Serverآموزشمفاهیم پایه

هاست ابری یا میزبانی ابری چیست؟

هاست ابری نوعی میزبانی وب است که بر روی چند سرور مجازی واقع شده است. به این معنی که تمام داده های کاربران در چند سرور ذخیره می شوند، بنابراین حتی اگر یک سرور از بین برود، یک سرور دیگر وب سایت شما را آنلاین نگه می دارد. میزبانی ابری کمک می کند تا از حداکثر آپ تایم و بهبود سرعت وب سایت اطمینان پیدا کنید.

هاست ابری (Cloud Hosting) چگونه کار می کند؟

میزبانی Cloud سرور مجازی ای را فراهم می کند که تمام کنترل آن دست شماست. درست مانند یک سرور اختصاصی، می توانید منابع اختصاصی، یک آدرسIP اختصاصی و خیلی امکانات بیشتر دریافت کنید. به طور کلی محاسبات ابری عمل ذخیره، مدیریت و پردازش داده ها در یک شبکه از سرورهای میزبانی شده در اینترنت می باشد.

هاست ابری

به طور کلی ارائه دهنده خدمات Cloud Hosting از گروهی از سرورهای متصل شده از طریق یک شبکه، که با یکدیگر برای ارائه خدمات میزبانی وب همکاری می کنند، استفاده می کند. سرورها دارای سیاست “تعادل بار” هستند تا بتوانند به طور مساوی از منابع استفاده کنند و خطر خطا را کاهش دهند. سرورهای ابری دارای قابلیت تحمل خطا هستتند، بنابراین خطا در یک سرور بر سایر سرورها تاثیر نمی گذارد.

یک شباهت خوب به سرور Cloud، شبکه برق است که انرژی (پهنای باند، فضای ذخیره سازی و غیره) را به سرعت و با قابلیت اطمینان تحویل می دهد. البته باید در نظر داشته باشید که ارائه خدمات به صورت on-demand است یعنی فقط زمانی که خدمات را درخواست می کنید به شما ارائه داده می شود. به عنوان مثال، با زدن کلید برق چراغ روشن می شود و هنگامی که نور را خاموش می کنید، این انرژی به شخص دیگری برای استفاده، به شبکه باز می گردد.

Cloud Hosting در ساختار pay-as-you-use عمل می کند. بدین معنا که در شرایط خاص، اگر وب سایت شما دارای یک سطح ترافیک مشخص است و شما نمی خواهید بیش از حد مصرف خود هزینه پرداخت کنید، Cloud Hosting راه حل مناسبی برای شماست.

تفاوت بین VPS و هاست ابری چیست؟

تفاوت هاست ابری و سرور مجازی

سرور VPS یک سرور مجازی است که بخشی از یک سرور اختصاصی قدرتمند است. در حالی که سرورهای میزبانی ابری در سراسر مکان های مختلف به صورت فیزیکی توزیع شده است. بنابراین سرعت و قابلیت اطمینان آن افزایش می یابد. میزبانی Cloud به دلیل داشتن اطلاعات مشابه در سرورهای مختلف سطح شبکه، دارای افزونگی زیادی است.

هاست ابری

سرور اختصاصی

به طور کلی اصول اصلی پشت VPS و Cloud Hosting مشابه هم هستند، اما در عمل متفاوت هستند. هر دو سرویس برای انعطاف پذیری و مقیاس پذیری طراحی شده اند، به شما این امکان را می دهد که نوسانات تقاضا را با به اشتراک گذاشتن منابع با مشتری های دیگر تطبیق دهید. با VPS، چندین ماشین مجازی (VM) در یک سرور فیزیکی که به بخش های کوچکتر تقسیم شده است، قرار می گیرد. اما میزبانی ابری از منابع چند سرور فیزیکی مرتبط با هم در اینترنت در یک شبکه استفاده می کند.

تفاوت بین خدمات میزبانی وب (Hosted Services) و میزبانی ابری (Cloud Hosting) چیست؟

  • خدمات میزبانی وب (Hosted Services)

خدمات میزبانی شده یا Hosted Services، خدمات ارائه شده توسط یک ارائه دهنده سرورهای فیزیکی برای میزبانی است. یک ارائه دهنده خدمات میزبانی دارای مالکیت و نظارت بر زیرساخت ها، نرم افزار و وظایف مدیریتی، در یک مکان خصوصی است. این سیستم معمولا از طریق اتصال مستقیم به شبکه ای که از اینترنت استفاده می کند، برای مشتریان در دسترس است (VPN ،Remote Desktop، و غیره).
سه عنصر اصلی این سرویس عبارتند از: نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)، پلت فرم به عنوان یک سرویس (PaaS) و زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS). این سه مجموعه شامل نرم افزار، ظرفیت شبکه و تجهیزات مورد استفاده برای پشتیبانی از عملیات مانند ذخیره سازی، سخت افزار، سرور و اجزای شبکه است.

  • خدمات هاست ابری (Cloud Hosting)

هاست ابری

خدمات ابری یک زیر مجموعه از خدمات میزبانی شده (Hosted Services) است. برنامه های کاربردی ابر از طریق وب فعال می شوند، به این معنا که به جای اینکه مبتنی بر سخت افزار فیزیکی باشند، در یک محیط مجازی مشترک میزبانی می شوند. برای اینکار فقط نصب سرور و یک دستگاه با اتصال به اینترنت مورد نیاز است. سرورهای ابری می توانند با توجه به نیازهای کسب و کار شما برای ارائه سطوح مختلف عملکرد، امنیت و کنترل پیکربندی شوند.

هاست ابری امن چیست؟

امنیت در هاست ابری

حساس ترین قسمت در میزبانی ابری، ذخیره سازی است. معمولا ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب، در هنگام تصمیم گیری در مورد قوانین دسترسی برای ذخیره سازی، بسیار محتاطانه عمل می کنند. زیرا فضایی است که تمام داده های کاربران در آنجا قرار می گیرد و هر گونه دسترسی غیر ضروری اطلاعات ممکن است منجر به نشت داده شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا