HostingServerآموزش

سرور VDS یا VPS چیست؟ آیا با هم تفاوت یا شباهتی دارند؟

متخصصان IT می دانند سرور VDS یا VPS چیست. اگر شما اطلاعاتی ندارید، ما برخی از اطلاعات مربوط به این سرویس را برای شما آماده کرده ایم.

شرکت هاست خدمات سرور VDS یا VPS را به کاربران، یعنی دارندگان وب سایت ارائه می دهد و در همان کامپیوتر چندین سرور جدا شده از یکدیگر ایجاد می کند اما همزمان با هم کار می کنند. این به شما امکان می دهد بدون هزینه های مالی قابل توجه، وب سایت خود را با سرعت بالا بارگیری کرده و عملکرد روان آن را بدست آورید. اگر سوال تان این است که VPS یا VDS چیست، پاسخ ما این است: یک سرور اختصاصی برای ادمین سایت.

سرور VDS یا VPS

حوزه استفاده از VPS

سرویس سرور اختصاصی به دلیل قابلیت های جدید بسیار محبوب است. در بیشتر موارد، VPS یا VDS سفارش داده می شوند:

  • هنگام ایجاد سیستم عامل های اطلاعاتی و فروشگاه های آنلاین
  • هنگام سازماندهی یک محل کار اختصاصی
  • هنگام توسعه و آزمایش نرم افزار
  • هنگام کار با منابع محاسباتی مانند حسابداری 1C
  • هنگام ایجاد یک سرور نامه یا بازی
  • هنگام نصب نظارت تصویری
  • هنگام کار در Forex
  • هنگام سازماندهی مکانی برای ذخیره اطلاعات شخصی

سرویس سرور VPS – مزایای آن دقیقاً برای وب سایت شما چیست؟ اول از همه ، این یک عملیات پایدار است که برای تجارت این یک شاخص کاملا مهم است. اگر بازدید وب سایت شما به بیش از 10 هزار نفر برسد، واقعاً به این سرور نیاز خواهید داشت.

ویژگی ها و مزایای سرور VDS یا VPS

بیش از 30 سال است که در بازار حضور دارد، سرورهای مجازی تنها در سال های اخیر توانسته اند خدمات مقرون به صرفه ای را برای اکثر افراد ارائه دهند و به گزینه خوبی برای سایر منابع میزبانی از راه دور تبدیل شوند. امروزه در اوکراین از فن آوری های VPS یا VDS برای کارهایشان استفاده می شود.

VPS چیست؟ یک سرور مجازی متعلق به شرکت میزبان برای اجاره طولانی مدت با دسترسی مدیریت در اختیار شما قرار می گیرد. این بدان معنی است که این سرور دارای موارد زیر است:

  • یک آدرس IP شخصی (یا چندین مورد)
  • جداول مسیریابی
  • Firewall


اما برای برخی محدودیت ها آماده باشید:

  • دسترسی سطح پایین به تجهیزات
  • امکان ایجاد تنظیمات در پرونده های سیستم
  • دلیل این امر این است که در یک محیط فیزیکی – رایانه – چندین نسخه جدا شده از یکدیگر بطور همزمان با یک هسته برای کار خود کار می کنند. فناوری VPS دستیابی به تعادل تقریباً كیفیت و قیمت خدمات ارائه شده به مشتریان را امكان پذیر كرده است.
سرور VDS یا VPS

بیایید نگاهی دقیق به VDS بیندازیم. این یک سرور مجازی است که با تمام مشخصات فوق، یک نسخه جدا شده از هسته را نیز دارد که برای استفاده شخصی ارائه شده است. بر این اساس، کاربر توانایی ویرایش آن را دارد. یک امتیاز اضافی این است که میزبانی VDS به خوبی با ویندوز سازگار است. سرور VPS منحصراً با سیستم عامل UNIX کار می کند. از جنبه های دیگر، عملکرد فناوری VPS یا VDS مشابه است.

مزایا و برخی محدودیت های سرور VDS یا VPS را در رابطه با سرورهای اختصاصی بدون در نظر گرفتن محل قرارگیری و خاصیت آنها در نظر بگیرید:

هزینه. این مهمترین عامل محدود کننده حتی برای یک وب سایت موفق است، نیازی به ذکر نیست یک کسب و کار نوپا هنوز توانایی پرداخت هزینه بالا را ندارد. هزینه یک سرور خوب می تواند به چند ده هزار دلار برسد.
استقلال شرایط تجهیزات. از آنجا که کاربر فقط سرور مجازی را برای مدیریت دریافت می کند، حتی اگر ارائه دهنده تجهیزات را خراب کند، در مدت زمان کوتاهی نسخه ای از آن به محیط فیزیکی جدید منتقل می شود.
مسئولیت اشخاص ثالث وضعیت فنی سرور، نرم افزار آن و سایر جزئیات که فرسوده می شوند توسط متخصصان کنترل می شود. مالک نیازی به استخدام شخصی برای این کار ، پرداخت حقوق به وی و جستجوی قطعات و اجزای غیر قابل استفاده ندارد.
از مزایا صحبت کردیم، نگاهی به معایب موجود هم بیندازیم:

عملکرد پایین تر در مقایسه با یک سرور جداگانه، سرور مجازی حداقل دارای ظرفیت تقسیم شده به چندین وب سایت میزبان دیگر است که بر عملکرد نیز تأثیر می گذارد.
تنظیمات پیچیده این واقعیت با دستگاه منبع مجازی پیچیده تری در ارتباط است. امروزه، بیشتر مشکلات در مرحله نصب نرم افزار برطرف شده اند و به تلاش زیاد کاربران نیاز ندارند.
دسترسی کوتاه به برخی از عملکردهای سخت افزاری باعث ناراحتی در حل تعدادی از مشکلات می شود.

سرور VPS: چیست و چگونه می توان آن را انتخاب کرد؟

حتی اگر قصد خرید سرور را برای استفاده شخصی ندارید، ویژگی های آن برای شما مهم است زیرا می توانید بنا به صلاحدید خود آنها را تغییر دهید.

LINUX یا WINDOWS

اینکه چه چیزی را ترجیح دهید، بستگی دارد به اینکه چه وظایفی را برای خود تعیین می کنید. سیستم عامل لینوکس برای کسانی که می خواهند دریافت کننده باشند مناسب است:

  • خدمات ارزان برای وب سایت
  • دسترسی VPN به وب سایت های غیرقابل دسترسی
  • سرور ایمیل داخلی

سیستم عامل ویندوز برای موارد زیر مناسب است:

  • دستیابی عمومی کارمندان به یک وب سایت
  • ایجاد یک محل کار از راه دور
  • برای کسانی که مهارت خاصی دارند و تمایل به نصب سیستم عامل دیگری دارند، ما می توانیم چنین فرصتی را فراهم کنیم، ISO جداگانه سیستم عامل آن ها نصب کنیم.

تفاوت سرور لینوکسی و ویندوزی

منابع، هارد درایو

سرور مجازی چیست؟ این رایانه ای با همان منابع دفتر کار یا خانه خود است. برای مجازی سازی آن، از فناوری KVM استفاده می شود که دریافت کلیه مشخصات فنی اعلام شده در برنامه تعرفه را تضمین می کند.

سرویس VPS هم در HDD ها با حجم بیشتری ارائه می شود که برای عملکرد وب سایت های با منابع بالا، ذخیره سازی از راه دور و هم در SSD های با سرعت بالا که برای کسانی که به سرعت دسترسی و پردازش اطلاعات اهمیت می دهند، مهم است.

ممتاز سرور

در وب سایت ممتاز سرور می توانید از انواع پلن های موجود سرور VPS یا VDS دیدن کنید و هر کدام را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

برای این کار کافی است ابتدا به لینک زیر بروید :

سپس بر روی تب “فروشگاه” کلیک کنید.

صفحه پنل ممتاز سرور

از این قسمت می توانید پلن های موجود از جمله VPS ایرانی و خارجی و سرور VDS ایرانی را مشاهده کنید.

صفحه فروشگاه ممتاز سرور

پلن های سرور اختصاصی مجازی به صورت یک ماهه تا سه ساله همراه با تخفیف ویژه ارائه می شوند.

صفحه سرور مجازی اختصاصی لینوکسی ایران ممتاز سرور

ما در ممتاز سرور سعی در ارائه بهترین ها را داریم و جلب رضایت مشتری و ارائه خدمات با کیفیت مقرونه به صرفه اولویت ماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا