Seoآموزش

محتوای قفل دار (Gated Content) چیست و چگونه نرخ گفتگو را بالا می برد؟

اگر می خواهید به محتوای شما علاقه مند شوند، یک روش این است که با قرار دادن برخی از محتوا ها به صورت قفل دار ، کاربران دیگر به آن دسترسی نخواهند داشت، مگر اینکه اقدام خاصی را انجام دهند. این کار می تواند یک روش بسیار موثر برای افزایش نرخ تبدیل در وبلاگتان باشد، اگرچه اگر مراقب نباشید می تواند بازدید کنندگان را نیز آزار و فراری دهد.

استفاده از Gated Content فواید و ضررهایی دارد، اما اگر درست انجام شود، می تواند به شما در افزایش تعامل و علاقه به کارتان کمک کند. این ترفند در این است که بدانید چه چیزی را باید قفل کنید و چه زمانی باید آن را باز کنید. با کمی برنامه ریزی و چند نکته اساسی، می توانید از این استراتژی برای حداکثر تأثیر استفاده کنید.

در این مقاله، مفهوم محتوای قفل دار را توضیح خواهیم داد. سپس در مورد چگونگی استفاده از آن برای افزایش عضویت، اشتراک لیست ایمیل و درآمد صحبت خواهیم کرد.

معرفی محتوای قفل دار

محتوای قفل دار محتوایی است که برای همه در دسترس نیست. درعوض، فقط توسط کاربران خاص قابل مشاهده است.

این محتوا می تواند شامل مقالات، وبینارهای ویدئویی، راهنماهای کتاب الکترونیکی و غیره باشد. اغلب اوقات، محتوای قفل دار در وبلاگ ها در ازای دریافت نوعی اطلاعات شخصی ارائه می شود. ممکن است از خوانندگان بخواهید آدرس ایمیل، نام، شماره تلفن یا سایر اطلاعات مهم را به شما ارائه دهند:

مثالی از محتوای قفل دار

اگر درست انجام شود، جمع بندی مطالب می تواند جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشد. همچنین می تواند برای تبدیل به فروش یا ایجاد لیستی از آدرس های ایمیل برای اهداف بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، مهم است که مزایای بالقوه و اشکالات این استراتژی را قبل از اجرای آن درک کنید.

مزایا و معایب

با استفاده از نوع مناسب Gated Content، می توانید مشترکان را افزایش داده و بازدید بیشتری را به وبلاگ خود هدایت کنید. محتوای گیت دار می تواند ارزش ادراک شده سایت شما را افزایش دهد، مانند زمانی که یک پست وبلاگ بازدید کنندگان را وادار به ورود به سیستم برای ادامه خواندن می کند. اگر قطعه پست شما که خواننده می تواند به آن دسترسی پیدا کند جذاب است، آن ها تشویق می شوند هر طور که شما درخواست می کنید انجام دهند.

علاوه بر این، از محتوای دروازه ای می توان برای جمع آوری داده های ارزشمندی استفاده کرد که می توانید برای درک مخاطبان و تقویت تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید. هر آدرس ایمیلی که جمع می کنید شخص دیگری است که می توانید در مورد مطالب یا محصولات جدید به آن ها یادآوری دوستانه ارسال کنید. حتی گاهی ممکن است به ایمیل های شما پاسخ دهند و فرصت های بیشتری برای ایجاد ارتباط با مخاطبان شما فراهم کنند.

از طرف دیگر، ممکن است محتوای قفل دار بازدید کنندگان شما را آزار دهد یا آن ها را ناامید کند. ممکن است بعضی از افراد دوست نداشته باشند که اطلاعات شخصی را ارائه دهند، و این ممکن است درک منفی از نام تجاری شما را به همراه داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که افراد کمتر به مقاله هایی که در بسته هستند لینک می خورند، که می تواند پیشرفت لینک دهی شما را کند کند.

خوشبختانه می توان ضمن به حداقل رساندن نقاط منفی، از مزایای محتوای دردار استفاده کرد. به معنای کلی، این شامل محتوای گیتینگ است که ارزش واقعی دارد و بسیار قابل اشتراک است. در ادامه این پست، ما شما را راهنمایی خواهیم کرد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

چگونه می توانیم ممیزی محتوا را برای وبلاگ انجام دهیم؟

نحوه استفاده از محتوای دردار برای افزایش تبدیل در وبلاگ

محتوای دردار می تواند یک روش عالی برای ایجاد لیست بازاریابی ایمیلی و جذب خوانندگان منظم برای وبلاگتان باشد. با این حال، اجرای دقیق این استراتژی مهم است. در اینجا سه نکته اصلی برای کمک به شما در شروع کار آورده شده است.

مرحله 1: محتوایی را که قفل می کنید با دقت انتخاب کنید

مهمترین نکته این است که مراقب باشید چه نوع محتوایی را ارائه می دهید. قفل کردن محتوایی که برای خوانندگان شما جالب نیست یا ارزش قابل توجهی ندارد، صرفاً خوانندگان بالقوه را از آن دور می کند.

بنابراین، محتوایی که شما در آن قرار می دهید باید چیزی برای استفاده به خوانندگان شما ارائه دهد. بهترین راه برای انجام این کار تمرکز بر ایجاد محتوایی است که مشکلات مخاطب هدف تان را حل می کند است.

یک pdf قفل دار
ثبت ایمیل برای دریافت فایل PDF

این می تواند شامل ارتقا محتوایی باشد که از قبل بصورت رایگان ارائه می دهید، دوره های وبیناری که معمولاً هزینه دارند، کتاب های الکترونیکی که به خوانندگان اطلاعاتی را می دهند که جای دیگری نمی توانند پیدا کنند و غیره. به عبارت دیگر، محتوای قفل دار شما نباید فقط یک پست وبلاگ باشد – باید چیزی خاص و منحصر به فرد باشد.

مرحله 2: شروع به جمع آوری مطالب خود در زمان مناسب کنید

همچنین مهم است که محتوا را در زمان مناسب و به نوع مناسب بازدیدکننده هدایت کنید. اگر محتوا را در وبلاگ جدید خود قفل کنید، به احتمال زیاد افراد زیادی قصد ورود به سیستم را ندارند. سایت شما باید ماهانه بازدید کافی داشته باشد تا برخی از مطالب شما را ارزشمند کند.

به این معنی است که به خوانندگان زمان می دهید تا نام تجاری شما را بشناسند و تصمیم بگیرند که آیا ارزش بازدید منظم را دارید. هنگامی که تعداد متوسطی از بازدیدکنندگان داشته باشید و آنچه را که می بینند دوست دارند، وقت آن است که برخی از مطالب ویژه اضافی را به آن ها ارائه دهید.

ایجاد اشتراک برای ادامه مطالعه مقاله
ایجاد اشتراک برای ادامه مطالعه مقاله

این بدان معنی است که قبل از اجرای محتوای قفل دار، باید سایت خود را تأسیس کرده و افراد ارگانیک ایجاد کنید. اشکال مختلف تبلیغی وجود دارد که می توانید روی آن ها تمرکز کنید، مانند ارسال شبکه های اجتماعی و بازاریابی وابسته. پس از آن، وقتی می توانید پیروی مداوم خود را تضمین کنید، ممکن است آماده باشید که برخی از مطالب خود را به طور ویژه در نظر بگیرید.

مرحله 3: ارزش محتوای خود را برای بازدید کنندگان شفاف کنید

سرانجام، خوانندگان وبلاگ شما نیز باید بدانند که چه پیشنهاد عالی برای آن ها ارائه می دهید. به عبارت دیگر، باید آن ها را متقاعد کنید که محتوای بسته شما ارزشمند است.

ارزشی که ارائه می دهید باید کاملاً واضح باشد، با یک فراخوانی برای اقدام (CTA) که خوانندگان را به ثبت نام ترغیب می کند. ممکن است یک ایده هوشمندانه باشد که بخشی یا نمونه ای از محتوای بسته خود را نشان دهید، تا به بازدیدکنندگان ایده ای درباره ارزش آن ارائه دهید.

دوره قفل دار آنلاین

همچنین به شما توضیح می دهد که چگونه محتوای تان به نفع بازدید کنندگان است. در مثال بالا، می بینید که مالک وب سایت به شما قول می دهد که می تواند “فریلنسینگ (آزادکاری) شما را دو برابر” کند و سپس شامل برخی از مدارک معتبر و دقیقاً آنچه را ارائه می دهد، می باشد. او این کار را با CTA برجسته دنبال می کند – قالبی که ارزش تقلید از محتوای قفل دار خود را دارد.

نتیجه گیری

گاهی اوقات بهتر است برخی از با ارزش ترین مطالب خود را از خوانندگان تان پس بگیرید، تا زمانی که آن ها اقدام خاصی را انجام دهند. این می تواند ارزش ایجاد کند، تعامل را ارتقا دهد و حتی به ایجاد لیست ایمیل شما کمک کند.

سه نکته اصلی ما برای استفاده موثر از محتوای قفل دار در وبلاگتان عبارتند از:

  • محتوایی را که قفل می کنید با دقت انتخاب کنید.
  • در زمان مناسب شروع به جمع بندی مطالب خود کنید.
  • ارزش مطالب خود را برای بازدیدکنندگان روشن کنید.

منبع: a2hosting

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا