Server

مزایا هاست اختصاصی

یکی از مزایا هاست اختصاصی این است که مشتری، یک سرور را از ارائه دهنده میزبانی اختصاصی اجاره می کند و از منابع آن سرور استفاده انحصاری دارد. ارائه دهنده، سرور را ایجاد و نگهداری می کند، CPU ،RAM و فضای دیسک مورد نیاز را در اختیار مشتریان قرار دهد.

مشاغل بزرگ و کوچک با انواع مختلفی از گزینه ها برای میزبانی وب سایت، webApp یا سرور پست الکترونیکی و… مواجه هستند. معمولا رایج ترین گزینه هاست اشتراکی است، جایی که منابع یک سرور واحد توسط تعدادی وب سایت مختلف به اشتراک گذاشته می شود. اما شرکتی که به دنبال قدرت و کنترل بیشتری است ممکن است به ارائه دهنده خدماتی که میزبانی اختصاصی را ارائه می دهد نیاز داشته باشد.

سرور مجازی اختصاصی vps

ممکن است شما به دنبال گسترش و پیشرفت کسب و کار خود باشید. بنابراین بالطبع با گذشت زمان بازدیدکنندگان وب سایت شما رو به افزایش می رود. با توجه به این موارد، پایگاه داده وب سایت شما ممکن است تحت فشار تعداد زیادی بازدید کننده قرار بگیرد و حتی امکان down شدن آن نیز وجود خواهد داشت. بسیاری از صاحبان مشاغل که دارای کسب و کار آنلاین می باشند، کمتر متوجه هستند که منابع وب سایت آن ها با 100 یا حتی 1000 وب سایت دیگر به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین وقت آن است که تجارت خود را به سطح بالاتری برسانید و مزایا استفاده از سرورهای اختصاصی را بررسی کنید. میزبانی اشتراکی ممکن است شامل محدودیت هایی برای نیازهای رو به رشد کسب و کار شما باشد. به طور خلاصه ، شما به یک ارائه دهنده میزبانی با سرور اختصاصی نیاز دارید.

برخی از مزایا انتخاب هاست اختصاصی

1. منابع سرور مشترک نیستند.

هنگامی که هاست اختصاصی را انتخاب می کنید، منابع کاملی از یک سرور واحد دریافت می کنید. دیگر لازم نیست نگران وب سایت های دیگری باشید که CPU و RAM سرور را مسدود می کنند. با داشتن یک سرور اختصاصی، می توانید مطمئن باشید که اسکریپت های بد در وب سایت های دیگران یا مصرف پهنای باند، منابع سرور شما را کم نمی کنند.

قابلیت اطمینان نیز یکی از مزایای انحصاری بودن است. میزبانی با سرور اختصاصی عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی را فراهم می کند.

این قابلیت اطمینان همچنین بدان معنی است که خرابی سرور به مراتب کمتر است. وب سایت شما در دوره هایی از ترافیک با حجم بالا، منابع اضافی دارد.

2. افزایش عملکرد و امنیت

هاست اختصاصی

انتخاب هاست اختصاصی، حداکثر بروزرسانی وب سایت شما را تضمین می کند. میزبانی مشترک به طور کلی برای وب سایت هایی که دارای ترافیک کم تا متوسط ​​هستند، بهترین گزینه است. اگر وب سایت شما از ترافیک زیادی برخوردار است، باید بدانید که هاست های اختصاصی نسبت به هاست اشتراکی، ثبات و قابلیت اطمینان و امنیت بیشتری دارند. هم چنین می توانید برنامه های خود را اجرا کرده یا اقدامات امنیتی ویژه سرور را پیاده سازی کنید. حتی می توانید از سیستم عامل متفاوتی از ارائه دهنده خود استفاده کنید. به طور خلاصه، شما می توانید وب سایت خود را به همان روشی که شغل خود را هدایت می کنید، به روشی انعطاف پذیر، مقیاس پذیر و واکنش گرا هدایت کنید.

همچنین با داشتن یک هاست اختصاصی می توانید مطمئن باشید که با یک وب سایت مخرب یا هرزنامه احتمالی فضای مشترکی ندارید. هاست اختصاصی اجازه می دهد امنیت بیشتر شود، به ویژه برای شرکت هایی که معاملات حساس را از طریق FTP یا SSL انجام می دهند. این به معنای امنیت بیشتر در برابر:

بدافزارها و هک ها: نظارت بر شبکه میزبان، ایمن سازی دیوارهای آتش و کنترل های دسترسی دقیق

جداسازی داده ها: هاست اختصاصی داده های شما را از خدمات و داده های میزبان شرکت های متعلق به سایر مشتریان جدا می کند. این جدایی ، بازیابی سریع در صورت سو استفاده از وب سایت شما را تضمین می کند.

3. انعطاف پذیری

سرور مجازی اختصاصی vps

هاست اختصاصی به مشتری امکان انعطاف پذیری سفارشی سازی سرور را برای نیازهای منحصر به فرد مشتری برای CPU ،RAM، فضای دیسک و نرم افزار فراهم می کند. با میزبانی مشترک، مشتری محدود به برنامه ها، نرم افزارها و محیط های عملیاتی است که از قبل روی سرور بارگذاری شده است. آنها ممکن است نرم افزاری را به مشتری ارائه دهند که توجهی به کارایی آن برای مشتری نشده باشد.

هاست اختصاصی می تواند نیازهای شغلی رو به رشد شما را برآورده سازد. زیرا یکی از مزایا آن، داشتن یک سرور اختصاصی است که می توانید در مورد پیکربندی سرور خود تصمیم بگیرید. با رشد کسب و کار خود ، می توانید خدمات و برنامه های موجود را اضافه یا تغییر دهید. در صورت بروز فرصت های جدید و یا تحقق بازارهای غیر منتظره، انعطاف پذیر تر خواهید بود. این مقیاس پذیری برای شخصی سازی با نیازهای شما است. اگر به پردازش، ذخیره یا تهیه نسخه پشتیبان بیشتری نیاز دارید ، هاست اختصاصی سکوی شماست.

همچنین، مصرف کنندگان امروز انتظارات بالاتری دارند. آنها مزایا بیشتری از جمله راحتی دسترسی سریع به محصولات شما را می خواهند. هاست اختصاصی با بارگذاری سریع صفحه و تجربه کاربری بهتر در خدمت شما مشتریان است.

هاست اختصاصی به سازمان ها امکان می دهد محیط سروری قابل تنظیم متناسب با نیازهای آن ها را فراهم کند. آنها می توانند بستر و نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب کنند و امکان کنترل بیشتر در مورد پیکربندی سرور اختصاصی آنها را فراهم می کنند.

4- آدرس IP منحصر به فرد

سرور مجازی اختصاصی vps

هر سرور دارای آدرس IP منحصر به فرد خود است. با میزبانی مشترک، این بدان معنی است که شما آدرس IP را با چندین وب سایت دیگر به اشتراک می گذارید. با هاست اختصاصی، شما سرور اختصاصی دارید، این یعنی آدرس IP منحصر به فرد خود را دریافت خواهید کرد. این امر به ویژه در صورتی که یک سایت تجارت الکترونیکی بزرگ دارید، مهم است.

5. بدون سربار برای خرید یا نگهداری تجهیزات

اگر یک شرکت به یک هاست اختصاصی احتیاج دارد، اما وقت و یا منابع لازم برای مدیریت سرور خود را ندارد، میزبانی اختصاصی راهی کم هزینه برای دسترسی به منابع یک سرور کامل است. ارائه دهنده میزبانی اختصاصی هزینه های ساخت و نگهداری تجهیزات سرور، کاهش هزینه های اصلی برای خرید فضای سرور تجاری و بهبود بازده سرمایه گذاری آنها را بر عهده دارد.

اما این مزایا با هزینه همراه است. میزبانی مشترک ارزانترین راه برای اداره یک وب سایت است و میزبانی اختصاصی در مقایسه با آن بسیار گرانتر است. اما سایت هایی که با ترافیک زیادی سروکار دارند یا نیاز به سخت افزار و امنیت زیادی دارند ، ممکن است دریابند که ارائه دهنده هاست اختصاصی بهترین گزینه برای آنهاست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا