Seoآموزش

بانس ریت چیست ؟ راهکار کاهش بانس ریت

بانس ریت چیست ؟ در حقیقت یک اصطلاح در زمینه بازایابی آنلاین است. ما در این مقاله قصد داریم ابتدا به شما بگویم بانس ریت چیست و سپس شما را با راهکار های کاهش بانس آشنا کنیم.

نرخ پرش یکی از مهم ترین معیار ها در فاکتور های سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. نرخ پرش یا بانس ریت در واقع نشان دهنده درصد کاربرانی است که بعد از دیدن یک صفحه در سایت از آن خارج می شوند و در واقع نشان دهنده جذابیت سایت برای بازدید کنندگان است. هر چه درصد بانس ریت کمتر باشد جذابیت سایت برای بازدید کنندگان بیشتر است. اما اگر بانس ریت مقدارش بالا باشد به معنی این است که تعداد بازدید کنندگان زیادی وارد سایت شدند ولی صفحه دلخواه خود یا جذابی را نیافتند و بلافاصله بعد از ورود به سایت، سایت را ترک کردند.

راه های کاهش بانس ریت یا نرخ پرش:

بانس ریت پیست

1. تولید محتوای مناسب و جذاب

به نظر شما مهم ترین راه حل برای این موضوع که کاربر صفحات سایت شما را ترک نکند چیست؟

پاسخ این گونه است برای اینکه کاربر صفحات سایت ما را ترک نکند لازم است که محتوای خوب و مناسبی برای سایتمان تولید کنیم. کاربران تنها در صورتی به وب گردی در صفحات سایت ما ادامه می دهند که محتوای مناسب و با کیفیتی را مشاهده کنند و مرتبط به نیاز آنها باشد. محتوای با کیفیت محتوایی اند که کپی از سایر سایت ها نباشند، بی ارزش نباشند، از مطالب غیر مرتبط در محتوا استفاده نشده باشد و از همه مهم تر مختصر و مفید واقع شوند.

در حقیقت کاربر از ما این انتظار را دارد که محتوایی منحصر به فرد و جامع را به او ارائه دهیم تا پاسخ سوالات پیرامون موضوع خود را دریافت کند. ولی اگر این مطالب کپی باشند و از محتوا هایی پوچ و بی ارزش برخوردار باشند کاربران در وبلاگ های سایت ما وب گردی نمی کنند و سایت ما را ترک خواهند کرد.

محتوای با کیفیت و مناسب هم به کاهش بانس ریت و هم به افزایش بانس ریت کمک می کند.

2. خوانا بودن مطالب

محتوایی که خوانایی خوبی داشته باشد و از نظر کاربر مفید واقع شود در اصطلاح خوانا است. مطالب یک سایت باید به گونه ای باشد که کاربران مفهوم موضوع را به راحتی درک کنند. در نتیجه خوانا بودن مطالب برای کاربران مهم است و رعایت این موضوع می تواند در کاهش نرخ بانس ریت نیز موثر باشد.

3. لینک‌ سازی مناسب

محتوایی که از لینک سازی خوبی برخوردار نباشد ارزش زیادی ندارد. افرادی که کارشان تولید محتوای سایت است می توانند با ایجاد لینک سازی مناسب و مرتبط بین محتوا های سایت کاربر را به سمت موضوع مورد علاقه اش هدایت کنند. اگر در صفحات سایت ما لینک های داخلی وجود نداشته باشد سایت ما شانس هدایت کاربر به دیگر موضوع ها را از دست می دهد و کاربر را از دست می دهیم.

نکته: لینک سازی در سایت باید به گونه ای باشد که کاربر را به صفحات مرتبط به موضوع تحقیقش هدایت کنیم تا در سایت ما گشت و گذار داشته باشند.

افزایش سرعت سایت

4. افزایش سرعت سایت

یکی از مهم ترین فاکتور های کاهش نرخ بانس ریت چیست ؟ افزایش سرعت سایت یا لود شدن سایت است. موارد زیر می تواند در کاهش نرخ بانس ریت موثر باشد، از جمله: ادغام کردن فایل های js و css، کاهش حجم تصاویر، فعال سازی GZIP و … می‌تواند به سرعت سایت شما و همینطور کاهش بانس ریت کمک کند.

برای کاهش نرخ بانس ریت حتما، سری به وب سایت GTmetrix.com بزنید و پیشنهاداتی که برای کاهش سرعت سایت به شما پیشنهاد می‌کند را به کار بگیرید.

5. ظاهر سایت (UI & UX)

ul , ux

ظاهر سایت از دو بخش رابط کاربری و تجربه کاربری تشکیل می شود. مناسب بودن این دو بخش، به کاهش نرخ بانس ریت کمک بسیاری می‌ کند. رعایت کردن این اصول، موجب می شود احساس خوبی به کاربر منتقل شود و همچنین درگیری و تعامل او با سایت افزایش پیدا کند. ظاهر سایت نقش به سزایی در کاهش نرخ بانس ریت دارد.

اهمیت بانس ریت چیست

به طور کلی بانس ریت از اهمیت زیادی برخوردار است که ما تعدادی از موارد اهمیت بانس ریت را در این مقاله به شما می گوییم:

1. بهبود دادن به محتوا هایی که از بانس ریت بالایی برخوردارند.

2. بانس ریت مشخص می کند که آیا صفحه شما نیاز به طراحی جدیدی دارد یا خیر؟

3. بانس ریت مشخص می کند که کدام صفحات وب سایت شما برای بازدید کنندگان سایت جذاب است و کدام یک نیازمند بهبود محتوا است. (در واقع کدام صفحات وب سایت شما کاربران را نگه می دارد)

4. بانس ریت مشخص می کند که کدام یک از کلمات کلیدی مهم برای وب سایت ترافیک نمی فرستد. که این نیز نیازمند بهبود در محتوا، ویرایش در کلمات یا انتخاب جایگزین مناسب و ترند های صحیح است.

بانس ریت چیست

و در آخر :

اگر قصد دارید که کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما بمانند لازم است که محتوای خود را سئو کنید. شما باید ذهن کاربران خود را به موضوعات و مطالب سایتتان درگیر کنید لازمه این کار این است که محتوایی با کیفیت و قدرتمند تهیه کنید تا کاربران بدون خستگی محتوای سایت را مطالعه کنند. پس به راهکار های کاهش نرخ بانس ریت عمل کنید و آن را به کار ببندید تا زمان حضور کاربران در سایت خود را افزایش دهید و به سرعت پیشرفت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا