CMSWeb DesignWordPressآموزش

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی

وردپرس با استفاده از آرایه ای از ابزارها و تم ها کمک بسیار بزرگی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات فیزیکی و دیجیتال می کند. این که آیا شما یک توسعه دهنده وب با تجربه و یا یک تازه وارد در جهان فروش آنلاین هستید مهم نیست، شما می توانید وب سایت وردپرسی خود را به یک فروشگاه آنلاین تنها در چند مرحله تبدیل کنید.

چرا از WordPress استفاده کنیم؟

وردپرس تقریبا یک سوم از وب سایت های جهان را شامل می شود، از وبلاگ های شخصی و کسب و کارهای کوچک تا بسیاری از وب سایت های برتر اینترنتی. این پلت فرم سایت ساز اپن سورس بوده و شامل مجموعه ای از core code است که چارچوب اساسی یک وب سایت را تعریف می کند که می تواند به طور بی حد و حصر برای ایجاد سایت های منحصر به فرد توسط هزاران تم وردپرس، پلاگین ها و … توسعه یابد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

تطبیق پذیری وردپرس امکان استفاده کاربران با تمام سطوح مهارت را برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کاملا کاربردی و سفارشی کردن آن برای فروش انواع کالاها فراهم می کند. از آنجا که وردپرس محبوب ترین سایت ساز و سیستم مدیریت محتوا است، کاربران می توانند از بسیاری از تم ها و پلاگین های برتر و رایگان WordPress و سازگار با فروشگاه اینترنتی استفاده کنند. هم چنین وردپرس بهینه سازی هر سایت وردپرسی را برای نمایش محصولات، خدمات و عضویت بسیار ساده کرده است.

 

 

منابع دیگر :

 

ملزومات راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

پیکربندی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی وردپرس به طور طبیعی بستگی به ماهیت کسب و کار شما، اهداف شما و انواع محصولات و خدماتی دارد که شما قصد فروش آن را دارید. به طور کلی، یک وب سایت تجارت الکترونیک با تمام امکانات، نیاز به مجموعه ای از توابع اصلی دارد که باعث می شود کار صاحبان سایت برای مدیریت فروشگاه و بازدید کنندگان برای پیدا کردن و خرید ساده شود. برای انجام این کار، تجارت الکترونیک وردپرسی باید موارد زیر را ارائه دهد:

 

 

  • مدیریت آسان صفحات محصول با گزینه هایی برای ترویج وتبلیغ محصولات برجسته و فرصت های ویژه
  • سبد خرید و صفحات پرداخت که حاوی ملزومات تبدیل ارز و پیگیری خرید برای کالاهای فیزیکی یا لینک های دانلود برای محصولات دیجیتال هستند.
  • پورتال پرداخت امن که اطلاعات مربوط به پرداخت خریداران را محافظت می کند.
  • سفارشی سازی کامل سایت که نشانگر نوع کسب و کار است.
  • ویژگی های تماس، از قبیل فرم های تماس، چت زنده و یا شماره پشتیبانی برای رسیدگی به مسائل مربوط به مشتری و سوالات آن ها
  • طراحی سایت متناسب با تلفن همراه برای دستیابی به تعداد روزافزونی از کاربران که از تبلت ها و گوشی های هوشمند برای خرید استفاده می کنند.
  • بهترین پیکربندی تجارت الکترونیک برای سایت وردپرسی دارد که بستگی به بودجه شما، مهارت های فنی و دامنه تجارت الکترونیک شما دارد.

 

 

تم های تجارت الکترونیک وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

 

تم ها جزء اصلی سیستم وردپرس هستند و هزاران تم در نسخه های رایگان و پولی در دایرکتوری تم وردپرس و هم چنین توسعه دهندگان در سراسر جهان در دسترس هستند. تم ها ظاهر و طرح سایت را مشخص می کنند و برخی از تم ها برای پشتیبانی از توابع خاص، از جمله تجارت الکترونیک طراحی شده اند. آموزش نصب قالب وردپرس به شما کمک کند.

 

 

تم های رسپانسیو رایگان تجارت الکترونیک، شیوه های مختلفی برای نمایش محصولات، صفحات پرداخت و تصاویر محصولات برجسته، و حتی یک وبلاگ را ارائه می دهند. نسخه های پولی شامل ویژگی های بیشتری برای افزایش امکانات فروشگاه آنلاین می باشند. WooCommerce، محبوب ترین پلاگین وردپرس در حوزه تجارت الکترونیک است که نسبت به سایر پلاگین ها سازگارتر است.

 

 

پلاگین های وردپرس برای فروشگاه اینترنتی

علاوه بر تم ها و code core ها، پلاگین های فروشگاه اینترنتی وردپرس، ملزومات اصلی سایت را تشکیل می دهند و مانند تم ها، افزونه های بی شماری برای انجام وظایف خاص از همه انواع در یک سایت وردپرسی وجود دارد. پلاگین های مربوط به فروشگاه اینترنتی از یک فروشگاه با تمام امکانات گرفته تا پلاگین های اختصاصی مانند سبد های خرید، پورتال های پرداخت و غیره را شامل می شود.

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

معروف ترین پلاگین تجارت الکترونیک وردپرس، WooCommerce است که بیش از 40 درصد از سایت های تجارت الکترونیک را به عهده دارد. WooCommerce را می توان بر روی هر سایت وردپرس سازگار نصب کرد. نسخه رایگان WooCommerce همه موارد ضروری برای یک وب سایت تجارت الکترونیک را ارائه می دهد و نسخه پولی آن ویژگی های اضافی مانند پشتیبانی بلند مدت را شامل می شود.

WooCommerce شناخته شده ترین و گسترده ترین پلاگین تجارت الکترونیک وردپرس است، علاوه بر ووکامرس، تعداد زیادی افزونه دیگر مانند WP eCommerce و EStore نیز یک فروشگاه اینترنتی کاملا کاربردی را به سایت های وردپرسی اضافه می کند.

 

منابع دیگر :

 

خرید آنلاین، سریعترین بخش در حال رشد در سراسر جهان است و بسیاری از فروشندگان فقط خرید به صورت اینترنتی را ارائه می دهند. در حال حاضر، هر کسی که محصولی برای فروش دارد می تواند یک فروشگاه آنلاین را راه اندازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا