اخبار

تکنولوژی های موفق و زیان دیده در دوران کرونا

تکنولوژی در دوران کرونا در سرتاسر جهان تغییر و تحول های بزرگی داشته است و به همین دلیل برخی از استراتژی ها و ابزار های فناوری اطلاعات در حال افزایش است و برخی دیگر در انتظار بهبود این بیماری هستند تا کسب و کار خود را دوباره رونق دهند.

بر خلاف کسب و کار های گردشگری یا رستورانی، صنعت فناوری بیشترین تأثیرات مخرب COVID-19 را نسبتاً خوب از بین برده است.

در حالی که کمی زود است بدانید که آیا تغییر در استفاده و تاکتیک های فناوری اطلاعات دائمی باقی خواهد ماند، برخی از کسب و کار های کامپیوتری پیشرفت داشته اند، این در حالی است که بعضی دیگر با زیان رو به رو شده اند و حتی به هنگام بازگشت کارگران به محیط کار مورد پرس و جو و بازخواست قرار گرفته اند.

در این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم که تکنولوژی در دوران کرونا ویروس چگونه تغییر کرده است و دسته بندی ها و استراتژی های فناوری از تغییر و تحولات ناشی از بیماری COVID-19 بهره برده اند و یا آن ها پس از گذراندن این دوران دوباره مورد بررسی قرار می گیرند.

تکنولوژی برنده : روش agile

تکنولوژی در دوران کرونا :مدیریت پروژه چابک

آیا تیم شما دارای یک اتاق کنفرانس با دیوار های پوشیده از نمودار های Gantt برای مدل آبشار و توسعه است تا بتوانید در مدت 24 ماه پروژه را تحویل دهید؟

آیا جلسات هفتگی یا حتی روزانه پیشرفت کرده اند؟ این روش قدیمی شده است. امروزه ما در حال ایجاد شغل در منزل هستیم.

ممکن است در آینده هنوز نیاز به ایجاد نمودار های عظیم داشته باشید و برای تاریخ های تحویل به مدت دو یا سه سال اهداف خود را انجام دهید، اما یاید بهتر فکر کنید!!!

مدل های پیچیده و سنگین این روز ها نتیجه خوبی ندارند. در این بین روش چابک (Agile) یک روش مدیریت پروژه است که از چرخه های توسعه به نام “sprints” برای تمرکز بر پیشرفت مستمر در توسعه محصول یا خدمات استفاده می کند.

تکنولوژی بازنده : مدل سازی و داده های گذشته

دو مورد از بزرگترین کلمات کلیدی در ماشین های پیشرفته فنی “هوش مصنوعی” و “یادگیری ماشین” است . ویروس کرونا باعث شد تا عادت ها و فعالیت ها شکل جدیدی به خود بگیرند، کسانی که از این فناوری استفاده می کنند، هر چقدر تغییر کرده باشند باز هم با یک چالش مدل سازی داده روبرو می شوند.

همه منابع اطلاعاتی جهان قبل از بیماری کوید 19، پر از اعداد است(0 و 1)، اما این داده ها نمی تواند به ما کمک کند تا بفهمیم در آینده چه رخ می دهد.

ما نمی توانیم از داده های سه ماهه سوم سال 2019 یا 2018 را برای پیش بینی سه ماهه سوم سال 2020 استفاده کنیم، به این دلیل که تغییرات زیادی رخ داده است. هیچ کس نمی داند آینده چه چیزی را به ارمغان خواهد آورد.

تکنولوژی موفق : ویدئو کنفرانس و اکوسیستم آن

تکنولوژی در دوران کرونا : ویدئو کنفرانس و اکوسیستم آن

کسب و کار های موفق به راحتی قابل شناسایی هستند. تقاضا برای ابزار های کنفرانس ویدئویی، جلسات بسیار گسترده ای را پشت سر گذاشته و به این نتیجه رسیدند که نشست ها باید به صورت آنلاین برگزار شوند، اما فقط این پلتفرم ها نیستند که سود می برند، زیرا پیشرفت نشست های آنلاین، پروژه های ماهواره ای را نیز گسترده تر کرده است.

به عنوان مثال برنامه هایی با پسوند های ویژه برای صنایعی مانند امور مالی، آموزش، خدمات به مشتری و بیش از ده ها انواع دیگر ایجاد شده است. پروژه های نرم افزاری مشابهی نیز ساخته شده است که مانند Microsoft Teams و Google Meet هستند.

تکنولوژی بازنده : ابزار های مدیریت محیط کار

تعداد زیادی نرم افزار و سخت افزار برای ساده سازی و ایجاد آسایش در محیط کار طراحی شده اند که باید مورد توجه قرار گیرند، این موضوع بدین معنی است که تا زمانی که بخش های وسیعی از نیروی کار در منزل کار می کنند، تقاضای بسته های سازمانی برای برنامه ریزی اتاق های کنفرانس بسیار کمتر خواهد شد.

همین موضوع در مورد محصولات سخت افزاری نیز می باشد، مانند تبلت ها که از آن ها برای رزرو اتاق ها استفاده می شود.

ابزار هایی که برای کنترل رفت وآمد افراد مورد استفاده قرار می گیرد حداقل تا زمانی که نیرو های کار به طور گسترده به دفتر بازگردند مورد استفاده قرار نمی گیرند.

تکنولوژی موفق : نرم افزار های همکاری

تکنولوژی در دوران کرونا : نرم افزار های همکاری

ابزار های اداری که افراد را قادر می سازد تا بر روی اسناد یا ارائه ها همکاری کنند، با ارزش تر از همیشه هستند. جلسات آنلاین که کارمندان را به یک اتاق کنفرانس فرا می خواند تا در مورد موضوعات مختلف از راه دور بحث و گفت و گو کنند.

بنابراین استفاده از تخته سفید و ابزار های همکاری که مسافت میان افراد را کوتاه کرده است، بسیار افزایش یافته و اکنون که بیماری کرونا فاصله میان افراد را زیاد کرده است که حتی با بازگشت افراد به محیط کار باز هم کار های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، این روش بسیار کارآمد است.

مانند ویدئو کنفرانس ها، ابزار های دیگری نیز وجود دارد که بسیار کارآمد هستند همچون Zoho ،Salesforce ،Google ،Microsoft و تقریباً هر نرم افزار آنلاین دیگری، یک مزیت عالی محسوب می شود.

تکنولوژی بازنده : نرم افزار های Face-to-face

تکنولوژی در دوران کرونا : نرم افزار های Face to face

شرکت هایی که در ایجاد اتاق های کنفرانس و پشتیبان کنفرانس های ویدئویی تخصص دارند، تقاضای زیادی ندارند، اگرچه این افراد هوشمند بر روی بازار های خانگی منعطف می شوند و در این زمینه به افراد کمک می کنند تا نور پردازی و میکروفن های با کیفیت را در محیط کار خانگی خود استفاده کنند.

در این بین صد ها پروژه دیگر وجود دارد که ملاقات های حضوری را پشتیبانی می کند. کنفرانس ها اغلب برنامه های خود را ارسال می کنند تا شرکت کنندگان بدانند که جلسه در کدام اتاق تشکیل می شود و با ایجاد برگه های تبلیغاتی، تیزر ها و بنر های بزرگ که به خوبی به دیوار ها چسبانده شده یا بر روی میزی که در آن افراد دور هم جمع شده اند، پخش می شوند این سیستم را کنترل می کنند.

تکنولوژی برنده : کنترل اجتماعی

خداحافظی با تکنولوژی های قدیمی اینترنت که هر شخصی در آن آزادی بیان داشت که هیچ کس نمی توانست حتی هویت شما را تشخیص دهد.

شرکت های فنی به طور گسترده ای در حال آزمایش و شکل دادن اطلاعاتی هستند که شاهد آن هستید، این در حالی است که در گذشته آن ها با این ظرافت عمل نمی کردند، اکنون به طور فعال کلمات، برنامه ها، پادکست ها و موارد غیر مجاز را حذف می کنند.

این موضوع اشاره دارد که امروز نمی توان به راحتی در دنیای اینترنت خواسته های خودمان را اجرا کنیم زیرا با افزایش ایمنی و کنترل همه چیز در موضوع محدود شده است.

تکنولوژی بازنده : سخت افزار شرکت

ماشین های شرکتی در حال از بین رفتن نیستند و بسیاری از شرکت ها در حال تهیه رایانه های خانگی برای افرادی هستند که در منزل کار می کنند. اما زمانی که کار آن ها به پایان می رسد، دیگر نیاز یه مانیتور و کیس ندارند.

با این حال، هنوز هم کسانی هستند که فکر می کند شرکت ها می خواهند مالکیت خود را نسبت به ماشین هایی که کارمندان فقط برای سادگی از آن استفاده می کنند حفظ کنند.

آیا توسعه دهندگان یک برنامه داخلی می خواهند از هر مرورگر قدیمی که بر روی یک لپ تاپ قدیمی نصب شده پشتیبانی کنند؟

آیا بخش حسابداری می خواهد هزینه های شرکت را از طریق ماشین هایی که توسط بچه ها برای کلاس ها یا بازی استفاده می شود، انجام دهند؟

شبکه های خصوصی مجازی، فایروال ها و کمی هزینه بیشتر برای سخت افزار های اختصاصی، می تواند ارزان تر از پشتیبانی از رایانه های شخصی قدیمی باشد که به روزرسانی نشده اند و به راحتی ویروس به آن ها نفوذ می کند.

امروزه خانه های کمتری دارای کامپیوتر هستند. بسیاری از افراد خرید کامپیوتر را متوقف کرده اند زیرا تلفن و تبلت های آن ها برای انجام کار های اساسی بیش از حد کافی است.

تکنولوژی برنده: سیستم cloud

تکنولوژی در دوران کرونا : سیستم ابری

سیستم ابری تشکیل شده از اتاق هایی که در آن ردیف هایی از کامپیوتر های بسیار پیشرفته که به ما این امکان را می دهند از راه دور به نرم افزار ها و خدماتی دست پیدا کنیم که شاید به راحتی نتوانیم بر روی سیستم های خانگی آن را اجرا کنیم، در واقع سازمان ها و شرکت های ارائه دهنده این خدمات با تشکیل سیستم ابری انجام بسیاری از امور را برای ما راحت تر و ارزان تر کرده اند.

تکنولوژی بازنده : حریم خصوصی

به مرور زمان حریم شخصی کمتر و کمتر می شود. ایالت واشنگتن، نام و آدرس مشتریان رستوران هایی که می خواهد تازه کار خود را شروع کنند ردیابی می کند.

شرکت های بزرگ تلفن در حال آزمایش ابزار هایی هستند که پیگیری می کند چه کسی در طول روز بیمار می شود. حفظ حریم خصوصی همواره یک ایده آل انعطاف پذیر در مذاکرات بین جهانی تحت سلطه کنترل مرکزی بوده است که به کسانی که فعالیت های غیر مجاز دارند اجازه دسترسی و ادامه فعالیت نمی دهد و اکنون که توجه به تکنولوژی در دوران کرونا افزایش پیدا کرده است، بیشتر از همیشه به این موضوع پرداخته می شود.

همانطور که شاهد آن بودید تکنولوژی در دوران کرونا بسیار تغییر کرده است و اگر شما هم دارای کسب و کاری هستید که دنیای تکنولوژی در پیشرفت شغل شما مفید واقع می شود، وقت آن رسیده که شروع به یادگیری کنید.

موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا