Seoآموزش

ابزارهای بهبود سئو در گوگل

گوگل هر روز در حال پیشرفت و بروزرسانی اطلاعات خودش است و هروز در حال افزودن ابزار هایی است که به شما کمک می کتد تا کارایی خود را افزایش دهد. ما در این بخش به شما کمک می کنیم تا با ابزار های بهبود سئو بیشتر آشنا شوید.

1. ابزار Chrome Lightouse برای سئو سایت

Chrome Lightouse

ابزار Lightouse یک ابزار سبک بررسی وب سایت است. این ابزار برای بررسی از وب سایت شما از ده معیار مهم که جزو اصلی ترین معیار های سایت است می پردازد. این ابزار را می توانید به صورت یک افزونه در گوگل کروم نصب کنید. این ابزار از لحاظ ابعاد خیلی بزرگ نیست ولی به بررسی معیار هایی می پردازد که برای گوگل مهم است.

ده معیاری که ابزار Lightouse در سئو مورد بررسی قرار می دهد:

  • متا تگ Viewport
  • عنوان صفحه
  • متا دیسکرپشین
  • کد HTTP
  • متن توصیفی بر روی لینک ها
  • وضعیت پایش و ایندکس صفحه
  • ارزیابی Hreflang
  • ارزیابی rel=canonical
  • ارزیابی فونت وب سایت و متناسب بودن آن با دستگاه های موبایل
  • بررسی دسترسی پلاگین های مرورگر به صفحات سایت

گر چه استفاده نکردن از این ابزار خیلی مهم نیست ولی این ابزار بر روی معیار هایی کار می کند که برای گوگل بسیار مهم است و اگر شما بتوانید از این ابزار و ده معیار مهم استفاده کنید قطعا رتبه سایت خود را به صورت چشمگیری افزایش داده اید.

2. Test Mysite

Test Mysite

این ابزار بررسی سایت را به سنجش دو معیار می پرازد :

  • زمان تخمینی بارگذاری سایت در یک شبکه موبایل 3G
  • میزان از دست دادن کاربران به واسطه کم بودن سرعت سایت

یکی از بهترین ابزار های بهبود سئو است . این ابزار برای چک کردن سرعت سایت و بررسی سلامت آن بسیار مفید است. و در حال حاضر شروع خوبی برای ارزیابی این پارامتر ها می باشد. یکی از کاربرد های این ابزار این است که به شما اجازه می دهد گزارشات کامل سایت را به ایمیلتان ارسال کنید البته این مورد نیازمند عضویت شما در یک خبرنامه است.

3. Page Speed Insights

Page Speed Insights

این ابزار آنلاین به تمام سایت ها نمره ای می دهد و برای مشکلات و افزایش سرعت سایت به آن ها پیشنهاداتی می دهد. این ابزار به شما اعلام می کند که کدام یک از اسکریپت ها یا استایل ها باعث شده است که سرعت عملکرد سایت شما کاهش یابد. و به شما کمک می کند با رفع این مشکلات سرعت سایت خود را افزایش دهید.

Page Speed Insights تنها راهکار ها برای حل مشکل مخفی در بخش فنی سایت ارائه نمی هد. بیشتر از این ابزار به عنوان یک منبع برای رفع مشکلات فنی استفاده می کنند که با بروز هر گونه مشکل یک لینک در پایین صفحه در بخش سئو برای شما به نماش در می آید که شما می توانید با استفاده از لینک اطلاعات بیشتری درباره مشکل خود بدست بیاوردید.

5. GoogleTrands

 GoogleTrands

گوگل ترندز (Google Trends) اطلاعاتی درباره محبوب ترین کلمات کلیدی به شما ارائه می دهد و همچین دارای گزینه هایی درباره زمان و مکان کاربران نیز است. با استفاده از این ابزار سئو خود را بهبود ببخشید.

بخش زمان به شما این امکان را می دهد که شما متوجه شوید که فصل ها چه تاثیری بر سرچ کلمات کلیدی دارند و شما می توانید با استفاده این از ابزار متوجه کاهش محبوبیت کلمات یک کلمه کلیدی شوید. اگر شیب نمودار گوگل ترندز منفی باشد به این نشانه است که محبوبیت یک کلمه کلیدی در حال نزول است.

گوگل ترندز در جستجوی عبارت رقابتی بسیار مهم است و به شما کمک می کند که متوجه برند رقیب خود در طول زمان شوید.

اگر نمودار رقیب شما صعودی باشد خبر بدی برای شما است و اگر نمودار رقیب شما نزولی باشد خبر خوبی برای شما است و شما می تونید در همین هین تمام سعی خود را برای جلب مشتریان بیشتر انجام دهید. اگر نمودار رقیب ثابت باشد نشان کی دهد که عملکرد رقیب شما نسبتا خوب بوده است و شما باید به بررسی نقاط ضعف و قوت خود بپردازید.

6. Google search Console

Google search Consol

یکی از بهترین ابزار هایی که برای مدیریت و بررسی سایت می توانید از آن استفاده کنید گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر تولز)است. با استفاده از این ابزار شما می توانید سایت خود را بررسی کنید تا بفهمید که اوضاع سایت شما چگونه است.

از جمله امکانات این ابزار می توان به بررسی جریمه شدن سایت ، تشخیص مشکلات پایش سایت ، گزارش لینک های نا معتبر ، مشهاده صفحات ایندکس شده ، دانلود بک لینک ها ، تست فایل robots.txt یا داده های ساختار یافته شده اشاره کرد. و تمام این امکانات برای شما رایگان است.

7.Google My Business

Google My Business

سئو محلی به یکی از بخش های جدانشدنی سئو تبدیل شده است و می تواند ترفیک زیادی برای سایت شما به همراه بیاورد. برای کنترل و نمایش کسب و کار خود در نقشه گوگل می توانید از این ابزار استفاده کنید. اطلاعاتی در اینجا وارد می کنید. در گوگل مپس و بخش نتایج محلی جستجوی گوگل به نمایش در می آید.

8. Google Alerts

Google Alerts

با استفاده این ابزار می توانید موضوعات عبارت مورد نظر خود را تعیین کنید و به محض اینکه محتوای جدیدی در این باره ایندکس گوگل قرار گرفت ، از آن آگاه شوید. یکی از استفاده ها رایج این ابزار مطلع شدن اشاره به نام برندتان در وب می باشد. همچنین می توانید با استفاده از این ابزار از جدیدترین خبر های مربوط به یک موضوع آگاه شوید.

9. Google Tag Manager

یکی از آزاردهنده ترین مشکلات دیجیتال مارکتینگ انتظار برای درج یک کد قسمت توسعه سایت است. ابزار Google Tag Manager این کار را برای شما ساده کرده و به شما اجازه می دهد که بسیاری از تگ ها رایج را بدون کمک گرفتن از برنامه نویس های سایت پیاده سازی کنید.

10. Google Analytics

 Google Analytics

همه ما به اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی سایت نیازمند هستیم و آنالیز این مورد از چالش برانگیز ترین بخش های سئو است. امتیاز دیگری در جمع آوری داده ها وجود دارد که می توان از این موارد به آنالیز محتوا، تجربه کاربری و موفقیت کمپین ها اشاره کرد. در حقیقت اگر شما از یک ابزار آنالیتیکس در دیجیتال مارکتینگ بهره نبرید، رقابت شما بر سر هر چه که باشد، از قافله عقب خواهید ماند.

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای محبوب و در حال تحول گوگل است که رقیبان بزرگی مانند Clicky، Open Web Analytics، WebTrends و Omniture را در کنار خود می بیند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا