Server

تفاوت سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی

یکی از بارزترین ویژگی های میزبانی VPS این است که دسترسی ریشه ای را فراهم می کند که به کاربر قدرت اجرای سیستم عامل های مختلف، نصب برنامه ها و خدمات را می دهد.سرور VPS سیستم عامل خاص خود را دارد که به کاربر اجازه می دهد برنامه های مختلف سرور مانند MySQL ، Apache و PHP را نصب کند. زمانی که برای خرید برنامه های میزبانی از جمله برنامه های VPS جستجو می کنید، کاربران برای سیستم عامل با دو گزینه مواجه می شوند، ویندوز و لینوکس. همانطور که می دانید، انتخاب یک سیستم عامل مناسب، مهمترین انتخاب هنگام خرید یک برنامه میزبانی VPS است؛ زیرا این امر به نوع محیط شما برای اجرای برنامه ها مرتبط می باشد. در این مقاله تفاوت سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی را خواهید خواند.

سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی
سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی

کارایی

میزبانی وب لینوکس VPS: منابع لینوکس از کمبود کمتری برخوردار است و وقتی بار زیاد است، راه اندازی مجدد مرتبا درخواست نمی شود. لینوکس به طور خاص طراحی شده است تا با SSH استفاده شود و مدیریت VPS از طریق خط فرمان انجام می شود.

میزبانی وب ویندوز VPS: ویندوز باید بعد از هر بروزرسانی جزئی درایور یا نرم افزار مجدداً راه اندازی شود، زیرا از GUI (رابط کاربری گرافیکی) استفاده می کند. اگر بهینه سازی انجام نشود، امکان دارد با کمبود منابع مواجه شود.

امنیت

سرورهای لینوکس از آنجایی که در آن فقط سرپرستان از امتیازات ویرایش و امنیت برخوردار هستند، ایمن تر به حساب می آیند. با این وجود، این بستگی به تنظیمات و سیستم میزبانی از سیستم عامل نیز دارد.

سرورهای ویندوز نیز ایمن است. با این حال، باید تنظیم صحیحی داشته باشد.

سازگاری

لینوکس برای نرم افزارهای منبع باز مانند PHP / Perl، ROR، Java، Python، SSH، CGI، FrontPage Extensions ایده آل است.

از طرف دیگر، ویندوز برای برنامه های خاص ویندوز مانند ASP Classic ، ASP.net ، MySQL ، C # ، VB Development ، MS Access مناسب است.

ویژگی های سرور مجازی
ویژگی های سرور مجازی

دسترسی به سرور

میزبانی وب لینوکس VPS دسترسی FTP به پرونده ها هم در لینوکس و هم در ویندوز قابل دسترسی است. با این حال، دسترسی به telnet یا SSH برای لینوکس بومی است.

در عوض، در ویندوز دسترسی به FTP داده می شود. با این وجود هیچ دسترسی SSH در مورد میزبانی ویندوز فراهم نیست.

کنترل پنل

CPanel یا WHM (مدیر میزبان وب) در لینوکس استفاده می شود.

Plesk در VPS ویندوز استفاده می شود، که دارای رابط کاربر پسند است.

پشتیبانی

میزبانی وب لینوکس VPS از جامعه منبع باز پشتیبانی می کند. با این حال، قابلیت اطمینان پشتیبانی یک نگرانی است.

میزبانی ویندوز VPS توسط تیم پشتیبانی فناوری اطلاعات مایکروسافت پشتیبانی می شود.

راحتی در استفاده

استفاده از لینوکس آسان است زیرا cPanel (ابزار مدیریت محبوب میزبانی وب) دارد، همچنین در مدیریت کاربران FTP و SSH کمک می کند.

ویندوز دارای یک رابط کاربری گرافیکی بصری (رابط کاربری گرافیکی)است.

هزینه

از آنجا که لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است، هزینه لینوکس VPS به طور قابل توجهی پایین است.

ویندوز یک نرم افزار اختصاصی است که متعلق به مایکروسافت است، بنابراین کاربران باید هزینه صدور مجوز بپردازند که معمولاً در قیمت VPS گنجانده شده است.

انتخاب سیستم عامل برای میزبانی VPS شما بر نحوه مدیریت VPS، گردش کار و هزینه های خود تأثیر می گذارد. هر یک از این سیستم عامل ها جوانب مثبت و منفی خود را دارند که بستگی به نحوه دسترسی شما به VPS دارد. هنگامی که به دنبال ارائه دهنده خدمات میزبانی VPS هستید، بین VPS ویندوز و لینوکس عاقلانه انتخاب کنید. اگر برنامه های شما روی PERL ، Python یا Ruby اجرا می شوند، پس لینوکس را باید انتخاب کنید.

با این حال، اگر توسعه دهندگان شما روی ASP.net یا PHP کار می کنند، راه Windows است. VPS برای کاربرانی که نیاز به استقلال و کنترل سرور دارند مناسب است. بین ویندوز و لینوکس، همه این موارد اولویت دارند، زیرا هر دو سیستم عامل قدرتمند هستند و به نیازهای فردی، محیط نرم افزاری ترجیحی و بودجه بستگی دارد.

در این مقاله راجع به تفاوت سرور مجازی ویندوزی و لینوکسی مواردی ذکر شدند. در مقالات دیگر ممتاز سرور راجع به سرورهای مجازی و اختصاصی مطالبی را خواهید خواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا