Seoآموزش

تکنیک های افزایش سرعت سایت

یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو در سال 2019 افزایش سرعت سایت است. برای بهبود سئو سایت نیاز داریم سرعت سایت خود را بالا ببریم. سرعت بارگذاری سایت خیلی مهم و کاربردی است، زیرا هرچه سرعت بارگذاری یا لود شدن بهتر باشد رتبه ما نیز در گوگل بالا خواهد رفت. البته به این نکته توجه داشته باشید که سرعت وب سایت با طراحی سایت رابطه مستقیم دارد یعنی هرچه طراحی وب سایت ما پیچیده باشد در نتیجه عملکرد وب سایت نیز پایین خواهد آمد.

ما دراین مقاله به بررسی چند راه حل آسان برای افزایش سرعت سایت می پردازیم.

روش های افزایش سرعت سایت

1. بهینه سازی تصاویر

در واقع تصاویر عنصر های اصلی وب سایت ما هستند که نشان دهنده ایده های سازنده وب سایت اند. هدف اصلی ما از بهینه سازی تصاویر سایت این است که سئویی مناسب را ایجاد کنیم اگر سئویی که ایجاد می کنیم مناسب باشد، توجه بازدید کنندگان را به وب سایت جلب خواهد کرد. بدون شک رضایت کاربران برای موتور جستجو مهم است. با بهینه ‌سازی تصاویر به آسانی می‌توانید در رتبه های نخست گوگل قرار بگیرید. با بهینه سازی تصاویر، موتورهای جستجو به شما کمک می کنند که میزان کلیک و CTR پست هایتان افزایش یابد. 

افزایش سرعت سایت
افزایش سرعت سایت

راه های بهینه سازی تصاویر:

  • نام تصاویر: هنگام قرار دان تصاویر ابتدا به این موضوع توجه کنید که نام تصویر باید با عنوان اصلی مطابقت داشته باشد سپس باید خاصیت alt و titel را به تصویرهایمان اضافه کنیم. این کار در سئو ما تاثیر به سزایی دارد و سایت ما رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت.
  • اندازه تصاویر: عکس های سایت را درست کنید. عکس هایی با سایز بزرگ تولید نکنید. برای درست کردن عکس ها بهتر است از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنیم.
  • حجم تصاویر: سعی کنید از تصاویر کم حجم برای سایت خود استفاده کنید. البته به این نکته نیز توجه کنید که کاهش اندازه تصویر نباید به کیفیت تصویر لطمه بزند. بهتر است تصاویر را با فرمت PNG ذخیره کنید.
  • عکس ها کپی نباشند: بهتر است عکس هایی که در سایت قرار می دهیم توسط خودمان طراحی شده باشد و از سایت های دیگر کپی نکنیم.

2. انتخاب هاست و دامنه مناسب

لغت هاست یا host به معنی میزبانی است. در واقع به سروری گفته می شود که اطلاعات را ذخیره و نگهداری می کند. دامنه یا دامین به معنای آدرسی است که به سایت ما اختصاص داده می شود.

افزایش سرعت سایت به دو قسمت سخت افزار و نرم افزر تقسیم می شود. اگر شما از یک شرکت خدمات هاستینگ ارزان و بی کیفیت خدمات می گیرید قطعا سرعت سایت شما کند می باشد. یا اگر از سرویس هاست رایگان استفاده می کنید اکثر مواقع با مشکل کندی سرویس مواجه می شوید. اگرشرکتی که به ما خدمات ارائه می دهد سایت ما را در دیتاسنتر های قدرتمند خود میزبانی کند قطعا سرعت سایت ما نیز بالا خواهد بود.

راه حل دیگری که برای افزایش سرعت سایت وجود دارد این است که برای وب سایت از سرور های اختصاصی و مجازی استفاده کنید در نتیجه میزبانی نیز به صورت اختصاصی است و تمامی اطلاعات و منابع مختص وب سایت شما خواهد بود.

افزایش سرعت سایت
افزایش سرعت سایت

3. کاهش در خواست HTTP

زمانی که کاربران آدرس سایت شما را در موتور های جستجو وارد می کنند پروتکل HTTP یک درخواست برای سرور اصلی وب سایت شما می فرستد و پس از پیدا کردن صفحه وب سایت شما به دنبال اطلاعات می گردد که این خود درخواست دیگری است و مجددا درخواست بعدی را می فرستد، این رخداد طبیعی است که اگر اطلاعات و محتوای سایت ما زیاد باشد سرعت بارگذاری یا لود شدن کاهش می یابد.

4. بهینه سازی CSS

بسیاری از برنامه نویسان از مدل های داخلی برای کد های HTML خود استفاده می کنند که صحیح نیست و این کار باعث بالا رفتن حجم فایل می شود.

بهبود سرعت سایت
افزایش سرعت سایت

5. استفاده از حافظه کش

برای افزایش سرعت سایت یکی از بهترین روش ها استفاده از حافظه کش می باشد که در این قسمت سیستم وقتی برای اولین بار سایت شما را باز می کند اطلاعات را در خود ذخیره می کند و برای دفعات بعد نیازی به لود شدن مجدد نیست و خود به خود سایت شما باز می شود چون اطلاعات در حافظه ذخیره شده اند.

6. پهنای باند سرور

از هاستی استفاده کنید که سرور آن اختصاصی است و دارای تعداد زیادی پهنای باند است. معمولاً سرورهای ارزان پهنای باند مناسبی ندارند و با افزایش ترافیک سایت‌ در بازدید سایت ضعیف یا کند می‌شوند.

7. حجم فایل های CSS را کم کنیم.

اگر فایل CSS سایت شما بیش از 75 کیلوبایت باشد این یک خطر جدی برای سایت شماست سعی کنید فایل های css خود را کم کنید.

افزایش سرعت سایت
افزایش سرعت سایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا