Hosting

مقایسه هاست اشتراکی و هاست ابری

اگر شما یک وب‌ سایت ساخته‌ اید و آماده اید تا آن را آنلاین کنید، باید به دنبال هاستینگ مناسب برای آن باشید. پس از انتخاب نام دامنه، یک وب سایت نیاز به ارائه دهنده سرویس هاستینگ دارد تا فایل ها را روی سرور میزبانی کند. با رواج انواع مختلف هاست در بازار، هر صاحب وب سایتی، به خصوص تازه کارها، در انتخاب نوع مناسب هاستینگ کمی گیج می شوند. پس، قبل از این که انتخاب کنید بهتر است اطلاعات کافی از هر کدام داشته باشید. در این پست قصد داریم به طور خلاصه به مقایسه هاست ابری و هاست اشتراکی بپردازیم.

  • هاست ابری به وب‌ سایت شما اجازه می‌ دهد تا روی چندین سرور همگام‌ سازی شده میزبانی شود و همه منابع اشتراک‌ گذاری شوند.
  • هاست اشتراکی یک سرور است دارای چندین وب سایت که منابع آن برای چند وبسایت اشتراک گذاری می شود.

برای مثال، سرور ابری، همان سرور وب سایت به اشتراک گذاشته شده با یک نشان ابری در جلوی آن نیست. هاست ابری در مقایسه با اشکال دیگر مانند هاست اشتراکی، در گروه مخصوص به خود قرار دارد و مزایای منحصر به فردی را نیز ارائه می دهد که وجود آن را واجد شرایط می کند.

مزایا و جزئیات هاست ابری

در ابتدایی ترین سطح، ویژگی اصلی هاست ابری، پلتفرم ابر است. دلیل خاصی برای این نامگذاری وجود ندارد، درست مانند رایانش ابری، هاست ابری نام خود را به این دلیل گرفته است که قدرت محاسباتی خود را از «Cloud» می‌ گیرد، یعنی مجموعه‌ ای از منابع تخصیص یافته به صورت پویا در یک شبکه بزرگ از اجزای فیزیکی، به جای مجموعه‌ ای ثابت از سخت‌ افزار.

نکته: برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدل های رایانش ابری می توانید به پست دیگر ما مراجعه کنید.

هاست ابری، در تئوری، بی نهایت مقیاس پذیر است زیرا به تعداد نامحدودی از ماشین ها اجازه می دهد تا به طور مؤثر به عنوان یک سیستم عمل کنند. با استفاده از مجازی سازی، چندین سرور فیزیکی با هم ترکیب می شوند و به عنوان یک سرور به وب سایت یا برنامه ارائه می شوند.

مقایسه هاست اشتراکی و هاست ابری

مزایای هاست ابری منعکس کننده بسیاری از مزایای سایر خدمات رایانش ابری مانند بهبود قابلیت اطمینان و افزونگی، عملکرد بهتر و مقیاس پذیری بر اساس تقاضا است. این مزایا برای سازمان ها و وب سایت هایی که دارای یک محصول جدید بزرگ یا موفقیت غیرمنتظره در جذب یک محتوای بازاریابی ویروسی، هستند مناسب است. این نوع وب سایت ها می توانند تعداد زیادی مشتری جدید را در عرض چند دقیقه در حال بازدید داشته باشند. در جایی که هاستینگ معمولی ممکن است تحت فشار حجم کار خراب شود (البته بستگی به این دارد که چه مقدار منبع به سایت تخصیص داده شده است)، با هاست ابری، منابع وب سایت می تواند به طور خودکار برای پاسخگویی به تقاضا افزایش یابد. این بدان معنی است که وب سایت شما همیشه برای موارد غیرمنتظره آماده است.

تجمیع منابع نیز به افزونگی وب سایت کمک می کند. با میزبانی وب سایت شما بر روی چندین سرور به جای یک سرور، خرابی یک سرور به معنای خراب شدن سایت شما نخواهد بود. هر سستی باقی مانده توسط سرور از کار افتاده به طور خودکار توسط سرور های دیگر در فضای ابری دریافت می شود. اگر آن سرور ها مشکل دارند، سرور های اضافی به طور خودکار آنلاین می شوند تا جاسازی شوند. در نهایت، هاست ابری برای ارائه سطح خدمات تضمین شده ای که سازمان یا وب سایت شما نیاز دارد طراحی شده است.

مزایا و جزئیات هاست اشتراکی

از طرف دیگر هاست اشتراکی یک راه حل میزبانی وب است که در آن هر مشتری بخشی از سخت افزار فیزیکی سرور فیزیکی را برای اجرای وب سایت یا برنامه خود دریافت می کند. هاست اشتراکی اغلب مقرون به صرفه ترین راه برای دریافت پروژه به صورت آنلاین است، زیرا ارائه دهنده خدمات چندین مشتری را در یک وب سرور نگهداری می کند و در نتیجه هزینه های کلی کمتری را به همراه دارد.

مزایا و جزئیات هاست اشتراکی

مزایای هاست اشتراکی برای اکثر مردم بیشتر از معایب آن است. مهم ترین مزیت، قیمت پایین است که برای بسیاری از خریداران بالقوه یک عامل تعیین کننده است. همچنین یکی دیگر از مزیت های آن این است که با هاست اشتراکی، برای ساختن یک سایت حرفه ای با محبوب ترین پلتفرم ها مانند وردپرس، نیازی به تخصص فنی ندارید.

در حالی که هاست اشتراکی می تواند به عنوان یک پلتفرم مقرون به صرفه برای پروژه های کم تقاضا و نوپا عالی باشد، مطمئناً محدودیت های خود را نیز دارد. با توجه به اینکه چندین وب سایت به طور مشترک از یک مجموعه سخت افزار فیزیکی استفاده می کنند، کاربرانی که وب سایت های پر بازدید و بزرگ دارند نمی توانند به سطح تضمین شده ای از عملکرد سرور اعتماد کنند.

برای اکثر وب سایت ها، هاست اشتراکی یک انتخاب مناسب و بهینه است. این نوع هاست، ارزان‌ تر است و برای هر کسی که دانش فنی زیادی در زمینه هاستینگ ندارد، عالی است، زیرا برای استفاده از آن شما نیازی به مهارت‌ های مدیریت لینوکس نیاز ندارید. از آنجایی که استفاده از آن خیلی زمانبر نیست، هاست اشتراکی انتخاب اول برای وب سایت های کوچک تر و نوپا است. اکثر افرادی که به تازگی وب سایتشان را ساخته اند، یک پلن هاست اشتراکی را انتخاب می کنند که منطقی است.

یک موضوع بحث برانگیز

اگر منابع در یک سرور اشتراکی کم بیاید چه می شود؟ سرور فقط مقدار محدودی منابع برای تقسیم بندی دارد، بنابراین برنامه های کاربردی فشرده مرتباً برای به دست آوردن آنچه نیاز دارند تلاش می کنند. نتیجه نهایی عملکرد ناسازگار، زمان بارگذاری کند و تجربه ای نامناسب برای کاربر نهایی است. اگر وب سایت شما منبع اصلی فروش است، این یک نقص جدی خواهد بود. در این صورت نیازی نیست نگران باشید. کارشناسان ممتاز سرور همیشه آماده کمک به شما خواهند بود. کافیست در خواست دهید تا منابعتان را افزایش دهند یا حتی پلنتان را به پلن VPS ارتقاء دهند. کارشناسان ممتاز سرور در این راه در کنار شما خواهند بود و شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی خواهند کرد تا بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

نتیجه

پاسخ کوتاه در مورد اینکه کدام یک بهتر است، هاست ابری و هاست اشتراکی، این است که بستگی به نیاز شما دارد. با توجه به مزایای هر دو، واقعاً جای تعجب نیست که هاست اشتراکی به طور گسترده در مقایسه با هاست ابری گزینه بهتری در نظر گرفته شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این مزایای بیشتر، هزینه دارد و به عنوان یک قاعده کلی، هاست ابری گران‌ تر از پلن های هاست اشتراکی است.

برای سازمان‌ هایی که قابلیت اطمینان و مقیاس‌ پذیری وب‌ سایت‌ هایشان حیاتی است، هاست ابری به استاندارد بهتری تبدیل می شود. البته باز هم در صورتی که به دنبال یک پلن قدرتمند برای سازمان خود می گردید، انتخاب های بهتر و قابل اطمینان تر دیگری نیز مانند هاست اختصاصی وجود دارد که در مواردی می تواند علکردی حتی بهتر از هاست ابری به شما ارائه دهد.

هاست اشتراکی چیست

پلن های هاست اشتراکی ممتاز سرور

پلن های مقرون به صرفه ممتاز سرور برای هاست اشتراکی را بررسی کنید.

منبع: techradar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا