cPanelDatabaseSecurityWordPressآموزش

نحوه بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس و phpmyadmin

تا به حال شده رمز عبور وردپرس خود را فراموش کرده باشید و قادر به بازیابی رمز خود نباشید؟ ما به شما در این مقاله خواهیم گفت که چگونه با دیتابیس وردپرس خود و با استفاده از phpmyadmin رمز خود را برگردانید.

چگونه رمز خود را با استفاده از email بازیابی کنیم؟

وردپرس امکان بازیابی رمز و تنظیم مجدد خود را برای کاربران راحت تر کرده به طوری که شما می توانید زمانی که وارد صفحه اول یا همان ورود به سیستم شدید روی لینکی که برای فرامو شی رمز شما گذاشته شده کلیک کرده و به صفحه بازیابی رمز خود وارد شوید.

در این صفحه شما می توانید با استفاده از لینک من رمز عبور خود را فراموش کرده ام رمز را مجدد بازیابی کنید.
صفحه ورود به سیستم

زمانی که شما روی این لینک کلیک کردید صفحه ای باز می شود که برای بازیابی رمز وردپرس شما یک سری اطلاعات از شما می خواهد تا با استفاده از این اطلاعات بتواند رمز شما را بازیابی کند. بعد از وارد کردن اطلاعات وردپرس لینکی را برای ایمیل شما می فرستد تا بتوانید رمزی که فراموش کرده اید را دوباره بازیابی کنید و یا آن را تغییر دهید.

چگونه رمز عبور wordpress خود را از طریق phpmyadmin بازیابی کنیم؟

در مبحث بالا بازیابی رمز فراموش شده وردپرس را از طریق ایمیل به شما گفتیم حال می خواهیم با استفاده از phpmyadmin در پایگاه داده رمز خود را بازیابی کنیم.

در ابتدا باید به داشبورد cpanel حساب میزبانی وردپرس خود وارد شده و بعد روی نماد phpmyadmin کلیک کرده و وارد پایگاه داده شوید.

ورود به php my admin برای بازیابی رمز فراموش شده
ورود به php my admin

زمانی که شما وارد phpmyadmin خود می شوید این برنامه در جایی که شما باید پایگاه داده وردپرس خود را انتخاب کنید اجرا می شود.

در پایگاه داده رمز خود را بازیابی کنید.
پایگاه داده

نکته

نام هایی که برای جداول در پایگاه داده بالا می بینید با نام های پایگاه داده شما متفاوت است و این نام ها فقط برای همین پایگاه داده استفاده شده.

حال می توانید لیست جداولی که در وردپرس شما وجود دارد را در پایگاه داده مشاهده کنید. در لیست خود جدول
‘table-prefix}_users}’ را پیدا کرده و روی لینک ‘Browse’ کلیک کنید.

جداول موجود در پایگاه داده
جداول در پایگاه داده

زمانی که روی پیوند داده شده کلیک کردید وارد صفحه ای می شوید که در آن ردیف هایی حاوی اطلاعات کاربران ذخیره شده را می بینید در کنار هر کاربری که می خواهید رمز عبورش را تغییر دهید گزینه ادیت و یا ویرایش وجود دارد با زدن آن به صفحه ویرایش وارد شوید.

در این صفحه می توانید رمز خود را تغییر دهید
جداول کاربران

زمانی که وارد صفحه کاربر مورد نظر می شوید phpmyadmin یک فرم با تمامی اطلاعات کاربر را برای شما نمایش می دهد. برای بازیابی رمز خود باید گزینه user-pass را کلیک و رمز قبلی را برای خود بردارید و برای اینکه دیگر فراموش نکنید در جایی آن را یادداشت کنید و یا اگر می خواهید که رمز را عوض کنید می توانید رمز قبلی را حذف کرده و رمز جدیدی که می خواهید را در آن جای گذاری کنید.

در زیر ستون عملکرد MD5 را از منوی کشویی انتخاب کرده و روی دکمه go کلیک کنید.

در این قسمت پسورد شما نمایش داده می شود.
تنظیم مجدد رمز خود

در این مرحله اطلاعات شما ثبت شده و رمز عبور شما با استفاده از (hash (MD5 رمز گذاری شده و رمز عبور شما در پایگاه داده ذخیره می شود. شاید برای شما سوال شده باشد که چرا از (hash (MD5 برای رمز گذاری استفاده کرده ایم؟

ما از این نوع رمز گذاری استفاده کردیم به دلیل اینکه در نسخه های قدیمی تر وردپرس از (hash (MD5 برای رمز گذاری استفاده کرد. بعد از آن زمان وردپرس 2.5 شروع به استفاده از فناوری های قوی تری برای رمز گذاری کرد. اما با این حال هنوز وردپرس MD5 برای تامین سازگاری با گذشته تشخیص می دهد.

زمانی که شما به وردپرس خود وارد می شوید به محض ورودتان با استفاده از یک رشته رمز عبور ذخیره شده به عنوان (hash (MD5 وردپرس آن را تشخیص می دهد و با استفاده از الگوریتم های جدید تر و قوی تر رمز عبور شما را تغییر می دهد.

تبریک! شما توانستید رمز وردپرس خود را بازیابی کنید. امیدواریم که مقاله ما به شما کمک کند تا با استفاده از توضیحات و تصاویر بالا بتوانید تغییر رمز و بازیابی رمز فراموش شده خود را یاد گرفته و به کار ببرید.

ممتاز سرور
ارائه دهنده خدمات سرور، هاستینگ و دامنه

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. ممنونم واقعا
    مشکلم حل شد
    تونستم پسورد جدید ست کنم و وارد پنل مدیریت وردپرس بشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا