cPanelServer

انتخاب بهترین هاست با توجه به نوع سایت

گاهی ممکن است به عنوان یک طراح وب یا توسعه دهنده مواردی خارج از کنترل شما وجود داشته باشد، مانند میزبانی وب. اما اگر انتخاب میزبانی وب را نیز بر عهده شما بگذارند چه نظری در این مورد دارید؟ آیا می دانید چگونه می توانید به بهترین وجه به مشتریان خود در انتخاب درست هاست برای آینده وب سایت توصیه کنید؟ در این مقاله ما قصد داریم میزبانی سایت با سرور مجازی VPS را به عنوان یک گزینه بررسی می کنیم.

بهترین هاست

در مباحثه اولیه که با مشتری در مورد وب سایتی که می خواهید طراحی کنید، موضوع میزبانی وب همیشه مطرح نمی شود و معمولا این موضوعی نیست که مشتریان شما به آن فکر می کنند و آن را کنار می گذارند. کسانی که با مباحث هاستینگ و سرور آشنایی ندارند گمان می کنند با کاهش مصرف هزینه برای خریداری سرور و یا خدمات میزبانی وب می توانند در هزینه ها صرفه جویی کنند زیرا معمولا مبلغ زیادی را برای طراحی سایت پرداخت می کنند.

مشکل اینجاست که افزایش عملکرد یک وب سایت به مباحث امنیتی و بهره وری خدمات میزبانی وب بستگی دارد. بنابراین زمانی قدرت سایت رو به افزایش می رود که پیکربندی میزبانی وب نیز دارای عملکرد بهینه باشد.

طراح وب و میزبانی وب

میزبانی وب یکی از زمینه هایی است که باید به دنبال بهترین نوع و بهینه سازی آن باشید. هم چنین باید درک این مسئله که چگونه فن آوری موجود در یک وب سایت بر نتایج حاصل از طراحی سایت تأثیر می گذارد، را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال، یک پلن هاست با حجم کم از عهده هجوم ترافیک بر نمی آید. در نتیجه منجر به کندتر شدن سرعت صفحه و افت CTR می شود. خرابی گاه و بیگاه در وب سایت باعث می شود بازدیدکنندگان از خود بپرسند: آیا این سایت با وجود عدم اطمینان در دسترسی به آن، آیا ارزش مراجعه مجدد دارد؟

حتی ممکن است تقاضای زیادی برای محصول یا خدمات ارائه شده در سایت وجود داشته باشد، اما مشتریان بالقوه در مواجهه با خرابی سایت به عدم وجود امنیت در سایت پی ببرند.

بهترین هاست

اگر یک طراح وب سایت یا شخصی که آگاهی لازم در این زمینه را دارد، مسئول انتخاب فناوری سرور سایت نباشد، می تواند تأثیر منفی بر روی تجارت شما بگذارد. فرض کنید یک وب سایت بسیار قدرتمند طراحی شده و دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که مشتری در نظر داشته است، اما اگر فناوری سرور به درستی انتخاب نشده باشد، باعث افت عملکرد آن خواهد شد.

به نظر شما چه کسی در این مورد مقصر است؟ بهتر است به جای اینکه به این مرحله برسید، صاحبان وب سایت را زودتر درگیر مکالمه هایی درباره میزبانی وب کنید.

مقدمه ای بر VPS

هنگامی که نوبت به انتخاب میزبانی مناسب برای وب سایت می رسد، باید کمی بیشتر در مورد آن فکر کنید:

از چه ارائه دهنده خدمات میزبانی وبی باید استفاده کنید؟

هزاران شرکت میزبانی وب برای انتخاب هاست وجود دارد. اما از نظر قابلیت اطمینان و بهترین آپتایم این لیست به راحتی می تواند کاهش یابد. ممتاز سرور یک شرکت میزبانی وب است که دارای آپتایم 100 درصد می باشد و در صورت حتی یک ثانیه خرابی سایت به مشتریان خود خسارات را پرداخت خواهد کرد. ممتاز سرور به خصوص برای کسانی که به یک راه حل میزبانی قدرتمند مانند هاست با Plesk VPS نیاز دارند بهترین گزینه است.

چه نوع هاست می تواند به بهترین نحو وب سایت شما را خدمت رسانی کند؟

میزبانی مشترک (هاست اشتراکی)

بهترین هاست

این نوع میزبانی ارزانترین نوع میزبانی در دسترس است و احتمالاً مشتریان تمایل بیشتری به خرید آن دارند. ارائه دهنده هاست بخشی از یک وب سرور را به تعدادی از مشتریانی اختصاص می دهد که منابع را به اشتراک می گذارند. این بدان معناست که محدودیت های دقیقی برای تعیین میزان استفاده از پهنای باند و ذخیره سازی وب سایت وجود دارد، اما شما می توانید هر یک از این موارد را کنترل کنید. به خصوص اگر وب سایت دیگری در فضای سرور مشترک دارید.

در میزبانی مشترک، اگرچه برنامه میزبانی شما ممکن است دارای میزان حافظه X باشد، اما در واقع این اعتبار برای زمانی است که اگر شخص دیگری در همان زمان از منابع سرور استفاده نکند، در دسترس شما قرار داده می شود. میزبانی مشترک برای وبلاگ های کوچک، سایت های شخصی یا وب سایت های معرفی مناسب است.

بهترین هاست

میزبانی ابر

این نوع میزبانی شبیه به میزبانی مشترک است به جز این که از امنیت و پایداری بیشتری برخوردار است. به جای انتقال وب سایت به یک بخش خاص از یک وب سرور، سایت در تعدادی از سرورها میزبانی می شود. به این ترتیب، اگر یک سرور Down شود یا وب سایت دیگری عملکرد سرور های دیگر در اطراف آن را به خطر بیاندازد، وب سایت شما با خیال راحت میزبان سرور دیگری خواهد بود.

با این وجود، اگر وب سایت شما برای یک تجارت در حال رشد است، اما شما انتظار زیادی از آن را ندارید (مثلاً اگر نمونه کار ساده ای نیاز داشتید)، میزبانی ابری انتخاب خوبی خواهد بود.

میزبانی وب اختصاصی

این قوی ترین شکل میزبانی وب است، که آن را نیز گران قیمت می کند. همانطور که از نام آن مشخص است، شرکت میزبان شما یک سرور کامل را برای میزبانی وب سایت شما اجاره می دهد. بنابراین، مانند میزبانی مشترک که منایع قوی تری دارد. یعنی محیط سرور خود را نیز دارید و خطر کاهش عملکرد وب سایت را به شدت کاهش می دهد.

اما این مورد را نیز باید در نظر داشته باشید که در مدیریت یک هاست اختصاصی، کارهای بسیار بیشتر و تخصصی تری وجود دارد. این نوع میزبانی برای شرکت های بزرگ، شبکه های اجتماعی، سایت های تجارت الکترونیکی و سایر مواردی که به این نوع میزبانی وب شدید احتیاج دارند، بهترین گزینه است.

VPS

بهترین هاست

VPS مخفف عبارت “سرور خصوصی مجازی” است. این نام به تنهایی می تواند گویای تفاوت این نوع میزبانی را ارائه دهد. در مجموع، یک سرور خصوصی مجازی مانند نسخه بزرگتری از هاست اختصاصی است.

شرکت میزبانی وب به جای اینکه یک سرور کامل با تمام منابع را در اختیار شما قرار دهد، بخش اختصاصی از سرور را پیکربندی می کند و تنظیمات آن را برای شما شخصی سازی می کند. اگرچه سرور را با سایر سرویس های VPS به اشتراک می گذارید، اما منابع را با دیگران به اشتراک نمی گذارید. به بیان دیگر دقیقاً آنچه را پرداخت می کنید دریافت می کنید.

برای مشاهده پلن های ممتاز سرور، روی لینک زیر کلیک کنید

momtazserver

در اینجا برخی نکات برجسته دیگر میزبانی VPS ذکر شده است:

  • دارای سرعت و ایمنی بیشتری می باشد.
  • ارزان تر از سرور اختصاصی است.
  • متناسب با نیازهای شما است، اما همچنان به شما این امکان را می دهد که کنترل بیشتری بر پیکربندی سرور خود داشته باشید.
  • VPS یک راه حل بهتر میزبانی بهتر برای مشاغل در حال رشد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا