Securityاخبار

بزرگ ترین و برترین هکر های دنیا چه کسانی بودند؟

هک کردن چیست؟

هک کامپیوتر عملیاتی برای شناسایی و بهره برداری از آسیب پذیری های سیستم و شبکه به منظور دستیابی غیر مجاز به آن سیستم ها و انجام حملات سایبری است. همه هک ها مخرب نیستند و انواع هکر ها در این سیستم وجود دارند. هکر های کلاه سفید ممکن است در امنیت سایبری یا به عنوان مهندس نرم افزار و آزمایشگر برای یافتن نقاط آسیب پذیر و رفع آن ها کار کنند. هکر های کلاه سیاه با قصد سوء عمل می کنند. یک منطقه خاکستری بزرگ وجود دارد که توسط فعالان سیاسی و هکر هایی پوشیده شده است که هر دو کلاه را به سر دارند. در ادامه به معرفی بزرگ ترین هکر های معروف دنیا می پردازیم.

هک سالانه تریلیون ها دلار برای شرکت ها و مشتریان هزینه دارد. طبق مجله CPO، تا سال 2021 بزرگ ترین حملات سایبری 6 تریلیون دلار هزینه خواهد داشت. این در حالی است که ضرر گزارش شده در سال 2019، 2 تریلیون دلار بود. بیشتر مشکلات جرایم سایبری ناشی از همان ویژگی های اینترنت است که همه ما از آن بهره مند هستیم. حتی آماتور ترین هکر ها هم تقریباً بدون هیچ هزینه ای می توانند به راحتی همه ابزار های مورد نیاز خود را به صورت آنلاین پیدا کنند.

حمله هکر ها یک شبه رخ نداده است. چندین دهه کار توسط هکر های مشهور فعلی طول کشید تا آسیب پذیری های مهم را کشف کنند و استراتژی هایی را که پایه های اینترنت و آزادی خواهی رایگان آن را ایجاد کرده است، آشکار کنند. در اینجا نگاهی می اندازیم به ده تا از بزرگ ترین هکر های معروف دنیا.

1. Kevin Mitnick

کوین میتنیک که شخصیتی اساسی در هک سیستم های آمریکا است، کار خود را از نوجوانی آغاز کرد. در سال 1981 وی به سرقت کتابچه های رایانه از کمپانی تلفن Pacific Bell متهم شد. در سال 1982 وی فرماندهی دفاع آمریکای شمالی (NORAD) را هک کرد، دستاوردی که الهام بخش فیلم بازی های جنگ در سال 1983 بود. در سال 1989 او شبکه Digital Equipment Corporation (DEC) را هک کرد و نسخه هایی از نرم افزار آن ها را کپی کرد. از آنجا که در آن زمان DEC یک تولید کننده برجسته رایانه بود، این عمل میتنیک را در مرکز توجه قرار داد. وی بعداً دستگیر و محکوم شد و به زندان فرستاده شد. او در حین آزادی مشروط سیستم های پیام صوتی Pacific Bell را هک کرد.

در طول هک کردن میتنیک هرگز از دسترسی به سیستم ها و داده های به دست آمده استفاده ای نکرد. عموم مردم می گویند که او یک بار کنترل کامل شبکه Pacific Bell را به سادگی بدست آورد، فقط برای اینکه ثابت کند این کار شدنی است. حکم بازداشت وی برای حادثه Pacific Bell صادر شد، اما میتنیک فرار کرد و بیش از دو سال مخفیانه زندگی کرد. هنگامی که گرفتار شد به اتهام چندین فقره کلاهبرداری رایانه ای در زندان به سر برد.

اگر چه میتنیک سرانجام به صورت یک هکر کلاه سفید کار خود را ادامه داد، اما ممکن است او بخشی از ناحیه خاکستری که هر دو کلاه را به سر دارند، باشد. طبق گفته های مجله Wired وی در سال 2014 ، “Mitnick’s Absolute Zero Day Exploit Exchange” را راه اندازی کرد که بهره های نرم افزاری غیر رسمی و مهم را به بالاترین پیشنهاد خرید بفروشد.

کوین میتنیک هکر آمریکایی

2. Anonymous

Anonymous در سال 2003 در تابلو های پیام 4chan در یک انجمن بدون نام آغاز به کار کرد. این گروه سازماندهی کمی از خود نشان می دهد و بیشتر بر مفهوم عدالت اجتماعی متمرکز است. به عنوان مثال در سال 2008 این گروه با کلیسای Scientology درگیر شدند و وب سایت های آن ها را از کار انداختند.

بنابراین این کار بر رتبه جستجوی آن ها در Google تأثیر منفی گذاشت و دستگاه های فکس آن ها را با تصاویر کاملاً سیاه پوشاندند. در مارس 2008 گروهی از “آنونس” با پوشیدن ماسک معروف گای فاوکس از سراسر مراکز Scientology در سراسر جهان عبور کردند.

همانطور که مجله نیویورکر اشاره کرد، در حالی که FBI و سایر آژانس های اجرای قانون برخی از اعضای پر کار ترین گروه را ردیابی کرده اند، شناسایی همه اعضای این گروه انجام شدنی نیست زیرا هیچ هویتی از خود باقی نگذاشته اند.

3. Adrian Lamo

در سال 2001 آدریان لامو 20 ساله از یک ابزار مدیریت محتوای محافظت نشده در یاهو برای اصلاح مقاله رویترز و افزودن نقل جعلی منتسب به دادستان کل سابق، جان اشکروفت استفاده کرد. لامو اغلب سیستم ها را هک می کرد و سپس هم به مطبوعات و هم به قربانیان خود اطلاع می داد.

در برخی موارد او می توانست به منظور بهبود امنیت آن ها به پاکسازی مشکلاتشان کمک کند. همانطور که مجله Wired اشاره کرد لامو در سال 2002 وقتی اینترانت نیویورک تایمز را هک کرد، خود را به لیست منابع خبره اضافه کرد و شروع به تحقیق در مورد شخصیت های برجسته عمومی کرد. لامو مانیکر لقب “The Homeless Hacker” را از آن خود کرد، زیرا ترجیح می داد با یک کوله پشتی در خیابان ها گشت بزند و اغلب آدرس مشخصی نداشت.

آدرین لامو هکر

4. Albert Gonzalez

به گزارش نیویورک دیلی نیوز، گونزالس که یکی از بزرگ ترین هکر های دنیا بود، لقب “سوپنازی” را گرفت. او کار خود را به عنوان “رهبر گروه مشکل داران رایانه” در دبیرستانی در میامی آغاز کرد. وی سرانجام در سایت تجارت مجرمانه Shadowcrew.com فعال شد و یکی از بهترین هکر ها و مجریان آن محسوب می شد.

گونزالس در 22 سالگی در نیویورک به جرم کلاهبرداری کارت های اعتباری مربوط به سرقت اطلاعات از میلیون ها حساب بانکی دستگیر شد. برای جلوگیری از حبس، او مخبر سرویس مخفی اطلاعات شد و در نهایت در صدور کیفر خواست برای اعضای Shadowcrew کمک کرد.

گونزالس در طول مدت کار خود به عنوان مخبری که حقوق دریافت می کرد، به فعالیت های جنایتکارانه خود ادامه داد. گونزالس به همراه گروهی از همدستان بیش از 180 میلیون از پرداختی های شرکت هایی مانندOfficeMax ، Dave و Buster’s و Boston Market سرقت کرد.

مجله نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که حمله گونزالس در سال 2005 به خرده فروش آمریکایی ،TJX، اولین نقض اطلاعات حساب بانکی بود. او یک مجرم سریال بود و با استفاده از SQL، این هکر معروف و تیمش در چندین شبکه شرکتی راه ورود ایجاد کردند. آن ها به تنهایی از TJX حدود 256 میلیون دلار سرقت کردند. دادستان فدرال در جریان مجازات گونزالس در سال 2015، جرم های گونزالس را “بی نظیر” دانست.

5. Matthew Bevan و Richard Pryce

متیو بیوان و ریچارد پرایس تیمی از بزرگ ترین هکر های انگلیس و حتی دنیا هستند که در سال 1996 به چندین شبکه نظامی از جمله پایگاه نیروی هوایی گریفیس، آژانس اطلاعات دفاعی و انستیتوی تحقیقات هسته ای کره (KARI) حمله کردند.

Bevan (kuji) و Pryce (Datastream Cowboy) پس از قرار دادن تحقیقات KARI بر روی سیستم های نظامی آمریکا، به شروع جنگ جهانی سوم متهم شده اند. بیوان ادعا می کند که وی به دنبال اثبات نظریه توطئه UFO بوده است. طبق گفته بی بی سی پرونده وی شباهت زیادی به پرونده گری مک کینون دارد. جرم های Bevan و Pryce نشان دادند که حتی شبکه های نظامی نیز آسیب پذیر هستند.

هکر های بزرگ انگلیسی

6. Jeanson James Ancheta

جینسون جیمز آنچتا علاقه ای به هک حساب های بانکی یا خراب کردن شبکه ها برای تحقق عدالت اجتماعی نداشت. در عوض Ancheta در مورد استفاده از ربات ها کنجکاو بود، ربات های مبتنی بر نرم افزار که می توانند سیستم های رایانه ای را آلوده و کنترل کنند.

با استفاده از یک سری “botnet” در مقیاس بزرگ، وی در سال 2005 توانست بیش از 400000 رایانه را به خطر بیندازد. به گفته مجله Ars Technica وی این ماشین ها را به شرکت های تبلیغاتی اجاره داد و همچنین برای نصب مستقیم ربات ها یا نرم افزار های تبلیغاتی در سیستم های خاص به وی پول داده شده است.

آنچتا به 57 ماه زندان محکوم شد. این اولین باری بود که یک هکر به دلیل استفاده از فناوری botnet به زندان فرستاده می شد.

7. Michael Calce

در فوریه 2000 مایکل کالس 15 ساله معروف به “Mafiaboy” نحوه تصاحب شبکه های رایانه های دانشگاه را کشف کرد. او از منابع ترکیبی آن ها برای ایجاد اختلال در موتور جستجوی شماره یک در آن زمان (یاهو) استفاده کرد. در عرض یک هفته او با استفاده از حمله توزیع شده و انکار سرویس (DDoS) شرکت های Dell ،eBay ،CNN و Amazon را سرنگون کرد و باعث سرنگونی سرور های شرکتی و خراب شدن وب سایت های آن ها شد.

حرکت بیدار کننده کالس شاید برای رهبران جرایم سایبری و طرفداران اینترنت نگران کننده ترین حرکت بود. اگر بزرگ ترین وب سایت های جهان، با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار می توانستند به این سادگی توسط هکر ها به حاشیه رانده شوند، آیا داده های آنلاین در تمام دنیا ایمن بودند؟ اغراق نیست اگر بگوییم توسعه قانون جرایم اینترنتی به لطف هک کالس ناگهان به یک اولویت اصلی دولت تبدیل شد.

مایکل کالس، مافیا بوی

8. Kevin Poulsen

در سال 1983 پولسن 17 ساله با نام مستعار Dark Dante شبکه رایانه ای پنتاگون ARPANET را هک کرد. اگرچه او به سرعت گرفتار شد اما دولت تصمیم گرفت پولسن را که در آن زمان خردسال بود تحت پیگرد قانونی قرار ندهد. در عوض او را با اخطار اخراج کردند.

پولسن به این هشدار توجه نکرد و به هک کردن ادامه داد. در سال 1988 پولسن یک کامپیوتر فدرال را هک کرد و پرونده هایی را که مربوط به رئیس جمهور مخلوع فیلیپین فردیناند مارکوس بود، کشف کرد. پولسن هنگامی که توسط مقامات شناخته شد، پا به فرار گذاشت.

پولسن در حالی که فرار می کرد، مشغول هک کردن پرونده های دولتی و افشای اسرار بود. طبق گفته های وب سایت خودش در سال 1990، او یک مسابقه ایستگاه رادیویی را هک کرد و اعلام کرد که صد و دومین تماس گیرنده است و یک پورشه، یک سفر در تعطیلات و 20000 دلار برنده شده است.

پولسن خیلی زود دستگیر شد و به مدت سه سال از استفاده از کامپیوتر منع شد. او از آن زمان به هک کلاه سفید و روزنامه نگاری روی آورده است و در مورد امنیت سایبری و دلایل سیاسی اجتماعی مرتبط با وب برای مجله های Wired و Daily Beast و وبلاگ خودش Threat Level می نویسد.

پالسون همچنین با هکر های برجسته دیگری همکاری کرد تا در پروژه های مختلفی که به عدالت اجتماعی و آزادی اطلاعات اختصاص دارد کار کند. شاید از همه مهم تر، همکاری او با Adam Swartz و Jim Dolan برای توسعه نرم افزار متن باز SecureDrop بود که در ابتدا با نام DeadDrop شناخته می شد. سرانجام پولسن پلتفرمی را که امکان برقراری ارتباط امن بین روزنامه نگاران و منابع را فراهم می کرد به بنیاد آزادی مطبوعات تحویل داد.

9. Jonathan James

جاناتان جیمز با استفاده از نام مستعار cOmrade چندین شرکت را هک کرد. به گزارش مجله نیویورک تایمز، آنچه واقعاً توجه جیمز را به هک کردن جلب کرد، حمله وی به کامپیوتر های وزارت دفاع ایالات متحده بود. حتی چشمگیر تر بودن واقعیت این بود که جیمز در آن زمان فقط 15 سال داشت.

در مصاحبه ای با مجله PC Mag، جیمز اعتراف كرد كه تا حدی از كتاب The Cuckoo’s Egg كه جزئیات هک یك هكر رایانه در دهه 1980 را شرح داده، الهام گرفته است. هک کردن به وی امکان دسترسی به بیش از 3000 پیام از کارمندان دولت، نام های کاربری آن ها، رمز های عبور و سایر اطلاعات حساس را داد.

جیمز در سال 2000 دستگیر شد و به شش ماه حبس خانگی و ممنوعیت استفاده از کامپیوتر محکوم شد. با این حال یک تخلف مشروط باعث شد که وی شش ماه در زندان باشد. جاناتان جیمز که از بزرگ ترین هکر های دنیا بود، جوان ترین فردی شد که به دلیل نقض قوانین جرایم اینترنتی مجرم شناخته شد.

در سال 2007، TJX هک شد و بسیاری از اطلاعات خصوصی مشتریان به خطر افتاد. علی رغم کمبود شواهد، مقامات گمان می کنند که جیمز در این ماجرا دست داشته است.

در سال 2008 جیمز با شلیک گلوله خودکشی کرد. به گزارش دیلی میل، در یادداشت خودکشی وی آمده است: “من هیچ اعتقادی به سیستم”عدالت“ندارم. شاید اقدامات امروز من و این نامه پیامی محکم تر به عموم مردم ارسال کند. در هر صورت من کنترل این وضعیت را از دست داده ام و این تنها راه من برای بازیافتن قدرت است. “

جاناتان جیمز از بزرگ ترین هکر های دنیا

10. ASTRA

تفاوت این هکر با سایر افراد موجود در این لیست از این جهت است که هرگز به طور عمومی شناسایی نشده است. با این حال به گزارش دیلی میل، برخی از اطلاعات در مورد ASTRA منتشر شده است. او در سال 2008 توسط مقامات دستگیر شد و در آن زمان او به عنوان یک ریاضیدان 58 ساله یونانی شناخته شد.

گفته می شود این هکر تقریباً به مدت نیم دهه در حال هک کردن گروه داسو بود. در آن زمان وی نرم افزار و داده های اسلحه های پیشرفته را به سرقت برد و سپس به 250 نفر در سراسر جهان فروخت. خسارت هک کردن وی برای گروه داسو 360 میلیون دلار بود. هیچ کس نمی داند چرا هویت کامل وی هرگز فاش نشده است. اما کلمه ‘ASTRA’ یک کلمه سانسکریت به معنی “سلاح” است.

برخی از این بزرگ ترین هکر های دنیا قصد داشتند، دنیا را به مکان بهتری تبدیل کنند. برخی دیگر می خواستند تئوری های UFO را اثبات کنند. برخی پول می خواستند و برخی دیگر شهرت. همه این افراد نقشی اساسی در تکامل اینترنت و امنیت سایبری را ایفا کردند.

منبع: kaspersky.com

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا