WordPressآموزش

نحوه رفع مشکل ارسال نشدن ایمیل سفارش های ووکامرس

آیا از ارسال نامرتب ایمیل های سفارش توسط WooCommerce خود ناراضی هستید؟ هنگام اداره یک فروشگاه اینترنتی، باید بدانید که مشتریان شما رسید ها و هرگونه ایمیل به روز رسانی سفارش را به سرعت و با اطمینان دریافت می کنند. در این مقاله، ما به شما راه آسان رفع مشکل ارسال نشدن ایمیل سفارش ووکامرس را نشان می دهیم.

علت ارسال نشدن ایمیل های ووکامرس چیست؟

اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، از ایمیل استفاده می کنید تا تجارت الکترونیک خود را بدون مشکل ادامه دهید. شما از ایمیل برای استقبال از مشتریان جدید و برقراری ارتباط با آن ها استفاده می کنید. ایمیل هایی برای تأیید سفارشات و پیگیری سبد های خرید رها شده ارسال می شود و ایمیل لازم است تا مشتریان بتوانند رمز های عبور خود را بازیابی کنند.

اما اغلب اوقات، ما می شنویم که صاحبان مشاغل الکترونیک با ارسال نشدن ایمیل های ووکامرس مشکل دارند. گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی در تنظیمات ووکامرس شما این اتفاق می افتد. ما ابتدا نحوه بررسی آن تنظیمات را به شما نشان می دهیم.

در موارد دیگر مسئله عمیق تر است و در مورد نحوه ارسال ایمیل در وردپرس است. به طور پیش فرض، وردپرس ایمیل ها را از طریق PHP ارسال می کند. متأسفانه، همه سرور های میزبانی وردپرس به درستی برای استفاده از PHP برای ایمیل تنظیم نشده اند.

حتی وقتی ایمیل های شما با موفقیت ارسال می شوند، ممکن است به اشتباه به عنوان اسپم شناخته شوند. این بدان معناست که می توان آن ها را به طور خودکار بدون مشاهده شدن حذف کرد. بهترین راه برای اطمینان از ارسال ایمیل های شما ارسال آن ها از طریق سرویس SMTP است.

ایمیل و تنظیمات سفارش ووکامرس را بررسی کنید

اولین چیزی که باید بررسی کنید تنظیمات ووکامرس برای ایمیل ها و سفارشات است. اگر یکی از تنظیمات شما اشتباه است، ایمیل سفارش شما ارسال نمی شود. پس تنظیمات ایمیل ووکامرس را بررسی کنید.

ما با بررسی اینکه آیا ایمیل های شما به طور تصادفی غیرفعال نشده باشند شروع می کنیم. برای انجام این کار، به ووکامرس » تنظیمات در داشبورد وردپرس بروید و سپس روی برگه ایمیل ها کلیک کنید.

ارسال نشدن ایمیل ووکامرس- ایمیل و تنظیمات سفارش ووکامرس را بررسی کنید

در اینجا لیستی از تمام ایمیل های اعلاناتی که ووکامرس ارسال می کند را مشاهده خواهید کرد. برخی از آن ها برای شما و برخی برای مشتریان شما ارسال می شوند. باید تنظیمات هر ایمیل را بررسی کنید. بیایید از بالا شروع کرده و ایمیل “سفارش جدید” را با کلیک روی دکمه “مدیریت” در سمت راست بررسی کنید. شما باید دو تنظیم را بررسی کنید. ابتدا مطمئن شوید که ایمیل فعال است. گاهی اوقات به طور تصادفی غیرفعال می شود و اگر کادر علامت زده نشود، ایمیل ارسال نمی شود.

ارسال نشدن ایمیل ووکامرس

دوم، شما باید مطمئن شوید که آدرس ایمیل گیرنده درست است. این تنظیم را فقط برای ایمیل هایی که برای شما ارسال می شوند پیدا خواهید کرد. هنگامی که یک ایمیل به مشتری ارسال می شود، آدرس ایمیل صحیح به طور خودکار استفاده می شود.

شما می توانید همین کار را برای هر نوع ایمیل موجود در لیست انجام دهید. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، باید وضعیت هر سفارشی را که ووکامرس ایمیل سفارشی برای آن ارسال نکرده است، بررسی کنید.

وضعیت پرداخت ووکامرس را بررسی کنید

برای بررسی وضعیت سفارشات اخیر، باید به ووکامرس » سفارشات بروید. اگر هنوز هیچ سفارشی ندارید، یک سفارش آزمایشی ایجاد کنید و سپس برگردید.

ارسال نشدن ایمیل ووکامرس- بررسی سفارشات ووکامرس

اگر وضعیت سفارش مانند این مورد “pending payment” است، این دلیل عدم ارسال ایمیل را توضیح می دهد. به طور پیش فرض، ووکامرس برای سفارشات در حال انتظار ایمیل ارسال نمی کند. سفارشات معلق منتظر اقدامات بعدی هستند. شاید مشتری چیزی به سبد خرید خود اضافه کرده و سپس آن را رها کند. یا شاید مشتری نیاز به پرداخت دستی، مانند انتقال بانکی داشته باشد.

اما اگر وضعیت “در حال انتظار” باشد، مشکلی وجود دارد. باید ایمیلی برای شما و مشتری ارسال شده باشد. اگر به صندوق ورودی نرسید، به احتمال زیاد با هرزنامه برخورد می شود. این یک مشکل رایج در ایمیل های ووکامرس و وردپرس است. بهترین راه حل این مشکل این است که ایمیل خود را با استفاده از سرور SMTP ارسال کنید.

رفع مشکل ارسال نشدن ایمیل های ووکامرس با افزونه سرور SMTP

SMTP پروتکل استاندارد ارسال ایمیل از طریق اینترنت است، اما به طور پیش فرض وردپرس از آن استفاده نمی کند. متأسفانه، اغلب باعث می شود ایمیل های وردپرس به عنوان هرزنامه تلقی شوند. ارسال ایمیل از طریق سرور SMTP قابل اطمینان تر است زیرا از احراز هویت مناسب استفاده می کند. نرم افزار ایمیل مشتری شما مطمئن خواهد بود که ایمیل های شما اصلی هستند و احتمال انتقال آن ها به پوشه ناخواسته کمتر است.

WP Mail SMTP بهترین افزونه SMTP برای وردپرس و ووکامرس است. این ساده ترین راه برای اطمینان از این است که ایمیل های سفارش شما واقعاً به صندوق پستی مشتری شما تحویل داده می شود. برای رفع عدم ارسال ایمیل سفارش ووکامرس، باید افزونه WP Mail SMTP را نصب و فعال کنید.

توجه: نسخه رایگان WP Mail SMTP تنها چیزی است که برای این آموزش مورد نیاز است. اما طرح پرمیوم شامل راه اندازی دستکش سفید است که در آن یک متخصص افزونه را برای شما تنظیم می کند. پس از فعال شدن، ویزارد راه اندازی WP Mail SMTP به طور خودکار شروع می شود. باید روی دکمه Let’s Get Started کلیک کنید.

ارسال نشدن ایمیل ووکامرس - WP Mail SMTP

در مرحله بعد، باید سرویس SMTP مورد نظر خود را انتخاب کنید. ما SMTP.com و Sendinblue را توصیه می کنیم زیرا آن ها قادر به ارسال ایمن تعداد زیادی ایمیل و بدون ایجاد فیلتر های هرزنامه هستند. به علاوه، Sendinblue به شما امکان می دهد روزانه حداکثر 300 ایمیل به صورت رایگان ارسال کنید.

ارسال نشدن ایمیل ووکامرس - WP Mail SMTP

پس از انتخاب سرویس، باید روی دکمه “ذخیره و ادامه” کلیک کنید. پس از آن، از شما خواسته می شود که تنظیمات ارسال کننده خود را پیکربندی کنید. در اینجا از شما خواسته می شود برخی از اطلاعات مربوط به سرویس پستی که انتخاب کرده اید را کپی کرده و سپس در فرم وارد کنید. مراحل دقیق مورد نیاز شما به خدمات پستی که انتخاب کرده اید بستگی دارد.

ارسال نشدن ایمیل ووکامرس - تنظیمات

ویزارد راه اندازی از شما می خواهد که ایمیل را تنظیم کنید. مطمئن شوید که از آدرس ایمیل تجاری مشابهی که هنگام تنظیم سرویس پستی SMTP خود وارد کرده اید استفاده کنید.

ارسال نشدن ایمیل ووکامرس - تنظیمات ویزارد افزونه

همچنین توصیه می کنیم که کادر “Force From Email” را علامت بزنید. با این کار مطمئن می شوید که از آدرس ایمیل یکسانی در وب سایت خود استفاده می کنید. این همچنین می تواند به شما اطمینان دهد که ایمیل های ووکامرس شما به پوشه هرزنامه نمی روند.

سپس از شما سؤال می شود که کدام ویژگی های ایمیل را می خواهید فعال کنید. برای رفع عدم ارسال ایمیل ووکامرس به “بهبود تحویل ایمیل” و “ردیابی خطای ایمیل” نیاز دارید. آن ها به طور پیش فرض انتخاب می شوند.

ارسال نشدن ایمیل ووکامرس

اگر WP Mail SMTP Pro را خریداری کرده اید، به چند ویژگی اضافی دسترسی خواهید داشت. به عنوان مثال، ویژگی “گزارش های ایمیل دقیق” به شما امکان می دهد ایمیل های فردی را بررسی کنید تا از ارسال شدن آن ها مطمئن شوید.

ارسال نشدن ایمیل ووکامرس - امکانات نسخه کامل افزونه

نسخه Pro همچنین به شما امکان می دهد یک ایمیل ناموفق را دوباره ارسال کنید. وقتی مشتری آدرس ایمیل اشتباه را تایپ می کند، واقعاً مفید خواهد بود.

ارسال یک ایمیل آزمایشی

تبریک می گویم، شما اکنون همه چیز را تنظیم کرده اید! بیایید از ارسال ایمیل آزمایشی مطمئن شویم که کار می کند. باید به WP Mail SMTP »Tools بروید و سپس روی برگه «تست ایمیل» کلیک کنید. ایمیل سرپرست سایت به طور پیش فرض وارد می شود، اما در صورت تمایل می توانید ایمیل آزمایشی را به آدرس دیگری ارسال کنید. در مرحله بعد، روی “ارسال ایمیل” کلیک کنید.

ارسال نشدن ایمیل ووکامرس - ارسال ایمیل آزمایشی

اگر همه چیز به درستی تنظیم شده باشد، باید پیام “موفقیت!” را ببینید. اطمینان حاصل کنید که از صندوق ورودی ایمیل خود نیز دیدن کنید تا مطمئن شوید ایمیل واقعاً وارد شده است.

پیام موفقیت

امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد که نحوه ارسال ایمیل سفارش های ووکامرس را بیاموزید و مشکل ارسال نشدن ایمیل های ووکامرس را حل کنید. همچنین ممکن است بخواهید آموزش کامل ایجاد ایمیل در SolidCP را بیاموزید یا لیست افزونه های ضروری ووکامرس برای توسعه فروشگاه خود را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا