Programming

چگونه در 7 مرحله ساده به یک توسعه دهنده وب حرفه ای تبدیل شویم؟

شما به عنوان یک توسعه دهنده ، باید مغز یک وب سایت موفق باشید، می توانید بهترین تجربه کاربری را برای بیش از 2 میلیارد کاربر ایجاد کنید.

همچنین وب سایت ها برای دهه های بعدی ساخته شده اند، بنابراین تا زمانی که رشد می کنید همچنان در این زمینه مرتبط خواهید بود.

آنچه شگفت آور است این است که شما می توانید به تنهایی توسعه وب را یاد بگیرید.

وقتی خواندن این مقاله به پایان رسید، راهنمایی های روشنی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک توسعه دهنده حرفه ای وب خواهید داشت.

مراحل توضیح داده شده در اینجا توسط چندین توسعه دهنده حرفه ای وب قابل دستیابی است و در طی سال ها اثبات شده است، شما می توانید با پیگیری مراحل دیگر را انجام دهید.

قبل از شروع مراحل، مهم است که موارد زیر را درک کنید:

توسعه دهنده وب کیست؟

یک توسعه دهنده وب برنامه نویسی است که برنامه های مبتنی بر وب را ایجاد می کند تا از طریق اینترنت به آن ها دسترسی پیدا کند. این وب سایت ها و برنامه ها دارای ویژگی ها و عملکرد های خاصی هستند که مسئول ساخت آن ها از طریق مهارت های برنامه نویسی آن ها را اعمال می کند.

یادگیری توسعه وب

توسعه وب از 2 بخش عمده تشکیل شده است. به عنوان یک توسعه دهنده حرفه ای وب می توانید در هر یک از بخش ها تخصص داشته باشید.

  • توسعه دهنده وب فرانت اند (Frontend): وظیفه ساخت و طراحی پوسته ها، ویژگی ها و شکل ظاهری یک وب سایت را بر عهده دارد. به این نقش توسعه دهنده سمت کلاینت نیز گفته می شود.
  • توسعه دهنده وب بک اند (Backend): وظیفه ایجاد سیستم اجرای یک وب سایت را دارد. آن ها وظیفه ایجاد بهترین چارچوب را دارند که به شما امکان می دهد داده ها به راحتی از وب سرور به مرورگر وب منتقل شوند – همانطور که توسط کاربران دیده می شود.

توسعه دهنده حرفه ای وب

برای کسانی که علاقه مند به حرفه توسعه هستند، جنبه های زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در مرحله اول شما به اشتیاق برای نوشتن کد نیاز دارید. وب به سرعت حرکت می کند و حرکت با آن قسمت بزرگی از کار شما خواهد بود. با گذشت زمان باید زبان های جدیدی را یاد بگیرید و ابزار های جدیدی را به دست بگیرید.

برای موفقیت در علوم کامپیوتر، مهارت های حل مسئله و همچنین تفکر منطقی، یک امر ضروری است. صبر و تحمل نیز به شما در آینده این شغل کمک زیادی می کند.

زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی

بدیهی است که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب، شما باید به نوشتن کد علاقه مند باشید. زبان برنامه نویسی در هسته اصلی یک وب سایت است، هر وب سایتی که ایجاد می کنید با زبان های برنامه نویسی نوشته می شود.

اگر قبلاً کدی ننوشته اید، یادگیری اصول آن کاملاً آسان است. منابع فراوانی به صورت آنلاین برای یادگیری کدگذاری برای مبتدیان وجود دارد – جایی که شما مرحله به مرحله یاد خواهید گرفت تا به یک برنامه نویس عالی تبدیل شوید. برای اینکه یک توسعه دهنده وب عالی باشید، باید زبان های زیر و ابزار های مرتبط را بیاموزید:

HTML و CSS

HTML یک زبان برنامه نویسی نیست، همچنین CSS، بلکه ابزار های نشانه گذاری است که برای طراحی صفحات وب و رابط های کاربری استفاده می شود. HTML یک زبان نشانه گذاری فرانت اند است که ساختار محتوا و صفحه وب را طراحی می کند و CSS نمایش آن را کنترل می کند. این ها ستون فقرات هر وب سایتی است، بنابراین یادگیری آن برای هر کسی که مشتاق کار در زمینه توسعه front-end است، ضروری است.

جاوا اسکریپت

JavaScript یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است که در مرورگر کلاینت اجرا می شود. جاوا اسکریپت به طور گسترده توسط توسعه دهندگان وب مورد استفاده قرار می گیرد و به شما کمک می کند تا یک تجربه کاربری عالی را به بازدید کنندگان ارائه دهید. یادگیری Javascript برای کد نویسان سمت کلاینت بسیار مهم است.

جی کوئری

jQuery یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که برای ساده سازی دستکاری درخت HTML DOM طراحی شده است. این مورد به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و انتظار می رود که همه دستگاه های جلویی بتوانند از آن استفاده کنند. از آنجا که یک کتابخانه JS است، پس از اینکه JavaScript را آموختید، باید آن را بیاموزید.

بوت استرپ

Bootstrap یک چارچوب CSS اپن سورس است که پایه ای برای ایجاد وب سایت های رسپانسیو فراهم می کند. از زمان ایجاد آن در سال 2011، محبوبیت آن هرگز رشد نکرده است. اکنون بوت استرپ به میلیون ها وب سایت قدرت می دهد. به عنوان محبوب ترین چارچوب CSS، ضروری است که شما یاد بگیرید که به همراه HTML و CSS به اندازه کافی از آن استفاده کنید.

React.js

React یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که برای ایجاد رابط کاربری و برنامه های تک صفحه ای یا تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از استخدام کنندگان به دنبال افرادی با تجربه قابل توجه در React هستند، بنابراین مطمئن شوید که آن را یاد می گیرید و مهارت کافی دارید تا شغل رویایی خود را تأمین کنید و به یک توسعه دهنده وب حرفه ای تبدیل شوید.

این زبان های برنامه نویسی به طور منظم به روز می شوند، بنابراین مطمئن شوید که آن ها را بر اساس جدیدترین نسخه موجود یاد می گیرید.

به همین ترتیب، یک توسعه دهنده وب حرفه ای و عالی باید در زبان های برنامه نویسی زیر مهارت داشته باشد:

توسعه دهنده وب حرفه ای باید در زبان های برنامه نویسی مهارت داشته باشد

PHP

PHP یک زبان سمت سرور است که در دهه 1990 ایجاد شده است. هنگام ایجاد صفحات وب، این زبان پرکاربرد ترین زبان برنامه نویسی است. یک توسعه دهنده وب back-end برای بدست آوردن شغل در تجارت فناوری باید مهارت های PHP کافی داشته باشد.

MySQL

MySQL یک پایگاه داده رایگان و اپن سورس است که به طور گسترده برای ذخیره داده های نمایش داده شده در وب سایت ها استفاده می شود. شما باید زبان SQL و همچنین مدیریت پایگاه داده را از طریق SSH و ابزار PHPMyAdmin یاد بگیرید.

جاوا

جاوا یک زبان هدفمند و شی گرا است که اغلب با PHP رقابت می کند. یادگیری جاوا به دلیل تقاضای استخدام کنندگان در زمینه های وب و نرم افزار برای حرفه شما مهم است.

Ruby

روبی یک زبان برنامه نویسی با اهداف عمومی و سطح بالا است که در ژاپن ایجاد شده است. از محبوبیت کمتری نسبت به PHP یا Java برخوردار است اما همچنان برای ایجاد صفحات وب و برنامه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

Node.js

Node.js یک محیط اپن سورس جاوا اسکریپت است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا کد جاوا اسکریپت را خارج از مرورگر اجرا کنند. به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و از مهارت های Node.js بسیار استقبال می شود. امروزه حجم عظیمی از کار وجود دارد که Node.js نقش اصلی را بازی می کند.

بک اند و فرانت اند

توجه داشته باشید که برخی از این زبان های برنامه نویسی نقش یکسانی را بازی می کنند، بنابراین لازم نیست همه آن ها را یاد بگیرید.

اگر قبلاً با برخی از این زبان ها آشنایی دارید، می توانید از آن ها استفاده کنید، برای تازه کار ها پیشنهاد می کنم JavaScript ،HTML & CSS ،jQuery و Bootstrap را برای توسعه front-end و یا PHP و MySQL برای back- یاد بگیرید.

هر رمزگذار موفق فرایند زیر را که برای شما پیاده سازی کردم با دقت طی کرده است.
ایناهاش…

7 قدم برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب حرفه ای

1. یک تخصص را انتخاب کنید.

همانطور که قبلا توضیح داده شد، می توانید توسعه وب FrontEnd یا توسعه BackEnd را انتخاب کرده و تخصص داشته باشید. اگر می خواهید یک توسعه دهنده Full Stack باشید، باید با FrontEnd شروع کنید.

2. مهارت مورد نیاز زبان برنامه نویسی را کسب کنید.

هر تخصص توسعه وب دارای زبان های برنامه نویسی لازم است که باید آن ها را یاد بگیرید. به این موضوع در بالا به صورت برجسته پرداخته شده است.

3. پروژه های کوچک را بر عهده بگیرید و نمونه کار های آنلاین خود را ایجاد کنید.

شما باید کار های کوچک را شروع کنید، پروژه های کوچک را به عهده بگیرید، آن ها را کامل کنید و به پروژه های بزرگتر بروید. نیازی به عجله نیست، وب سایت های بزرگ و پیچیده بر اساس اصول ساده ای ساخته شده اند که در این پروژه های کوچک با آن ها روبرو خواهید شد. به محض یادگیری برخی مهارت ها، پیش بروید و یک صفحه وب ایجاد کنید که دارای کار و تجربه شما باشد. همچنین باید از رسانه های اجتماعی استفاده کنید، زیرا سایت هایی مانند فیسبوک و توییتر نشان دادن مهارت شما، ملاقات با کد نویسان دیگر و یافتن پروژه هایی را برای کار آسان می کنند.

4. در تست و اشکال زدایی بسیار صبور باشید.

پس از پایان نوشتن این کد ها، از آزمایش آن ها اطمینان حاصل کنید. همچنین هنگام رفع اشکال کد ها، این کار را با حوصله انجام دهید تا یاد بگیرید هنگام انجام پروژه های بزرگتر، خطا ها را تکرار نکنید.

5. به انجمن توسعه دهندگان وب بپیوندید و تعامل کنید.

انجمن فعال توسعه دهندگان وب برای شما خوب است. شما باید از اشتباهات دیگران بیاموزید، در مورد کار های دیگران قضاوت کنید، در مورد به روزرسانی های مهم و چندین مزیت دیگر مطلع شوید. سایت های رسانه های اجتماعی و موتور جستجوی مورد علاقه شما نیز برای به روز بودن در جریان آخرین اخبار بسیار خوب هستند.

6. از وب سایت های دیگر بیاموزید.

بررسی وب سایت هایی که به نظر شما جذاب هستند نیز راهی خوب برای حرفه ای شدن است. برای کمک به خود در یادگیری سریعتر می توانید کد های آن ها را در پروژه های خود بگنجانید.

7. تمرین! تمرین!! تمرین!!!

پشت هر وب سایت موفق ساعت ها آموزش و تمرین قرار دارد. با تکرار بهتر می شوید.

یافتن مشاغل برای توسعه دهندگان وب

یافتن مشاغل برای توسعه دهندگان وب

از آنجا که تقاضا برای وب سایت ها و برنامه ها زیاد است، کارهای زیادی برای رمزگذاران وجود دارد. در اینجا چند نکته به ویژه برای مبتدیانی که به دنبال کار هستند، آورده شده است:

  • حتماً مهارت ها و تجربیات خود را به نمایش بگذارید: اگر در زبان برنامه نویسی تبحر دارید، حتماً وبلاگ برنامه نویسی و صفحات رسانه های اجتماعی خود را بسازید که بتوانید آنچه را که می توانید ایجاد کنید نشان دهید. شما تعجب خواهید کرد که چند نفر می توانند شما را دعوت کنند تا برای آن ها کار کنید.
  • از تابلو های شغلی و سایت های آزاد استفاده کنید: بسیاری از وب سایت ها در ایجاد ارتباط بین مشتریان و توسعه دهندگان تخصص دارند. این مورد سایت های آزاد و تابلو های کاری متعدد است. لطفا توجه داشته باشید که سایت های کوچک و خاص مهارت به طور کلی بهترین فرصت ها را برای توسعه دهندگان جوان که کار خود را شروع می کنند، ارائه می دهند. به عنوان مثال، توسعه دهندگان وردپرس می توانند به راحتی مشاغل و پروژه هایی را در jobs.wordpress.net پیدا کنند.
  • از افرادی که می شناسید بپرسید: آیا دوستی دارید که به تازگی به عنوان یک بنگاه املاک شروع به کار کرده باشد؟ آیا عموی شما صاحب مشاغل شخصی خود است؟ اگر بله، احتمال زیادی وجود دارد که آن ها به خدمات توسعه وب نیاز داشته باشند. به آن ها نرخ رقابتی پیشنهاد دهید، بهترین کار خود را انجام دهید و از نتیجه به عنوان راهی برای تحت تأثیر قرار دادن استخدام کنندگان و یافتن کار بیشتر استفاده کنید.
آیا برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب به مدرک دانشگاهی نیاز دارید؟

در حالی که مدرک لیسانس IT یا علوم کامپیوتر همیشه می تواند کمک کند، بسیاری از توسعه دهندگان وب خودشان به تنهایی آموخته اند. ایجاد پروژه های شخصی یا مشارکت در کد اپن سورس می تواند به اندازه یک معلم خوب به شما آموزش دهد.

حقوق توسعه دهندگان وب چقدر است؟

طبق گزارش CareerExplorer، متوسط ​​حقوق و دستمزد یک توسعه دهنده وب در ایالات متحده حدود 46،522 دلار در سال است. دستمزد معمولاً از 38144 دلار شروع و تا 79116 دلار افزایش می یابد.

خصوصیات یک توسعه دهنده وب چیست؟

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب، شما به اشتیاق واقعی به اینترنت و اشتیاق شدید برای یادگیری همیشگی برای چیز های جدید نیاز دارید. ابزار ها و فناوری های جدید روزانه ظاهر می شوند و شما باید مدام خود را در جریان آن ها قرار دهید.

آیا من نیز نیاز به یادگیری طراحی گرافیک دارم؟

توسعه وب و طراحی وب مشاغل جداگانه ای هستند، بنابراین اگر می خواهید مهارت خود را در علوم کامپیوتر کسب کنید، نوشتن کد باید تمرکز اصلی شما باشد. همانطور که گفته شد، مهارت های طراحی گرافیک معمولاً به عنوان یک مزیت برای طراحی های سمت کلاینت محسوب می شوند. برخی از تیم های کوچک حتی توسعه front-end و طراحی وب را با هم ترکیب می کنند.

آیا من برای یادگیری توسعه وب خیلی جوان هستم / خیلی پیر هستم؟

پاسخ کوتاه: نه مهارت مهم است، سن مهم نیست.

سخن پایانی

در نتیجه توسعه وب یک مهارت عالی است که هر کسی می تواند داشته باشد. برای حرفه ای شدن و شروع یک حرفه هیجان انگیز هیچ مدرک دانشگاهی لازم نیست. تنها چیزی که لازم است یک ذهن مایل و پیروی از دستورالعمل های ساده مانند مواردی است که این مقاله ارائه کرده است. هنگام شروع این راه برای شما آرزوی موفقیت دارم!😉

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا