Serverمفاهیم پایه

هاست مدیریت شده چیست؟

هاست مدیریت شده یک الگوی ارائه فناوری اطلاعات است که در آن ارائه دهنده خدمات سرورهای اختصاصی و سخت افزارهای مرتبط را به یک مشتری واحد اجاره می دهد و آن سیستم ها را از طرف مشتری مدیریت می کند.

هزینه خرید و نگهداری سخت افزار سرور برای ذخیره ایمن داده های شرکت می تواند زیاد باشد. حفظ سرورها نه تنها گران است، بلکه وقت و مکان نیز جزئی از چالش های نگه داری آن است. راه حل ها و پلن های میزبانی وب متنوعی برای کاهش هزینه های کسب و کار  شما وجود دارد. از آنجایی که زیرساخت هایی که از فناوری اطلاعات پشتیبانی می کند، در حال گسترش است، باید برای شناساندن برند خود در دنیای جهانی اینترنت برنامه ریزی کنید.

هاست مدیریت شده

ویژگی های میزبانی مدیریت شده

خدمات مدیریتی، جنبه ای اساسی برای تفاوت میزبان مدیریت شده با دیگر خدمات میزبانی اختصاصی می باشد. به طور معمول، ارائه دهندگان هاست مدیریت شده سخت افزار و نرم افزار را تنظیم و پیکربندی، پشتیبانی فنی، مدیریت پچ ، تعمیر و نگهداری سیستم، نظارت و بروزرسانی ها را بر عهده دارند. با این وجود، ارائه دهندگان میزبان مدیریت شده ممکن است منویی از خدمات اضافی و یا پکیج هایی را ارائه دهند که از ارائه خدمات اصلی تا بسته های مناسب تر همراه با خدمات پیشرفته تر باشد. در بیشتر موارد، خدمات میزبانی مدیریت شده می توانند متناسب با نیازهای تجاری خاص مشتری تنظیم شوند.

از جمله خدماتی که مشتریان می توانند از ارائه دهندگان میزبان مدیریت شده انتظار داشته باشند عبارتند از:

  • پشتیبان گیری و بازیابی رویداد
  • تعادل بار
  • خدمات امنیتی مانند اسکن های آسیب پذیری، تشخیص نفوذ و جلوگیری از افت خدمات
  • اقدامات امنیتی فیزیکی برای حفاظت از مراکز داده
  • پیکربندی ، نگهداری و نظارت سرور
  • پشتیبانی اپلیکیشن ها
  • حل مسائل فنی

برنامه های میزبانی مدیریت شده غالباً با توافق نامه ای در سطح خدمات ارائه می شود که شامل خدماتی است که مشتری در قبال آن هزینه پرداخت می کند و استانداردهای خدماتی را که ارائه دهنده میزبان تعهد به ارائه آن می دهد. این استانداردها به خصوص برای شرکتی که باید امنیت اطلاعات را برای مشتریان خود تضمین کند بسیار مهم است.

مهمترین مزیت استفاده از خدمات مدیریت شده این است که به صاحبان کسب و کار این امکان را می دهد که نگران نگهداری سرور خود نباشند.

هر کسب و کاری که می خواهد داده های خود را به صورت ایمن ذخیره کند، می تواند از هاست مدیریت شده بهره مند شود. خدمات مدیریت شده راه حل مناسبی برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری برای شرکت هایی است که نیاز به برنامه کاربردی وب، تجزیه وتحلیل، عملکرد بالا در محاسبات، ذخیره اطلاعات و پشتیبان گیری، پشتیبانی از حوادث، گسترش یا اشتراک مرکز داده ها، دارند.

هاست مدیریت شده

قطع شبکه و نقص سرور از نظر بهره وری باعث به وجود آمدن هزینه می شود. همچنین در سئو سایتتان هم نیز تاثیر منفی خواهد داشت. نظرسنجی توسط CA Technologies نشان داد كه تا چه میزان خرابی می تواند بر درآمد سالانه تأثیر داشته باشد. یکی از یافته های کلیدی گزارش شده است که هر ساله مشاغل آمریکای شمالی به دلیل قطع IT و بهبودی مجدد تنها 26.5 میلیارد دلار از دست می دهند. یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب در زمینه آپتایم 100 درصد، ممتاز سرور می باشد که به صورت 100 درصد تضمین عدم خرابی و قطعی وب سایت شما را ارائه می دهد و حتی در صورت down شدن سایت، پرداخت خسارت را متقبل می شود. محققان توضیح دادند كه با راهبردهای میزبانی بهتر و محافظت از داده ها می توان از خسارت های مالی جلوگیری كرد.

مزایای میزبانی مدیریت شده

تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی هنگام حوادث

برترین مزیت دریافت خدمات میزبانی وب از ارائه دهندگان میزبانی وب مانند ممتاز سرور، خدمات بدون وقفه است. هر مشکلی که ممکن است به وجود بیاید، در پس زمینه، دور از شما و پایگاه مشتری شما حل می شود و بندرت به مشتری منتقل می شوند. سرورهای زائد، حفاظت از شبکه، راه حل های پشتیبان گیری خودکار و سایر پیکربندی های سرور همه با هم کار می کنند تا استرس را از کار خود حذف کنید.

قابلیت مقیاس پذیری

هاست مدیریت شده همچنین به شما برای مقیاس و برنامه ریزی موثر تر کمک می کند. شما برای تخصص بیشتر هزینه کمتری خرج می کنید و به جای استخدام تیمی از تکنسین ها، متخصصان مجرب و ماهر را از مرکز داده دریافت می کنید. افرادی که دانش کمی در باره سرور و کامپیوتر داشته باشند به راحتی می توانند کار شما را به نحو احسنت انجام دهند. علاوه بر این، شما با توجه به پیکربندی انتخاب شده، از مزایای پیش بینی هزینه های سالانه برای نگهداری سخت افزار برخوردار هستید.

امنیت سایبری چیست؟

برای مطالعه مقاله امنیت سایبری روی لینک کلیک کنید.

افزایش امنیت

خدمات میزبانی وب تحت مدیریت همچنین با تهیه نسخه پشتیبان از حالتهای سرویس، رمزگذاری اطلاعات شما و تضعیف جریان داده، از شما در برابر حملات سایبری محافظت می کنند. هکرهای امروزی از اتوماسیون، هوش مصنوعی، نخ رایانه و بسیاری از فناوری های دیگر استفاده می کنند. برای مقابله با این مورد باید ده ها هزار نفر هزینه کنید. سرویس میزبانی مدیریت شده به شما امکان می دهد بخشی از این هزینه را برای محافظت بیشتر در معرض دید پرداخت کنید.

با بالا رفتن از سطح خدمات، امنیت افزایش می یابد. در بالاترین سطح، امنیت در ارائه دهنده میزبان مدیریت شده تقریبا غیرقابل نفوذ است.

هزینه های عملیاتی پایین

یکی از بزرگترین مزایای انتقال به هاست مدیریت شده این است که شما قادر خواهید بود به طور قابل توجهی هزینه های نگهداری سخت افزار داخلی را کاهش دهید. نه تنها از زیر ساخت های MSP استفاده خواهید کرد بلکه به تخصص مهندسان آنها نیز دسترسی خواهید داشت.

هاست مدیریت شده

آنها نیازهای پیکربندی، ذخیره سازی و شبکه سازی سرور را ارائه می دهند. آنها از نگهداری ابزارهای پیچیده، سیستم عامل و برنامه های کاربردی که در بالای زیرساخت ها اجرا می شوند اطمینان حاصل می کنند. آنها پشتیبانی فنی، پچ کردن، تعویض سخت افزار، امنیت، بازیابی فاجعه، فایروال ها را با هزینه ای انجام می دهند که هزینه های لازم برای انجام این کار را به تنهایی کاهش می دهد. MSP همه چیز را فراهم می کند، به شما امکان می دهد بودجه خود را به سایر مناطق تجاری خود اختصاص دهید.

هر کسب و کار باید ارزیابی خود را در مورد بهترین عملکردها انجام دهد. ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده، مشتریان خود را تشویق می کنند تا هم جوانب مثبت و هم منفی را در نظر بگیرند. آنها همچنین به ایجاد برنامه های شخصی متناسب با نیازهای خاص تجاری کمک می کنند. این طرح خطرات، مطالبات و برنامه های مالی را که یک شرکت قبل از مهاجرت باید در نظر بگیرد منعکس می کند.

معمولاً سه (3) برنامه مدیریت معمولی برای انتخاب وجود دارد:

  • بسته اصلی
  • بسته پیشرفته
  • بسته سفارشی

بسته اصلی قابلیت های مدیریت سرور و شبکه، کمک و پشتیبانی در صورت نیاز و آمار عملکرد دوره ای را ارائه می دهد. بسته پیشرفته سرورهای کاملاً مدیریت شده، عیب یابی پیشگیرانه، نظارت بر در دسترس بودن و پاسخ سریع تر معنی دار را ارائه می دهد.

بسته های سفارشی بهترین راه حل برای مسائل تجاری است. این شامل تمام ویژگی های پیشرفته با زمان کار سفارشی اضافی است. توجه به این نکته ضروری است که هر طرح بصورت متفاوت و متناسب با مشتری بصورت جداگانه اجرا می شود.

آینده هاست مدیریت شده

هاست مدیریت شده

در سال 2010، اندازه بازار محاسبات ابری و هاستینگ 24.63 میلیارد دلار بوده است. در سال 2018، 117.96 میلیارد دلار بوده است. تا سال 2020، برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که این رقم 340 میلیارد دلار خواهد بود. اکنون یک دهه است که بازار به صورت نمایی در حال رشد است. به نظر نمی رسد که به زودی هر وقت کند شود.

اصول رعایت امنیت سایبری برای شرکت های بزرگ و سازمان ها

آنچه در طی این سال ها چنین بازار شکوفایی را برانگیخته است ، توانایی مقیاس گذاری است. هنگامی که روی خدمات میزبانی وب مدیریت شده سرمایه گذاری می کنید، هزینه های تنظیم، نگهداری و امنیت را با هزاران مشاغل دیگر در سراسر جهان به اشتراک می گذارید. از این رو، شرکت ها از مزایای امنیتی بیشتری نسبت به آنچه فقط یک شرکت می تواند خریداری کند، برخوردار هستند. تقسیم هزینه موجب صرفه جویی در سرمایه تجاری شما می شود.

هر شرکتی که به دنبال رقابت و حضور آنلاین است باید از اهمیت نگهداری و امنیت داده های خود آگاه باشد.

آماده امتحان کردن هاست مدیریت شده هستید؟

اکنون از این فرصت استفاده کنید و به ما کمک کنید تا تعیین کنید میزبانی مدیریت شده یا یکی از دیگر سیستم عامل های ابری ما مناسب برای تجارت شما است یا خیر؟ دریابید که چگونه می توانیم ابر را برای شما پیاده سازی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا