CMSWordPressآموزش

3 نکته مهم که قبل از آپدیت کردن هسته وردپرس سایت خود باید انجام دهید

WordPress بخش قابل توجهی از وب را تأمین می کند. این بدان معنی است که این سیستم مدیریت محتوا (CMS) به روزرسانی های زیادی را دریافت می کند، که بسیاری از آن ها مهم هستند. به طور کلی، آپدیت کردن وردپرس به آخرین نسخه آن ایده بدی نیست.

با به روزرسانی وردپرس، از امنیت وب سایت خود اطمینان می یابید و به محض راه‌اندازی به ویژگی های جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، به روزرسانی وردپرس معمولاً فقط چند دقیقه طول می کشد.

اما بروز رسانی هسته وردپرس، همیشه هم یک عمل رو به جلو نیست! اگر در این زمینه اطلاعات لازم را نداشته باشید، ممکن است این بروز رسانی موجب ایجاد تغییرات و یا حتی خراب شدن وب سایت شما گردد. بنابراین قبل از آپدیت وردپرس، یکسری نکات مهم را باید در نظر بگیرید تا اگر کوچکترین ناسازگاری میان قالب یا افزونه های شما با نسخه جدید وردپرس وجود داشت، آن را پیدا کنید.

مراحل آپدیت کردن وردپرس

1) از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

اگر یک مورد وجود داشته باشد که هرگز نباید قبل از بروزرسانی وردپرس از آن رد شوید، تهیه نسخه پشتیبان از وب سایتتان است. بعضی اوقات، به روزرسانی های مهم وردپرس به دلیل مشکلات سازگاری، می توانند وب سایت شما را به طور موقت خراب کنند.

تهیه نسخه پشتیبان اخیر به این معنی است که حتی اگر اتفاقی بیفتد مسئله بزرگی نیست، زیرا به راحتی می توانید سایت خود را بازیابی کنید. علاوه بر این، تهیه نسخه پشتیبان از سایت شما آسان است، و راه های زیادی وجود دارد که می توانید، آن کار ها را انجام دهید.

اگر به cPanel دسترسی دارید. این کنترل پنل میزبان، شما را قادر می سازد هر زمان که بخواهید از کلیه پرونده های سرور خود بصورت دستی نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای انجام این کار، به cPanel خود دسترسی پیدا کرده و به بخش Files> Backup Wizard بروید:

بکاپ گیری از سایت قبل از آپدیت کردن وردپرس

تهیه نسخه پشتیبان wizard می تواند به شما در تولید نسخه های کامل از پرونده های وب سایت خود، از جمله home directory، پایگاه داده ها و پیکربندی ایمیل کمک کند.

برای این کار کافی است روی دکمه Back Up کلیک کنید:

بکاپ گیری از سایت

در صفحه بعدی، می توانید یک نسخه پشتیبان کامل یا جزئی را انتخاب کنید. ما توصیه می کنیم که نسخه کامل را انتخاب کنید، زیرا شامل همه موارد مورد نیاز شما می شود:

آپدیت کردن وردپرس و تهیه نسخه پشتیبان

سپس مکانی را که می خواهید از wizard پشتیبان تهیه کنید را انتخاب کنید تا پرونده ای را که برای شما تولید می کند ذخیره کنید. به طور پیش فرض، پرونده در home directory شما قرار می گیرد:

آپدیت کردن وردپرس

بسته به اندازه وب سایت شما، این روند ممکن است مدتی طول بکشد. پس از آماده شدن پرونده پشتیبان خود، به یاد داشته باشید که آن را در کامپیوتر خود بارگیری کنید. برای یافتن آن، می توانید از File >> cPanel استفاده کنید:

دانلود فایل بکاپ برای آپدیت کردن وردپرس

file manager در home directory شما باز می شود، بنابراین باید بتوانید فایل پشتیبان خود را فوراً مشاهده کنید:

مشاهده فایل پشتیبان

برای بارگیری آن بر روی پرونده راست کلیک کنید. اگر شما نیاز به بازیابی نسخه پشتیبان دارید، در طی فرآیند بروزرسانی خطایی رخ داده است، می توانید با استفاده از Backup Wizard این کار را انجام دهید. Wizard از شما می خواهد که پرونده را از سیستم خود بارگذاری کنید و از همه چیز مراقبت خواهد کرد:

تصویر 7 آپدیت کردن وردپرس

2) موضوعات و افزونه های خود را به روز کنید

قبل از آپدیت کردن وردپرس باید اطمینان حاصل کنید که افزونه ها و قالب هایی که از آن ها استفاده می کنید نیز به تازگی بروزرسانی شده باشند. معمولاً قالب ها و افزونه های محبوب، هر زمان که نسخه جدیدی از وردپرس می آید، بروزرسانی می شوند. این بروز رسانی ها کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز سازگار است.

به عنوان یک قانون کوچک، ممکن است شما بخواهید پس از پایان بروزرسانی، چند روز صبر کنید، تا مطمئن شوید که هیچ اشکال عمده ای در آن وجود ندارد. این زمان همچنین به برنامه نویسان و افزونه ها فرصت می دهد تا بروز رسانی های خاص خود را ارسال کنند.

پس از آماده شدن همه موارد، این روند بسیار ساده است. به برگه افزونه ها در داشبورد خود بروید و به دنبال افزونه هایی با بروز رسانی های موجود باشید:

تصویر 8 آپدیت کردن وردپرس

برای هر افزونه ای که آن پیام را نمایش می دهد، روی گزینه Update Now کلیک کرده و اجازه دهید WordPress کار خود را انجام دهد.

وقتی همه افزونه های خود را به روز کردید، می توانید به برگه Appearance> Themes بروید و روند را تکرار کنید:

برخلاف افزونه ها، فقط باید نگران بروزرسانی هر موضوع فعال باشید. درست مانند گذشته، به وردپرس اجازه دهید که بروزرسانی را در پس زمینه اجرا کند. پس از اتمام کار، یک بار دیگر به وب سایت خود اجازه بدهید تا مطمئن شود همه چیز طبق معمول کار می کند.

3) افزونه های کش را خاموش کنید

افزونه های کش کننده اطلاعات سایت، می توانند با ذخیره نسخه هایی از محتوای سایت شما در مرورگر بازدیدکننده، وب سایت شما را سریعتر بارگذاری کنند. این بدان معنی است که در بازدیدهای بعدی کاربر، مرورگر مجبور نخواهند شد که کلیه پرونده های سایت شما را از ابتدا بارگیری کند، در نتیجه از فایل هایی که قبلا کش شده است، استفاده می کند.

با این وجود یک مشکل وجود دارد. هنگام بروزرسانی وردپرس، افزونه های کش اطلاعات، می توانند باعث بروز برخی ناهماهنگی ها شوند. به همین دلیل شاید نتوانید نسخه جدید سایت خود را بارگیری کنید و ممکن است کاربران شما نیز همین مشکل را تجربه کنند.

ساده ترین راه برای حل این مشکل خاموش کردن موقت همه افزونه هایی است که برای افزایش سرعت سایت شما، عملیات کش کردن را انجام می دهند. برای انجام این کار، به برگه افزونه ها برگردید و به دنبال افزونه های مربوط به caching باشید:

خاموش کردن افزونه های کش قبل از آپدیت کردن وردپرس

دکمه غیرفعال کردن را در زیر افزونه ای که می خواهید خاموش کنید، انتخاب کنید. فراموش نکنید که پس از اتمام بروزرسانی سایت، مجدداً آن را فعال کنید.

بروزرسانی وردپرس به آخرین نسخه آن

در این مرحله، شما همه کارهای سخت را انجام داده اید. تمام آنچه که اکنون باقی مانده است کلیک بر روی بروزرسانی WordPress است که باید در بالای داشبورد شما نشان داده شود:

تصویر 10 آپدیت کردن وردپرس

اگر افزونه هایی وجود دارد که هنوز آن ها را به روز نکرده اید، وردپرس قبل از ادامه کار به شما هشدار می دهد:

تصویر 11 آپدیت کردن وردپرس

با این حال شما از قبل از همه چیز مراقبت کرده اید، بنابراین دکمه Update Now را بزنید و اقدام به آپدیت کردن وردپرس سایت خود نمایید.

هنگامی که این فرآیند انجام شد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت خود در فرانت اند و بک اند نگاهی بیندازید. بررسی کنید که آیا مطالب شما به درستی نمایش داده می شود و آیا افزونه های شما به درستی کار می کنند یا خیر. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، ادامه دهید و افزونه caching خود را دوباره فعال کنید و سایت شما با خیال راحت به روز می شود.

نتیجه

آپدیت کردن وردپرس به آخرین نسخه آن بسیار ساده است. مشکل این است که هرچه وب سایت شما بزرگتر شود، قسمت های در حال اجرای بیشتری را شامل می شود. برخی از این قسمت ها، مانند قالب و افزونه ها ، ممکن است با نسخه های جدید وردپرس به خوبی مطابقت نداشته باشند.

برای بروزرسانی ایمن سایت خود، باید از قبل آماده شوید. این کارهایی است که شما باید انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به راحتی پیش می رود:

  1. از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  2. قالب ها و افزونه های خود را به روز کنید.
  3. هر افزونه حافظه پنهان را خاموش کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا