دیتابیس از phpmyadmin

  6. گام ششم

    از آن جا که این عملیات قابل برگشت نیست، بررسی کنید که حتما دیتابیس مورد نظر را انتخاب کرده اید. حذف دیتابیس از phpmyadmin

پس از اتمام حذف دیتابیس، مجددا به صفحه اصلی phpMyAdmin بازگردید و با خروج از MySQL و بازگشت مجدد به این صفحه مشاهده خواهید کرد که دیتابیس مورد نظر دیگر در دسترس نیست.

روش جایگزین حذف پایگاه داده

Hosted Databases

اگر به cPanel دسترسی دارید، می توانید به حساب میزبانی خود وارد شوید و نماد My SQL Databases را انتخاب کنید.

سپس شما قادر خواهید بود مراحل حذف پایگاه داده phpMyAdmin را دنبال کنید.

Locally Hosted Databases یا همان پایگاه داده های میزبان محلی

اگر از WAMP ،MAMP ،XAMPP یا سایر برنامه های محلی میزبانی شده استفاده می کنید، ابتدا باید به صفحه اصلی localhost خود در یک مرورگر بروید و به صفحه دیتابیس خود وارد شوید.

  • WAMP: مخفف عبارت ” Windows Apache MySQL PHP ” می باشد.
  • MAMP: مخفف عبارت ” My Apache MySQL PHP ” می باشد.
  • XAMPP: مخفف عبارت ” Apache, MariaDB, PHP, and Perl ” می باشد.

اگر دیتابیس را به طور مستقیم روی رایانه خود نصب کرده اید، می توانید با جستجو در صفحه دسکتاپ یا منوی start به دنبال آیکون آن باشید.

نمی توانید دیتابیس خود را حذف کنید؟

این یک راه حل تست شده است و به خوبی پاسخ می دهد، اما اگر این راه حل برای حذف یک دیتابیس در phpMyAdmin برای شما مؤثر نیست، لطفاً با یک ایمیل یا پیام به ما دسترسی پیدا کنید و اطلاع دهید.

ما تمام تلاش خود را برای حل مسئله شما انجام خواهیم داد.

آنچه در این مقاله برای شما به اشتراک گذاشته شد، مطالبی در رابطه با حذف دیتابیس از phpmyadmin بود که پس از دنبال کردن دقیق مراحل، می توانید به راحتی و البته با دقت زیاد به جهت عدم اشتباه در این زمینه، دیتابیس مورد نظر را حذف نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا