Networkآموزشمفاهیم پایه

دلایل قطع ارتباط با سرور میکروتیک

سرور MicroTik سروری مبتنی بر کرنل لینوکس است که می توان آن را بر روی یک کامپیوتر معمولی نصب کرد و از سرویس دهی پایدار آن استفاده کرد. سیستم عامل MicroTik Router OS سیستم عاملی بر پایه لینوکس است. سرور میکروتیک قابلیت های مختلی را در اختیار شما می گذارد. بنابراین بسیاری از افراد علاقه مند به نصب این سیستم عامل و اتصال به سرور میکروتیک هستند. در پست قبل روش های مختلفی را برای اتصال به سرور میکروتیک بیان کردیم. اما برخی از کاربران هنگام اتصال به سرور میکروتیک با مشکل مواجه می شوند. ما در این پس قصد داریم دلایل قطع ارتباط با سرور میکروتیک را بیان کنیم و به بیان راه حل این مشکل بپردازیم.

علل قطع ارتباط میکروتیک با Winbox

یکی از مشکلات رایج کاربران سرور میکروتیک قطع ارتباط سرور میکروتیک با Winbox است. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

1. برقراری ارتباط از طریق مک آدرس

یکی از دلایل بروز این مشکل هنگام اتصال، برقراری ارتباط Winbox با روتر میکروتیک از طریق مک آدرس می باشد، چرا که اتصال از طریق مک آدرس پادار نیست. اما برای رفع مشکل قطع ارتباط با سرور میکروتیک باید از آدرس IP برای برقراری ارتباط بین Winbox و سرور میکروتیک خود استفاده کنید.

برای اولین بار وقتی می خواهید از طریق Router os به سرور میکروتیک خود متصل شوید باید با آدرس مک وارد شوید چرا که هنوز هیچ ادرس IP ست نشده است. بعد از ست کردن IP می توانید ارتباط پایداری را تجربه کنید. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چطور در سرور میکروتیک خود IP ست کنید.

آموزش ست کردن آدرس IP در ether میکروتیک

همان طور که گفته شد برای رفع مشکل قطع ارتباط با سرور میکروتیک باید با آدرس IP وارد شوید. اما برای این که به یکی از ether ها IP بدهید باید در محیط vm خود nat را انتخاب کنید و یک IP در رنج ether میکروتیک به آن بدهید. به طور مثال به ether 1 آدرس آی پی 192.168.10.10 را بدهید و به کارت شبکه ویندوز نیز Gateway به صورتی که در زیر می بینید اختصاص دهید.

ip address : 192.168.10.20
subnet mask : 255.255.255.0
defult Gateway : 192.168.10.10

توجه: در واقع آدرس Getway همان آدرس روتر یا ether می باشد.

2. تغییر پورت Winbox

گاهی ممکن است شما قبلا آدرس IP ست کرده باشید اما پورت Winbox خود را عوض کرده باشید در این صورت با مشکل قطع ارتباط با سرور میکروتیک خود مواجه می شوید. برای رفع این مشکل باید مجددا با مک آدرس متصل شوید و در تب IP و قسمت services پورت ست شده Winbox خود را بررسی کنید.

3.تغییر آدرس IP

یکی از موارد دیگری که باعث می شود ارتباط شما با سرور میکروتیک قطع شود این است که دائما IP خود را تغییر می دهید. برای رفع این مشکل تنها از آدرس IP ست شده به ether استفاده نمایید.

4. تغییر تنظیمات سرور به دلیل بازیابی بکاپ

یکی از مواردی که باعث قطع ارتبط با سرور میکروتیک می شود برمی گردد به زمانی که شما بکاپی دارید و آن را در سرور میکروتیک خود آپلود می کنید و اقدام به بازیابی بکاپ در سرور میکروتیک خود می کنید، با این کار تنظیمات سرور میکروتیک شما تغییر می کند و ارتباط شما با آن به طور کامل قطع می شود. برای رفع این مشکل باید سرور میکروتیک خود را دوباره کانفیگ نمایید.

برای خرید سرور مجازی میکروتیک کلیک کنید.

5. تنظیمات کارت شبکه

گاهی مشکل قطع ارتباط با سرور میکروتیک به تنظیمات کارت شبکه شما برمی گردد که باید آن را بررسی کنید و تنظیمات را به درستی اعمال نمایید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا