WordPressآموزش

نحوه ایجاد بلاگ رول (Blogroll) در سایت وردپرس (بدون پلاگین)

بلاگ رول لیستی از لینک ها به وبلاگ های دیگر متعلق به شماست، یا وبلاگ هایی که آن ها را حمایت می کنید، دنبال می کنید یا حتی با آن ها رقابت می کنید. بلاگ رول سابقه طولانی در فرهنگ وبلاگ نویسی دارد. در این مقاله، ما می خواهیم نحوه ایجاد آسان بلاگ رول در وردپرس را بررسی کنیم. ما همچنین در مورد تاریخچه وبلاگ نویسی و اینکه چگونه می توانید از آن بهره مند شوید صحبت خواهیم کرد.

بلاگ رول چیست؟

همانطور که گفتیم، بلاگ رول لیستی از لینک به سایر وبلاگ های مربوط به وبلاگ شماست. این می تواند شامل لینک هایی به سایت های وبلاگ دیگر شما، یا وبلاگ هایی که دوست دارید، یا هر وب سایتی که می خواهید کاربران از آن بازدید کنند است.

در روز های اولیه، وبلاگ نویسی بیشتر شخصی و جامعه محور بود. مردمان همفکر اغلب به وبلاگ های دیگری که از آن ها لذت می برند لینک می دهند. در اینجا نحوه استفاده از بلاگ رول در یک وبلاگ در سال 2009 نشان داده شده است.

بلاگ رول در آن روز ها یکی از آیتم های رایج بود به همین دلیل اکثر پلتفرم های وبلاگ نویسی به طور پیش فرض از آن پشتیبانی می کردند. با این حال، با رواج و محبوبیت بیشتر وبلاگ نویسی، ویژگی بلاگ رول کمتر رایج شد.

وردپرس از همان ابتدا دارای ویژگی بلاگ رول بود. ابتدا Links نامیده شد و سپس در WordPress 2.1 به Blogroll تغییر نام یافت.

بلاگ رول در یک وبلاگ قدیمی

دوباره در WordPress 2.5 به Links تغییر یافت و تا وردپرس 3.5 به همین صورت باقی ماند. در آن زمان، تیم وردپرس تصمیم گرفت این ویژگی را از هسته اصلی حذف کند. این ویژگی همچنان به عنوان یک افزونه رایگان به نام Link Manager در دسترس بود. با این حال این افزونه طی سال ها به روز نشده است و دیگر برای افزودن وبلاگ نویسی در وردپرس نیازی به آن ندارید.

چرا یک بلاگ رول در وردپرس اضافه کنید

بلاگ رول این امکان را برای شما فراهم می کند که از وبلاگ های دیگری که شما توصیه می کنید بازدید کنند. به طور معمول، این ها وبلاگ ها یا وب سایتی هستند که شما یا شرکت شما صاحب آن ها هستید. با این حال، می توانید لینک هایی را به سایر وبلاگ هایی که تحسینشان می کنید یا می خواهید کاربرانتان آن ها را بررسی کنند، اضافه کنید.

با این کار کاربران می توانند وبلاگ های دیگری را که متعلق به شما است کشف کنند و یا به سایت های دیگری که توصیه می کنید نگاهی بیندازند. با این اوصاف، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توان به راحتی یک بلاگ رول در WordPress اضافه کرد، لینک ها را مدیریت کرد و به راحتی آن را در هر کجای وب سایت خود نمایش داد.

افزودن بلاگ رول در وردپرس

وردپرس از ویژگی های جذاب مدیریت منو برخوردار است، به همین دلیل تیم اصلی تصمیم گرفت ویژگی بلاگ رول را حذف کند. به طور معمول، از منو های پیمایش در وردپرس برای افزودن لینک هایی به نوار پیمایش وب سایت، لینک های پاورقی یا مکان های دیگر استفاده می کنید.

با این حال، می توانید از همان فهرست پیمایش برای ایجاد و مدیریت وبلاگ نویسی در وردپرس استفاده کنید. کافی است به صفحه Appearance » Menus بروید و روی لینک » ایجاد یک منوی جدید کلیک کنید.

افزودن بلاگ رول در وردپرس

وردپرس اکنون یک منوی خالی جدید برای شما ایجاد می کند و از شما می خواهد نامی برای آن تعیین کنید. می توانید نام آن را بلاگ رول بگذارید، بنابراین وقتی در وب سایت خود کار می کنید شناسایی آن آسان است.

ایجاد بلاگ رول

فراموش نکنید که برای ذخیره آن بر روی دکمه “Create Menu” کلیک کنید.

پس از آن، برای گسترش برگه “لینک های سفارشی” در زیر ستون “افزودن موارد منو” در سمت چپ کلیک کنید.

درست کردن منو و موارد آن

در اینجا، باید URL وبلاگ یا وب سایت را وارد کنید و سپس عنوان وبلاگ را در زیر “لینک متن” اضافه کنید. پس از آن بر روی دکمه “افزودن به منو” کلیک کنید.

مشاهده خواهید کرد که یک مورد در زیر ستون سمت راست ظاهر می شود و منوی بلاگ رول خالی شما اکنون یک آیتم در آن دارد.

مشاهده منوی ایجاد شده

اکنون می توانید این فرایند را تکرار کرده و لینک های دیگری را که می خواهید در وبلاگ خود نمایش دهید اضافه کنید. پس از پایان کار فراموش نکنید که برای ذخیره لینک های Blogroll خود بر روی دکمه “ذخیره منو” کلیک کنید.

ذخیره بلاگ رول

لینک های بلاگ رول را در پنجره جدید باز کنید و آن ها را غیرفعال کنید

لینک های بلاگ رول لینک های خارجی هستند که به این معنی است که آن ها کاربران را از وب سایت شما دور می کنند و همچنین از لینک SEO استفاده می کنند. اکنون اگر شما صاحب تمام لینک های موجود در بلاگ رول سایت وردپرس خود هستید و بدش نمی آید که کاربران یکی از وبلاگ های شما را برای مشاهده داشته باشند، دیگر نیازی به افزودن این موارد نیست.

با این حال، اگر شما آن لینک های خارجی ندارید، ممکن است بخواهید آن ها را در یک پنجره جدید باز کنید و آن ها را غیرفعال کنید. این گزینه های اضافی به طور پیش فرض پنهان هستند، اما می توانید به راحتی آن ها را پنهان کنید.

کافی است بر روی دکمه “گزینه های صفحه” در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. این یک منوی پرواز رو به نمایش در می آورد که در آن شما باید کادر کنار گزینه های “Link Target” و “Link Relationship XFN” را علامت بزنید.

غیر فعالسازی لینک ها

پس از آن، به پایین لینک هایی که قبلاً اضافه کرده اید بروید و سپس روی هر لینکی کلیک کنید تا گسترش یابد. اکنون می توانید کادر کنار گزینه “Open link in a new tab” را علامت بزنید و سپس “nofollow” را در قسمت “Link Relationship XFN” وارد کنید.

تنظیمات لینک ها

می توانید این فرایند را برای همه لینک هایی که می خواهید دنبال نکنید یا در یک پنجره جدید باز کنید، تکرار کنید. پس از آن، فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات روی دکمه “ذخیره منو” کلیک کنید.

نمایش بلاگ رول در سایت وردپرس

اکنون که بلاگ رول را ایجاد کرده اید، می توانید آن را به وبلاگ وردپرس خود اضافه کنید. رایج ترین مکان برای نمایش بلاگ رول در نوار کناری وب سایت شما است. نگران نباشید، به صفحه ابزارها « Appearance بروید و ابزارک «Navigation Menu» را به نوار کناری خود اضافه کنید.

جایگذاری بلاگ رول

پس از آن، عنوانی را که می خواهید برای Blogroll نمایش داده شود وارد کنید و سپس منویی را که قبلاً ایجاد کرده اید از فهرست کشویی انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات ابزارک خود بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

اکنون می توانید از وب سایت خود دیدن کنید تا بلاگ رول در نوار کناری نمایش داده شود.

نحوه نمایش بلاگ رول

اگر قالب وردپرس شما دارای یک ابزارک Footer است، می توانید بلاگ رول را در قسمت پایین صفحه نشان دهید. با رفتن به صفحه Appearance »Widgets می توانید این موضوع را بررسی کنید.

نمایش بلاگ رول در قسمت پایین صفحه

به سادگی ویجت Menu Navigation را به قسمت ویجت پاورقی اضافه کنید و منوی بلاگ رول را انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

اکنون می توانید از وب سایت خود دیدن کنید تا لینک های بلاگ رول را مشاهده کنید.

نمایش نهایی بلاگ رول

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که یاد بگیرید چگونه می توانید یک بلاگ رول در وردپرس اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا