آموزش

آموزش نحوه دریافت ای نماد

ای نماد یا همان نماد اعتماد الکترونیکی، مجوزی برای تمامی فعالیت های اینترنتی است و افرادی که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی دارند لازم است که حتما این مجوز را داشته باشند. در ادامه چگونگی نحوه دریافت ای نماد را خواهیم گفت.

باید بدانید که گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی چندان هم کار آسانی نیست. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پس از بررسی فعالیت فروشگاه و احراز هویت مالک آن به مدت یک سال مجوز نماد اعتماد الکترونیکی را صادر می کند.

این نماد بسیار حائز اهمیت است زیرا افرادی که قصد خرید به صورت اینترنتی را دارند، پرداخت وجه و انتقال کالا طبیعتا به صورت مجازی اتفاق می افتد پس باید ابتدا بررسی کنند که آیا وب سایت مورد نظر دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد یا خیر.

نحوه دریافت ای نماد

زمانی که به یک وبسایت برای خرید اینترنتی مراجعه می کنید، هنگام بررسی نماد اعتماد الکترونیکی حتما بر روی تصویر آن کلیک کرده و به سایت ای نماد مراجعه کنید تا از وضعیت فعالیت وبسایت مورد نظر مطلع شوید.

در این صورت می توانید با اطمینان خرید کنید. تاکید ما برای انجام این کار به این خاطر است که عده ای افراد سود جو تنها تصویر ای نماد را داخل وبسایت خود قرار می دهند.

مراحل دریافت نماد

توصیه می کنیم ابتدا قوانین و مقررات وبسایت ای نماد را به دقت مطالعه نمایید تا در هنگام انجام فرآیند با مشکلی مواجه نشوید.

گام اول

نحوه دریافت ای نماد

برای شروع، پس از مراجعه به وبسایت مربوطه به قسمت درخواست نماد الکترونیکی رفته و در صورتی که از قبل در آن جا عضو نیستید اقدام به عضو شدن نمایید و اقدام به ثبت اطلاعات خود نمایید.

گام دوم

نحوه دریافت ای نماد

هنگام ثبت اطلاعات از شما خواسته می شود که سه تصویر بارگذاری نمایید که در میان آن ها فقط ارسال تصویر شناسنامه ضروری است.

گام سوم

نحوه دریافت ای نماد

برای عبور از این مرحله لازم است اطلاعات تماس خود را از طریق راه های ذکر شده وارد نمایید.

گام چهارم

نحوه دریافت ای نماد

پس از تایید اطلاعات، گزینه افزودن کسب و کار را انتخاب نمایید. فرمی برای شما باز خواهد شد که پس از تایید آن پنل مدیریت برای شما باز خواهد شد.

گام پنجم

نحوه دریافت ای نماد

سپس یک فرم دریگر جهت دریافت تاییدیه فنی و نیز فرم نظر سنجی را باید پر کنید.

گام ششم

و در نهایت پس از تایید ارزیابی، مدراک خود را به آدرس پستی موجود در سایت ارسال نموده و هنگامی که تعهد نامه و کد تایید برایتان ارسال شد، آن را تکمیل کرده و امضا کنید.

پس از طی این مراحل توسط شما، وبسایتتان مورد بررسی قرار می گیرد که نتایج آن این گونه برای شما ارسال می گردد:

بررسی محتوا و هم خوانی با کسب و کار

فعالیت هایی که توسط کسب و کار های اینترنتی انجام می شود باید مطابق با قوانین و مقررات کشور باشد، و اگر موارد غیر قانونی مشاهده شود مورد بررسی قرار می گیرد.

فروش و ثبت سفارشات

نحوه دریافت ای نماد

در فروشگاه های اینترنتی مشخصات کالا ها به طور دقیق و صحیح باید وجود داشته باشد. همچنین هنگام ثبت خرید باید یک فرم پیش فاکتور وجود داشته و پس از آن نیز باید یک کد رهگیری به کاربر جهت پیگیری سفارش داده شود.

استاندارد صفحات

در این قسمت لازم است اطلاعات دقیقی در صفحات تماس با ما و درباره ما در اختیار کاربران قرار بگیرد. در بخش تماس با ما باید اطلاعات تماس و آدرس وجود داشته باشد و همچنین در قسمت درباره ما نیز اطلاعاتی در رابطه با هویت مالک و مجوز هایش وجود داشته باشد.

آنچه که در این مقاله در ارتباط با آن صحبت شد، نحوه دریافت ای نماد و رعایت قوانین و مقرراتی که در هنگام گرفتن این نماد الکترونیکی باید رعایت کرد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا