CMSWordPressآموزش

انواع وب سایت های معروفی که می توانید در وردپرس بسازید با مثال

نمی دانید چه نوع وب سایت هایی را می توانید با وردپرس ایجاد کنید؟ اغلب از مبتدیان می پرسیم که با استفاده از وردپرس چه نوع وب سایت هایی می توانند بسازند. پاسخ کوتاه ما “تقریباً هر نوع وب سایت قابل تصور است“. در این مقاله، نمونه های برتر انواع وب سایت هایی که می توانید با وردپرس ایجاد کنید را به شما نشان می دهیم.

شروع به کار با وردپرس

وردپرس بیش از 42 درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را در اختیار دارد، که باعث می شود محبوب ترین سازنده وب سایت در بازار باشد.

دو نوع وب سایت وردپرس وجود دارد. اول، WordPress.com است که یک شرکت میزبانی وب است. سپس، WordPress.org است که به عنوان وردپرس خود میزبان نیز شناخته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد تفاوت WordPress.com با WordPress.org را ببینید.

در طول این مقاله، وقتی می گوییم وردپرس، ما در مورد WordPress.org صحبت می کنیم. توصیه می کنیم از WordPress.org استفاده کنید زیرا به شما امکان دسترسی کامل به تمام قابلیت های وردپرس را می دهد. برای شروع، به میزبانی وردپرس و نام دامنه نیاز دارید. شما می توانید برای خرید سرویس میزبانی وب نگاهی به پلن های مقرون به صرفه ممتاز سرور بیندازید.

اگر فقط می خواهید کمی با وردپرس آشنا شوید، می توانید آن را بر روی رایانه خود نصب کنید. نگاهی به آموزش های ما در مورد نحوه نصب وردپرس در رایانه بیندازید. با توجه به این موارد، بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین انواع وب سایت هایی که می توانید با وردپرس ایجاد کنید، بیندازیم.

وبلاگ یا وب سایت شخصی

وبلاگ یا وب سایت شخصی -انواع وب سایت وردپرس

وبلاگ یکی از انواع وب سایت است که می توانید با وردپرس بسازید. وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی ساده شروع به کار کرد و به سرعت تبدیل به یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند (CMS) شد. در طول 18 سال گذشته، آن ویژگی های وبلاگ نویسی و اجزای وب سایت شخصی در وردپرس از بین نرفت. آن ها پیچیده تر و قدرتمند تر شده اند. وردپرس هنوز بهترین بستر وبلاگ نویسی در جهان است که توسط وب سایت های کوچک و همچنین نشریات بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل انعطاف پذیری، وردپرس برای ایجاد وبلاگ شخصی و همچنین وبلاگ های چند نویسنده ای به همان اندازه مفید است. این به شما امکان می دهد وب سایت هایی غنی از نظر محتوا ایجاد کنید که به راحتی تبدیل به یک کسب و کار شوند. برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه راه اندازی وبلاگ وردپرس را ببینید.

وب سایت تجاری

وب سایت تجاری - انواع وب سایت وردپرس

وردپرس ساده ترین راه برای ایجاد یک وب سایت تجاری حرفه ای است. یکی از محبوب ترین انواع وب سایت که با وردپرس ساخته می شود، وب سایت تجاری است. وردپرس آنقدر قدرتمند است که بسیاری از برند های معروف از وردپرس برای تقویت وب سایت های خود استفاده می کنند.

صاحبان کیب و کار ها سهولت استفاده و انعطاف پذیری این پلتفرم را دوست دارند. با استفاده از افزونه های وردپرس، می توانید ادغام رسانه های اجتماعی را اضافه کنید، سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید، داده های بازاریابی را ردیابی کرده و هر ویژگی دیگری را که نیاز دارید اضافه کنید. شما می توانید از بین هزاران قالب انتخاب کرده و طرح را به راحتی سفارشی کنید و همه این موارد بدون استخدام طراح وب امکان پذیر است.

وب سایت تجارت الکترونیک / فروشگاه آنلاین

وب سایت تجارت الکترونیک / فروشگاه آنلاین - انواع وب سایت وردپرس

وردپرس با WooCommerce محبوب ترین پلتفرم برای ایجاد انواع وب سایت تجارت الکترونیک در جهان است. این پلتفرم از درگاه های پرداخت برتر پشتیبانی می کند تا بتوانید به راحتی پرداخت ها را به صورت آنلاین بپذیرید. برای فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی می توانید از ووکامرس استفاده کنید. این به شما امکان می دهد به راحتی هر نوع محصولی را به فروشگاه خود اضافه کنید و همچنین ابزار هایی برای مدیریت موجودی، سفارشات، حمل و نقل، مالیات و موارد دیگر دارد.

برای دستورالعمل های گام به گام، می توانید آموزش ما در مورد نحوه نصب ووکامرس در وردپرس را بررسی کنید. به غیر از ووکامرس، افزونه های تجارت الکترونیک دیگری برای وردپرس مانند Easy Digital Downloads و MemberPress وجود دارد که می تواند برای فروش کالا های دیجیتال و اشتراک استفاده شود.

وب سایت عضویت

وب سایت عضویت - انواع وب سایت وردپرس

یکی دیگر از محبوب ترین انواع وب سایت هایی که با وردپرس ساخته می شوند، وب سایت های عضویت هستند. وب سایت های عضویت اشتراک می فروشند. این به شما این امکان را می دهد که برخی از محتوای خود را پشت دیوار پرداخت قرار دهید و محتوای پولی را بفروشید یا یک انجمن آنلاین را اداره کنید. MemberPress بهترین افزونه عضویت در وردپرس است. این برنامه دارای کنترل دسترسی قدرتمند، مدیریت اشتراک، مدیریت کاربران و ادغام با ابزار های شخص ثالث و درگاه های پرداخت است.

دوره های آنلاین

دوره های آنلاین - انواع وب سایت وردپرس

همچنین یکی دیگر از محبوب ترین انواع وب سایت هایی که با وردپرس می سازند و برای کسب و کار های آموزشی مناسب است، وب سایت های دوره آنلاین است. از وردپرس می توان برای فروش آسان دوره ها و ایجاد یک جامعه آموزشی آنلاین استفاده کرد. دوره های MemberPress بهترین پلتفرم LMS وردپرس برای فروش دوره های آنلاین در وب سایت شما است. این افزونه دارای رابط کاربری آسان برای ایجاد دوره، کنترل دسترسی و فروش اشتراک است. برای کسب اطلاعات بیشتر، آموزش ما را در مورد نحوه ایجاد و فروش دوره های آنلاین با وردپرس  را بررسی کنید.

وب سایت بازار آنلاین

وب سایت بازار آنلاین - انواع وب سایت وردپرس

آیا محصولی برای فروش ندارید؟ در مورد ایجاد بازار برای فروشندگان دیگر برای فروش آنلاین محصولات خود چطور؟ وردپرس دارای افزونه های باورنکردنی ای است که وب سایت شما را به یک بازار آنلاین تبدیل می کند. سپس فروشندگان شخص ثالث می توانند محصولات خود را در وب سایت شما لیست کنند و برای هر سفارش هزینه ای دریافت کنید.

وب سایت پادکست

وب سایت پادکست - انواع وب سایت وردپرس

وردپرس و پادکست با هم ادغام می شوند. محبوب ترین پادکست های وب از وردپرس برای وب سایت های پادکست خود استفاده می کنند. چندین قالب پادکست عالی و افزونه برای وردپرس وجود دارد که کل روند را آسان تر می کند. به علاوه، می توانید هر سرویس میزبانی پادکست را برای ارائه یکپارچه فایل ها از وب سایت خود ادغام کنید.

وب سایت Dropshipping

وب سایت Dropshipping - انواع وب سایت وردپرس

Dropshipping نوعی فروشگاه تجارت الکترونیک است که محصولات را در انبار نگهداری نمی کند. در عوض، هنگامی که مشتری کالایی را خریداری می کند، صاحب فروشگاه سفارش را با فروشنده شخص ثالثی که کالا را مستقیماً برای مشتری ارسال می کند، هماهنگ می کند. وردپرس دارای چندین افزونه dropshipping عالی است که به شما کمک می کند محصولات شخص ثالث را به راحتی به وب سایت خود اضافه کنید.

وب سایت وابسته

وب سایت وابسته - انواع وب سایت وردپرس

آیا می خواهید با ارجاع کاربران خود به محصولات و خدمات کمیسیون ایجاد کنید؟ وردپرس توسط میلیون ها بازاریاب برای ایجاد وب سایت های وابسته بسیار موفق استفاده می شود. این پلتفرم دارای چندین ابزار و افزونه بازاریابی وابسته است که به شما در افزایش درآمد کمک می کند.

می توانید برای برنامه های وابسته فردی ثبت نام کنید، یا می توانید یک فروشگاه وابسته به آمازون ایجاد کنید که تنها به یک شبکه وابسته غول پیکر متکی است.

وب سایت کوپن ها

وب سایت کوپن ها - انواع وب سایت وردپرس

آیا می خواهید از هزاران وب سایت با ارائه تخفیف ویژه برای محصولات و خدمات خود، کمیسیون های وابسته دریافت کنید؟ سپس می توانید از وردپرس برای ایجاد سایت کوپن استفاده کنید. با استفاده از افزونه های مناسب، به راحتی می توانید کوپن ها را به سایت خود اضافه کنید. شما می توانید تاریخ انقضا و سایر جزئیات را کنترل کنید و کاربران شما حتی می توانند کوپن های مورد علاقه خود را رتبه بندی کرده و به آن ها رای دهند.

وب سایت میکرو کار

وب سایت میکرو کار - انواع وب سایت وردپرس

وب سایت مشاغل کوچک یک بازار آنلاین است که در آن کارفرمایان می توانند کار های یا برنامه ها را لیست کنند و افراد می توانند برای آن ها درخواست دهند. به عنوان صاحب وب سایت، می توانید با پرداخت هزینه در هر لیست درآمد کسب کنید.

وب سایت هیئت شغلی

وب سایت هیئت شغلی - انواع وب سایت وردپرس

چندین سایت معروف مانند Smashing Magazine ،ProBlogger و دیگران از تابلوی مشاغل به عنوان منبع درآمد اضافی استفاده می کنند. تقاضای فزاینده ای برای هیئت های تخصصی مشاغل وجود دارد که نیاز های یک صنعت یا تخصص خاص را برآورده می کند.

وردپرس به شما این امکان را می دهد تا به راحتی یک صفحه شغلی ایجاد کنید که در آن کارفرمایان می توانند لیست مشاغل را ارسال کرده و متخصصان بتوانند به آن ها پاسخ دهند.

دایرکتوری تجاری

دایرکتوری تجاری - انواع وب سایت وردپرس

درست مانند هیئت مدیره مشاغل، تقاضای فزاینده ای برای فهرست های مشاغل تجاری در وب وجود دارد. تعدادی افزونه دایرکتوری تجاری وردپرس وجود دارد که به شما امکان می دهد به راحتی یک دایرکتوری تجاری ایجاد کنید.

وب سایت های حراج

وب سایت های حراج - انواع وب سایت وردپرس

آیا می خواهید وب سایت حراج خود را مانند eBay اجرا کنید؟ با استفاده از وردپرس، می توانید یک وب سایت حراج کاملاً کاربردی ایجاد کنید. کاربران می توانند به صورت آنلاین پیشنهاد بدهند و پرداخت کنند و شما تنها با ارائه بستری برای حراج های طاقت فرسای خود، درآمد کسب می کنید.

وب سایت های غیرانتفاعی و مذهبی

وب سایت های غیرانتفاعی و مذهبی - انواع وب سایت وردپرس

وردپرس مانند آزادی رایگان است. این امر آن را به یک راه حل ایده آل برای سازمان های غیر انتفاعی تبدیل می کند. با استفاده از افزونه های وردپرس، می توانید به راحتی یک فرم کمک مالی برای جمع آوری پول برای هدف خود اضافه کنید. همچنین بسیاری از قالب های وردپرس عالی برای کلیسا ها و سازمان های غیرانتفاعی وجود دارد.

وب سایت های نمونه کار ها

وب سایت های نمونه کارها - انواع وب سایت وردپرس

آیا به مکانی برای نمایش آثار خود نیاز دارید؟ شما به راحتی می توانید نمونه کار ها را با گالری تصاویر خیره کننده و نمایش اسلاید زیبا به سایت وردپرس خود اضافه کنید. می توانید از سایت نمونه کار ها برای نشان دادن مهارت های نوشتاری خود، نمایش موسیقی خود، جاسازی ویدئو ها یا نمایش عکاسی خود استفاده کنید. از وردپرس می توان برای ارائه یک تجربه کاربری بسیار عالی برای سایت نمونه کار ها استفاده کرد و مرور و آشنایی بیشتر با کار های شما را برای دیگران آسان کرد. برای اطلاعات بیشتر کمی توانید به مقاله دیگر ما در مورد چند نمونه قالب مناسب برای وب سایت نمونه کار های عکاسی مراجعه کنید.

وب سایت سفر

وب سایت سفر - انواع وب سایت وردپرس

وردپرس بستر مناسبی برای ایجاد وب سایت مسافرتی است. می توانید سفر های شخصی خود را به اشتراک بگذارید یا راهنما های مقصد را راه اندازی کنید و بر اساس آن یک تجارت ایجاد کنید.

وب سایت مد / سبک زندگی

وب سایت مد / سبک زندگی - انواع وب سایت وردپرس

وردپرس یک انتخاب محبوب در بین مشاغل مد و شیوه زندگی است. به این دلیل است که ایجاد وب سایت یا وبلاگ با ظاهر حرفه ای آسان است و حتی می توانید محصولات یا محصولات وابسته خود را بفروشید.

وب سایت های چند زبانه

وب سایت های چند زبانه - انواع وب سایت وردپرس

آیا می خواهید یک وب سایت به چندین زبان ایجاد کنید؟ وردپرس شما را تحت پوشش قرار می دهد. همچنین، وردپرس به ده ها زبان موجود است. بعلاوه، می توان از آن برای ایجاد وب سایت چند زبانه با استفاده از افزونه های ترجمه وردپرس استفاده کرد.

وب سایت انجمن های آنلاین

وب سایت انجمن های آنلاین - انواع وب سایت وردپرس

تالار های گفتمان آنلاین روشی متداول برای ایجاد یک اجتماع و استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر برای افزایش ترافیک موتور های جستجو در وب سایت شما است. با bbPress، به راحتی می توانید انجمن های آنلاین را به وب سایت خود اضافه کنید. bbPress به شما کمک می کند وب سایت خود را به یک انجمن آسان برای مدیریت تبدیل کنید. به علاوه، هنوز می توانید از همان وب سایت برای سایر ویژگی ها مانند وبلاگ، فروشگاه آنلاین یا یک سایت تجاری استفاده کنید.

وب سایت شبکه اجتماعی

وب سایت شبکه اجتماعی - انواع وب سایت وردپرس

آیا می خواهید یک انجمن آنلاین فعال و درگیرتر ایجاد کنید؟ وردپرس به شما امکان می دهد وب سایت شبکه اجتماعی خود را به راحتی با BuddyPress بسازید. کاربران می توانند به انجمن شما بپیوندند، حساب های کاربری را مدیریت کنند، فعالیت ها را مشاهده کنند، به گروه ها بپیوندند و موارد دیگر.

وب سایت ویکی / پایگاه دانش

وب سایت ویکی / پایگاه دانش - انواع وب سایت وردپرس

آیا می خواهید یک پایگاه دانش یا وب سایت مانند ویکی ایجاد کنید؟ وردپرس به شما این امکان را می دهد که به راحتی یک سند یا بخش دانش را به وب سایت خود اضافه کنید. این به شما امکان می دهد از CMS قدرتمند برای مدیریت تمام محتوای خود در یک داشبورد استفاده کنید. برای راه اندازی وب سایت ویکی خود می توانید هر یک از افزونه های دانش محور برای وردپرس را انتخاب کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در مورد انواع وب سایت هایی که می توانید با استفاده از وردپرس ایجاد کنید ایده خوبی داده باشد.

منبع: wpbeginner.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا